Yeni projemiz 42 yıl boyunca ilk sahibi ailede kalmayı başarmış bir klasik: 1973 Renault 12 TS. Otomobil mekanik olarak mükemmel kondüsyonda. İlk gününden geçen yıla kadar kullanıldığı süre içerisinde hep yetkili servise gitmiş. Kaportada ciddi çürüme başlangıçları var. Araç kaporta, boya, elektrik, döşeme ve mini onarım - detaylı işlemler olmak üzere 5 ana başlıkta restorasyona girdi. Proje boyunca buradan gelişmeleri sizlerle paylaşmaya devam edeceğim.
Aracın orjinal broşürü ve proje başlangıcındaki durumunun fotoğrafları:
Takip.Araçta tüp varmı.
quote:
Orijinalden alıntı: mamlamoz
Takip.Araçta tüp varmı.
Araç orjinal benzinli. Motorda orjinal durumda olmayan tek şey motor su kabı diyebilirim. Orjinalde cam olması gerekiyor. Aracı toplarken düzelteceğiz.
quote:
Orijinalden alıntı: fastcare
Araç orjinal benzinli. Motorda orjinal durumda olmayan tek şey motor su kabı diyebilirim. Orjinalde cam olması gerekiyor. Aracı toplarken düzelteceğiz.
Alıntıları Göster
geçende mavi renk olanını toparlamıştınız sanırım buda güzel olacak
quote:
Orijinalden alıntı: fastcare
Araç orjinal benzinli. Motorda orjinal durumda olmayan tek şey motor su kabı diyebilirim. Orjinalde cam olması gerekiyor. Aracı toplarken düzelteceğiz.
Alıntıları Göster
Bu araç sizin elinizde nelere dönüşecek çok merak ediyorum, şimdiden kolay gelsin.
quote:
Orijinalden alıntı: CoppeR.
Bu araç sizin elinizde nelere dönüşecek çok merak ediyorum, şimdiden kolay gelsin.
Teşekkürler :) Dediğiniz gibi daha önce mavi bir tane Renault 12 toparlamıştık. Bu kadar kapsamlı bir proje değildi ama o.
Otomobilimizi sökmeye başladık. Son fotoğraflar:
quote:
Orijinalden alıntı: fastcare
quote:
Orijinalden alıntı: CoppeR.
Bu araç sizin elinizde nelere dönüşecek çok merak ediyorum, şimdiden kolay gelsin.
Teşekkürler :) Dediğiniz gibi daha önce mavi bir tane Renault 12 toparlamıştık. Bu kadar kapsamlı bir proje değildi ama o.
Otomobilimizi sökmeye başladık. Son fotoğraflar:
Kaportanın bayağı işi var gibi duruyor pek anlamam ama, tekrar kolay gelsin :)
quote:
Orijinalden alıntı: CoppeR.
quote:
Orijinalden alıntı: fastcare
quote:
Orijinalden alıntı: CoppeR.
Bu araç sizin elinizde nelere dönüşecek çok merak ediyorum, şimdiden kolay gelsin.
Teşekkürler :) Dediğiniz gibi daha önce mavi bir tane Renault 12 toparlamıştık. Bu kadar kapsamlı bir proje değildi ama o.
Otomobilimizi sökmeye başladık. Son fotoğraflar:
Kaportanın bayağı işi var gibi duruyor pek anlamam ama, tekrar kolay gelsin :)
Alıntıları Göster
Son Durum: Otomobilimizin söküm işlemleri tamamlandı. Çürük temizliği ile projeye devam ediyoruz. Sökülen tüm parçalar arşivlendi.
Fotoğraflar:
quote:
Orijinalden alıntı: fastcare
Son Durum: Otomobilimizin söküm işlemleri tamamlandı. Çürük temizliği ile projeye devam ediyoruz. Sökülen tüm parçalar arşivlendi.
Bir w115 kasa Mercedes araç ne kadara cillop gibi olur acaba ve kaç ay sürer?10-12 bin liralık ortalama bir araç aldığımızı varsayarsak ortalama bir fiyat belirleyebilir misiniz acaba?
ksk_kaan
kullanıcısına yanıt
Otomobili görmeden fiyat vermek mümkün değildir malesef. Ama şunu söyleyebilirim, çok kötü durumda olmayan bir otomobilin detaylı restorasyonu için minimum 20 - 25 bin TL bütçe ayırmanız gerekir.
fastcare
kullanıcısına yanıt
Bu cevap benim icin yeterli oldu gibi.Guzel sayilabilecek arabalar var 15-20 lere onlardan alip ufak detaylari yapmak cok daha mantikli geldi.Tesekkur ederim.
