Şimdi Ara

KIRMIZI IŞIK FACİASI (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
121
Cevap
1
Favori
5.589
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkvan

    Taksirle adam öldürmeden 1-2 sene yatar çıkar.


    Ama buradaki bilinçli taksir. Kişi hareketinin sonucunu bildiği halde olursa olsun diyerek devam ediyor. O yüzden biraz daha fazla yatar. Ama tabii kasıt sayılmadığı için bizim hukukumuzda sonuçta fazla yatmaz. Abd'de olsaydı hayatını kaydırırlardı. Hapisanede zencilerin cariyesi olurdu uzun yıllar
  • Hapishanede şeyetsinler şerefsizi
  • Allah'ından bulsun eğer varsa
  • yaw yolda çok güzelmiş ama......!!!!!!
    arabada çok modern ve güvenli gibi duruyo ama......!!!!!!!
    o yoldada yawaş gidilir mi canım?!?!?!?!?!!??!?!?!?!
    *****************************************************************
    şimdi hepimiz şöföre çok kızıyoruz, kırmızıda geçti ve yayaya vurdu die.
    ya o yaya kırmızıda geçse idi.?
    haketti, gebersin mi diyecektik?
    yol kaymak gibi, araba fıstık gibi.
    ona rağmen hız yapmayın die bağırmamızın sebebi bu!
    anormal durumlarda süratli gittiğinizde sonuç felaket oluyor! sonuç ölümcül oluyor.
    hız kurallarına riayet edildiğinde ise yaralanma yada maddi hasarla durum kurtarılıyor.
    *******************************************************************
    ben şimdi burda, şöförün hızını bilmeden ahkam kesiyorum,
    şöför hız kurallarına riayet ediyorsa, söyleyecek çok lafım yok.
    (dalgın mıydı da ışığı görmedi?)
    (psikopatmıydı heyacan mı aradıda kırmızıda geçti?)
    (lastikleri aşınmışmıydıda durmadı?)
    (frenlerini bakımlarını yaptırmamışmıydı?.....vs)
    ama hız kurallarına uymuyorsa, kat kat suçlu.(katı kaç olursa olsun işte, bir insan öldü!)
    belki kırmızı yı çok geç görecek kadar hızlıydı, yawaş gitse kırmızıyı daha kolay farkedecekti. yawaş gitse adamı yaralayacak şekilde kurtarırdı.
    belki hiç çarpmazdı?
    hızlı gitmek her halükarda tehlikeli.
    istatistik hurafe değil, bir bilim dir.
    bilim in dediği doğrudur.
    türkiyede trafik kazasında yaralanma yada ölme olasılığımız bilimsel olarak fazla.
    hayatta kalın, hoşkalın.




  • Trafik Kazası - Trafik Kazaları ve Nedenleri

    Ülkemizde her Gün yaklaşık 600 ve her Saat 27 trafik kazası oluyor. Bu kazalarda Günde 5-20 kişi ölüyor, 200 kadar kişi de yaralanıyor. Ortalama her yıl 5-6 bin kişi ölmekte ve 100-200 bin kişi de yaralanmaktadır.
    Trafik kazalarının oluşmasının en önemli etmeni insandır. Bu oran ortalama %94’lere kadar ulaşmaktadır.

    İnsan Faktörü %66
    Sürücü %27
    Yolcu %1
    Araç Faktörü %5
    Yol Faktörleri %1
    Trafik Kazalarının Başlıca Nedenleri
    Trafik kazalarının sebepleri aşağıda verilen Maddeler halinde gruplandırılabilir :
    1. İnsan
    a) Sürücü
    b) Yaya
    c) Yolcu
    2. Yol
    3. Taşıt
    4. Çevre
    5. Trafik yönetim,denetim ve uygulaması

    İnsan Faktörüne Bağlı Trafik Kazalarının Nedenleri
    a) Acemilik,
    b) Dikkatsizlik,
    c) Uzun süre uykusuzluk,
    d) Hatalı sollama,
    e) Aşırı hız,
    f) Fazla yük taşımak,
    g) Alkollü araç kullanmak,
    h) Bazı ilaçları kullandıktan sonra araç kullanmak,
    i) Trafik kurallarını dikkate almamak,
    j) Rutin araç bakımlarını yaptırmamak.

