servisi arayıp şase numarası veriyor sorgulatıyor ve randevu alıyorsunuz. Ben dün İccu updatini yaptırdım ki meğerse bunun için servise gitmeye bile gerek yokmuş mod C usb flas belleğe programı atıp arabanın usb girişinden kendimizde yapabiliyormuşuz. usb bellek sipariş ettim bundan sonra çıkacak olan updatleri kendim yapacam yok servise git aracı bırak 2 saat sonra dön al vs vakit kaybı sağolsunlar ilgilendiler istediğim iki üç şeyide yapmışlar vs ama bir sorunla karşılaşmadığım sürece 2 sene dolmadan bir daha servise uğramayı düşünmüyorum. |
KİA EV3 DENEYİMLER,KULLANICI YORUMLARI (35. sayfa)


-
-
O iş öyle olsa keşke Usb bellek ile yapılan güncellemeler sadece Multimedia ve Navigasyon güncellemesi
sistem güncellemeleri serviste veya bizde olmayan bağlantılı internet ile ota olarak veriliyor.
-
face book gurubunda gördüm bende bir kaç kişi iccu updateni usb bellekle halletmiş bende sistem menüsüne girince usb üzerinden güncelleme seceneği var USBC flash siparis ettim siteden indirip deneyeceğim onun aracında ota update özelliği gelmiş şuan 4 update varmış bana sadece iccu update uygulamışlar servis formunda gördüğüm kadarı ile. Hatta usb ye video atarsan vs park halinde iken nasıl video izleniyor vs onu bile paylaşmış...
-
quote:
Orijinalden alıntı: halitozbasliservisi arayıp şase numarası veriyor sorgulatıyor ve randevu alıyorsunuz. Ben dün İccu updatini yaptırdım ki meğerse bunun için servise gitmeye bile gerek yokmuş mod C usb flas belleğe programı atıp arabanın usb girişinden kendimizde yapabiliyormuşuz. usb bellek sipariş ettim bundan sonra çıkacak olan updatleri kendim yapacam yok servise git aracı bırak 2 saat sonra dön al vs vakit kaybı sağolsunlar ilgilendiler istediğim iki üç şeyide yapmışlar vs ama bir sorunla karşılaşmadığım sürece 2 sene dolmadan bir daha servise uğramayı düşünmüyorum.
Kendimizin yapabiliyor olması güzel bir durum , garantiyi bozmadan yapabiliyorsak zamandan tasarruf etmiş oluruz
-
Şimdi Kianın sayfasına girdim sadece navigasyon updateine izin veriyor görünüyor. Biraz daha araştırmak lazım bu konuyu sanırım globalden vs indirdi. Flas bellek yinede connect gelinceye kadar navigasyon güncellemesinde işime yarar heralde :)
-
Navigasyon güncellemesi update.kia.com var
Ama. Bu iccu güncellemesi nereden indiriliyor bilginiz var mı servis e gitmeye zamanım yok
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Onu kia Türkiye facebook sayfasından öğrene bilirsiniz . Beceren biri var onu gördüm ben serviste yaptırdım. Bu update sonrası ilkez bugün şarj ettim normalde 10.8 kw basan cihaz şuan maks 10.6 basıyor ara ara 10.2 kw ya düşüyor sanırım iccu ısınınca aracın amper çekme hızını düşürüyor.
-
merhaba, hayırlı olsun. ben de aynı model ve menzili düşünüyorum, evin tek aracı olacağı için uzun yol menzilini araştırıyorum, yazın birkaç kez yaptığım 640 km'lik bir rota var, yaklaşık %10-%80 ile 250-280 km'yi gidebiliyorsa 2 şarj ile yolu tamamlarım diye umuyorum, uzun yol tecrübeniz oldu mu bu kısa süre içerisinde?
-
Bir süre gerçek kullanım ile fikrimi yazayım.
Bir araç alacaksam benim için en önemli şey menzil.
Eğer iki üç saatte bir araçtan ineceksem günde yarım saat ise git gel için kullanacaksam konfor koltuk ısıtma yok bilmem ne herşey anlamını yitiriyor benim fikrim.
Bence şu an elektrikli araç hala kullanılabilir değil çoğu insan için. Aracı park edeceginiz yerde şarj edemiyorsanız hayatınızi ve planlarınızı bir çok zaman şarjım kaç diye planlamak zorunda kalınca içinde yaşadığın konfor anlamını kısmen yitiriyor.
Şuan full hibrid bir araç en mantıklısı sanırım.
Çok sık araç kullanmıyorsanız durduğu yerde zarar olan kışın yarı yarıya karda falan yarı yariyadan fazla uzun yolda ört 320 km lerde menzil sıkıcı ve keyifli gelmedi bana şahsen.
Bunu ev 3 özelinde söylemiyorum hepsi şu an benzer.
Ya şarj hızı yada batarya teknolojisi zamanla daha iyi olur mu bilinmez amabenim fikrim bu yönde oldu bu sürede.
Telefonla kapı açmak vs gibi şeyler heves bir süre sonra hiç kullanmayacağıniz şeyler.
Bunları zaruri göremiyorum şahsen.
Telefonu çıkar tuş kilidi aç uygulamaya gir kaptı aç araba çalışır?
Aracın kumandası daha pratik.
Bilemiyorum gördüğüm tecrübe ettiğim kararı ile mantıklı gelmiyor hiçbir elektrikli sadece ise git gel kullanıp sitede oturup otoparkta şarj doldurma şansınız yoksa bence.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
İki tarafada hakveriyorum. İhtiyaca göre değişir. Ben senede yüzde 90 İstanbul şehiriçi kullanan birisiyim. Trafikte elektrikli birebir bana göre. Çünkü haftasonlari sadece araba kullanıyorum. İşime servisle gidip geliyorum. Haftasonuda taş çatlasın 50 km yapıyorum. Evde bile şarj etmesem ayda 1 ya da bir buçuk ayda 1 toplasan şarj edecem yani. Çokta önemli değil. Şehir dışı senede bir defa 500 km yola gidicem. O da yolun yarısından sonra 15 dakka doldursam gene yeter. Yani beni çok etkilemiyor. Bende cep telefonu ile kapı aç kapa umrumda değil. Ama ailemle haftasonu arabayla biyere gidiyorum mesela. Cam tavanlı, ferah ve müziğimi ailemle dinleye dinleye o 40-50 km'yi dolasiyorum. Aile için o aşamayı bile eziyetten eğlenceye çevirmeye çalışıyorum yani. O yüzden bana az yakması çok umrumda olmuyor. Yüksek hacimli arabalarda işimi görüyor.
İşin özü senaryo değişkenlik gösterebilir. İhtiyaca göre zevke göre araba var.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yapayzeka037 -- 9 Nisan 2025; 12:57:54 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Aynen demek istediğim de bu.
Herkes fikrini söylesin de alacakların beklentisi ona göre şekillensin derdim bu aslında.
ne aldığını ne olacağını bilerek alıyorsan zaten problem yok.
Bende bu heyecan a kapılarak aldım ama araba kullanmak için hayatımin bütün rutinleri i değiştirmek zorunda kaldım bu üzücü oldu.
Ama sektör daha yeni sayılır daha çok gelişecektir ve umuyorum ki hepimiz için uygun elektrikli arabalar olacaktır.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Ben 1000 km menzil olsun istemiyorum artık. Mesela eski LPG'li aracım aklıma geliyor. Lpgnin 300km menzili vardı. Hiç dert etmedim. Doldurması 5 dakka sürmüyordu çünkü. Yakın zamanda şarjlarda böyle olacak bir şekilde. Yani 20-80 arası 300 km menzil yapan bir araç 5 dakikada şarj olduğu zaman kimse menzili o kadar sıkıntı yapmayacak aslında.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Herşeyin dijitalleştiği dönemde araçların hala mekanik altyapı ile çalışıp bazı yönlerinin mekanik kontrol edilebilmesi bence otomobil sektörün bu konuda diğer sektörlerden geri kaldığını gösterir. menzil derdi var inkar edilemez ama çok aşılmaz bir konu değil sadece bazı alışkanlıkların değişmesi gerekiyor. buda herkese uymayabilir menzil 1000km olsa bile o menzilde bitecektir ve şarj edilecek bir bataryaya katlanmak istemeyen kişiler olacaktır. buna karşı 250km ile hayatını gayet iyi idare edende olacaktır.
diğer konuda ise elektrikli aracın bence içten yanmalıdan farkı depoyu akaryakıtla doldurmak yerine şarj etmek olmamalı bu sebeple herşey menzil değil diyorum sadece menzil ihtiyacı olan dizelden devam etmeli elektrikli araçlar dijital çözümler ve konfor için daha uygun bir altyapıya sahip, otonom,güvenli sürüş, iklimlendirme , uzaktan erişim ve kontrol gibi örnekleri elektrikli araçlarda görüyoruz ve daha da göreceğiz.
