|
Kışın lastik havaları indirilmeli mi şişirilmeli mi? (3. sayfa)
-
-
ya ne kadar gereksiz yorumlar yapılmış inanmak imkansız
yaz kış lastik basıncı değiştirilmez arkadaşlar
lastik basınçları yük ile ilgilidir
arabasının benzin deposunun içinde lastik hava rehberi vardır (en azından vw de var)
orada yazar ne olacağı ne yükte
yaz kış ayrımı yoktur, komik yorumlar yapmayın buna göre hareket edecek arkadaşlar hatalar yaparlar
lastik havası mevsime göre değil, yüke göre ayarlanır
kullanma kılavuzunda gerekli bilgiler vardır
15 günde bir kontrol etmekte yarar vardır -
Kış ve yazın farkıl basınç olmaz kısmını anladım ama bunlar aynı fabrikasyon verilen lastik için midir? fabrika lastiği michelin 225/45 R17
Ben kış lastiği aldım. Ondada mı aynı olacak? Pirelli lastik.
Sitesine baktığımda araç üreticisine yönlendiriyor.
Saygılar. -
İndirirseniz yol tutuşu artacaktır. Buda sizin için iyi bişey -
Horta gel horta.
Bu arada tabii ki şişirilir. Yüzey alanı azaldıkça, lastiğin yere uyguladığı basınç artar. Araç daha rahat gider. Tabii bu karlı yolda
En iyisi kış lastiği... -
quote:
Orijinalden alıntı: NZM_TURKEİ
İndirirseniz yol tutuşu artacaktır. Buda sizin için iyi bişey
Yok öyle bir şey, lastik havası yaz kış olması gerektiği kadar olmalıdır ne fazla ne eksik. -
Benim hep sabit 40 psi :)
Sert sevenlerdenim :)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: edec
Benim hep sabit 40 psi :)
Sert sevenlerdenim :)
Ön takım bozmaktan şikayetçi olan siz miydiniz? -
28-32 psi yük durumuna göre
edit: güzel hort
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ancakveancak -- 11 Ocak 2013; 22:18:36 > -
quote:
Orijinalden alıntı: ancakveancak
edit: güzel hort
Güzel ne demek, tam zombi. 6 yıl sonra uyanmış -
quote:
Orijinalden alıntı: *President*
quote:
Orijinalden alıntı: NZM_TURKEİ
İndirirseniz yol tutuşu artacaktır. Buda sizin için iyi bişey
Yok öyle bir şey, lastik havası yaz kış olması gerektiği kadar olmalıdır ne fazla ne eksik.
İndirirse lastikler yolu daha çok kavrar, ama daha çok sürtünme olacağından yakıt tüketimi artar, bunun yanında dreksiyon hakimiyeti de fazlalaşır hocam.. Bilgim bu yönde.
Diğer türlü ise tutunma azalır yakıt daha az yakılır ama hakimiyette azalır. -
quote:
Orijinalden alıntı: NZM_TURKEİ
quote:
Orijinalden alıntı: *President*
quote:
Orijinalden alıntı: NZM_TURKEİ
İndirirseniz yol tutuşu artacaktır. Buda sizin için iyi bişey
Yok öyle bir şey, lastik havası yaz kış olması gerektiği kadar olmalıdır ne fazla ne eksik.
İndirirse lastikler yolu daha çok kavrar, ama daha çok sürtünme olacağından yakıt tüketimi artar, bunun yanında dreksiyon hakimiyeti de fazlalaşır hocam.. Bilgim bu yönde.
Diğer türlü ise tutunma azalır yakıt daha az yakılır ama hakimiyette azalır.
Lastik taban ebatı değişmiyor ki yol tutuş veya sürtünme neden çoğalsın? kavrama neden artsın? Tam aksine inmiş lastikte merkez çökmesi oluşacağından kavrama azalır. Yanak esnemesi artacağından virajlarda yol tutuş azalır.
/>
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi *President* -- 11 Ocak 2013; 22:55:47 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: *President*
Lastik taban ebatı değişmiyor ki yol tutuş veya sürtünme neden çoğalsın? kavrama neden artsın? Tam aksine inmiş lastikte merkez çökmesi oluşacağından kavrama azalır. Yanak esnemesi artacağından virajlarda yol tutuş azalır.
Hocam bizim insanımızda taban genişledikçe, yolu daha iyi tutar fikri var. Halbuki bir çok değişken etken var. -
quote:
Orijinalden alıntı: olorinthewhite
quote:
Orijinalden alıntı: *President*
Lastik taban ebatı değişmiyor ki yol tutuş veya sürtünme neden çoğalsın? kavrama neden artsın? Tam aksine inmiş lastikte merkez çökmesi oluşacağından kavrama azalır. Yanak esnemesi artacağından virajlarda yol tutuş azalır.
