Şimdi Ara

Kışlık lastiği mevsim dışı kullanmak

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
705
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Dostlar, s40 1.6 2001 sahibiyim. Lastik konusunda bir maruzatım var. Kısmetse 20 günlük yıllık iznimi kullanacağım. Şu an aracımda takılı olan yazlık lastikler iyi durumda değil. Kışlık lastiklerimse çok iyi durumda. Önümüzde kış olduğu için yeni lastiğe para vermek istemiyorum. Seyahatime kışlık lastiklerimle çıksam ne gibi bir sıkıntı yaşarım. Yaklaşık 4000 km yol yapacağım. Saygılar.



  • Kışlık lastiklerle sıcak havalarda fren mesafesi çok uzuyor. Ben bir ara nasıl olsa sakin kullanıyorum, kışlık lastiklerle yazı geçiririm diye düşünmüştüm. Mayıs başında değiştirmek zorunda kaldım. Normal bir fren de bile ciyaklamalar eşliğinde zar zor durabiliyordum. Etraftaki herkes şaşkın bakışlarla kafasını bana çeviriyordu.

    Yazlık lastiklerinin durumunu pek bilmesem de idare eder durumda ise bu havalarda en iyi kış lastiğinden bile daha iyi performans gösterir diye düşünüyorum. Ama havaların tam değişme vakitlerindeyiz. Bu 4000 km lik yolculuk 10-15 gün gibi bir zaman yayılır (havalar birden soğuyabilir; en azından 20 derecenin altına inebilir) ve gideceğin yerler nispeten İstanbul gibi şehirlere göre daha soğuk olacaksa kış lastiğini tercih edebilirsin.
  • güneye bir yerlere gidecekseniz kesinlikle kışlıkları kullanmayın.

    hem lastiklere yazık olur hem büyük risk almış olursunuz.

    Kış lastiklerinin hamuru yaz lastiklerine göre çok yumuşaktır, sıcak hava ve süratle birlikte artan sıcaklıkla beraber erime hatta yarılma riski ortaya çıkar.
  • Yardımlar için teşekkürler. Görünen o ki kışlıklarla yola çıkmak akıl karı değil. Rotam; Ağrı-Antalya-Eskişehir-Çanakkale-Sakarya-Ağrı. Yeni lastik almak gerek o halde. Petlas düşünüyorum.
  • Herkese selam,
    Ben de 2008 C30'um için kışlık lastik alacağım. Volvom 30.000'de, üstündeki lastikleri orijinal. Onları da seneye yaza kadar saklamayı düşünüyorum.
    Bana yakın bir Michelin satıcısına sordum, Alpin A4 dedi ve 240 TL. istedi.
    Ne diyorsunuz? Ankara'da bildiğiniz daha uygun fiyat verebilecek lastikçi var mı? Teşekkürler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: irresistible333

    Herkese selam,
    Ben de 2008 C30'um için kışlık lastik alacağım. Volvom 30.000'de, üstündeki lastikleri orijinal. Onları da seneye yaza kadar saklamayı düşünüyorum.
    Bana yakın bir Michelin satıcısına sordum, Alpin A4 dedi ve 240 TL. istedi.
    Ne diyorsunuz? Ankara'da bildiğiniz daha uygun fiyat verebilecek lastikçi var mı? Teşekkürler...

    bence goodyear vector 4 season gibi bir 4 mevsim lastiği alın.

    Bu kış-yaz lastiği işi bizim ülkemiz için gereksiz ve fazla zahmetli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: irresistible333

    Herkese selam,
    Ben de 2008 C30'um için kışlık lastik alacağım. Volvom 30.000'de, üstündeki lastikleri orijinal. Onları da seneye yaza kadar saklamayı düşünüyorum.
    Bana yakın bir Michelin satıcısına sordum, Alpin A4 dedi ve 240 TL. istedi.
    Ne diyorsunuz? Ankara'da bildiğiniz daha uygun fiyat verebilecek lastikçi var mı? Teşekkürler...

    bence goodyear vector 4 season gibi bir 4 mevsim lastiği alın.

    Bu kış-yaz lastiği işi bizim ülkemiz için gereksiz ve fazla zahmetli.

    Ne kadar da işime gelir aslında. Ancak bir de kış lastiği mecburiyetiyle ilgili söylentiler vardı. Son durumu bilmiyorum ama sanki herkes kış lastiği almaya er geç mecbur kalacak gibiydi. Son durumu bilen var mı acaba?




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Kış Lastiği Tavsiye
    4 ay önce açıldı
    Kış Lastiği
    4 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Ben bir süre bu yazlık-kışlık lastik işini denedim. Benim gibi az km yapanlar için uygun olmadığına karar verdim.

    Çünkü lastiğin kullanılmasa bile bir ömrü var. Buna yaklaşık 5 sene desek, ben zaten 5 senede 40 bin km yol yapıyorum. Yani lastikler tam yıpranmadan bekleme süresi doluyor. Bir de yaz-kış değişimi yapsam lastikleri 20 bin km kullanıp atmam gerekecek. Bu birinci sebep...