    Trafik Kazalarından Korunma Yolları
    a) Alkollü araç kullanmayınız,
    b) Emniyet kemerinizi mutlaka takınız,
    c) Araç kullanırken dikkatinizi dağıtmayınız,
    d) Hız limitlerine uyunuz,
    e) Far ayarlarınızı kontrol ediniz,
    f) Tehlikeli sürüş ve yakın takipten kaçınınız,
    g) Bisiklet ve motosiklet kullanırken kaskınızı takınız,
    h) Karşıdan karşıya geçerken geçiş kurallarına ve ışıklara riayet ediniz,
    i) Kavşaklarda durunuz, tehlikeli yerlerde sollama yapmayınız,
    j) Acelelikten kaçınınız,
    k) Trafikte dikkatli ve hoşgörülü olunuz.

    Emniyet Kemeri

    Neden Emniyet Kemeri?
    Emniyet kemeri kullanmıyorsanız, vücudunuz aracın hızıyla yol almaya devam eder. Ta ki direksiyon, ön Cam veya torpido sizi durduruncaya kadar. İşte benzer durumlarda ikinci bir çarpışmadan korunmak istiyorsanız bunun tek yolu emniyet kemeri kullanmaktır.

    Emniyet Kemeri ve Önlenen Riskler
    Trafik literatüründe 30 km/s hızla meydana gelen çarpışmalarda oluşan hasar 1 birim olarak tanımlanırken, 50 km/s hızla meydana gelen çarpışmalarda bu hasarın 9 kat arttığı bilinmektedir.
    Emniyet kemeri; araç içinde meydana gelen ölümleri %45, ağır yaralanmaları %50 oranında azaltmaktadır.
    Ölümle olan yaralanmalar incelendiğinde baş boyun yaralanmalarının %37, omurga, göğüs yaralanmalarının %8 oranında olduğu görülmektedir.

    Sürücü ile Yolcuların Ölüm ve Yaralanmalarında Hızın Etkisi
    Araştırmalar 30 km/s hızla çarpmanın araç içerisinde bulunanların vücuduna etkisi 1.kattan düşmeye, 90 km/s hızla çarpmanın ise 10.kattan düşmeye eşdeğer olduğunu göstermektedir.
    Yine araştırmalar bırakın yüksek hızları, 80 km/s hızla giden bir araçta yolculuk yapanların olası bir kazada ölme ihtimalleri, 30 km/s hızla giden araçtakilere oranla 20 kat daha fazla olduğunu göstermektedir.

    Sürücünün Görme Yeteneği ile Hız Arasındaki İlişki
    Hız arttıkça sürücünün trafik çevresini algılama düzeyi yavaşlar. Göz 190 ile 200 derecelik bir alanı algılar. Ancak araç kullanırken görme Açısı hız ile ters orantılıdır. Örneğin 35 km/s hızla görme açısı 104 derece iken, hızı 130 km/s’te çıkardığımızda bu Açı 30 dereceye düşer.

    Hız Körlüğü
    Artan hız sonucunda sürücünün yol ve çevresine yönelik görsel verileri, yani eşya ve olayları tam olarak algılayamamasıdır. Bunun en önemli ve riskli sonucu, sürücünün aracın hızını olduğundan daha az hissetmesidir.

    Tünel Görüşü
    Hızlı araç kullanırken görme alanının daralması sonucu ortaya çıkan bir durumdur. Aracın hızı ne kadar artarsa sürücünün bakışları da o oranda uzağa odaklanır ve sürücü çevresindeki olayları zamanında algılayamaz.

    Alkol ve Kaza İlişkisi
    Grafikte görüldüğü gibi 0,5 promil değerinden sonra kaza ihtimali yüksek bir eğilim göstermektedir. Bunun sonucunda kanında 1,00 promil Alkol bulunan sürücülerin %70’inin kazalara sebep olduğu saptanmıştır.
    1,00 Kandaki alkol miktarı (Promil)

    Alkolün Uyuşturucu Etkileri
    Kandaki alkol miktarı arttıkça kişinin denge, görme ve işitme gibi beyinsel fonksiyonlarında azalmalar ortaya çıkar. Kas kontrolü gibi çok önemli duyu ve kontrol kabiliyetleri azalır.

