geçen hafta 4 adet michelin alpin a3 taktırdım. tanesi 100 ytl ve 12 ay taksit
oldukça memnunum. 90 km hız ile asfalttaki su birikintilerinde en ufak bir kızaklama yapmadı.
Avrupada artık kullanılmadığını,çok ses yaptığını,yola da zarar verdiğini duydum.Fiyat çok fark etmez.
quote:
Orjinalden alıntı: vasago
Beyler peki çivili lastik konusunda ne düşünüyorsunuz? Kış lastiğinden daha pahalıyamı gelir aynı fiyatamı patlar? çiviler ne kadar gürültü yapar?
Arkadaşlar geçen yıl aldığım kış lastiklerimi dün yeniden taktırdım.
Lastikçi önce sağ tarafı havaya kaldırıp lastikleri söktü. Biliyorsunuz kış lastiklerinin zorunlu takılış yönü var (altındaki karı kenarlara tahliye etmesi için). Bizim elemanın arka lastiği ters taktığını fark ettim. "Bu ters oldu galiba" dedim. Baktı "haklısın" abi dedi. Dikkat etmesem bizim kış lastikleri tam ters etki yapıp, karı altına toplayacaktı.
Aman değiştirirken dikkat edin. Canımızı ve malımızı çoğu kez çıraklara emanet ettiğimizi unutmayın.
bu gün yeni lastiklerimi deneme fırsatını buldum.
ortalama 6-8 cm. kalınlığında kar tabakası,ilk ben geçtim üzerinden(sıkışmamamış gevşek kar),hava sıcaklığı ortalama -2 -5 derece aralığında 10 dereceye kadar eğimi olan yolda,asfaltta ve toprak yolda olmak üzere muhtelif zeminlerde ilk hareket,frenleme ve 50-60 km.hızda stabilite denemeleri yaptım araç 4 kişi ile yüklü.bu denemeler gayet memnuniyet verici ,kesinlikle araç istediğiniz hareketi zorlanmadan yapıyor harekete geçmemezlik yapmıyor 1. ve geri viteslerde yaptığım denemelerde 50 60 km. hız ile giderken tipi nedeniyle geçtiğim daha kalın kar kütleleri (6-8 cm .lik kalınlık kimi yerlerde 8-12 cm.olmuş)aracın stabilitesini bozmadı güvenle devam ettim.
daha sonra ise aynı iklim koşullarında fakat akan trafik nedeniyle sıkışmış kar üzerinde(bu yüzde 60 buz zemin olarak değerlendirilebilir) yaklaşık yüzde 8-10 eğimli bir asfalt yol üzerinde yola devam ettim 50-60 km.ye kadar hızlandım durdum yeniden hızlandım durdum hızlanıp abs devreye girecek şekilde tekrar durdum yine aynı şekilde stabiliteyi muhafaza etti sadece hızı artırınca yolun durumuna göre(tipi nedeniyle kimi yer karlanmış kimi yer sıkışmış kar) patiye düştüğünüzü hissediyorsunuz ancak buda stabiliteyi bozacak derecede değil fakat kesinlikle temkinli hareket etmekte fayda var.bu yolu aynı şekilde iniştede denedim birkaçkez sert frenle durdum abs devreye giriyor ve araç düz doğrultusunda duruyor.
sonuç:eğer kış lastiği kullanıyorsanız bu size diğer tür lastiklere göre daha fazla hareket ve fren güvenliği sağlıyor fakat buna güvenip kesinlikle dengesiz hareket yapmamak gerekiyor. her daim temkinli sürüş ile yolda kalmanız için kolay kolay bir sebep yok.
en yakın sürede tam buzlu asfalt bir zeminde de denemeler yapmayı düşünüyorum benim asıl merak ettiğim konu bu.
araç:mj punto,185.60.14 snoways plus
geçen yıl alfa romeo için 4 adet pirelli sottozerro kış lastğı alıp kullanmıştım genel olarak memnundum gerçi bu taraflarda çok fazla kış şartları yok ama karlı yollarda gittim ve sorun yaşamadım.
