Şimdi Ara

Kışın lastik havaları indirilmeli mi şişirilmeli mi? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
60
Cevap
0
Favori
32.683
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci

    Evet beyler herkese yorumları için teşekkür ediyorum ve kendi açıklamamı yapıyorum.Şimdi eski şöförler ve bazı arkadaşlar İNDİRİLMELİDİR demiş.Mantiği sürtünmeyi arttırıp aracın yolu tutması.Direk buz üzerinde doğru bi tez ama üzeri karla kaplanmış buzda lastik dişleri karı ATAMAYACAĞINDAN kar dişleri dolduracak ve belli bir süre sonra yol tUtUş azalacaktır.İleri sürüş uzmanlarının da mantığı şişirmek.Bunu da yaparsanız kar üzerindeki yol tutuşunuz artacak fakat buz üzerinde azalacaktır.Şimdide kendi tezimi açıklıyorum.Bi arkadaşımızın dediği gibi kutuplarda yaşamıyoruz.Buz üzerinde giderken karada girdiğimiz oluyor kuru zeminede.Yani özellikle iklimi türkiye gibi olan ülkelerde lastik havalarının yaz kış aynı olması en mantıklısıdır.Yoksa"-buz var havaları indireyim -kar var şişiriyim " gibi bi olayla hiç kimse uğraşmaz.Bi arkadaşımız fabrika değeri nese odur demiş. Çok haklı.Tek fark fabrikada yüklüyken falanca hava boşken falanca hava gibi bi olay var.Bu teorikte doğru.Ama bi düşünün "-oo hakkı abi,yenge,çocuklar hoşgeldiniz. Araba ağırlaştı havaları şişireyim"veya "-Yanlız gezicem indiriyim" Gibi bir olayda var.Bence bu konuda da lastik havaları ya tam yüke (Ki ben genelde öyle yapıyorum) yada ikisinin arasına ayarlanmalı.Bununda zararı yok mu var.Lastik aşınmaları düzensizleşebiliyor.Ama aracınızı ÇOĞUNLUKLA hangi yük durumunda kullanıyosanız o duruma göre ayar yapmanız en faydalısı......


    ben pekte katılmıorum hep aynı tutmak fazla mantıklı deil cunku kışın ister istemez inecek o lastiğin havası ve senin dediğini uygulamak için her halukarda sisireceksin yani uğraşıcaksın ister istemez uğraşılmaz deme bu yüzden yük konusunda ama haklısın..




  • Adamlar yüzlerce test yapıyorlar tabiki kitapçıkta yazan neyse onu uygulamaktır..genleşme için ise artık nitrojen gazı kullanılıyor..etrafta gördüğümüz yeşil kapaklı lastiklerde nitrojen gazı war...

    Nitrojen gazı nedir?
    Nitrojen nem içermediği için dengeli ısınıp soğumasını sağladığı için lastiğe %30 35 oranında ömür sağlar.
    Nitrojen molekülleri daha büyük bir gaz olduğu için hava kaybı olmaz, hava kontrol periyotları 3-4 misline çıkar.
    Nitrojen daha hafif bir gaz olduğu için araçta %2'lik yakıt tasarrufu sağlar.
    Nitrojen içinde nem bulundurmadığı için lastiğin topuk tellerinde ve jantta paslanma olmaz.
    Bunun için senelerdir Formula 1 yarışlarında ve uçakların lastiklerinde nitrojen gazı kullanılmaktadır.


    Kışın kesinlikle lastik indirilmemelidir bu lastiğin yanak kısımlarının yere fazla basmasına lastiğin orta kısmının ise içeriye doğru bombe yapmasına neden oluyor....ztn yüzey arttıkça yere uygulanan basınç azalır böylece dişler yeterince kawrama sağlayamas........en iyisi kitapçıkta yazılandır..




  • %2 filan değil o. Onbinde 2'yi bulursa şükret. En iyi lastikle en kötü lastik farkı bile ancak %3 oluyor.
  • arkadaşlar bazılarınız bilimsel olarak açıklamaya çalışmışlar bu güzel ama ,
    bilmeden konuşmak pek dogru değildir

    bir lastigin geniş olması yol tutusunu mutlaka arttırır buna bakarak ozaman kocaman lastikler yapalım kışın kaymayalım diyebilirsiniz bu dogru fakat bu hem performans hemde yakıt kayıbına neden olacaktır

    yüzeyle yeması ne kadar arttırırsanız o ölçüde tutunma saglanır hatta bunu saglamak içinkışın zincir kullanıyoruz zaten ,

    lastiklerin havasıyla ilgili olarak ise size soyleyebilecegim sizin herhangi bir değişiklik yapmanıza gerek yok zaten kısın lastigi dolduran gazın enerjisi azalacagı için hacmi bir miktar azalacaktır buda yere daha geniş bir lastik yüzeyiyle tutunmanızı saglar dogru fakat bu olay abartılırsa arabanızın jantlarına zarar gelebilir..
  • Lastiğin havasını azaltırsanız lastiğin yüzeyindeki karların tahliyesi çok zorlaşır, fazla şişirirseniz de yukarıda arkadaşların açıkladığı sebeplerden tehlike yaratır. Yani yaz-kış lastik basıncı aynı olmalı. Türkiye'de çoğu kimsenin yanlış bildiği bir konu.
  • arkadasa katiliyorum lastigin havasinin ayarini oynamamak lazim o zaten bi muddet sonra kendi basincina gelecektir
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Hamza Ertüm

