Şimdi Ara

kimsede FORD TAUNUS yokmu (12. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
487
Cevap
8
Favori
335.976
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Benim de radyatör problemim olmuştu 3 sene önce. Aracım 1.6 90 GT taunus. mevcut 2 sıralı radyatör tıkanmış kireç tutmuş su devir daim yapamıyordu. Şans işte benim amcaoğlu da radyotör imalatı yapıyor. Tam adamına denk geldim.

    3 sıralı taunus radyörü imalatı da yapıyor sipariş usulü . Radyatör takıldı kullanıyorum hiç bir şikayetim yok3 senedir ,hararet M yi geçmiyor. Arayın konuşun selamımı söyleyin fiyat alın. Kargo ile Türkiyenin her yerine gönderebilir.

    EMRE OTO RADYATÖR İMALAT SAN. VE TİC.
    Küçük Sanayi Sitesi 1306 sok No:5 Tel:+90-266-7210930 Fax:+90-266-7210931 Bandırma
    Eposta: info@emreotoradyator.com

    link: http://www.emreotoradyator.com




  • 92 model bordo 1.6 GT vardı babamda, 2003 te sattı, orjinal 49.000 km deydi. Acayip temiz bir araçtı, taunus meraklısı biri alıcıydı, gösterdiği servisteki elemanlar da hasta olmuşlardı arabaya. kliması olsaydı satmayacaktı. annem şimdi benim lagunaya biniyor "nerde forddaki rahatlık bunlarda" deyip beğenmiyor haklı olarak. sattıktan 1 ay sonra eskişehir terminalinde gördüm arabayı, üzerinde bir parmak toz vardı ve ön sağ kapıyı biryere vurmuş, içim cız etti. Laguna ile yavaşladığım virajlarda taunusu özlüyorum, namussuz yana yatardı ama su gibi içerdi virajları.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drsnrky -- 21 Temmuz 2007; 4:35:29 >
  • taunus= taş, lpg siz binilmez ama çok zevkli bir araçtır bizde 78 model falanmı ne vardı çok eskiden almıştık iki hafta sonra para prim getirdiği için satmıştık 124 den sonra çok hoştu hidrolik direksiyonu vardı o model aracın.
  • Hala bu arabayı kullanıyorum emsalsiz..yüklenmeye kıyamıyor insan ama istersen kalkışlarda hala deli gibi pati çekiyor =) Direksiyon eşek ölüsü gibi ağır dönmüyor meret..




    şu anda kayınpederin 1.6 taunus 92GT kullanıyoruz daha 112.000'de ve İLK SAHİBİ!!Araba taş gibi yolda şahinleri doğanları ayar ediyorum =)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: eskalad




     kimsede FORD TAUNUS yokmu



    Hocam jantlari bize verseneeee. Stepne`deki jant kuf icinde digerleri ile beraber degistirsek fena olmaz.




  • herkese merhaba arkadaşlar...bu forumda boyle bı bolum oldugunu google sayesınde gordum...onceden bu forumun stratejı oyun bolumune takılırdım..tanusu gorunce dayanamadım..bız eskı bı tanus bınıcısıyız...ben 26 yasında makıne muhendısıyım...sene 91 de ıken 87 model 1.6 gl tanus almıstık ...sonra peder bey bunu sene 95 de bı arkadasına verdı oylesıne....2.0 gls aldı ......5 sene bındıkten sonra onuda sattı tabe..ama 5 ay once bı gelısme oldu :) peder bey bı arsa aldı bahce nıyetıne kullanıp ev yaptırmak ıcın ve bı baktım bızım 87 tanus gerı gelmıs adam kullanmıyormus pederde bahcede kullanrım dıye almıs....ve bu arabaya 95 den berı daha motor yapılmamıs dogru durust bakılmamıs heryerı curuk carık ıcınde geldı ....


    elımden geldıgı kadar topluyorum sımdı...fazla pra harcamadan ..cunku henuz bı ıse gırmedım :( kendım macun attım arabaya :) onumuzdekı haftada boyayacagım :) curuklerını doldurudum...altında bı kac curuk vardı onada arkadasın atelyeye cekıp kaynak atacagız...motoruda bıraz topladım sayılır...tupte 150 gordu anca bu halıyle...sılındır kapagı ve yatakları sokup bı temızlık yapmak lazım ...eger merak edersenız yapılan asamaları resım cekıp eklerım ...


    bır ıkıncı dusuncemde....bı tanus club kurmak....ankara ıstanbul basta olmak uzere genel bı tanus club kurayım dıyorum...web sıtesı fılan....acep katılan olurmu dusunecelerınız nedır bu konuda..herkes bulusma gunlerı yapıyor boy gosterısı yapıyorda bızım tanuslarımızın ne eksıgı var:D




  • www.taunusturkey.com
  • Taunuscu arkadaşlara bu siteye bakmalarını da öneririm.



    http://fordtaunusclupturkiye.blogcu.com
  • arkadaşlar arabamda 3 lü süper radyatör antifiriz termostat her şeyi taktırdım ama arabanın harareti sınıra dayanıyor bi türlü ayar tutmadı kafayı yiyecem ya nedendir arkadaşlar denemediğimiz şey kalmadı conta sı su devir daimi herşeyi normal ama bi türlü harareti kesmiyo napmak gerek acep
  • DEvir daim pompasının ve radyotörün sağlam çalıştığından emin isek yazdıklarımı bi gösden geçirin

    1) Suyun devir daiminde problem var gibi görünüyor. Aracınız gazlı ise gaz beynine giden hortumlar doğru bağlımı kontrol ettirin.
    2)Bazı ustalar su devir daimi yapan hortumlara kalorifer peteğine giden hortuma vana taktırıyorlar . Bu vana çok kapalı kalmış olabilir.
    3) Radyatöre su konarken hava yapmış olabilir...Yani hortumların içinde su yerine hava kalmış olabilir. Bu havanın alınması lazım.
    4)Termostatı da kontrol etmek lazım 88 derecelik termostat en ideali olacaktır bence. Bazen mevcut termostat kireç tutmuş oluyor ve açma görevini yapamıyor. Bazen 98 vb. decelik takıyorlar bu da hararete meydan verebiliyor. Yine 60 derecelik takan ustalar oluyor bu seferde araç ideal motor suyu sıcaklığına erişemiyor bu seferde soğuk motor yüksek yakıt tüketimi gösteriyor
  • aslında termostat yazın bi işe yaramaz diye tamirci çıakrdı ve arabada şuan termostat yok kış gelince takarız dedi devir daim ve conta sağlam silindir kapağı sağlam ama hararaet halan devam ediyor6km yol yaptım ve hemen sınıra dayandı eski radyatör varken dışarı suyu atıyordu bu radyatörde atmıyor ancak sonuç aynı değişen bişi yok arabanın egsozundan su geliyor tamirciye sorduğumda motorun iyi olduğundan su attığını söledi ama acaba contadan yapabilirmi yinede contayı değiştirsemmi
  • Merhaba ,

    Araba eksozdan su atma olayını iki şekilde yapar

    1- Araç uzun süre çalışmadan yattığında eksozun içinde kalan gazlar yoğruşarak su oluşturur ve eksozun içinde kalır araç çalıştırıldığında bu suyu eksozdan atar.

    2- Silindir kapak contası yanık veya daha da kötüsü silindir kapağı çatlak, motor yağında beyazlaşma varmı ? Eğer silindir kapak contası yanmış ise motora su verme ihtimalide yüksek, motor yağında her hangi bir renk değiştirme varmı?

    3-Taunus' larda silindir kapağındaki soğutma kanalları eksoz portlarına çok yakın, araç LPG li ve supap yuvaları çelik bagalı değilse zamanla çatlama yapabiliyor, eksozdan su vermesi benim aklıma başka bir ihtimal getirmiyor.

    4- İyi bir usta kompresyon testi ile bu sorunu anlayabilir, araç radyatörden su atmıyor demişsiniz su eksiltme varmı bu ısınma süresinde ? yani 10 15 dakika içinde radyatörde epey bir su eksiliyormu ?

    5- Son olarak hararet müşürü sağlam mı ? Bunların renk renk olanları var direnç farklılıklarından dolayı ibrede sapma yaptırıyor olabilir, ama eksozdan su atıyor demeniz benim aklıma başka bir ihtimal getirmiyor, kapak çatlak gibi gözüküyor umarım değildir.

    Saygılarımla
    İsmail




  • quote:

    Orjinalden alıntı: yıldırım87

    aslında termostat yazın bi işe yaramaz diye tamirci çıakrdı ve arabada şuan termostat yok kış gelince takarız dedi devir daim ve conta sağlam silindir kapağı sağlam ama hararaet halan devam ediyor6km yol yaptım ve hemen sınıra dayandı eski radyatör varken dışarı suyu atıyordu bu radyatörde atmıyor ancak sonuç aynı değişen bişi yok arabanın egsozundan su geliyor tamirciye sorduğumda motorun iyi olduğundan su attığını söledi ama acaba contadan yapabilirmi yinede contayı değiştirsemmi

    Dostum geçmiş olsun, daha öncede dediğim gibi senin sorunun silindir kapağında. Aynı problemler benim arabamdada vardı. Malesef silindir kapağı çatlak çıktı. Egzozdan su atma motorun su almasından kaynaklanıyor.Birde kapağı açtıracaksan mutlaka çelik yüzük taktır yoksa 2 gün sonra yine yersin kapağı. Orjinal kapak piyasada olmadığından dolayı hurdacıları gezmen lazım ama adamlar çok uçuk fiyatlar çekiyorlar. Ortalama 750-800 YTL istiyorlar bu fiyatlara tamirci hariç tabikide. Benim sana tavsiyem kapağı bi açtır eğer çatlaksa kaynak yaptır boşuna o paraları verme ben kaynak yaptırdım 1,5 yıldır sorunsuz kullanıyorum. Dikiş maliyeti + tamirci sana ortalama 450-500 YTL gibi bi rakam çıkar karşına. Tekrar geçmiş olsun.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: revolver


    quote:

    Orjinalden alıntı: yıldırım87

    aslında termostat yazın bi işe yaramaz diye tamirci çıakrdı ve arabada şuan termostat yok kış gelince takarız dedi devir daim ve conta sağlam silindir kapağı sağlam ama hararaet halan devam ediyor6km yol yaptım ve hemen sınıra dayandı eski radyatör varken dışarı suyu atıyordu bu radyatörde atmıyor ancak sonuç aynı değişen bişi yok arabanın egsozundan su geliyor tamirciye sorduğumda motorun iyi olduğundan su attığını söledi ama acaba contadan yapabilirmi yinede contayı değiştirsemmi

    Dostum geçmiş olsun, daha öncede dediğim gibi senin sorunun silindir kapağında. Aynı problemler benim arabamdada vardı. Malesef silindir kapağı çatlak çıktı. Egzozdan su atma motorun su almasından kaynaklanıyor.Birde kapağı açtıracaksan mutlaka çelik yüzük taktır yoksa 2 gün sonra yine yersin kapağı. Orjinal kapak piyasada olmadığından dolayı hurdacıları gezmen lazım ama adamlar çok uçuk fiyatlar çekiyorlar. Ortalama 750-800 YTL istiyorlar bu fiyatlara tamirci hariç tabikide. Benim sana tavsiyem kapağı bi açtır eğer çatlaksa kaynak yaptır boşuna o paraları verme ben kaynak yaptırdım 1,5 yıldır sorunsuz kullanıyorum. Dikiş maliyeti + tamirci sana ortalama 450-500 YTL gibi bi rakam çıkar karşına. Tekrar geçmiş olsun.


    Kapak açılmadan hiç bir şey belli olmaz , kapaktaki çatlak ki eğer varsa dikişle tamir edilemeyebilir.