Hocam bizim insanımızda taban genişledikçe, yolu daha iyi tutar fikri var. Halbuki bir çok değişken etken var.
Taban genişlemesi fikrini anlamak mümkün değil zaten, yanaklarımı nefesim ile şişirince çenem genişliyor demek gibi bir şey. -
Yaz kış lastiklerin basıncı aynı olmalıdır arkadaşlar. Basıncını artırmak hadi bir nebze kabul edilebilir ama basıncı indirmek yapılabilecek en ölümcül hatadır özellikle de karda giderken. Karda ilerleyebilmek için lastiğinizin dişleri vasıtasıyla karı tahliye etmesi gerekir. Siz lastik basıncını düşürdüğünüz anda karlı yolda giderken lastik dişleri karla dolacak ve lastiğiniz karı tahliye edemeyecektir. Lastik zeminle bir hale gelip yol tutması imkansız hale gelecektir.
Bırakın karı yağmuru normal havalarda bile lastik basıncı indirilmez. Lastik basıncı indirmenin tek faydası şoför ve yolcular için konforu arttırmasıdır. Ancak beklenmeyen bir durumda konforlu bir şekilde yoldan çıkmayacağınızın garantisi de yoktur tabi. -
quote:
Orijinalden alıntı: NZM_TURKEİ
quote:
Orijinalden alıntı: *President*
quote:
Orijinalden alıntı: NZM_TURKEİ
İndirirseniz yol tutuşu artacaktır. Buda sizin için iyi bişey
Yok öyle bir şey, lastik havası yaz kış olması gerektiği kadar olmalıdır ne fazla ne eksik.
İndirirse lastikler yolu daha çok kavrar, ama daha çok sürtünme olacağından yakıt tüketimi artar, bunun yanında dreksiyon hakimiyeti de fazlalaşır hocam.. Bilgim bu yönde.
Diğer türlü ise tutunma azalır yakıt daha az yakılır ama hakimiyette azalır.
Tamamiyle yanlış biliyorsunuz. Verdiğim konuyu okuyabilirsiniz.
http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=64226732
quote:
Orijinalden alıntı: olorinthewhite
quote:
Orijinalden alıntı: *President*
Lastik taban ebatı değişmiyor ki yol tutuş veya sürtünme neden çoğalsın? kavrama neden artsın? Tam aksine inmiş lastikte merkez çökmesi oluşacağından kavrama azalır. Yanak esnemesi artacağından virajlarda yol tutuş azalır.
Hocam bizim insanımızda taban genişledikçe, yolu daha iyi tutar fikri var. Halbuki bir çok değişken etken var.
Daha önce çok kez yazdım, yazın geniş taban lastik yol tutuşu arttırır, kışın ise azaltır. Verdiğim linkteli konumun ilk mesajının son bölümünde ayrıntılı yazdım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LionTech16 -- 12 Ocak 2013; 0:20:25 >
-
Kışın lastiğinde durumuna göre yumuşak lastik ise örneğin michelin 195/65/15 araçlarda 35 hava basabilirsiniz yazın bu ölçüler 32 bar olmalıdır , unutulmamalı . Kışın kış lastiği kullanıyorsunuz bu yüzden kışın lastik yüzeye baskı yapması için yere daha iyi basması için kış lastiğinde hava 3 bar artırılmalıdır . yazın ise düşürülebilir yanlış bilinen havaların düşük olup yere basması bu yanlıştır havalar düşük olunca araç yastıklamada kayar . -
Kışın lastik basıncı düşer. PSİ oranında azalma olur.
-
Zaten ben de onu demişim. Yaz kış basınç aynı kalmalı.
Hava sıcakken 32 bastı iseniz, hava soğuduğunda 29'a düşer (atıyorum). 32'ye tamamlayıp devam edersiniz.
Soğukken 32 ise, hava bir anda ısınırsa lastik basıncınız 34'e çıkar (atıyorum). Bu sefer de 32'ye indirmeniz gerekir.
Bu kadar. Bunun dışında bızıklamanın anlamı yoktur.
---------
Karlı havada lastik basıncını düşürmek (ciddi derecede düşürmek) duruma göre saplandığınız yerden çıkmaya veya saplanmamaya yarayabilir. Ama kar bitti, asfalta çıktın. Hızlandın. Yol tutuşta ciddi bir zaafiyet oluşur. Gerek yok.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Vay! Hüseyin abi! Hoşgeldin abi
Abi bir husus daha var, İstanbul'dan çıktın rakım 5, geldin Ankara'ya 800. Orada lastik basınçları artıyor. Onu indirmek gerekiyor. Ankara'dan çıktın İstanbul'a geldin basmak gerekiyor.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X