Önce Nissan Almera Klübüne yazdım, diğer konuların arasına kaynadı, cevaplanmadı.
2 yıl önce (2008) Temmuz ayında Konya'dan Samsun'a yaklaşık 150 km kala, hareket halinde iken lpg'nin bitmesi sonucu otomobil otomatik olarak benzine geçerken hafif bir tekleme oldu. (Klima da uzun süredir açıktı.) Tatilden dönüyoruz, araba insan, bagaj eşya dolu. Araçla yolumuza devam ettik ama yaklaşık 50 km sonra aracın performansı dibe vurdu. Düz yolda gidiyordu, fakat rampalarda 1. viteste motor devri 5000'i bulmasına rağmen 15-20 km/s hızı geçemiyordu.
Bu şekilde Samsun'a ulaştık. Girişteki Nissan servisinde (bayinin yanındaki) zor da olsa arızayı buldular. (Kısa kesmek için detaya girmiyorum; servis elemanlarından kaynaklanıyor, yanlış yere motor kapağını falan açtılar vs...) Sonunda teşhisi koydular, "Klank açı sensör okuyucusu" bozulmuş. Cumartesi akşamı, saat 20:00 oldu. 150 tl'ye yenisini taktılar, "işçilik almıyoruz" dediler (birkaç saat önceki yanlış teşhis ve tedavide işçilik aldıkları için).
Klank açı sensör okuyucusu, nedir, ne sebeple bozulmuş olabilir, benden alınan fiyat makul mü sizce?
geçmiş olsun. Klank açı sensör okuyucusu dediğin, Krank Mili Pozisyon Sensörüdür. milin konumuna göre ecuya bilgi verir. ecuda bu bilgiden yola çıkarak ateşlemenin ne zaman gerçekleşeceğini hesaplayıp bujiye gönderir. bu parçanın arızaya geçmesi sonucu ateşleme gerçekleşmez veya hatalı ateşlemeye neden olur. (missfire olayı) süpaplar açıkken ateşleme olabilir. normalde milin konumunu bu parça ölçer gönderir ecu subap kapandı konutundan sonra ateşleme emri verir. (veya avaslı konumu hesaplar) sen diplesende gazı 5000 deviri görür ama yük binince püskürtme artması ve bunun sonucunda ateşleme avansının düşmesi gerekir. sensör arızalı olunca araba gaz yemez, tıkanır. iyiki çoluk çocuk yolda kalmamış. nissanlarda arıza yaptığını bilmiyorum. çok sağlam parçadır. tüple alakası olmayan bir sensördür. gerçi, acaba tüpün beyni kafayı yedi de fazla voltaj verip sensörümü yaktı. olabilir. tüp bu :s fiyata gelince de bir fikrim yok ama 150 tl normal gibi geldi. ayrıca bir konu 1.viteste 5000devirde 20km den fazla gitmesi gerek. eğer motor dönüyor tekerler az dönüyorsa debriyaj balatası sıyırıyordur. krank sensör ile devir sayısı-teker devir sayısı arasında bir bağlantı yoktur. ilginç bir konu olmuş. arızasız günler.
Normal yolda hızlanıyordu, rampalarda 1. viteste motor devri 5000'i bulduğu halde hızlanmıyordu. Daha sonra LPG sistemine baktırdım, hiç bir sorun yoktu. Debriyaj balatasında da hiç bir sorun yok. Ayrıca, aydınlatıcı bilgileriniz için teşekkürler.
araç yüke girince bayılmıştır. hızlanamama püskürtme avansının ayarlanamamasından kaynaklanıyor. nedeni ecuya yetersiz bilgi ulaşmasıdır. püskürtme avansına(yada zamanlaması) burda girmeyeyim uzun bir konu. gerçi nedir bu derseniz o zaman anlatmaya çalışırım.
bu arada benim dedidiğim atıyorum eğer araç 1.viteste 2000devirde 20km/h gidiyorsa, sonra aynı araç 1.viteste 2000devirde 5km/h gidiyorsa debriyaj balatası bitmiştir veya sıyırmaya başlamıştır. (örnek bende 3000devirda 5.viteste 120km/h giderken şimdilerde 111-112km/h gidiyor. pedalda oldukça tuhaflaştı)
Bilgilerinizi paylaştığınız için yeşekkürler.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme