Şimdi Ara

Klasik Otomobil Restorasyon Projesi: 1973 Renault 12 TS (Fast Care) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
4
Favori
4.476
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey

    Bu çalışmanızı görmüştüm ama mavi arabanın eski hali sandığım için önemsememiştim. Yanlış hatırlamıyorsam bu arabayı birkaç kez trafikte görmüştüm. Bir kez de park halinde yakından görmüştüm. O zaman koltukları dikkat çekiyordu.

    Ayrıntılı fotoğraflara baktığımda seçemediğim bir ayrıntı var. Taban döşemesi halıfleks mi yoksa vinleks gibi farklı bir döşeme midir? Bir de ön koltuğun altına doğru stepne gergisine benzer bir parça görmüştüm. Montajlı bir parça mıdır? İlk kez gördüğüm için merak ettim.

    Sizin için uygunsa birleşim yerleri mastiklenmeden önce otomobili yakından görmek isterim.

    Taban döşemesi kauçuk bir malzeme. Koltuğun altında gördüğünüz gergi ise koltuğa bağlanıyor. Koltuğu öne rahat çekebilmek için yapılmış :)
    Otomobilimizi garajımıza gelerek inceleyebilirsiniz dilediğiniz zaman.




  • Taban sacında stepne tokası takılan yuvayı neden koymuşlar diyordum. Şimdi açıklığa kavuştu. Taban döşemesi konusunda da bir arkadaşın 75 model aracında aynı dokuda halıfleks görmüştüm. Acaba yerlilerde hep halı mı kullanıldı diye düşünmüştüm.

    Aynı taban döşemesi sıfırdan yapılabiliyor mu yoksa tamir yoluna mı gidiliyor?

    Arka davlumbazın renginin beyaz olması farklı astar kullanılmasından mı yoksa boyanın iyi kapatabilmesi için boyanarak monte edilmesinden mi kaynaklanıyor?

    Linkteki projede gördüklerimle çalışmanızı birleştirirken sorular aklıma geliyor.

    http://renaultccc.proboards.com/thread/1608/restoration-1971-renault-12?page=2&scrollTo=4597




  • Taban döşemesi konusu biraz karışık. Bundan önce sahibi olduğum 72 model TL'de halı vardı. Bu döşemelerin fiyatlarının çok uygun olmasından dolayı yıllar içerisinde değişmiş olduğu kesin. Fakat hangisi orjinal, hangisi sonradan takılmış kestirmek zor. Otomobil sahibi de bu konuda emin değil.

    0 taban döşemeleri var piyasada. Eski stok denilen malzemelerden alınıp kullanılabilir, veya aynı döşeme temizlenip takılabilir. Bizim döşememiz iyi durumda olduğu için otomobil sahibi nasıl isterse öyle yapacağız.

    Arka davlumbaz sacı astarsız. Korozyona karşı kalıp yağı ile kaplı şekilde geldi. Kaynak noktalarına çinko astar uygulanıyor. Sonrasında tüm otomobile epoksi astar uygulanacak. Fotoğraflarda gördüğünüz siyah astarı temizleyip sacın üzerine epoksi astar atacağız.

    Gönderdiğiniz link çok güzelmiş.
  • fastcare kullanıcısına yanıt
    konularınızın hepsini inceledim ama birkaç kez durum paylaşmışsınız fotoğraflar ile sonra bırakmışsınız konular güncelliğini yitirmiş. İşlemler çok güzel gidiyor keşke her işlemce durum güncelleyebilseniz.

    Başarılarınızın devamını dilerim.
  • çok güzel, emeğinize sağlık. :)
  • By_KeReMM kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler :) Kusura bakmayın eş zamanlı 7 proje, günde 15 saat mesai olunca atlıyorum güncellemeyi. Bu sebeple Facebook sayfamızı takip etmenizi tavsiye ederim. Günü gününe tüm projeleri takip edebilirsiniz böylelikle.www.facebook.com/otomobilrestorasyon
  • Epoksi astar öncesi son hazırlıklar videonuzu seyrettim. Pas dönüştürücü konusunda anlayamadığım bir nokta oldu. Pas başlangıcı olan ve zımpara girmeyen yerlere yapılmasını anladım. Uygulamada sacların puntalandığı ek yerlerine pas dönüştürücü uygulanmasını anlayamadım.

    Pas dönüştürücü ek yerlerini dolduracağı için sac birleşimlerini mastiklemeye gerek kalmayacak mı? Renault 12 kaporta tamir kitabına göre bagaj lastiğinin geçtiği çerçeve saclarının ekleri mastiklenecek yerler arasında görünüyor. Eğer boşlukları doldurup mastiğe gerek duymuyorsa çok iyi. Mastiğin ömrü dolduğunda su sızarak araba çürümeye başlıyor.

    Anlayamadığım bu konuyu açıklığa kavuşturursanız memnun olurum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey

    Epoksi astar öncesi son hazırlıklar videonuzu seyrettim. Pas dönüştürücü konusunda anlayamadığım bir nokta oldu. Pas başlangıcı olan ve zımpara girmeyen yerlere yapılmasını anladım. Uygulamada sacların puntalandığı ek yerlerine pas dönüştürücü uygulanmasını anlayamadım.