    Kurtarma Ekiplerinin Trafik Kazalarına Müdahalesi Güvenlik Önlemleri
    1- Olay yerine varıldığında, kurtarma aracı başka kazalara sebebiyet vermeyecek şekilde uygun yere park edilir.
    2- Olay yerine emniyet şeridi çekilir, olay yerinin ön ve arkasına 50-150 m reflektör konulur.
    3- Gereksiz kişiler şerit dışına çıkarılır.
    4- Kaza yapan aracın kontak Anahtarı kapatılır, mümkünse Akü kutup başları sökülür.
    5- Yangına karşı gerekli önlemler alınır.
    6- Gaz kaçaklarına karşı gerekli önlemler alınır.
    7- Diğer tehlikelere karşı (toprak kayması, kaya düşmesi vb.) gerekli önlemler alınır.

    1. Durum Değerlendirmesi
    a)Yaralının bilinç durumu,
    b) Solunum yolları,
    c) Dolaşım yolları,
    d) Baş,
    e) Boyun,
    f) Göğüs,
    g) Karın,
    h) Kollar ve bacaklar kontrol edilir.
    2. İlk Müdahale
    a) Yaralıya bilinç kontrolü yapılması,
    b) Solunumun sağlanması,
    c) Dolaşımın sağlanması,
    d) Kanamalara müdahale,
    e) Kırıkların tespit edilmesi
    f) Yaralar,
    g) Yanıklar,
    h) Şok,
    i) Bayılma.

    3. Kurtarma
    a) Gereksiz malzemelerin (cam,parça vb.) temizlenmesi,
    b) Sıkışma noktalarının belirlenmesi,
    c) Kurtarma malzemelerini kullanarak yaralının kurtarılması,
    d) Yaralıların araçtan nakli,
    e) Yaralıların ambulansla Sağlık kuruluşuna sevk edilmesi.

    Kurtarma Teknikleri

    Tam Flep
    Aracın kapı ve direklerinin kesilmesi ve tavanın komple alınmasına tam flep denir. Tam flep şu hallerde uygulanır;
    -Araç tavanının tamamen çöktüğü durumlarda,
    -Kapıların açılmaması halinde,
    -Yaralıların daha çabuk ve zedelenmeden çıkarılması için.

    Yarım Flep
    Aracın ön veya arka kapı ile orta direklerinin kesilmesi ve tavanın yarım açılmasına yarım flep denir. Yarım flep şu hallerde uygulanır;
    - Yaralıların sadece önde bulunması halinde,
    - Yaralıların sadece arkada bulunması halinde
    - Kapıların açılmaması halinde.

    Kapıların Açılması
    Kapılar menteşe aralarından ayırıcı ile koparılarak yapılır. Kapılar sökülür. Kapıların açılması şu hallerde uygulanır;
    - Hafif yaralanma durumunda,
    - Kapıların sıkışarak açılmaması durumunda kullanılır.
    Direksiyon Simidi ve Pedalın Kesilmesi
    Kaza sırasında genellikle direksiyon veya pedallar yaralıyı sıkıştırır.
    Uygulaması: Direksiyon simidi veya pedallar pedal kesici veya kesme aparatı ile kesilerek yaralı kurtarılır.

    Araç İçinin Genişletilmesi
    Kaza sırasında özellikle ön koltukta oturan yolcu ve sürücü, konsolun darbe sonucunda eğilmesi ile koltuk ve konsol arasına sıkışır. Bu durumda araç içinin genişletilmesi gereklidir.
    Araç içinin genişletilmesi iki yöntemle yapılabilir.
    a) Kazazedenin olduğu taraftaki ön kapı; kapıların açılması yöntemi ile alınır. Daha sonra aracın orta direğinin Altından konsol hizasına çarpraz olarak ayırma silindiri uygulanır veya ayırma aparatını koltuk önünden konsolun alt tarafına uygulayarak genişleme sağlanır.
    b) Yukarıdaki işlemlerin gerçekleştirilememesi halinde; aracın ön Camı kırılmamışsa kırılır, ayırma aparatı gerdirme zincirinin kancası konsülün uygun bir yerine takılır. Ayırma aparatının diğer gerdirme zinciri de aracın ön tampon bölgesinde sağlam uygun bir yere takılır ve iki zincir arasına takılan ayırma aparatı ile gerdirme yapılarak araç içinin genişlemesi sağlanır.