(not: teslada telefondan kilit açma olayı bluetooh ile yanına gelince otomatik oluyor yada bazı markalarda telefon nfc okutarak giriş yapılıyor. uygulamaya girmeye gerek olmayan markalar var yani. diğeri tabiki anahtardan pratik değil sadece anahtar taşıma zorunluluğunu ortadan kaldırır.)
-
kocaeli-ankara arası gidip geldim.%80 gibi batarya ile yola çıktım. bolu highway dinlenme tesisinde %5x lerde şarja taktım %85 gibi aldım. ankaradada biraz şehir için kullandım. bir yerde %20 kadar şarj ettim. dönüştede %100 olacak şekilde highway dinlenme tesisinde şarj ettim. eve geldiğimde %75lerdeydi.
-
trafik sigortası zeyilinde bir bedel istenmedi ama alianz 250 tl prim çıkarttı plaka zeyili yaparken. çok bir bedel olmadığı için ödeme yaptım ama neden olduğu konusunda aklıma takıldı açıkçası ilk kez karşılaştım bende.
-
Sizi anlıyorum ve aynı şeyi söylüyorum zaten.
Burada konu mekanik olan şeyin teknolojikte olabileceğini anlatmak.
Mesala konu menzilin uzunluğu değil duruma göre çok aşırı değişmesi.
Siz içten yanmalı da bilirsiniz ki menziliniz 1000 km dir ama en kötü bassan da kar kış kıyamet te olsa 800 gidersin ve bilirsin ki beş dk da depo dolar.
Ben böyle söyleyince kıyas gibi algilanmasin ben elektrikli araçları kotulemiyorum bende hayatıma uyabilecek bir elektrikli istiyorum.
Ben mesala anestezi doktor asistaniyim şu an benim hayatımda zaman çok önemli ve bu yüzden bu benim için hüsran oluyor. Yollarda çokça elektrikli görüyorum ve buna seviniyorum. Kullanım arttıkça ihtiyaçlar ve beklentiler ışığında gelişim olacaktır.
Telefon ile kontrolün farkındayım ne olduğunu biliyorum olsunda isterim demek istediğim bu yok diye dert etmem bu aracının teknolojik olmadığı anlamına gelmez.
Konunun özüne gelecek olursak evet herkesin ihtiyaçları farklı ve beklentileri de aynı şekilde.
Lakin evet bilmem kaç yılında içten yanmalı motorlar artık olmayacak deniliyor ise elektrikli araçların insanlığın bir bölümüne değil hepsine hitap edebilecek seçenekte olması gerekir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi selocanq -- 9 Nisan 2025; 14:47:1 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Güncelleştirmeyi, kendim yaptım.
https://update.kia.com/ sitesinde nasıl yapılacağı yazıyor. Type C flash belleğe güncellemiyi yükleyip arabaya takınca otomatikman başlıyor.
Arabanın güncellemeyi yüklemesi uzun sürüyor. Başından gitmiştim, kapamış kendini, elektriği kesmiş, tekrar EV ye basıp enerjilendirince yükleme kaldığı yerden devam ediyor. Bu yüzden duruş moduna aldım. Bataryadan enerjisini alsın. Anahtarı da içinde bırakınca, kapamamış kendini güncellemeyi yüklemiş.
Güncelleştirin yazısı çıkınca; EV tuşuna basıp kapatıyor, sonrada EV ye basıp tekrar açınca güncellemeyi yüklüyor. 3-4 dk içinde. Media ile ilgili güncellemeler yapıldığı yazıyor ama ben tam daha ne geldi inceleyemedim.
Güncellemeyi arabaya yükleme 1 saat desek. Kurması 3-4dk sürüyor.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X