Elektronik ile biraz haşır neşir yada elektronikçi arkadaşı olan motorcular için.
Bu devreyi ilk 1994 yılında, o zamanki motorum Mz-251 ( 1993 ) için yapmıştım. Platin kontakları eskimişti ve 4000 devirden yukarı çıkmıyordu. Bunu takınca, aynı platin ile 7000 devre çok rahat çıkmıştım.
Klasik tip ateşleme düzenine sahip motorlarda rahatça kullanabilirsiniz. Devre, bir konjektör kutusu içine sığmaktadır. Kutu aynı zamanda soğutucu görevi de görmektedir.
S2000 yerine BU508D de kullanılabilir.
220 nF (nano farad) lık kondansatörün voltajı en az 250 volt olmalıdır. Bulamazsanız daha yüksekte takabilirsiniz (220nF 400 volt yada 220 nF 1000 volt gibi.)
Her iki transiztorun de dışı şase den yalıtılmalıdır.
S2000 in dışı plastik olduğu için izolatör istemez.
Devreden dışarı çıkaracağınız kablolar, motorda kullanılan tesisat kablosu gibi olmalıdır. Yani dayanıklı olmalıdır.
Devreyi motora taktıktan sonra meksefe iptal edilmelidir. ( bir ucu boşa çıkartılıp yerinde kalması uygundur.)
S2000 i nereden bulabiliriz ? Bu transiztor TV ler in EHT devresinde kullanılmaktadır ve bütün TV tamircileri bilir. Dolayısı ile , Özellikle TV malzemesi satan yerlerden rahatlıkla temin edilebilir. Diğer malzemeler de aynı şekilde.
Baskı devre ? Bu devre için bir baskı devre hazılamaya illaki gerek yok. Uzay montaj yapılabilir...böylesi hem daha kolay hem daha ucuz. Ben baskıdevre şemasını, bağlantıyı görselleştirmek amacı ile vermiştim. İşi kolaylaştırsın diye. Fırsat bulabilirsem örnek (çalışan) bir devrenin bitmiş halinin resmini hazırlayıp vereceğim.
Bir bilgi, klasik ateşleme sisteminde, bobinden dolayısı ile platinden 3 - 5 amper civarında akım akar ( platin kapalı iken) Ateşleme, platin açıldığı anda gerçeklesir. Bobinin ikincil (yüksek gerilim) sargısında 3000 volt civarında bir gerilim indüklenir. Bu yüksek gerilim bu defa birincil sargıyı da etkiler ve bu yol üzerindeki platinde kıvılcımlar ortaya çıkar. Bunlar yüksek gerilimden kaynaklanan kıvılcımlardır. Meksefe(condansator) ile bu durum önlenmeye çalışılsada tam önlenemez ve platin kontakları zamanla aşınır. Platinde ki bu kaçak, ateşleme geriliminin düşmesine de neden olur.
Elektronik ateşleme devresi ne yapar ? Elektronik ateşleme devresi, platinin yaptığı anahtarlama görevini üzerine alır. Platinin yeni görevi ise, ateşleme devresinin anahtarlama zamanını belirlemektir.
Platin üzerinden 12 volt / 470 ohm = 25mA (mili amper) geçmektedir. ( 3000 -5000 mA geçiyordu ) Ayrıca platin üzerinde yüksek gerilimde sozkonusu değildir. ( bu yüzden ve anahtarlamayı bozacağından meksefe çıkarılmalıdır.)
Artık ister hurda ister yeni platin kullanın arasında fark yoktur !
Bu yöntem ile klasik yöntemin sakıncaları devre dışı bırakılmış oluyor. Bundan sonra motordaki tekleme vs. için başka nedenler aranmalıdır. Aklıma gelen; benzin/hava karışımı yanlış ayarlanmıştır veya karburator de pislik vardır.. vs.
bunu başka bi forumda buldum.... sizce mümkünü varmıdır.... ayrıca bu sistem motor için yapılmış... acaba klasik ateşlemeli arabalar içinde uygulanabilirmi.. mesela toros doğan gibi...
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme