Şimdi Ara

KIŞ LASTİKLERİ ( tüm paylaşımlar buraya)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
4.949
Cevap
79
Favori
685.978
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki

KIŞ LASTİKLERİ ( tüm paylaşımlar buraya)


(En Son Oy Tarihi: 12.12.2024)
Giriş
Mesaj
  • anket konusu : almayı düşündüğünüz kış lastiği hangisi..?



    almayı düşündüğünüz kış lastiği markası, fiyatları aldığınız ve memnun olmadığınız kış lastği kış lastiklerinin hakkında tüm paylaşımları burada yapalım.
    önerilerimizi burda yaparsak daha derli toplu bir bilgi birikimi olur
    ayrıca kış lastiği hakkında teknik bilgileride burda paylaşalım.

    bu arada bende alacam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkes -- 2 Kasım 2006; 12:15:43 >



  • Kış lastiği herzaman 4 adet takılmalı..Bu hafta sonu babam aracıyla kaza yaptı sırf bu yüzden.. Sadece önlere kış lastiği takıp yola çıkmasıyla buzlanan yolda arka tarafın kaymasıyla aracında en az 3500-4000 tl hasar meydana gelmiş..Kaçacağın iki lastik parası sana çok daha ağır bir bedelle geri dönebilir Allah korusun..Tedbirini al tevekkülü Allah’a bırak..
  • SORU: BİR LASTİĞİN KIŞ LASTİĞİ OLUP OLMADIĞI NASIL ANLAŞILIR?
    Kış lastiği ile ilgili RMA ve ASTM şartlarını sağlayan lastikler aşağıdaki sembolü kullanabilirler.
    “Bu sembolü taşıyan lastikler Kış Lastiğidir” diyebiliriz.

    SORU: KIŞ LASTİĞİNİN YAZ LASTİĞİNDEN FARKI NEDİR?
    Bunun nedeni sadece Kış Lastiklerinin özel profillerinin olması
    değildir.Yaz lastiklerinin malzemesi 7 °C’ın altındaki sıcaklıklarda
    sertleştiği için yola tutunması azalmaktadır. Kış lastiklerinin ise
    üretildikleri Silica esaslı malzeme daha yumuşaktır ve 7 °C’ın altındaki
    soğuk hava şartlarında kuru asfalt , kar ve buzda tutunmayı artırmaktadır.

    SORU: KAR LASTİĞİ NEDİR?
    Kar Lastiği diye adlandırılan lastik fren özelliğinin yanında çekiş özelliği
    de artırılmış Kış Lastiği ’dir. RMA (Rubber Manufacturers Association)’un
    tanımlamasına ve ASTM ’nin test metoduna göre kış şartlarını temsil eden
    kaygan bir yolda yapılan çekiş kuvveti testinde “referans lastiğin” çekiş
    kuvvetinden en az %10 daha fazla çekiş kuvveti sağlayan lastikler Kış
    Lastiği sembolünün yanında M+S veya M S veya M/S işaretleri
    taşıyabilmektedirler. Aşağıdaki sembolleri birarada taşıyan lastiklere
    “ M+S Kış Lastiği “ veya “Kar Lastiği” diyebiliriz:M+S

    SORU: M+S LASTİKLERİ KIŞ LASTİĞİ SAYILIR MI ? “Dört Mevsim Lastiği “ M+S ‘in ancak Kış Lastiği sembolünü taşıyorsa Kış
    Lastiği olarak değerlendirilebileceği, öte yandan M+S lastiklerinin yazın iyi bir
    Yaz Lastiği, kışın da iyi bir Kış Lastiği görevini göremeyeceği mutlaka
    bilinmelidir.

    SORU: KAR YAĞMIYORSA KAR LASTİĞİNE NEDEN İHTİYAÇ OLSUN?
    KAR YAĞINCA YAZ LASTİKLERİNE ZİNCİR TAKARIM YANLIŞ MI?
    RİSK YÖNETİMİ AÇISINDAN YANLIŞ !
    Kış Lastiği Risk Yönetimi , Kar Zinciri Kriz Yönetimi dir.
    Ne kadar çok Risk Yönetimi , o kadar az Kriz Yönetimi.
    Kış Lastiği , kışın kar yağsın yağmasın düşük sıcaklıklarda aracın
    yola tutunmasını artırmakta , aşırı buzlanma olmadığı sürece
    aracın kar üzerinde gitmesine ve durmasına olanak vermektedir.
    Özellikle kuru yoldan kaygan yollara (Köprü ve Viyadük üstünde buzlanma
    veya siyah buz vs) ani girişlerde aracı yolda tutabilmektedir. Yani Kış
    Lastiği riskleri azaltmaktadır.
    Yaz Lastiği ise aynı şartlarda ve özellikle ani zemin değişikliklerinde aracı
    yolda tutamamaktadır. Kış Lastiğine göre çok daha erken ve sık kar zinciri
    takma ihtiyacı duymakta ,zincir takıldığında yavaş gitmek ve kuru zeminde
    ise çıkarılmak zorundadır.

    SORU:KIŞ LASTİĞİNİN SADECE ÇEKİŞİN OLDUĞU TEKERLEKLERE
    TAKILMASI YETERLİ MİDİR ?

    HAYIR !
    Kış lastikleri dört tekerleğe de takılmalıdır , çünkü aracın en kısa mesafede
    durması gitmesinden daha önemlidir. İyi bir fren performansı ve kararlılık
    için 4 tekerlekte de Kış Lastiği şarttır.

    SORU: KARAYOLLARI TRAFİK KANUNUNDA “KIŞ LASTİĞİ ”TANIMI
    VAR MIDIR?

    HAYIR !
    Karayolları Trafik Kanunu’nda “Kış Lastiği” yer almamaktadır, ancak
    30.maddede yeralan ;
    “Araçların, esasları yönetmelikte belirtilen şekilde ve tarzda teknik şartlara uygun
    durumda bulundurulması zorunludur”
    cümlesi ilgili Yönetmelikte yeterli bilgi olmadığı için Trafik Polisi ve Trafik
    Jandarmasına;
    “kışın bazı kaygan yollarda kış lastiği yeterlidir,zincir istenmeyebilir ”
    şeklinde yorum yapma sorumluluğu yüklemektedir.

    SORU:KIŞ LASTİĞİNİ ÖNCELİKLE HANGİ RESMİ VEYA ÖZEL ARAÇLAR
    TAKMALIDIR?

    Kışın sıcaklığın 7 °C’ın altında geçtiği yerlerde Ambulans ,İtfaiye, Belediye
    araçları, Polis ,Jandarma, Okul servisi, Taksi gibi görev araçlarına ve tabii
    ki Şehiriçi- ve Şehirlerarası Yolcu Otobüslerine kar yağmadan , yollar buz
    tutmadan , henüz kışın başında iken Kış Lastiği takılmalıdır.

    SORU: KIŞ LASTİĞİ TAKILI BİR ARACA ZİNCİR TAKILIR MI?
    TAKILIRSA HANGİ DURUMLARDA TAKILMALIDIR?

    TAKILABİLİR!
    1) Trafik yetkililerinin talebi durumunda,
    2) Kış lastiğinin yetersiz kaldığı karlı veya buzlu yollarda özellikle
    yokuş aşağı inişlerde aşağıdaki deneme yapıldığında sonuç
    olumsuzsa;
    - aracın hızı ve vitesi o şekilde seçilmelidir ki, gaz pedalı
    bırakıldığında araç blokajsız yavaşlamalı, gaza basıldığında
    patinajsız hızlanmalıdır.
    3) Aracın hızının düşürülmesine karşın aşağıdaki durumlar devam
    ediyorsa;
    - Fren sırasında ABS’nin ,
    - gaza basıldığında ASR’nin ve
    - dönemeçlerde ESP’in kendiliğinden
    çok sık devreye girmesi
    sınır değerlere de çok sık ulaşıldığı anlamına gelir.
    Tehlikeli durum oluşmadan araç üreticisinin tanımladığı tekerleklere kar
    zinciri takılmalıdır.

    SORU: ABS / ASR / ESP OLAN ARAÇLAR KIŞ LASTİĞİ TAKMALI MIDIR?
    EVET !
    ABS/ASR fren ve çekiş güvenliğini arttıran teknik bir üstünlüktür,
    ancak ABS/ASR fizik kurallarını değiştiremez. Yani tekerlekle yol
    arasındaki sürtünme katsayısını değiştiremez, kötü lastiklerle buzda
    fren mesafesini kısaltamaz.
    ESP de hareket sırasında sürücünün hareket çizgisinden çıkma eğilimi
    gösteren aracın frenlerini kullanarak tekrar çizgisine girmesini sağlayan
    kararlılığı artıran bir sistemdir. Bu sistemin başarısı için lastiklerin yola
    tutunmasının iyi olması şarttır. Kışın bu araçlar da Kış Lastiği kullanmalıdır.

    SORU:4X4 ARAÇLARIN KIŞ LASTİĞİ TAKMASINA GEREK VAR MIDIR?
    EVET!
    Yaz lastikleriyle donatılmış dört tekerden çekişli (4x4) bir araç rahatlıkla
    kalkış yapabilmekte ve kısa sürede yüksek hızlara çıkabilmektedir, fakat
    fren sırasında durma mesafesi aşırı uzamaktadır yani ;
    “gittiği gibi duramamaktadır”.
    Bunun çok basit bir nedeni vardır :
    Fren sırasında tüm araçlar dört tekerlekten fren yapmaktadır , yani araçlar
    eşittir. Yaz lastiği ile kar veya buz üzerinde araç kullanmak isteyen (özellikle
    4x4) araç sahiplerine (Kış Lastiği veya zincir takmak dışında) tavsiyemiz
    bundan vazgeçmeleri , kendilerinin ve başkalarının can ve mal güvenliğini
    tehlikeye sokmamalarıdır.

    SORU:NEDEN DÖRT TEKERDEN ÇEKİŞLİ VE ELEKTRONİK GÜVENLİK
    DONANIMLARINA SAHİP ARAÇLARIN İKİ TEKERDEN ÇEKİŞLİ
    ARAÇLARA GÖRE DAHA ÇOK KIŞ LASTİĞİ GEREKSİNİMİ VARDIR?
    Çünkü dört tekerden çekişli ve elektronik güvenlik donanımlarına sahip
    araçlar, iki tekerden çekişli araçlara göre çok daha çabuk hızlanabilmekteler ,
    daha yüksek hızlara ve fiziksel sınırlara ulaşabilmekteler, ancak fren sırasında
    tüm araçlar eşit durumda oldukları için “gittikleri gibi duramamakta” dırlar.

    SORU: YAZ LASTİĞİ TAKILI 4X4 ABS/ASR VE ESP’Lİ BİR ARAÇ ,
    KIŞ LASTİĞİ TAKILI ÖNDEN ÇEKİŞLİ VE ABS’Lİ BAŞKA BİR
    ARAÇ KARLI BİR YOLDA KARŞILAŞTIRILDIĞINDA HANGİ ARAÇ
    DAHA GÜVENLİDİR?

    FREN AÇISINDAN KIŞ LASTİKLİ ÖNDEN ÇEKİŞLİ ARAÇ !
    Kış Lastikleriyle donatılmış önden çekişli bir aracın Yaz lastikleriyle
    donatılmış dört tekerden çekişli 4x4 bir araca göre daha güvenli
    olduğunu herhalde pek azımız biliyordur.
    Bunun çok basit bir nedeni vardır : Fren sırasında bütün araçlar dört
    tekerden fren yaptıkları için eşittirler.
    Yaz lastikleriyle donatılmış 4x4 bir araç “gittiği gibi duramamaktadır” yani
    fren sırasında fren mesafesi aşırı uzamaktadır. Öte yandan Kış
    lastikleriyle donatılmış tek dingilden çekişli bir araç “gittiğinden daha iyi”
    durabilmektedir.

    SORU: TÜRKİYE’DE YAZ - KIŞ LASTİĞİ KARŞILAŞTIRMASI YAPILDI MI?
    EVET !
    4 Mart 2005’de FRENTEKNİK Test Laboratuvarı ve OLTAŞ / CONTINENTAL
    tarafından ABS test pisti üzerinde (k=0.2 kara yakın sürtünme katsayısı)
    80 km/h hızda yapılan karşılaştırma testinde:
    kış lastikleri ile 65 m yaz lastikleri ile 80 m ölçülmüştür.

    SORU: KIŞ LASTİĞİ TAKARKEN YAZ LASTİĞİNDEN FARKLI
    (ÖLÇÜ, HIZ VE YÜK SINIFI ) BİR LASTİK TAKILABİLİR Mİ?

    Araç üreticisinin önerdiği ve standart yaz lastiğinin özelliklerine sahip Kış
    Lastiği takılmalıdır. Ancak üretici tarafından tavsiye verilmemişse ;
    - çapı aynı ancak genişliği daha az olan kış lastikleri kullanılabilir.
    - Yük Sınıfı kesinlikle aynı olmalıdır.
    - Hız sınırı daha düşük bir Kış Lastiği kullanılacaksa , Kış Lastiğinin bu
    düşük hız sınırından dolayı sürücü kilometre göstergesine yapıştırılacak bir
    çıkartma ile uyarılmalıdır.

    SORU: KIŞ LASTİKLERİNİN SAKLANMA ÖMRÜ NE KADARDIR ?
    Beş yıldır. Bu süreyi geçen kış lastikleri işlevsel açıdan zayıflamaktadır.

    KAYNAK : Alpay Lök ( Mak.Y.Müh.) -www.kislastigi.com








    alıntıdır....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkes -- 2 Kasım 2006; 8:57:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkes

    SORU: BİR LASTİĞİN KIŞ LASTİĞİ OLUP OLMADIĞI NASIL ANLAŞILIR?
    Kış lastiği ile ilgili RMA ve ASTM şartlarını sağlayan lastikler aşağıdaki sembolü kullanabilirler.
    “Bu sembolü taşıyan lastikler Kış Lastiğidir” diyebiliriz.

    SORU: KIŞ LASTİĞİNİN YAZ LASTİĞİNDEN FARKI NEDİR?
    Bunun nedeni sadece Kış Lastiklerinin özel profillerinin olması
    değildir.Yaz lastiklerinin malzemesi 7 °C’ın altındaki sıcaklıklarda
    sertleştiği için yola tutunması azalmaktadır. Kış lastiklerinin ise
    üretildikleri Silica esaslı malzeme daha yumuşaktır ve 7 °C’ın altındaki
    soğuk hava şartlarında kuru asfalt , kar ve buzda tutunmayı artırmaktadır.

    SORU: KAR LASTİĞİ NEDİR?
    Kar Lastiği diye adlandırılan lastik fren özelliğinin yanında çekiş özelliği
    de artırılmış Kış Lastiği ’dir. RMA (Rubber Manufacturers Association)’un
    tanımlamasına ve ASTM ’nin test metoduna göre kış şartlarını temsil eden
    kaygan bir yolda yapılan çekiş kuvveti testinde “referans lastiğin” çekiş
    kuvvetinden en az %10 daha fazla çekiş kuvveti sağlayan lastikler Kış
    Lastiği sembolünün yanında M+S veya M S veya M/S işaretleri
    taşıyabilmektedirler. Aşağıdaki sembolleri birarada taşıyan lastiklere
    “ M+S Kış Lastiği “ veya “Kar Lastiği” diyebiliriz:M+S

    SORU: M+S LASTİKLERİ KIŞ LASTİĞİ SAYILIR MI ? “Dört Mevsim Lastiği “ M+S ‘in ancak Kış Lastiği sembolünü taşıyorsa Kış
    Lastiği olarak değerlendirilebileceği, öte yandan M+S lastiklerinin yazın iyi bir
    Yaz Lastiği, kışın da iyi bir Kış Lastiği görevini göremeyeceği mutlaka
    bilinmelidir.

    SORU: KAR YAĞMIYORSA KAR LASTİĞİNE NEDEN İHTİYAÇ OLSUN?
    KAR YAĞINCA YAZ LASTİKLERİNE ZİNCİR TAKARIM YANLIŞ MI?
    RİSK YÖNETİMİ AÇISINDAN YANLIŞ !
    Kış Lastiği Risk Yönetimi , Kar Zinciri Kriz Yönetimi dir.
    Ne kadar çok Risk Yönetimi , o kadar az Kriz Yönetimi.
    Kış Lastiği , kışın kar yağsın yağmasın düşük sıcaklıklarda aracın
    yola tutunmasını artırmakta , aşırı buzlanma olmadığı sürece
    aracın kar üzerinde gitmesine ve durmasına olanak vermektedir.
    Özellikle kuru yoldan kaygan yollara (Köprü ve Viyadük üstünde buzlanma
    veya siyah buz vs) ani girişlerde aracı yolda tutabilmektedir. Yani Kış
    Lastiği riskleri azaltmaktadır.
    Yaz Lastiği ise aynı şartlarda ve özellikle ani zemin değişikliklerinde aracı
    yolda tutamamaktadır. Kış Lastiğine göre çok daha erken ve sık kar zinciri
    takma ihtiyacı duymakta ,zincir takıldığında yavaş gitmek ve kuru zeminde
    ise çıkarılmak zorundadır.

    SORU:KIŞ LASTİĞİNİN SADECE ÇEKİŞİN OLDUĞU TEKERLEKLERE
    TAKILMASI YETERLİ MİDİR ?

    HAYIR !
    Kış lastikleri dört tekerleğe de takılmalıdır , çünkü aracın en kısa mesafede
    durması gitmesinden daha önemlidir. İyi bir fren performansı ve kararlılık
    için 4 tekerlekte de Kış Lastiği şarttır.

    SORU: KARAYOLLARI TRAFİK KANUNUNDA “KIŞ LASTİĞİ ”TANIMI
    VAR MIDIR?

    HAYIR !
    Karayolları Trafik Kanunu’nda “Kış Lastiği” yer almamaktadır, ancak
    30.maddede yeralan ;
    “Araçların, esasları yönetmelikte belirtilen şekilde ve tarzda teknik şartlara uygun
    durumda bulundurulması zorunludur”
    cümlesi ilgili Yönetmelikte yeterli bilgi olmadığı için Trafik Polisi ve Trafik
    Jandarmasına;
    “kışın bazı kaygan yollarda kış lastiği yeterlidir,zincir istenmeyebilir ”
    şeklinde yorum yapma sorumluluğu yüklemektedir.

    SORU:KIŞ LASTİĞİNİ ÖNCELİKLE HANGİ RESMİ VEYA ÖZEL ARAÇLAR
    TAKMALIDIR?

    Kışın sıcaklığın 7 °C’ın altında geçtiği yerlerde Ambulans ,İtfaiye, Belediye
    araçları, Polis ,Jandarma, Okul servisi, Taksi gibi görev araçlarına ve tabii
    ki Şehiriçi- ve Şehirlerarası Yolcu Otobüslerine kar yağmadan , yollar buz
    tutmadan , henüz kışın başında iken Kış Lastiği takılmalıdır.

    SORU: KIŞ LASTİĞİ TAKILI BİR ARACA ZİNCİR TAKILIR MI?
    TAKILIRSA HANGİ DURUMLARDA TAKILMALIDIR?

    TAKILABİLİR!
    1) Trafik yetkililerinin talebi durumunda,
    2) Kış lastiğinin yetersiz kaldığı karlı veya buzlu yollarda özellikle
    yokuş aşağı inişlerde aşağıdaki deneme yapıldığında sonuç
    olumsuzsa;
    - aracın hızı ve vitesi o şekilde seçilmelidir ki, gaz pedalı
    bırakıldığında araç blokajsız yavaşlamalı, gaza basıldığında
    patinajsız hızlanmalıdır.
    3) Aracın hızının düşürülmesine karşın aşağıdaki durumlar devam
    ediyorsa;
    - Fren sırasında ABS’nin ,
    - gaza basıldığında ASR’nin ve
    - dönemeçlerde ESP’in kendiliğinden
    çok sık devreye girmesi
    sınır değerlere de çok sık ulaşıldığı anlamına gelir.
    Tehlikeli durum oluşmadan araç üreticisinin tanımladığı tekerleklere kar
    zinciri takılmalıdır.

    SORU: ABS / ASR / ESP OLAN ARAÇLAR KIŞ LASTİĞİ TAKMALI MIDIR?
    EVET !
    ABS/ASR fren ve çekiş güvenliğini arttıran teknik bir üstünlüktür,
    ancak ABS/ASR fizik kurallarını değiştiremez. Yani tekerlekle yol
    arasındaki sürtünme katsayısını değiştiremez, kötü lastiklerle buzda
    fren mesafesini kısaltamaz.
    ESP de hareket sırasında sürücünün hareket çizgisinden çıkma eğilimi
    gösteren aracın frenlerini kullanarak tekrar çizgisine girmesini sağlayan
    kararlılığı artıran bir sistemdir. Bu sistemin başarısı için lastiklerin yola
    tutunmasının iyi olması şarttır. Kışın bu araçlar da Kış Lastiği kullanmalıdır.

    SORU:4X4 ARAÇLARIN KIŞ LASTİĞİ TAKMASINA GEREK VAR MIDIR?
    EVET!
    Yaz lastikleriyle donatılmış dört tekerden çekişli (4x4) bir araç rahatlıkla
    kalkış yapabilmekte ve kısa sürede yüksek hızlara çıkabilmektedir, fakat
    fren sırasında durma mesafesi aşırı uzamaktadır yani ;
    “gittiği gibi duramamaktadır”.
    Bunun çok basit bir nedeni vardır :
    Fren sırasında tüm araçlar dört tekerlekten fren yapmaktadır , yani araçlar
    eşittir. Yaz lastiği ile kar veya buz üzerinde araç kullanmak isteyen (özellikle
    4x4) araç sahiplerine (Kış Lastiği veya zincir takmak dışında) tavsiyemiz
    bundan vazgeçmeleri , kendilerinin ve başkalarının can ve mal güvenliğini
    tehlikeye sokmamalarıdır.

    SORU:NEDEN DÖRT TEKERDEN ÇEKİŞLİ VE ELEKTRONİK GÜVENLİK
    DONANIMLARINA SAHİP ARAÇLARIN İKİ TEKERDEN ÇEKİŞLİ
    ARAÇLARA GÖRE DAHA ÇOK KIŞ LASTİĞİ GEREKSİNİMİ VARDIR?
    Çünkü dört tekerden çekişli ve elektronik güvenlik donanımlarına sahip
    araçlar, iki tekerden çekişli araçlara göre çok daha çabuk hızlanabilmekteler ,
    daha yüksek hızlara ve fiziksel sınırlara ulaşabilmekteler, ancak fren sırasında
    tüm araçlar eşit durumda oldukları için “gittikleri gibi duramamakta” dırlar.

    SORU: YAZ LASTİĞİ TAKILI 4X4 ABS/ASR VE ESP’Lİ BİR ARAÇ ,
    KIŞ LASTİĞİ TAKILI ÖNDEN ÇEKİŞLİ VE ABS’Lİ BAŞKA BİR
    ARAÇ KARLI BİR YOLDA KARŞILAŞTIRILDIĞINDA HANGİ ARAÇ
    DAHA GÜVENLİDİR?

    FREN AÇISINDAN KIŞ LASTİKLİ ÖNDEN ÇEKİŞLİ ARAÇ !
    Kış Lastikleriyle donatılmış önden çekişli bir aracın Yaz lastikleriyle
    donatılmış dört tekerden çekişli 4x4 bir araca göre daha güvenli
    olduğunu herhalde pek azımız biliyordur.
    Bunun çok basit bir nedeni vardır : Fren sırasında bütün araçlar dört
    tekerden fren yaptıkları için eşittirler.
    Yaz lastikleriyle donatılmış 4x4 bir araç “gittiği gibi duramamaktadır” yani
    fren sırasında fren mesafesi aşırı uzamaktadır. Öte yandan Kış
    lastikleriyle donatılmış tek dingilden çekişli bir araç “gittiğinden daha iyi”
    durabilmektedir.