    İkincisi her değişimde değişim ve balans ücreti vermek gerekiyor. 50 tl buna desek yılda 100 tl gider. 5 senede 500 eder. İki lastik parası yani...

    Ama adam çok km yapıyordur. İki senede bir lastik ihtiyacı oluyordur. Onun için mantıklı...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu arada lastik ölçülerin nedir dostum? Gerçi Ankara dasın galiba, ölçüler uysa da zor olur ama benim michellin alpine kışlık lastikler garajda yatıyor. 10 bin km yol yapmıştır ancak; uygun fiyata verebilirdim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: irresistible333

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: irresistible333

    Herkese selam,
    Ben de 2008 C30'um için kışlık lastik alacağım. Volvom 30.000'de, üstündeki lastikleri orijinal. Onları da seneye yaza kadar saklamayı düşünüyorum.
    Bana yakın bir Michelin satıcısına sordum, Alpin A4 dedi ve 240 TL. istedi.
    Ne diyorsunuz? Ankara'da bildiğiniz daha uygun fiyat verebilecek lastikçi var mı? Teşekkürler...

    bence goodyear vector 4 season gibi bir 4 mevsim lastiği alın.

    Bu kış-yaz lastiği işi bizim ülkemiz için gereksiz ve fazla zahmetli.

    Ne kadar da işime gelir aslında. Ancak bir de kış lastiği mecburiyetiyle ilgili söylentiler vardı. Son durumu bilmiyorum ama sanki herkes kış lastiği almaya er geç mecbur kalacak gibiydi. Son durumu bilen var mı acaba?

    Öyle bir şey olsa bile kural uygulayıcı gereken durumda lastiğin üzerindeki "M+S" mud+ snow ibaresine bakacak.

    Dolayısı ile 4 mevsim lastiklerini sıkıntıya sokacak bir uygulama olamaz.

     Kışlık lastiği mevsim dışı kullanmak




  • 19can84, cevabınız için teşekkürler, lâkin o konuda da şüphe var gibi:

    Kış Lastiği tanımı: Kışın zorunluluk getirilecek lastik tipi ve Kış Lastiği tanımı tam olarak yapılmalıdır. Bu konuda Almanya’nın 2006’daki 1.düzenleme ve ardından Aralık 2010’da yaptığı 2.düzenlemedeki hatalardan ders çıkarılmalıdır. 1.düzenlemede “Kış şartlarına uygun lastik” gibi muğlak bir tanım yapılmış ve büyük kavram karışıklığına neden olmuştur. Bu düzenleme “kavram karışıklığına neden olduğu” gerekçesiyle Aralık 2010’da bir yerel mahkeme kararıyla bozulmuş, ardından hükümet tarafından acilen yapılan 2.düzenlemede de , tahminen standart lastik olarak M+S takan SUV üreticilerinin etkisiyle, “M+S işareti olan lastikler ve 3.5t üzeri araçlara sadece çekiş olan tekerleklere takılması yeterlidir”gibi trafik güvenliği uzmanlarını hayal kırıklığına uğratan eksik bir düzenleme yapılmıştır. Bu deneyimlerden yararlanarak, benzer hatalar yapılmamalıdır.

    Kısaca baktım da, denetim yapılacaksa belge üzerinden yapma hazırlığı var...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    Ben bir süre bu yazlık-kışlık lastik işini denedim. Benim gibi az km yapanlar için uygun olmadığına karar verdim.

    Çünkü lastiğin kullanılmasa bile bir ömrü var. Buna yaklaşık 5 sene desek, ben zaten 5 senede 40 bin km yol yapıyorum. Yani lastikler tam yıpranmadan bekleme süresi doluyor. Bir de yaz-kış değişimi yapsam lastikleri 20 bin km kullanıp atmam gerekecek. Bu birinci sebep...

    İkincisi her değişimde değişim ve balans ücreti vermek gerekiyor. 50 tl buna desek yılda 100 tl gider. 5 senede 500 eder. İki lastik parası yani...

    Ama adam çok km yapıyordur. İki senede bir lastik ihtiyacı oluyordur. Onun için mantıklı...

    Ben de Volvo'mla az km yaptığım için bana da uygun değil aslında ama bu mecburiyet işi gözümü korkutuyor. Gerçi güzel ülkemizde en temel kuralları bile takan olmadığından bunu nasıl oturturlar hiç mantıklı gelmiyor bana da. Zira oldukça da pahalı bir durum.
    Evet ben Ankara'dayım, siz İstanbul mu? Alışveriş olabilirmiş aslında.
    Konuyu biraz daha inceleyip 19can84'ün de katkılarıyla 4 mevsim de düşüneceğim...




  • Büyük ihtimal meteoroloji kar uyarısı yaptığı günlerde denetlemeler olacaktır. Bir de Allah göstermesin bir kaza durumunda dikkate alınacak kusur oranı ona göre hesaplanıp öyle ceza kesilecektir. Veya şimdi olası bir çevirmede nasıl trafik sigortası, muayene, ehliyet ve cam filmi gibi unsurlara dikkat ediliyorsa lastik türü de bu unsurlardan biri olacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.