havalar az daha soğusun takacağım
ayrıca punto için 4 adet pirelli snowcontrol aldım onlar daha kullanılmadiği için tecrübem yok adedi 100 ytl. bu arada bu lastikleri kullananlar var ise tecrübelerini paylaşırlarsa sevinirim.
michelin i üretildiği fransa nedeniyle hiç düşünmedim.
vallahi dun hafif kar baslayinca babamin da israriyla biraz acele olarak kar lastiklerimi aldim, megane2 hb icin, 205 55 r16 ebadinda michelin pilot alpine aldim, daha cok fazla test edemedim ama babamin kas lastigi olmayan arabasinin garajdan 10 dakikada cikip benimkinin tek seferde sanki hic kar yokmus gibi ciktigini gorunce kar lastiginin onemini tekrar anladim, annemin arabasina da -ayni acele yuzunden biraz da- michelin alpine a3 aldik; arac clio3, ebat 185 60 r15. sonucta gayet memnunum, aslinda bir ara aklimda soru isareti vardi, bridgestone mu alsaydim yoksa bu mu diye ama su anda memnunum. belki kar yagmadan once daha fazla zamanim olsaydi baska bir marka alirdim, bilmiyorum.
arkadaşlar selam fiat doblo aracımın lastik ebadı 175/75/14 aramalarda bu tip bir karlastigi bulamadım kullanan arkadaşlar var ise hangi tip bir kar lastigi alacagıma dair bilgi verirler ise sevinirim
Önce şunu belirteyim kış lastiğimi alırken Fransa ile sorun çıkmamıştı,şimdi olsa almazdım. 407 HDI aracıma Michelin Pilot Alpin 205/60/R16 92H M+S kış lastiği aldım. Piyasadaki pahalı ama kalite ve işe yararlığından şüphe edilmeyecek ürünlerden biri. Kış lastiklerinin tümünün fiyatına ve markasına bakılmaksızın çok ağır kış şartları olmadığı sürece görevini yaptığını kabul edelim. Zor şartlarda ve en çok fark eden yönleri ise özelliklerini kaybetmeden uzun ömürlü olmalarıdır. İşte burada hamur karışımı ve karkas yapısı öne çıkıyor. Michelin nide bu sebeple tercih etmiştim. 4 tanesi 1000ytl. Karta 6 taksit. Bursa'da yaşıyorum.Kış şartlarında ve karda çok iyi görev yapıyor.Kuru yolda ise yaz aylarında yaz lastiği gibi iş yapıyor.İnanın Michelin Pilot Primacy yaz lastiğinden daha sessiz.Ama tabii pahalı..........
açıkcası kar lastiğine vereceğim para tekine en fazla 100 ytl bilemedin 120 ytl olur fazla vermeyi pek düşünmyorum kalitede aramıyorum çünkü kışın km lerce yolda yapmıycam. şimdilik öne iki tane yeter diyorum. lastik ebadım galiba 205/55 R 16 ucuz marka verebilen varsa şimdiden teşekkür ederim.
Serkes bu topiğin ilk mesajında alıntı yaparak verdiğin bilgileri okudun mu?
Önlere 2 lastik gerçekten yeterli mi? Yeterliyse bende 2 tekerlek alabilirim sadece!
SORU:KIS LASTIGININ SADECE ÇEKISIN OLDUGU TEKERLEKLERE TAKILMASI YETERLI MIDIR ? HAYIR ! Kis lastikleri dört tekerlege de takilmalidir , çünkü aracin en kisa mesafede durmasi gitmesinden daha önemlidir. Iyi bir fren performansi ve kararlilik için 4 tekerlekte de Kis Lastigi sarttir.
quote:
Orjinalden alıntı: serkes
açıkcası kar lastiğine vereceğim para tekine en fazla 100 ytl bilemedin 120 ytl olur fazla vermeyi pek düşünmyorum kalitede aramıyorum çünkü kışın km lerce yolda yapmıycam. şimdilik öne iki tane yeter diyorum. lastik ebadım galiba 205/55 R 16 ucuz marka verebilen varsa şimdiden teşekkür ederim.