    SORU: TÜRKİYE’DE YAZ - KIŞ LASTİĞİ KARŞILAŞTIRMASI YAPILDI MI?
    EVET !
    4 Mart 2005’de FRENTEKNİK Test Laboratuvarı ve OLTAŞ / CONTINENTAL
    tarafından ABS test pisti üzerinde (k=0.2 kara yakın sürtünme katsayısı)
    80 km/h hızda yapılan karşılaştırma testinde:
    kış lastikleri ile 65 m yaz lastikleri ile 80 m ölçülmüştür.

    SORU: KIŞ LASTİĞİ TAKARKEN YAZ LASTİĞİNDEN FARKLI
    (ÖLÇÜ, HIZ VE YÜK SINIFI ) BİR LASTİK TAKILABİLİR Mİ?

    Araç üreticisinin önerdiği ve standart yaz lastiğinin özelliklerine sahip Kış
    Lastiği takılmalıdır. Ancak üretici tarafından tavsiye verilmemişse ;
    - çapı aynı ancak genişliği daha az olan kış lastikleri kullanılabilir.
    - Yük Sınıfı kesinlikle aynı olmalıdır.
    - Hız sınırı daha düşük bir Kış Lastiği kullanılacaksa , Kış Lastiğinin bu
    düşük hız sınırından dolayı sürücü kilometre göstergesine yapıştırılacak bir
    çıkartma ile uyarılmalıdır.

    SORU: KIŞ LASTİKLERİNİN SAKLANMA ÖMRÜ NE KADARDIR ?
    Beş yıldır. Bu süreyi geçen kış lastikleri işlevsel açıdan zayıflamaktadır.

    KAYNAK : Alpay Lök ( Mak.Y.Müh.) -www.kislastigi.com








    alıntıdır....
    Ben 2 hafta önce aldım. Bugün inşallah taktırmaya gidicem. Lastik 185/65/15 Pirelli Wintercarving. Çivili lastik, ama çok ses yaptığı için çivi taktırmayacağım. Çivi için bir de ekstra +30 YTL isteniyor. Yanlız şu uyarıda bulunayım. Çivi taktırmayı düşünen arkadaşlar lastiği hiç kullanmadan çivileri taktırmalılar. Daha sonra taktırırım düşüncesi yanlış. Çivi için bırakılan yuvalara kum tanesi girerse üzerine çivi çakılması durumunda lastiği delebiliyor. Ben iki tane aldım. İmkan olsaydı 4 tane daha iyi olurdu tabii ama arka lastikler yeni olduktan sonra 2 tane de yeterli.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkvan

    Ben 2 hafta önce aldım. Bugün inşallah taktırmaya gidicem. Lastik 185/65/15 Pirelli Wintercarving. Çivili lastik, ama çok ses yaptığı için çivi taktırmayacağım. Çivi için bir de ekstra +30 YTL isteniyor. Yanlız şu uyarıda bulunayım. Çivi taktırmayı düşünen arkadaşlar lastiği hiç kullanmadan çivileri taktırmalılar. Daha sonra taktırırım düşüncesi yanlış. Çivi için bırakılan yuvalara kum tanesi girerse üzerine çivi çakılması durumunda lastiği delebiliyor. Ben iki tane aldım. İmkan olsaydı 4 tane daha iyi olurdu tabii ama arka lastikler yeni olduktan sonra 2 tane de yeterli.

    Alıntıları Göster
    kkvan hayırlı olsun
    bende öne iki tane düşünüyorum
    yokohonma kullanmıştım bir dönem memnun kalmıştım ama
    benim tecrübelerim diyorki kış lastiğine fazla para vermek pekte mantıklı değil
    en ucuzundan kore malı almayı düşünüyorum..
    ama bellide olmaz. bir ön araştırmaya girmam lazım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkes

    kkvan hayırlı olsun
    bende öne iki tane düşünüyorum
    yokohonma kullanmıştım bir dönem memnun kalmıştım ama
    benim tecrübelerim diyorki kış lastiğine fazla para vermek pekte mantıklı değil
    en ucuzundan kore malı almayı düşünüyorum..
    ama bellide olmaz. bir ön araştırmaya girmam lazım

    Alıntıları Göster
    Vallaha herzaman dedim GOODYEAR UG6 kullanıyorum 3,5 sene sonra da UG7 alacağım bunlar eskiyince

    goodyear dan şamam

    bu arada konumuz hayırlı olsun, bölümün böyle sağlam bi konuya ihtiyacı vardı . herkes başlık açıp duruyordu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkes

    kkvan hayırlı olsun
    bende öne iki tane düşünüyorum
    yokohonma kullanmıştım bir dönem memnun kalmıştım ama
    benim tecrübelerim diyorki kış lastiğine fazla para vermek pekte mantıklı değil
    en ucuzundan kore malı almayı düşünüyorum..
    ama bellide olmaz. bir ön araştırmaya girmam lazım

    Alıntıları Göster
    Nexen diye bir marka var Kore malı. Lassa bayiilerinde de bulunabiliyor. Bayii, Snoways'le aynı per formansı sunuyor dedi. Ben duyulmamış diye almadım ama olabilirdi de aslında. Aslında çoğu kış lastiği yeterli perf. sunuyor hele bir de yeni ise markalar arasında çok da fazla fark olmuyo. Geçen sene 3 senelik Sumitomo kullanıyordum. O bile vakumlu falan olmamasına rağmen yeterliydi. Bir tehlike yaşamadım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    Vallaha herzaman dedim GOODYEAR UG6 kullanıyorum 3,5 sene sonra da UG7 alacağım bunlar eskiyince

    goodyear dan şamam

    bu arada konumuz hayırlı olsun, bölümün böyle sağlam bi konuya ihtiyacı vardı . herkes başlık açıp duruyordu.