    Araç Ters Dönmüş veya Yan Yatmış ise Kurtarma
    a) Araç desteklenir.
    b) Camlar yaralıya zarar vermeden kırılır.
    c) Sıkışma yoksa, yaralı uygun şekilde çıkarılır.
    d) Sıkışma varsa, sıkışma noktaları gerekli aparatlarla açılır, yaralı serbestleştirilir.
    e) Eğer emniyet kemeri takılı ise kurtarma personeli yaralı sırtına gelecek şekilde içeri girer, emniyet kemeri çıkarılır veya kesilir, yaralı sırtında dışarıya çıkarılır.
    f) Araç yan yatmış ise ön camlar kırılır.
    g) Ters yatmış pozisyonundaki kurtarma teknikleri uygulanır.

    Araç Su İçinde ise Kurtarma
    a) Araçsu içine düşmüş ise kurtarma personelinden çok araç içindeki kişiler kendilerini kurtarabilirler.
    b) Panik ve heyecan yapılmamalıdır.
    c) Motor ne tarafta ise araç o tarafından batmaya ve içeri su girmeye başlar, hafif tarafa geçilir.
    d) Kapılar ve camlar iç ve dış Basınç eşitleninceye kadar açılamaz, beklenir veya varsa tavan camından çıkılır.
    e) Bekleme sırasında ağırlık yapan eşyalardan kurtulunur, gerekirse soyunulur.
    f) Baygın olanların kendisine gelmesi sağlanır.
    g) Emniyet kemeri varsa çıkarılır.
    h) Basınç eşitlenince kapılar açılır ve araç terk edilir.
    i) Araç terk edilirken düzenli bir çıkış sağlanır.
    j) Yüzme konusunda tecrübeli olanlar yaralı veya baygın kişilere yardım etmelidir.

    Kemalettin GÜNGÖR - Afyon Sivil Savunma Arama ve Kurtarma Birliği Uzmanı




    Telif Hakkı ©www.diyadinnet.com
    Tüm Hakları Saklıdır.




  • gördüğüm kadarı ile nerdeyse yayaya çarptığı ana kadar frene bile dokunmamış, ve o kırmızı yanalı en az 5-6 sn olmuş.
    bu şekilde başkasının yaşama hakkını elinden alanı idam edeceksin arkadaş, ya da vereceksin o suçsuz günahsız adamın ailesine dilediğini yapmakta serbest bırakacaksın. 10 sene yatsa ne olur 20 sene yatsa ne olur bu adi.
  • bu adamın durma gibi bi niyeti yok cunku ışıklara yaklaşırken frene basma niyetinde değil adama carptıktan sonra frene basıyo. bunun gibi insanlara ehliyet veriyolar ya ne diyim. allah rahmet eylesin
  • müebbet yatar inşallah.
  • insan hayatı bu kadar ucuzmuş demek
  • Allah başımıza vermesin bir yakınımızda olabilir bu kişi
    Allah rahmet eylesin

    ne yapılmalı bilemiyorum ışığa yakın bir duvar vaya metal plaka 2 metrelik konulur kırmızı yanınca duvar alttan çıkar durmayan
    duvarda pestil başka çare yok
    bu ölen yayanın hesabını nasıl verebiliriz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maghapas

    müebbet yatar inşallah.


    evet Müebbet dostum.
  • Allah rahmet eylesin
    O sürücüyü idam etsinler.Dişe,diş;kana,kan...
    Evet,abarttım ama hak etti şerefsiz.
  • Nerede olmuş acaba ???
  • Işıklardan evvel (50m galiba) sarı flaşörlü uyarı ışıkları oluyor, yine ışıklardan evvel ışıklı kavşağa yaklaşıldığını belirten trafik levhası oluyor. (Burada bunlar var mıdır bilmiyorum ama genelde oluyor)

    Şimdi bunları görüp de ileride ışıklı kavşak olduğunu bile bile ve üstelik ışığın yeşil yandığını teyid etmeden ve hiç hız kesmeden kavşağa dalıyorsun...

    BU OLAYDA KESİNLİKLE KASIT VAR! (hukuki terim veya tabir zerre umrumda değil, kesinlikle bu olayda kasıt var!)

    Tamam, kişiye özel bir kasıt olmayabilir. Çarpan adam, ölen adamı tanımıyordur ve orda olduğunu bile belki bilmiyordur. Kişiye özel bir kastı veya garezi de olmayabilir.