    Lastiğin havasını azaltırsanız lastiğin yüzeyindeki karların tahliyesi çok zorlaşır, fazla şişirirseniz de yukarıda arkadaşların açıkladığı sebeplerden tehlike yaratır. Yani yaz-kış lastik basıncı aynı olmalı. Türkiye'de çoğu kimsenin yanlış bildiği bir konu.

    Benimde zaten söylemek istediğim bu...Beyler yüklü-yüksüz hava olayında da açıklamalarımı iyice okuyun.Kim böyle uğraşabilir?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: enemy1980

    bir lastigin geniş olması yol tutusunu mutlaka arttırır buna bakarak ozaman kocaman lastikler yapalım kışın kaymayalım diyebilirsiniz bu dogru fakat bu hem performans hemde yakıt kayıbına neden olacaktır




    hayır doğru değildir kışın için lastiğin yüzey teması artarsa kayma fazlalaşır tutunma düşer dediğin şey sadece kuru zemnde gecerlidir...
    dediğin doğru olsaydı kar yarışlarında araçların tekerleri kaldırabilecekleri maximum taban genişliğinde olurdu ancak kar yarışlarında araçların lastiklerinin taban genişliği 155 e kadar inmektedir...
    basit bir fizik mantığından buluna bilinir...
    bu mantık kuru zeminde süz mantıkla çalışır ancak karlı zeminde ters mantıkla çalışır...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: enemy1980

    arkadaşlar bazılarınız bilimsel olarak açıklamaya çalışmışlar bu güzel ama ,
    bilmeden konuşmak pek dogru değildir

    bir lastigin geniş olması yol tutusunu mutlaka arttırır buna bakarak ozaman kocaman lastikler yapalım kışın kaymayalım diyebilirsiniz bu dogru fakat bu hem performans hemde yakıt kayıbına neden olacaktır

    yüzeyle yeması ne kadar arttırırsanız o ölçüde tutunma saglanır hatta bunu saglamak içinkışın zincir kullanıyoruz zaten ,

    lastiklerin havasıyla ilgili olarak ise size soyleyebilecegim sizin herhangi bir değişiklik yapmanıza gerek yok zaten kısın lastigi dolduran gazın enerjisi azalacagı için hacmi bir miktar azalacaktır buda yere daha geniş bir lastik yüzeyiyle tutunmanızı saglar dogru fakat bu olay abartılırsa arabanızın jantlarına zarar gelebilir..


    aga ben bu zincir olayını anlamadım??zincirin mantığı bildiğim kadarıyla buzun içine girerek aracı kontol etmeye yardım etmektir..yüzeyi artırmaski aksine azaltırki arac cok daha fazla yere basınç uygular we buzun içine çok daha iyi yerleşir....




  • herkes kendine göre birşeyler söylemiş..
    olaya ustasal değil bilimsel yaklaşanlardanım..adım adım anlatayım..
    aracı yolda ne tutar?yere uyguladığı basınç.
    basınç nedir?kuvvet/alan (n/m2)
    o zaman kuvvetin yüksek olması,alanın düşük olması gerekir mi?evet
    konumuzda kuvvet nedir?aracın kütlesi*yerçekimi ivmesi
    sabit midir?evet
    o zaman ne yapabiliriz?alanı azaltırız.
    nasıl?lastikleri şişirerek..
    yazın lastik içindeki hava yoğunlaşır ve büzülür lastik daha fazla yola yayılır lastiklere daha fazla hava basılabilir.ama sizin yol şartlarınızda değer mi,yolda kalmış bi adamın lastikleri şişirerek kurtardığını duymadım.veya aynı aracın daha fazla şişik lastiklisinin aynı yolda kalmadığını.ben şahsen artırmıyorum,lüzum görmüyorum..
  • bence abananın normal havasında kalmalı eğer kış için üretilen özel lassanın lastikleri var çivili onları almanı tavsiye ederim ama biraz tuzlu 2 çifti 1500 ytl
  • quote:

    Orjinalden alıntı: emre.