evet haklısın fazla km yapmıyorsan pahalı lastik alma.Çünkü lastiklerin özelliklerinin kaybolmaya başladığı 4 yıl sonunda bile aşınarak bitmeyecekse çok para vermeye gerek yok.Ben yılda 25-30 km yapıyorum bu nedenle uzun ömürlü olması gerekiyor.Zaten böyle düşününce ekonomik olarakta zarar gördüğümü düşünmüyorum.yazlık ve kışlık birer lastik takımla 120.000 km yi buluyorum. Birde şu var kesinlikle takacaksan 4 adet tak. frenlemelerde spin atarsın emniyet açısından kesinlikle önermem.
quote:
Orjinalden alıntı: serkes
açıkcası kar lastiğine vereceğim para tekine en fazla 100 ytl bilemedin 120 ytl olur fazla vermeyi pek düşünmyorum kalitede aramıyorum çünkü kışın km lerce yolda yapmıycam. şimdilik öne iki tane yeter diyorum. lastik ebadım galiba 205/55 R 16 ucuz marka verebilen varsa şimdiden teşekkür ederim.
ucuz marka piyasada Güney Kore ürünleri epey var.Kore malı Kış lastiklerini kullanmadım ama 0 km olarak aldığım bir aracımda 195/65/15 R15 Toora yaz lastiği vardı hiç beğenmedim ve Michelin pilot la değiştirdim.
Pazar günü geçen yıl aldığım kış lastiklerini taktırmaya gittim. O kadar kalabalık ki, inanılmaz. İlk gittiğim yer takmadı zaten. Sadece kendilerinden yeni lastik alanlara takıyorlarmış. Çok kalabalık olduğu için ister istemez hak verdim. İkinci gittiğim yer daha büyük. 7-8 kişi aynı anda çalışıyorlar. Nispeten işlemler hızlı yürüyor ama, tam 30. sıradayım. Kabus gibi. Kağıda plakasını yazdıran bir kaç saat sonra gelmek üzere gidiyor. Ben beklemeye karar verdim. İyiki beklemişim. Plakayı yazdırıp giden çoğu kişi gelmedi ve 2 saatte hallettim. Bu arada, 25 YTL olan fiyatı 40 YTL'ye çıkarmışlar. Müşteri çok ya. Geçirin bakalım.
KIŞ LASTİĞİ KAR ZİNCİRİ KARŞILAŞTIRMASI “KIŞ LASTİĞİ RİSK YÖNETİMİ İKEN KAR ZİNCİRİ KRİZ YÖNETİMİDİR”
1) KIŞIN MUTLAKA KIŞ LASTİĞİ KULLANILMALI , GEREKTİĞİNDE VE TALEP EDİLDİĞİNDE KAR ZİNCİRİ TAKILMALI: Kışın kar yağmasa , yolda buz olmasa , araç 4x4 ve hatta ABS / ASR / ESP’li bile olsa , 7 °C’ın altındaki sıcaklıklarda mutlaka kış lastiği kullanılmalıdır. Bunun nedeni sadece kış lastiklerinin özel profillerinin olması değildir. Yaz lastiklerinin malzemesi 7 °C’ın altındaki sıcaklıklarda sertleştiği için yola tutunması azalmaktadır. Kış lastiklerinin ise üretildikleri Silica esaslı malzeme daha yumuşaktır ve 7 °C’ın altındaki soğuk hava şartlarında kuru asfalt , kar ve buzda tutunmayı artırmaktadır. Kış lastiğinin yetersiz kaldığı karlı veya buzlu yollarda riske girmeden , trafik yetkililerinin talebi durumunda , araç üreticisinin tanımladığı tekerleklere ( yaz lastiği kullanılıyorsa tercihen dört tekerleğe de) kar zinciri takılmalıdır. Yaz lastiği ile kar veya buz üzerinde araç kullanmak isteyen (özellikle 4x4) araç sahiplerine (kış lastiği veya zincir takmak dışında) tavsiyemiz bundan vazgeçmeleri , kendilerinin ve başkalarının can ve mal güvenliğini tehlikeye sokmamalarıdır.
