Şimdi Ara

Kış lastiği & 4 mevsim karşılaştırma

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14
Cevap
0
Favori
1.816
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkadaşlar,

    Malumunuz bir kar yağdı ve akabinde kış lastiği hususi otomobillerede mecburi olacak haberleri çıktı,fakat işleme alınmadı diye biliyorum.Karlı yollar dışında normal zamanda kış lastiğine ihtiyacımız var mı yok mu onu anlamak istiyorum.Sitede araştırdım fakat kış lastiği ile normal 4 mevsim lastiklerin bir karşılaştırmasını (karla kaplı yollar hariç) bulamadım.Madem 6 derecenin altında kar lastiği kullanmamız daha iyi sonuçlar getiriyor peki kuru asfaltta 6 derecede bir kıyaslama var mıdır? Mesela kaçar metrede durulabilir her iki lastik ile (ortalama değerlerden bahsediyorum tabiki lastik marka ve modele göre değişiklik gösterir)
    Bu arada istanbulun ortalama sıcaklık değerlerini kontrol ettiğimde 6,5 derece görünmekte merak edenler için link ekliyorum(Link).Mutlaka daha soğukta oluyor (geceleri) ancak daha sıcakta oluyor.Ayrıca yağışlı gün sayısıda ocak hariç yağışsız gün sayısında daha az.

    Çokta uzatmadan bu veriler ışığında benim durma mesafemi belirleyen hava sıcaklıklarında bir kıyaslama var mııdır ? Sonuçta kışın kış lastiği kullanalım tamam ama en yoğun kullanım olan gündüz sıcaklıklarında ort 10 derecede kış lastiği mi(ıslak ve kuru) yoksa 4 mevsim lastik mi daha iyi performansa sahiptir? Kış lastiği ile durma mesafesini arttırıp kendimizi tehlikye mi atıyoruz yoksa iyi mi yapıyoruz bunu data ile kıyaslayabilecek veya bir test sonucunu paylaşabilecek arkadaşlar bilgileri paylaşır ise bir çok insan aydınlanmış olacak

    Kıyaslama kuru ve ıslak zemin için olabilir ancak karla kaplı zeminler için kıyaslamaya zaten gerek yok konu dağılmasın lütfen.







  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    -2 derece asfaltta GY 2013 kış lastiği ve sonuç:

    [DHTUBE=http://www.youtube.com/watch?v=6cCpuClg3o8&feature=youtu.be]

    http://www.youtube.com/watch?v=6cCpuClg3o8&feature=youtu.be

    bunun kış lastiği ile bir alakası yokki hangi lastik olsa yine çakardı araç hızlı




  • @ Tuvnera;
    Size geçmiş olsun hem çok hızlısınız hemde kırmızıda geçmişsiniz,diğer yola kontrolsüz çıkış.Kurtarılabilecek birşey yok gibi.

    Arkadaşlar konu dağılmadan madem kış lastiği 7 derecenin altında daha iyi 7 derece veya 10 derecede kış ve 4 mevsim lastiğin kuru ve ıslşak zemindeki performans karşılaştırmasını nasıl buluruz
  • Sanırım bu video benim sorduğum sorulara biraz cevap veriyor ancak tam karşılaştırma daha iyi olur,yani 7 derece için kış lastiğini biraz daha iyi gösteriyor ancak 70 km/h ile giderken biri kaç metre diğeri kaç metrede durdu gibi bir sonuç gerekli mesela biri 30 diğeri 32m ise kabul edilebilir ancak biri 30 biri 45 ise kış lastiği zorunlu olmalı konusuna katılıyorum

    http://www.youtube.com/watch?v=clSC7APitaQ
  • bunları bi incele istersen oraya bir karşılaştırma koymuşdum ama yazlık ve 4 mevsimliklerin test şartları aynı olmayabilir adac dan detaylı bilgiyi alabilirsin.

    kendim için konuşursam yazlık lastiğim soğuk havada daha değişik bir davranış sergilemedi ancak daha hızlı aşınacağını söylüyorlar.
  • Kar lastiği öyle ahım şahım bir şey değil. Kar lastiğinin asıl avantajı sert hamurlu yaz lastikleriyle kıyaslandığında ortaya çıkıyor. Mesela ben yumuşak hamurlu 4 mevzim lastik kullanırım, kar lastiği olan bazı araçlardan daha iyi çıktığım yerler bile oldu. Hiç bir şekilde beni yarı yolda bırakmadı. Yumuşak lastiğin avantajı çok, her türlü hava koşulunda rahatlıkla kullanabiliyorsunuz. Dezavantajları ise, daha çabuk bitmesi ve yakıt tüketimini %3 - %5 kadar artırması.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaTaDoR

    Kar lastiği öyle ahım şahım bir şey değil. Kar lastiğinin asıl avantajı sert hamurlu yaz lastikleriyle kıyaslandığında ortaya çıkıyor. Mesela ben yumuşak hamurlu 4 mevzim lastik kullanırım, kar lastiği olan bazı araçlardan daha iyi çıktığım yerler bile oldu. Hiç bir şekilde beni yarı yolda bırakmadı. Yumuşak lastiğin avantajı çok, her türlü hava koşulunda rahatlıkla kullanabiliyorsunuz. Dezavantajları ise, daha çabuk bitmesi ve yakıt tüketimini %3 - %5 kadar artırması.

    Lastik yumuşaklığı ancak zemine tutunurken yolun pürüzlü yapısına uyum sağlarken işe yarar. Yumuşak lastik belli dereceye ve belli ömre kadar yumuşaktır. 0 derecede içerisinde silika olmayan bir kauçuk kısa bir dönem yumuşak kalabilse de zamanla sertleşir.

    Karın yüzeyi doldurduğu dönemde ise zemin ile lastik arasında su vardır. (Kar ve buz suyu) bu da tutunmayı engeller. Eğer lastik yüzeyinde suyu çekecek vakum çzgileri yoksa, lastik hiç bir işe yaramaz.

    2 gün kar yağdı ve sizin gibi pek çok "ben bu lastiklerle kar lastiklilerin çıkamadığı yerden çıkarım" diyenler yüzünden biz yollarda vatandaşları bekledik.




  • synthesizer kullanıcısına yanıt
    Ben çıkarım demedim, çıktım ve yolda onca kalan araba olmasına rağmen kimseyi yavaşlatmadan aralardan sıyrılarak tırmandım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaTaDoR

    Ben çıkarım demedim, çıktım ve yolda onca kalan araba olmasına rağmen kimseyi yavaşlatmadan aralardan sıyrılarak tırmandım.

    4 mevsim yazdığınızı kaçırmışım. O zaman ilk 1-2 yıl soru yok. Çünkü ben de önceden bilerek ve bilmeyerek 4 mevsim lastik kullandım. Hiç biri 2. yıldan sonra karda iş yapamadı.. 1. si Toyo Proxes 4, Diğeri ondan biraz daha iddialı Nokian WR G2..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    quote:

    Orijinalden alıntı: MaTaDoR

    Ben çıkarım demedim, çıktım ve yolda onca kalan araba olmasına rağmen kimseyi yavaşlatmadan aralardan sıyrılarak tırmandım.

    4 mevsim yazdığınızı kaçırmışım. O zaman ilk 1-2 yıl soru yok. Çünkü ben de önceden bilerek ve bilmeyerek 4 mevsim lastik kullandım. Hiç biri 2. yıldan sonra karda iş yapamadı.. 1. si Toyo Proxes 4, Diğeri ondan biraz daha iddialı Nokian WR G2..

    Sonuç olarak nasıl seçim yaparız.Örneğin Bursadayız ve yılda 10000 km yapıyoruz Ne tercih etmeliyiz.4 mevsim lastik Uludağ a çıkarır mı?
    @MaTaDoR



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ultraghost -- 29 Aralık 2013; 20:47:10 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ultraghost

    quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    quote:

    Orijinalden alıntı: MaTaDoR

    Ben çıkarım demedim, çıktım ve yolda onca kalan araba olmasına rağmen kimseyi yavaşlatmadan aralardan sıyrılarak tırmandım.

    4 mevsim yazdığınızı kaçırmışım. O zaman ilk 1-2 yıl soru yok. Çünkü ben de önceden bilerek ve bilmeyerek 4 mevsim lastik kullandım. Hiç biri 2. yıldan sonra karda iş yapamadı.. 1. si Toyo Proxes 4, Diğeri ondan biraz daha iddialı Nokian WR G2..

    Sonuç olarak nasıl seçim yaparız.Örneğin Bursadayız ve yılda 10000 km yapıyoruz Ne tercih etmeliyiz.4 mevsim lastik Uludağ a çıkarır mı?
    @MaTaDoR

    Kaliteli ve yumuşak hamurlu bir lastik alırsanız çıkarsınız. Kendi kullandığım Bridgestone Turanza T001'i önerebilirim. Fakat bu lastiklerin de bir limiti var yani mesela buzun üzerinde kış lastiği performansı beklememek gerekir. Bir de aracınızda çekiş kontrol sistemi yoksa ve arkadan itişliyse kış lastiği tercih etmenizi öneririm.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ultraghost

    quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    quote:

    Orijinalden alıntı: MaTaDoR

    Ben çıkarım demedim, çıktım ve yolda onca kalan araba olmasına rağmen kimseyi yavaşlatmadan aralardan sıyrılarak tırmandım.

    4 mevsim yazdığınızı kaçırmışım. O zaman ilk 1-2 yıl soru yok. Çünkü ben de önceden bilerek ve bilmeyerek 4 mevsim lastik kullandım. Hiç biri 2. yıldan sonra karda iş yapamadı.. 1. si Toyo Proxes 4, Diğeri ondan biraz daha iddialı Nokian WR G2..

    Sonuç olarak nasıl seçim yaparız.Örneğin Bursadayız ve yılda 10000 km yapıyoruz Ne tercih etmeliyiz.4 mevsim lastik Uludağ a çıkarır mı?
    @MaTaDoR

    4 mevsimle uludağa ancak yollarda kar yokken çıkarsınız otellerin orda kalırsınız, kar varken kar lastiği bile zor çıkıyor




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.