Konuyu favorilerime ekledim. Gelişmeleri bekliyorum. Elinize sağlık şimdiden.
quote:
Orijinalden alıntı: Scutigeromorpha
Konuyu favorilerime ekledim. Gelişmeleri bekliyorum. Elinize sağlık şimdiden.
her konunuza söylüyorum yine söyleyim fotoları ilk mesajda toplayın .Daha yararlı olur
quote:
Orijinalden alıntı: hoksi
her konunuza söylüyorum yine söyleyim fotoları ilk mesajda toplayın .Daha yararlı olur
Alıntıları Göster
Takipteyim :D eminim ki harika işler başaracaksınız
Takipteyim. Reno Bursa fabrikasında seri no 1 olan reno 12 var. Piyasadan bulunup restorasyon yapılmış ve şuan yönetim binasında sergileniyor. Cidden çok hoş araba tam bir klasik.
quote:
Orijinalden alıntı: Antares
Takipteyim. Reno Bursa fabrikasında seri no 1 olan reno 12 var. Piyasadan bulunup restorasyon yapılmış ve şuan yönetim binasında sergileniyor. Cidden çok hoş araba tam bir klasik.
Bu çalışmanızı görmüştüm ama mavi arabanın eski hali sandığım için önemsememiştim. Yanlış hatırlamıyorsam bu arabayı birkaç kez trafikte görmüştüm. Bir kez de park halinde yakından görmüştüm. O zaman koltukları dikkat çekiyordu.
Ayrıntılı fotoğraflara baktığımda seçemediğim bir ayrıntı var. Taban döşemesi halıfleks mi yoksa vinleks gibi farklı bir döşeme midir? Bir de ön koltuğun altına doğru stepne gergisine benzer bir parça görmüştüm. Montajlı bir parça mıdır? İlk kez gördüğüm için merak ettim.
Sizin için uygunsa birleşim yerleri mastiklenmeden önce otomobili yakından görmek isterim.
quote:
Orijinalden alıntı: Ben Kemal Geliyorum
Bu çalışmanızı görmüştüm ama mavi arabanın eski hali sandığım için önemsememiştim. Yanlış hatırlamıyorsam bu arabayı birkaç kez trafikte görmüştüm. Bir kez de park halinde yakından görmüştüm. O zaman koltukları dikkat çekiyordu.
Ayrıntılı fotoğraflara baktığımda seçemediğim bir ayrıntı var. Taban döşemesi halıfleks mi yoksa vinleks gibi farklı bir döşeme midir? Bir de ön koltuğun altına doğru stepne gergisine benzer bir parça görmüştüm. Montajlı bir parça mıdır? İlk kez gördüğüm için merak ettim.
Sizin için uygunsa birleşim yerleri mastiklenmeden önce otomobili yakından görmek isterim.
Alıntıları Göster
Yine guzel bir konu yine siz. Eskiden Impala restorasyon konusu vardi o aklima geldi.
quote:
Orijinalden alıntı: onurcandmt
Yine guzel bir konu yine siz. Eskiden Impala restorasyon konusu vardi o aklima geldi.
Alıntıları Göster
Yalnız araçta ne çürük varmış. Sökülmeden önce iyi gibi duruyordu.
Bu arada boya kazımada kumlama veya kuru buz yöntemi neden kullanılmıyor. Maliyetten dolayı mı.
quote:
Orijinalden alıntı: C4_1400
Yalnız araçta ne çürük varmış. Sökülmeden önce iyi gibi duruyordu.
Bu arada boya kazımada kumlama veya kuru buz yöntemi neden kullanılmıyor. Maliyetten dolayı mı.
Değerli düşünceleriniz için teşekkür ederim. Bu otomobilin çürükleri kumlama gerektirecek kadar kötü değildi. Arka kısım panellerini komple değiştireceğimiz için kumlamaya ihtiyaç duymadık.
Otomobilin tabanında kauçuk taban döşemesi var.
Son Durum: Kaporta işlemleri tamamlanmak üzere. Epoksi astar için temizlik ve zımparalama işlemleri devam ediyor.
Proje ile ilgili güncel, açıklamalı ve detaylı fotoğraf isteyenler Facebook albümüze göz atabilirler. Çok zamanımı aldığı için buraya tek tek yükleyemiyorum fotoğrafları kusura bakmayın. Renault 12 TS klasik otomobil restorasyonu