2) KIŞ LASTİĞİ RİSK YÖNETİMİ İKEN , KAR ZİNCİRİ KRİZ YÖNETİMİ DİR. “Risk” meydana gelebilecek zararlı bir olayın sonuçları ve oluşma olasılığının bileşkesidir. “Risk Yönetimi” ise en geniş anlamı ile riskin denetimi ve yönetimi anlamına gelir. “Kriz” , ivedi tepki gösterilmesini gerektiren; risk yönetimi, kriz öngörme ve önleme mekanizmalarının yetersiz kaldığı gerilim yaratan bir durumdur. “Kriz yönetimi” de önlenemeyen krizin denetim altına alınabilmesi için yönetimidir. Kışın sıcaklığın 7 °C’ın altında geçtiği yerlerde dolaşan araçlara ve özellikle ( Cankurtaran , İtfaiye, Belediye,Jandarma, Polis , Okul servisi, Taksi gibi ) görev araçlarına kar yağmadan , yollar buz tutmadan , henüz kışın başında iken kış lastiği takılması ve araçta “kış donanımı” ( Kar zinciri, takoz, don önleyici sıvı vs) nın bulundurulması “risk yönetimi” iken , kar yağdıktan veya yollar buz tuttuktan sonra , en son çare olan “kar zinciri” nin takılması ise “kriz yönetimi” dir. İ stanbul’un “Kriz Yönetim Merkezi” durumundaki “Afet Koordinasyon Merkezi” AKOM’un kar yağdıktan sonra yaz lastiği olan araçlara kar zinciri takılmasını istemesi “kriz yönetimi” gereği doğrudur. İ stanbul Valiliği’nin 7 Şubat 2005 tarihli “Zincirli veya kar lastiği olmayan araçların trafikte seyirlerine izin verilmeyeceği” şeklindeki kararı, risk yönetimine inanan ve kış lastiği kullanan bilinçli sürücüleri destekleyen yerinde bir karardır. İ stanbul’daki görev araçlarının ve özellikle köprüleri kullanacak tüm araçların bir kriz durumu oluşmadan “risk yönetimi” gereği kış lastiği takmalarının desteklenmesi alınacak tedbirlerin en başında gelmelidir. AKOM’un ve İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı . Dr.Kadir Topbaş’ın 18 Kasım 2005 tarihli “ Kar lastiği kullanılmalı” ve “Belediye otobüslerine kar ( kış) lastiği takılacağı” açıklamaları risk yönetimi doğrultusunda alınmış çok olumlu kararlardır.
3) BİR LASTİĞİN KIŞ LASTİĞİ OLDUĞU NASIL ANLAŞILIR? Kış lastiği ile ilgili RMA ve ASTM şartlarını sağlayan lastikler yukardaki sembolü kullanabilirler. “Bu sembolü taşıyan lastikler kış lastiğidir” diyebiliriz. RMA ve ASTM standartlarına göre bir lastiğin “kış lastiği” olabilmesi için belirli test şartlarını yerine getirmesi gerekmektedir. Buna göre aday lastikle kış şartlarını temsil eden kaygan bir yolda yapılan ABS’li tam fren sonundaki fren ivmesinin , “referans lastiğin” fren ivmesinden en az % 7 daha fazla olması gerekmektedir. “Dört Mevsim Lastiği “ M+S ‘in ancak yukardaki sembolü taşıyorsa M+S Kış Lastiği olarak değerlendirilebileceği, öte yandan M+S lastiklerinin yazın iyi bir yaz lastiği, kışın da iyi bir kış lastiği görevini göremeyeceği mutlaka bilinmelidir.