  • yılan kimi maşallah
    quote:

    Orjinalden alıntı: eskalad

    yıkdırım kardeş üçlü süper radyatör 60 lık termostat ve antifriz bunları taktır işinin çözüleceğini göreceksin..

     kimsede FORD TAUNUS yokmu

  • Merhaba arkadaşm öncelikle inşallah sorununu çözersin demek istiyorum bende de benzer bi sorun var radyatörüm çatlak sanırım. Bu süper üçlü radyatör+antifiriz+termostat ne kadar tutuyor merak ettim. Ben de değiştirmek zorunda kalcam sanırım. Teşekkür ederimm.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aliggg

    Merhaba arkadaşm öncelikle inşallah sorununu çözersin demek istiyorum bende de benzer bi sorun var radyatörüm çatlak sanırım. Bu süper üçlü radyatör+antifiriz+termostat ne kadar tutuyor merak ettim. Ben de değiştirmek zorunda kalcam sanırım. Teşekkür ederimm.


    Arkadaşlar bu hararet olayı kontrolden çıktı. Süper 3 lü radyatör konusuna herkes takılmış durumda, benim aracımda da şehir içinde ve sıkışık trafikte hararet yükselmesi sorunu vardı hafta sonuna kadar..

    Aracın orjinal radyatöründe kaçak ve tıkanıklık olup olmadığı kontrol edildi, herhangi bir sorun olmadığı görülünce termostat sıkışmış olabilir ihtimali ile termostatı söküp, termostatsız bağladık ve hararet yükselmesinin devam ettiğini gördük, silindir kapak contasının sağlam olduğundan emin olduğumuz için bu parçayı dikkate almadık, 40 YTL fiyatı olan fan termiğini değiştirdik, termostatı yerine taktık antifiriz ve suyunu tamamlayıp arabayı çalıştırdık, hararet sorunu anında kesildi, fan termiğini değiştirip yenisini takınca zaten üflemesinden ve ses değişikliğinden her şeyin yoluna girdiğini anlıyorsunuz..

    Termostatın yazlığı kışlığı olmaz biz sıcak soğuk farkları çok fazla olan bir ülkede yaşamıyoruz (Doğu Anadolu Hariç) bu parçalar fabrikaların aracı üretirken uzun süren testler sonucu araca uyguladığı mekanizmalardır, motorunuz ve soğutma sisteminizde herhangi bir aksilik olmadığı sürece ekstra bir parça takmanıza sökmenize gerek yok, benim aracımda 82 derecelik termostat var standart fabrika çıkışı radyatörü var yaz kış antifirizini eksik etmiyorum ve her hangi bir sorunda olmuyor, unutmayın motor çok sıcak yada çok soğuk çalışması sağlıklı olaylar değildir, aracınızda bulunan parçaları fabrika çıkışı olan değerlerde kullandığınız sürece süper üçlü mega üçlü Transformes radyatörler takmanıza gerek yok, öncelikle arızaların tespiti.......

    Saygılarımla

    İsmail

     kimsede FORD TAUNUS yokmu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 41ft782 -- 14 Ağustos 2007; 21:39:23 >




  • Merhaba öncelikle 41ft782 arkadasım tesekkur ederim. Gerçekten faydalı bilgiler sunarak benim gibi yeni araç sahibi olmuş kişileri aydınlatıyorsunuz. Fakat benim hararetle değil de radyatörden sızan suyla basım dertte. Ayrıca radyatorum de cok eski oldugu için değiştirmek en mantıklısı galiba.( önümüz malum kış ve bununla surekli uğraşmamak için değiştirmeyi düşünüyorum zamanım olmadığı için tamirciye de gidemedim)

    Bu radyatorun fiyatı konusunda bilginiz varsa ve aydınlatırsanız sevinirim. Çok tesekkurlerr.
  • Dün izmir hasçolaklar ford yedek parça satıcısından 3lü süper radyatör fiyatı öğrendim. 125 YTL
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.