    herkes kendine göre birşeyler söylemiş..
    olaya ustasal değil bilimsel yaklaşanlardanım..adım adım anlatayım..
    aracı yolda ne tutar?yere uyguladığı basınç.
    basınç nedir?kuvvet/alan (n/m2)
    o zaman kuvvetin yüksek olması,alanın düşük olması gerekir mi?evet
    konumuzda kuvvet nedir?aracın kütlesi*yerçekimi ivmesi
    sabit midir?evet
    o zaman ne yapabiliriz?alanı azaltırız.
    nasıl?lastikleri şişirerek..
    yazın lastik içindeki hava yoğunlaşır ve büzülür lastik daha fazla yola yayılır lastiklere daha fazla hava basılabilir.ama sizin yol şartlarınızda değer mi,yolda kalmış bi adamın lastikleri şişirerek kurtardığını duymadım.veya aynı aracın daha fazla şişik lastiklisinin aynı yolda kalmadığını.ben şahsen artırmıyorum,lüzum görmüyorum..

    Bilimsel yaklaşmışsın ama yanlış yaklaşmışsın.Yazın genleşen hava nasıl oluyorda lastiğin yere daha geniş basmasını sağlıyor ben bunu anlamadım.Arkadaşım yazın hava genleştiğinden dolayı lastik zaten normalden fazla şişer ve buda yere temas yüzeyini arttırmaz tam tersi azaltır.Yazın bi lastiklerin sıcakken bi de soğukken ölçüm yaptır bakalım ne çıkacak.?Ayrıca sen yazın bide havayı dahada fazlalaştırırsan başına gelicekleri bilimsel açıdan düşün.........................Herkes görüşünde serbest ama en doğru ve mantıklı düşünen arkadaşlar ya benim görüşümde yada yakın görüşte....Beyler TÜRKİYE ŞARTLARINDA YAZ KIŞ HAVA BASINCI AYNI OLMALIDIR.................




  • fiatçı ne desen haklısın o ara biraz fazla mesaj yazdım kafam bulandı.yazdan girecektim kıştan devam etmişim..
    yazın kelimesi kışın olacak sonrası aynı..
  • kendime çok kızdım..kendi konumda yaptığım hata..bundan sonra yazdıklarımı göndermeden okuyacağım...
  • emre arkadaşım olur böyle şeyler herkez hata yapabilir
  • quote:

    Orjinalden alıntı: emre.

    fiatçı ne desen haklısın o ara biraz fazla mesaj yazdım kafam bulandı.yazdan girecektim kıştan devam etmişim..
    yazın kelimesi kışın olacak sonrası aynı..

    Ya olur böyle şeyler bunun ayıbı yok..Hepimizin kafasının dalgın olduğu olur.Asıl sen kusura bakma öyle yazınca bende öyle cevap verdim.....
  • eski ustalara ,ileri sürüş uzmanlarına bakmayın aracın kitapçığına bakın her haman orda yazan değerleri uygulayın ...
  • Kışın lastik havaları yükseltilmeli.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: VEDAT_06

    Kışın lastik havaları yükseltilmeli.

    NEDEN?????????
  • quote:

    Orjinalden alıntı: enemy1980

    arkadaşlar bazılarınız bilimsel olarak açıklamaya çalışmışlar bu güzel ama ,
    bilmeden konuşmak pek dogru değildir

    bir lastigin geniş olması yol tutusunu mutlaka arttırır buna bakarak ozaman kocaman lastikler yapalım kışın kaymayalım diyebilirsiniz bu dogru fakat bu hem performans hemde yakıt kayıbına neden olacaktır

    yüzeyle yeması ne kadar arttırırsanız o ölçüde tutunma saglanır hatta bunu saglamak içinkışın zincir kullanıyoruz zaten ,

    lastiklerin havasıyla ilgili olarak ise size soyleyebilecegim sizin herhangi bir değişiklik yapmanıza gerek yok zaten kısın lastigi dolduran gazın enerjisi azalacagı için hacmi bir miktar azalacaktır buda yere daha geniş bir lastik yüzeyiyle tutunmanızı saglar dogru fakat bu olay abartılırsa arabanızın jantlarına zarar gelebilir..


    Bilmeden konuşmak doğru değil gerçekten arkadaş bunun en iyi örneğini vermiş.
    Kışın yol tutuş için kocaman lastikler değil ince lastikler daha faydalıdır. Karda ve ıslak-kaygan zeminlerde o geniş lastiklerle nasıl iyi tutabileceğini düşünüyor hayret ettim. Eğer rallileri takip ederse karlı etaplarda kullanılan lastiklerin nerdeyse motosiklek lastiği kalınlığında olduğunu görecektir.
    Kışın lastikleri şişirmenin faydası olsa da bu fark ancak profesyoneller tarafından ancak fark edilecek ufak bi ayrıntıdır. Bu yüzden en iyisi lastiğin havasını yaz-kış orjinal ölçülerde tutmaktır.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.