4) KIŞ LASTİĞİ İLE KIŞIN DAHA KISA FREN MESAFESİ : 50 km/h hızda ve kar üzerinde yapılan fren testlerinde durma mesafesi; kış lastikleri ile 35 m yaz lastikleri ile 43 m ölçülmüştür. 30 km/ h hızda ve buz üzerinde yapılan fren testlerinde durma mesafesi; kış lastikleri ile 57 m yaz lastikleri ile 68 m ölçülmüştür. FRENTEKNİK Test Laboratuvarı ve OLTAŞ tarafından 4 Mart 2005’de CONTINENTAL yaz ve kış lastiklerini kullanarak, kar değerlerine yakın k=0.2 kuvvet bağlantı katsayısına sahip ABS Test Pisti üzerinde yapılan karşılaştırma testlerinde 80 km/h hızda durma mesafesi : kış lastikleri ile 65 m yaz lastikleri ile 80 m ölçülmüştür.
5) 4x4 ARAÇLAR DA KIŞ LASTİĞİ TAKMALI: Kış lastikleriyle donatılmış önden çekişli bir aracın , yaz lastikleriyle donatılmış dört tekerden çekişli (4x4) bir araca göre daha güvenli olduğunu herhalde pek azımız biliyordur. Bunun çok basit bir nedeni vardır : Fren sırasında tüm araçlar dört tekerlekten fren yapmaktadır , yani araçlar eşittir. Yaz lastikleri ile donatılmış önden çekiş veya arkadan itişli bir araç kalkış yapamadığı için yardımsız hareket edememekte, hareket etse bile fren sırasında araç duramamaktadır. Yaz lastikleriyle donatılmış dört tekerden çekişli (4x4) bir araç ise rahatlıkla kalkış yapabilmekte , fakat fren sırasında durma mesafesi aşırı uzamaktadır yani “gittiği gibi duramamaktadır”. Öte yandan kış lastikleriyle donatılmış önden çekişli veya arkadan itişli bir araç daha kısa mesafede durabilmektedir yani “gittiğinden daha iyi durmaktadır “. Avusturya Otomobil Kurumu ÖAMTC’nin 80 km/h ve kar üzerinde 4x4 bir araçla yaptığı fren testleri sonunda durma mesafeleri; Kış lastiği ile 67m , Dört mevsim lastiği ile 82m ve Yaz lastiği ile 108m ölçülmüştür.
6) KIŞ LASTİĞİ DÖRT TEKERLEĞE TAKILMALI: Kış lastiği ülkemizde kışın soğuk geçtiği illerimizde özellikle taksi ve otobüs gibi araçlarda kullanılmaktadır. Ancak yetersiz bilgi veya ekonomik gerekçelerle bu lastikler sadece çekişin olduğu tekerleklere takılmaktadır. Yani araç arkadan itişli ise kış lastikleri sadece arka tekerleklere , araç önden çekişli ise sadece ön tekerleklere takılmaktadır. Kış lastiğinin sadece çekiş olan tekerleklere takılması büyük riskler taşımaktadır: - Önde ve arkada farklı özelliklerde lastiklerin kullanılması aracın kuru ve kaygan yollardaki çekiş ve fren dengelerini bozmaktadır: - Önde yaz lastiği , arkada kış lastiklerinin takılı olduğu arkadan itişli bir araç kuru yolda arkadan kayma eğilimi gösterirken, kaygan yolda ise önden kaymakta ve direksiyon hakimiyetini kaybetmektedir. - Önde kış lastiği, arkada yaz lastiklerinin takılı olduğu önden çekişli bir araç kuru yolda önden kayma eğilimi gösterirken , kaygan yolda da arkadan kaymakta ve araç savrulmaktadır. - Kış lastiğinin sadece çekiş olan tekerleklere takılması dört tekerleğe takılmasına göre fren mesafesini önemli şekilde artırmaktadır. Yaz lastikli bir araçta zincirin sadece çekiş olan tekerleklere takılması da benzer riskleri taşımaktadır: Örneğin önden çekişli ve yaz lastikleri takılı bir aracın ön tekerleklerine zincir takıldığında yokuş aşağı inişlerde frene basıldığında ( araç ABS’li bile olsa) arka tekerlekler kilitlenebilmekte ve araç arkadan savrulmaktadır. Bu aracın kış lastiklerinin olması bu riski azaltmaktadır.