    Alıntıları Göster
    güzel bir bilgilendirme olmuş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkes

    kkvan hayırlı olsun
    bende öne iki tane düşünüyorum
    yokohonma kullanmıştım bir dönem memnun kalmıştım ama
    benim tecrübelerim diyorki kış lastiğine fazla para vermek pekte mantıklı değil
    en ucuzundan kore malı almayı düşünüyorum..
    ama bellide olmaz. bir ön araştırmaya girmam lazım

    Alıntıları Göster
    Bildiğim kadarıyla Ankara'da oturuyorsunuz. Geçen kış oldukça çetin geçmişti. Bence 4 lastik almakta fayda var. Ben her zaman kardan dolayı bir yolu çıkamamaktan değil, inerken duramamaktan korkmuşumdur. O yüzden güvenlik açısından 4 lastik şart diyorum.


    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    kkvan hayırlı olsun
    bende öne iki tane düşünüyorum
    yokohonma kullanmıştım bir dönem memnun kalmıştım ama
    benim tecrübelerim diyorki kış lastiğine fazla para vermek pekte mantıklı değil
    en ucuzundan kore malı almayı düşünüyorum..
    ama bellide olmaz. bir ön araştırmaya girmam lazım






  • quote:

    Orijinalden alıntı: tonk

    Bildiğim kadarıyla Ankara'da oturuyorsunuz. Geçen kış oldukça çetin geçmişti. Bence 4 lastik almakta fayda var. Ben her zaman kardan dolayı bir yolu çıkamamaktan değil, inerken duramamaktan korkmuşumdur. O yüzden güvenlik açısından 4 lastik şart diyorum.


    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    kkvan hayırlı olsun
    bende öne iki tane düşünüyorum
    yokohonma kullanmıştım bir dönem memnun kalmıştım ama
    benim tecrübelerim diyorki kış lastiğine fazla para vermek pekte mantıklı değil
    en ucuzundan kore malı almayı düşünüyorum..
    ama bellide olmaz. bir ön araştırmaya girmam lazım




    Alıntıları Göster
    selamlar,

    geçenlerde dört adet kumho KW17 kış lastiği aldım 185*60*R15. şirketteki diğer araçlarda da senelerdir bu lastik kullanılıyor ve gayet memnunuz.
    bende kış lastiğine dünyanın parasını vermeye gerek yok diye düşünüyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tonk

    Bildiğim kadarıyla Ankara'da oturuyorsunuz. Geçen kış oldukça çetin geçmişti. Bence 4 lastik almakta fayda var. Ben her zaman kardan dolayı bir yolu çıkamamaktan değil, inerken duramamaktan korkmuşumdur. O yüzden güvenlik açısından 4 lastik şart diyorum.


    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    kkvan hayırlı olsun
    bende öne iki tane düşünüyorum
    yokohonma kullanmıştım bir dönem memnun kalmıştım ama
    benim tecrübelerim diyorki kış lastiğine fazla para vermek pekte mantıklı değil
    en ucuzundan kore malı almayı düşünüyorum..
    ama bellide olmaz. bir ön araştırmaya girmam lazım




    Alıntıları Göster
    haklısın galiba
    geçen kış eşimin hondasına 4 lastik kumho aldık (kar lastiği) hem lastikten hemde karda yol tutuşundan çok memnun kaldım.





    quote:

    Orjinalden alıntı: tonk

    Bildiğim kadarıyla Ankara'da oturuyorsunuz. Geçen kış oldukça çetin geçmişti. Bence 4 lastik almakta fayda var. Ben her zaman kardan dolayı bir yolu çıkamamaktan değil, inerken duramamaktan korkmuşumdur. O yüzden güvenlik açısından 4 lastik şart diyorum.


    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    kkvan hayırlı olsun
    bende öne iki tane düşünüyorum
    yokohonma kullanmıştım bir dönem memnun kalmıştım ama
    benim tecrübelerim diyorki kış lastiğine fazla para vermek pekte mantıklı değil
    en ucuzundan kore malı almayı düşünüyorum..
    ama bellide olmaz. bir ön araştırmaya girmam lazım








  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkes

    haklısın galiba
    geçen kış eşimin hondasına 4 lastik kumho aldık (kar lastiği) hem lastikten hemde karda yol tutuşundan çok memnun kaldım.





    quote:

    Orjinalden alıntı: tonk

    Bildiğim kadarıyla Ankara'da oturuyorsunuz. Geçen kış oldukça çetin geçmişti. Bence 4 lastik almakta fayda var. Ben her zaman kardan dolayı bir yolu çıkamamaktan değil, inerken duramamaktan korkmuşumdur. O yüzden güvenlik açısından 4 lastik şart diyorum.


    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    kkvan hayırlı olsun
    bende öne iki tane düşünüyorum
    yokohonma kullanmıştım bir dönem memnun kalmıştım ama
    benim tecrübelerim diyorki kış lastiğine fazla para vermek pekte mantıklı değil
    en ucuzundan kore malı almayı düşünüyorum..
    ama bellide olmaz. bir ön araştırmaya girmam lazım






    Alıntıları Göster
    Kar lastiği değilde başlığı kış lastiği olarak değiştirsek.. Halkımız bu tip lastiklere kar lastiği olarak yaklaşıyor ama kış lastikleri 7derece den itibaren avantajlarını göstermeye başlıyor.

    Bende 185-60-R15 Michelin Alpin A3 aldım 4 tane.. geçen yıl Alpin A2 lerim vardı baya memnundum. Zaten bu yıl yapılan ADAC kış lastiği testinde A3, 185 tabanda 1. olmuş..

    Bakalım inşallah bizi karda kışta yolda bırakmaz, dersimizden okulumuzdan alı koymaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi asilx -- 2 Kasım 2006; 16:26:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asilx

    Kar lastiği değilde başlığı kış lastiği olarak değiştirsek.. Halkımız bu tip lastiklere kar lastiği olarak yaklaşıyor ama kış lastikleri 7derece den itibaren avantajlarını göstermeye başlıyor.

    Bende 185-60-R15 Michelin Alpin A3 aldım 4 tane.. geçen yıl Alpin A2 lerim vardı baya memnundum. Zaten bu yıl yapılan ADAC kış lastiği testinde A3, 185 tabanda 1. olmuş..

    Bakalım inşallah bizi karda kışta yolda bırakmaz, dersimizden okulumuzdan alı koymaz

    Alıntıları Göster
    kış lastiği alırken bence taban genişliğini büyütmeyin tam aksine küçük tutun veya aynı taban alın
    hem fiyat olarakta ucuzdur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkes

    kış lastiği alırken bence taban genişliğini büyütmeyin tam aksine küçük tutun veya aynı taban alın
    hem fiyat olarakta ucuzdur

    Alıntıları Göster
    Hakikaten yav,bende alıcam kış lastiği...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Hakikaten yav,bende alıcam kış lastiği...

    Alıntıları Göster


    kış için tavsiyeler........


    ”LASTİKLERİ KONTROL EDİN”
    Karlı havalarda lastiklerin, aracın kontrolü ve kazaların önlenmesi bakımından hayati önem taşıdığını belirten yetkililere göre, öncelikle lastik diş derinliği 1.5 milimetrenin altındaki lastiklerin kullanılmaması gerekiyor. Yeni takılan lastiklerin ise “yolu daha çok tutacağı” yanlış inancıyla kesinlikle hava basınçları düşürülmemesi gerektiği ifade ediliyor. Lastik havalarının düşürülmesinin aracın daha fazla kaymasına neden olacağını belirten uzmanlar, şayet kış lastikleri yoksa, karlı havalarda aracın çeker akslarına zincir takarak çekişinin arttırılabileceğini belirtiyor. Ancak arabaya zarar vermemesi için kar olmayan zeminde zincirin sökülmesi gerekiyor.
    Buzlu zeminde kış lastiklerinin bile aracı kaydırabileceği belirtilirken, bu durumda çivili kış lastiklerinin kullanımının buzlu zeminde daha iyi yol tutuşu vereceği ifade ediliyor. Ayrıca lastiklerin 15 günde bir doğru ölçen bir hava saati ile ölçülmesinin, lastiklerden en iyi performansın alınmasında yardımcı olacağı belirtiliyor.

    “ARAÇ KULLANIRKEN KAT KAT GİYİNMEYİN”
    Otomobillerde yapılacak kış şartları değişikliklerinin yanı sıra sürücülerin dikkat etmesi gereken noktaların başında rahat otomobil kullanımı geliyor. Yetkililer, kış aylarında sürücülerin soğuktan korunmak için kat kat giyindiğini ve araç içerisinde rahat hareket edemedikleri belirterek, hareketi etkilemeyecek kıyafet giyilmesini öneriyor. Ayrıca altı ıslak, kalın ve geniş ayakkabılarla araba kullanılmasının gaz-fren senkronizasyonu bozabileceğine işaret ediliyor.
    Kış aylarında otomobillerde zincir, takoz, çekme halatı, ilk yardım malzemelerinin yanı sıra, yedek su bulundurulması, ilave paspas veya gazete serilmesi (ayak altında toplanmaması için gazete ve paspasın sabitlenmesi) ve farların sürüş esnasında açık bırakılması da tavsiye edilen konular arasında yer alıyor.
    Trafik uzmanları, kazaları önlemeye yönelik bütün bu tedbirlerin başında yavaş gidilmesini ve hız kurallarına uyulmasını, özellikle karlı havalarda takip mesafesinin her zamankinden daha uzun tutulmasını öneriyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkes



    kış için tavsiyeler........


    ”LASTİKLERİ KONTROL EDİN”
    Karlı havalarda lastiklerin, aracın kontrolü ve kazaların önlenmesi bakımından hayati önem taşıdığını belirten yetkililere göre, öncelikle lastik diş derinliği 1.5 milimetrenin altındaki lastiklerin kullanılmaması gerekiyor. Yeni takılan lastiklerin ise “yolu daha çok tutacağı” yanlış inancıyla kesinlikle hava basınçları düşürülmemesi gerektiği ifade ediliyor. Lastik havalarının düşürülmesinin aracın daha fazla kaymasına neden olacağını belirten uzmanlar, şayet kış lastikleri yoksa, karlı havalarda aracın çeker akslarına zincir takarak çekişinin arttırılabileceğini belirtiyor. Ancak arabaya zarar vermemesi için kar olmayan zeminde zincirin sökülmesi gerekiyor.
    Buzlu zeminde kış lastiklerinin bile aracı kaydırabileceği belirtilirken, bu durumda çivili kış lastiklerinin kullanımının buzlu zeminde daha iyi yol tutuşu vereceği ifade ediliyor. Ayrıca lastiklerin 15 günde bir doğru ölçen bir hava saati ile ölçülmesinin, lastiklerden en iyi performansın alınmasında yardımcı olacağı belirtiliyor.

    “ARAÇ KULLANIRKEN KAT KAT GİYİNMEYİN”
    Otomobillerde yapılacak kış şartları değişikliklerinin yanı sıra sürücülerin dikkat etmesi gereken noktaların başında rahat otomobil kullanımı geliyor. Yetkililer, kış aylarında sürücülerin soğuktan korunmak için kat kat giyindiğini ve araç içerisinde rahat hareket edemedikleri belirterek, hareketi etkilemeyecek kıyafet giyilmesini öneriyor. Ayrıca altı ıslak, kalın ve geniş ayakkabılarla araba kullanılmasının gaz-fren senkronizasyonu bozabileceğine işaret ediliyor.
    Kış aylarında otomobillerde zincir, takoz, çekme halatı, ilk yardım malzemelerinin yanı sıra, yedek su bulundurulması, ilave paspas veya gazete serilmesi (ayak altında toplanmaması için gazete ve paspasın sabitlenmesi) ve farların sürüş esnasında açık bırakılması da tavsiye edilen konular arasında yer alıyor.
    Trafik uzmanları, kazaları önlemeye yönelik bütün bu tedbirlerin başında yavaş gidilmesini ve hız kurallarına uyulmasını, özellikle karlı havalarda takip mesafesinin her zamankinden daha uzun tutulmasını öneriyorlar.