    Pas dönüştürücü ek yerlerini dolduracağı için sac birleşimlerini mastiklemeye gerek kalmayacak mı? Renault 12 kaporta tamir kitabına göre bagaj lastiğinin geçtiği çerçeve saclarının ekleri mastiklenecek yerler arasında görünüyor. Eğer boşlukları doldurup mastiğe gerek duymuyorsa çok iyi. Mastiğin ömrü dolduğunda su sızarak araba çürümeye başlıyor.

    Anlayamadığım bu konuyu açıklığa kavuşturursanız memnun olurum.

    Merhaba, öncelikle projemizi takip ettiğiniz için teşekkür ederim. Sorularınızı ise tersten cevaplandırmaya başlayayım. Dedikleriniz doğru, bu bölgelere mastik uygulaması yapılması gerekiyor. Bu işlemi boyaya girmeden bir önceki aşamada yapmaktayız. Mastik çok yoğun bir malzeme, epoksi astar ona göre biraz daha ince ama en ince ve akışkan malzeme pas dönüştürücü. Bu sebeple gözle görülemeyecek kadar ince yerlere nüfuz etmesi için öncelikle pas dönüştürücü kullanıyoruz. (Punta noktalarının etrafında gözle görülemeyecek kadar küçük gözenekler veya kılcal çatlaklar oluyor genelde.) Üzerine epoksi uygulanıyor ve son olarak mastik sürülüyor. Bu sayede sadece mastik uygulaması yapıldığında mastiğin ulaşamadığı noktalar koruma altına alınmış oluyor. Bir diğer senaryo ise şu, mastik bir şekilde bozulsa bile sacların arası halihazırda pas dönüştürücü ile pasifize edilmiş ve üzeri epoksi ile kaplanmış olduğu için koruma devam ediyor. Orjinal mastik uzun vadedetek başına yeterli koruma sağlayamıyor tecrübelerime göre. Bu sebeple karma uygulamalar yapıyoruz uzun ömürlü olması için.

    Merak eden arkadaşalr için sizin izlemiş olduğunuz videoyu paylaşayım hemen.





  • Mastik ömrü yabancı forum sitelerinde takip ettiğime göre 25 yıl civarı. Renault 12 üzerine fazla uygulama bulamadığım için bir önceki dönemin arabası olan ve Avrupa' da 2CV kadar popüler olan Renault 4 restorasyonlarını da zaman buldukça takip ediyorum.

    Arabayı soymadan önce çektiğiniz fotoğraflarda sağ arka kapı direğinin çamurlukla birleştiği yerde ufak bir yarık vardı. Mastiğin bozulduğunu oradan tahmin ettim. Soyduğunuz mastikler tahta gibi kupkuru çıkmıştır.

    Orijinal boyada mastik bozulduğunda altındaki astarla beraber alıyor ama epoksinin daha kuvvetli yapıştığı için belki kurtarabilir. Pas dönüştürücü olması daha garantili olacak gibi geliyor.
  • Cayinizi icmeye gelecegiz.Hangi gun musait oluyorsunuz ve sasmaz sanayide bu endustri lisesinin arkasindamisiniz ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey

    Mastik ömrü yabancı forum sitelerinde takip ettiğime göre 25 yıl civarı. Renault 12 üzerine fazla uygulama bulamadığım için bir önceki dönemin arabası olan ve Avrupa' da 2CV kadar popüler olan Renault 4 restorasyonlarını da zaman buldukça takip ediyorum.

    Arabayı soymadan önce çektiğiniz fotoğraflarda sağ arka kapı direğinin çamurlukla birleştiği yerde ufak bir yarık vardı. Mastiğin bozulduğunu oradan tahmin ettim. Soyduğunuz mastikler tahta gibi kupkuru çıkmıştır.

    Orijinal boyada mastik bozulduğunda altındaki astarla beraber alıyor ama epoksinin daha kuvvetli yapıştığı için belki kurtarabilir. Pas dönüştürücü olması daha garantili olacak gibi geliyor.

    Doğrudur. Gelişen teknoloji ile günümüz modern kimyasallarını kullanmak gerekiyor bu tarz projelerde.

    Dediğiniz gibi mastikler bozulmuş durumda çıktı. İşin ilginci bazı noktalarda ise mastik sağlam olduğu halde arkasında nem birikimi dolayısıyla çürüme problemi ile karşılaştık. Dış mastiklerin çoğu güneş sebebiyle cam macunu kıvamına gelmişlerdi.

    Epoksi astar tıpkı dediğiniz gibi. Metal gibi düşünebilirsiniz. Kazımakla çıkmıyor kolay kolay. Tabi bu Glasurit markasının astarı için geçerli. Aynı performansı Akzo Nobel Kemipol Epoksi Astar'dan aldığımızı söyleyemem. Bir kez denedik, normal astardan farkı yok gibi sağlamlık konusunda.




  • flyer_mig kullanıcısına yanıt
    Yerimiz PTT'nin iki üst sokağında. 2577. Sokak No:2. Pazar hariç dilediğiniz gün 10.00 - 17.00 arasında gelebilirsiniz.
  • son hali nedir aracın
  • cem1907 C kullanıcısına yanıt
    epoksi astarlı duruyor. Videonun sonundaki fotoğraflardaki gibi.
  • Uzun zamandır fotoğraf göremiyorduk. Dolgu astarlı fotoğraflar da verilmiş. Mastik çekme işlemi son kat boyadan önce mi olacak?
  • Mastik işi son kat boyadan önce olacak dediğiniz gibi
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.