7) LASTİKLER İÇİN 4 X 4 X 4 KURALI: 4 X 4 X 4: Dört lastiğin dördü de aynı marka / model ve aşınma oranında olmalıdır. 4 X 4 X 4: Dört lastiğin dördü de 4 yıldan yaşlı olmamalıdır. 4 X 4 X 4: Dört lastiğin profil derinliği 4 mm den az olmamalıdır.
sonradan belki 4 e çıkarabilirim ama şimdilik 2 lastik almam işi çözer gibi geliyor bana daha öncede bunu tecrübe ettim.. tek farkı hız yapamıycam vede belli süratleri geçenmiycek oluşum.
quote:
Orjinalden alıntı: gorele2000
Serkes bu topiğin ilk mesajında alıntı yaparak verdiğin bilgileri okudun mu?
Önlere 2 lastik gerçekten yeterli mi? Yeterliyse bende 2 tekerlek alabilirim sadece!
SORU:KIS LASTIGININ SADECE ÇEKISIN OLDUGU TEKERLEKLERE TAKILMASI YETERLI MIDIR ? HAYIR ! Kis lastikleri dört tekerlege de takilmalidir , çünkü aracin en kisa mesafede durmasi gitmesinden daha önemlidir. Iyi bir fren performansi ve kararlilik için 4 tekerlekte de Kis Lastigi sarttir.
quote:
Orjinalden alıntı: serkes
açıkcası kar lastiğine vereceğim para tekine en fazla 100 ytl bilemedin 120 ytl olur fazla vermeyi pek düşünmyorum kalitede aramıyorum çünkü kışın km lerce yolda yapmıycam. şimdilik öne iki tane yeter diyorum. lastik ebadım galiba 205/55 R 16 ucuz marka verebilen varsa şimdiden teşekkür ederim.
Kimse Continental'den bahsetmemiş, pek tercih edilmiyor mu yoksa fiyat yüksek olduğu için mi acaba? Yarın 4 tane TS800 alacağım...(175/70/R 14) araç: Palio 1.2 16 V
205 55 R16 sınıfında çok iyi diğer sınıfalarda da iyi olduğunu duydum.
Özellikle conti winter contact t810...Ama pahalı...
Premium sınıfı bu lastikler içinde en ucuzu 210 YTL (20555r16), en uygunu GY Ultragrip 7: 165 YTL ve testlerde rakiplerini biçiyor... Fiat performans özellikleri bir yana kış lastiği özelliklerinde de çok iyi olması UG7 başa çıkarıyor gibi...
Merhaba Ankara'da kış lastiği için bayağı bir dolaştım ve aldığım fiyatlar 195/60 R15 için Biridgestone LM 20 135 peşin ve aynı fiyata 5 taksit (başka bir yerde) " ICE CRUISER 140 (çivi takılabilir)Deseninin daha orjinal olduğunu düşündüğüm için bunu aldım 4 adet Michelin Alpine A3 140 peşin (fransız) 150 5 taksit Nexen 90 peşin Nokian 150 " fiyatlar 195/65 ile aynı olması lazım Faydalı olması dileğiyle
lassa snoways 2 ile michelin alpin arasında kararsız kaldım. aslında forumda hiç bahsedilmemiş ama jant problemini nasıl çözüyorsunuz? lastikleri jantsız alırsam çıkarıp takarken yanaklar zarar görebilirmiş bide rot balansa girmesi gerikiyormuş aracın. jantlı alırsakta bide ekstra jant parası vericez... ne yapıcağımı şaşırdım bende...
Kar performansını deneyemedim ama Pirelli Wintercarving oldukça sessiz bir lastik.