    Alıntıları Göster
    Bugün taktırdım lastikleri (Pirellli Wintercarving) . İlk izlenimim, ses yapmıyor. Yazlık lastiklerimle arasında hiç fark hissetmedim. Ya da eski lastiklerim çok ses yapıyordu bilemiyorum (contiecocontact).Kar yağınca diğer izlenimlerimi aktarırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkvan

    Bugün taktırdım lastikleri (Pirellli Wintercarving) . İlk izlenimim, ses yapmıyor. Yazlık lastiklerimle arasında hiç fark hissetmedim. Ya da eski lastiklerim çok ses yapıyordu bilemiyorum (contiecocontact).Kar yağınca diğer izlenimlerimi aktarırım.

    Alıntıları Göster
    yaw ben de baktımm benim lastiklerden yok listede

    ben geçenlerde nankang diye bi çift lastik aldım. 5*40 YTL =200 YTL'ye

    kar yağınca anlayacaaz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: murtimix

    yaw ben de baktımm benim lastiklerden yok listede

    ben geçenlerde nankang diye bi çift lastik aldım. 5*40 YTL =200 YTL'ye

    kar yağınca anlayacaaz

    Alıntıları Göster
    Ben de geçen yıl 4 adet hankook aldım. Tanesi 65 Ytl idi. Hankook'u ucuz olduğu için seçmiştim. Mali durumum daha iyi olsaydı, daha kaliteli bir lastik almayı düşünüyordum.

    Ancak, geçen yıl hiç zincir takmadım. Bu hafta sonu kış lastiklerini taktırmayı düşünüyorum. Geçen yıl bizleri bu konuda bilinçlendiren Alpay Beye de teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: murtimix

    yaw ben de baktımm benim lastiklerden yok listede

    ben geçenlerde nankang diye bi çift lastik aldım. 5*40 YTL =200 YTL'ye

    kar yağınca anlayacaaz

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: murtimix

    yaw ben de baktımm benim lastiklerden yok listede

    ben geçenlerde nankang diye bi çift lastik aldım. 5*40 YTL =200 YTL'ye

    kar yağınca anlayacaaz

    niye 5 tane...ucuz buldum dıye mı??stpeneye pek gerek varmıydı...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: efe01

    quote:

    Orjinalden alıntı: murtimix

    yaw ben de baktımm benim lastiklerden yok listede

    ben geçenlerde nankang diye bi çift lastik aldım. 5*40 YTL =200 YTL'ye

    kar yağınca anlayacaaz

    niye 5 tane...ucuz buldum dıye mı??stpeneye pek gerek varmıydı...

    Alıntıları Göster
    ben kendi aracıma 175/70R 13 82T FULDA KRISTALL MONTERO 2 lastik aldım iki tane ve ilk izlenimim çok iyi oldu çünkü;hiç olmadık bir zamanda (geçen hafta) olmadık bir yerde yağmura tutulduk,yokuştan aşağı tüm araçlar geri geri salıyorlar ve ben yanımdaki arkadaşımın gitme kaza yapacaz ikazlarına aldırmadan yürüdüm ve yokuşu çıkmaya başladım ki yokuşun başında kalkış yaptım yukarıdan nasıl bir su akıyor köpürerek(evet bildiniz deterjanlı su)biz bunu yokuşun yarısında anladık araba patinaj yapınca..hemen bir iki numara ve hooop yokuşu çıktık..tahmininiz yine doğru dier tüm araçlar aşağıda yokuşun başında kalkış yapmaya çalışıyorlar..valla bir tek ben çıkabildim o 7-8 araç arasından..arkadaşım da şaşmıştı..
    sonuç olarak bu lastiklerin çok iyi olduklarını düşünüyorum uludağda tüm taksiciler bu lastikleri kullanıyorlarmış ve zincirsiz çıkıp iniyorlarmış uludağda..
    bir de işyerinde dobloda good year ultra grip 500 lastikleri kullanıyorum,175/70R 14 84 T ve onlarda çok iyi lastik..tavsiye ederim..

     KIŞ LASTİKLERİ  ( tüm paylaşımlar buraya)


     KIŞ LASTİKLERİ  ( tüm paylaşımlar buraya)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0A14CAF8E -- 11 Aralık 2006; 9:31:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-0A14CAF8E

    ben kendi aracıma 175/70R 13 82T FULDA KRISTALL MONTERO 2 lastik aldım iki tane ve ilk izlenimim çok iyi oldu çünkü;hiç olmadık bir zamanda (geçen hafta) olmadık bir yerde yağmura tutulduk,yokuştan aşağı tüm araçlar geri geri salıyorlar ve ben yanımdaki arkadaşımın gitme kaza yapacaz ikazlarına aldırmadan yürüdüm ve yokuşu çıkmaya başladım ki yokuşun başında kalkış yaptım yukarıdan nasıl bir su akıyor köpürerek(evet bildiniz deterjanlı su)biz bunu yokuşun yarısında anladık araba patinaj yapınca..hemen bir iki numara ve hooop yokuşu çıktık..tahmininiz yine doğru dier tüm araçlar aşağıda yokuşun başında kalkış yapmaya çalışıyorlar..valla bir tek ben çıkabildim o 7-8 araç arasından..arkadaşım da şaşmıştı..
    sonuç olarak bu lastiklerin çok iyi olduklarını düşünüyorum uludağda tüm taksiciler bu lastikleri kullanıyorlarmış ve zincirsiz çıkıp iniyorlarmış uludağda..
    bir de işyerinde dobloda good year ultra grip 500 lastikleri kullanıyorum,175/70R 14 84 T ve onlarda çok iyi lastik..tavsiye ederim..

     KIŞ LASTİKLERİ  ( tüm paylaşımlar buraya)


     KIŞ LASTİKLERİ  ( tüm paylaşımlar buraya)


    Alıntıları Göster
    ben de geçen hafta 4 tane lassa snoways2 plus aldım.tanesi 95 ytl(kdv dahil).

    ancak daha karlı ve buzlu yolda deneme imkanım olmadı.

    benim ölçü:185.60.14



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi torossediri -- 3 Kasım 2006; 14:24:42 >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.