    Ama kesinlikle genel bir kasıt ve kötü niyet mevcuttur. Bu olayda bu durum kesinlikle inkar edilemez.
    Çünkü o kadar aktif ve pasif uyarıya rağmen o kavşağa o biçim dalan kişi (üstelik de yokuş yukarı) belli kişileri ayırt etmeksizin toplumun geneline yönelik bir kasıt ve kötü niyet barındırmaktadır.
    "Çıkmayın ulan yoluma, yoksa çarparım, a... koyim!" psikolojisini barındırmaktadır ve çarpıp öldürmede veya yaralamada kişi ayrımı gözetmemektedir. Bu durum kasıtlı bir davranış değilse nedir?..

    Aynı Güngören'deki bombaları patlatan teröristler gibi, kişi ayrımı gözetmediler, kimlerin öldüğünü bilmiyor ve ölenleri tanımıyorlardı. Kimin öldüğünün hiç önemi yoktu o caniler için.
    Peki bu cani için kimin öldüğünün önemi var mı?.. Önüne kim çıkarsa çıksın ölecekti... "Çekilin a... koyim!"

    Bence bu olayda kasıt var; kişi ayrımı gözetmeden, genele yönelik bir kasıt var. Aynı toplu bir yerde bomba patlatan caniler gibi...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dedikodu

    Işıklardan evvel (50m galiba) sarı flaşörlü uyarı ışıkları oluyor, yine ışıklardan evvel ışıklı kavşağa yaklaşıldığını belirten trafik levhası oluyor. (Burada bunlar var mıdır bilmiyorum ama genelde oluyor)

    Şimdi bunları görüp de ileride ışıklı kavşak olduğunu bile bile ve üstelik ışığın yeşil yandığını teyid etmeden ve hiç hız kesmeden kavşağa dalıyorsun...

    BU OLAYDA KESİNLİKLE KASIT VAR! (hukuki terim veya tabir zerre umrumda değil, kesinlikle bu olayda kasıt var!)

    Tamam, kişiye özel bir kasıt olmayabilir. Çarpan adam, ölen adamı tanımıyordur ve orda olduğunu bile belki bilmiyordur. Kişiye özel bir kastı veya garezi de olmayabilir.

    Ama kesinlikle genel bir kasıt ve kötü niyet mevcuttur. Bu olayda bu durum kesinlikle inkar edilemez.
    Çünkü o kadar aktif ve pasif uyarıya rağmen o kavşağa o biçim dalan kişi (üstelik de yokuş yukarı) belli kişileri ayırt etmeksizin toplumun geneline yönelik bir kasıt ve kötü niyet barındırmaktadır.
    "Çıkmayın ulan yoluma, yoksa çarparım, a... koyim!" psikolojisini barındırmaktadır ve çarpıp öldürmede veya yaralamada kişi ayrımı gözetmemektedir. Bu durum kasıtlı bir davranış değilse nedir?..

    Aynı Güngören'deki bombaları patlatan teröristler gibi, kişi ayrımı gözetmediler, kimlerin öldüğünü bilmiyor ve ölenleri tanımıyorlardı. Kimin öldüğünün hiç önemi yoktu o caniler için.
    Peki bu cani için kimin öldüğünün önemi var mı?.. Önüne kim çıkarsa çıksın ölecekti... "Çekilin a... koyim!"

    Bence bu olayda kasıt var; kişi ayrımı gözetmeden, genele yönelik bir kasıt var. Aynı toplu bir yerde bomba patlatan caniler gibi...


    Evet bizde aynısını düşünüyoruz ve Olası Kast tan bahsediyoruz

    Bu nedenle Müebbet Hapis veriyoruz




  • trafik olmayınca da azıyor .tler
  • Karşıdan karşıya geçerken dikkatli olmalı. Çok kez durmaya niyeti olmayan sürücülere denk geldim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ..Knight.. -- 3 Eylül 2009; 19:25:37 >
  • Bende ara sokaklardan çok çok korkuyorum yavaş bile gitsem mümkün mertebe ara sokakta camlar açık teyp kapalı etrafı dinleyerek giderim .

    Çok kötü bir durum ama şöyle bir video var ..
    http://www.youtube.com/watch?v=JQPBy4_UG_4&feature=related
  • Videonun sonlarına doğru bir tane belediye kamyonuda önündeki kazayı görmesine rağmen akıllanmamıs olacakki hala kırmızı ışıkta geciyor.Yandan hızlı bir araba yeşilde geçiyorum diye çıksa kamyona toslayacak al sana bir kaza daha.Hayret bir şey yaw.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.