Şimdi Ara

soğutmasuyu neden biter.?(sorun bulundu)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
4.590
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2002 doblo 1.9d aracın geçen gün soğutma suyu kabına bi bakiim dedim. birde baktımki su bitmiş.neyse su koydum fln.2 gün sora tekrar azaldığını gördüm.sanayiye gittik adm hava yapmış dedi bişiler yaptı tamam.

    aradan birkaç gün geçti.ben yine bakıyom arasıra. gün geçti bi bakiim dedim yine .aha!! su yine bitmiş.geçen gün dolu olan su kapı şimdi bomboş.
    bu neden olabililir.yani su kabının sağına soluna bakıyom çatlak fln yok.bu su nereye gidiyo.sizin başınıza gelmişmidi,ne olabilir.benim yapabiliciim bişi varmı.??
    şimdiden tşkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rikimaru -- 24 Ocak 2007; 18:43:47 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Soğutma Suyu Neden Biter?

    Soğutma suyu, aracınızın motorunun sağlıklı çalışması için hayati önem taşır. Ancak zamanla soğutma suyu seviyesi düşebilir ve bu da ciddi motor hasarlarına yol açabilir. İşte soğutma suyunun bitmesinin en yaygın nedenleri:

    Sızıntılar: Soğutma sistemi hortumlarında, radyatörde veya su pompasında sızıntılar meydana gelebilir. Bu sızıntılar, soğutma suyunun yavaş yavaş dışarı sızmasına neden olur.

    Buharlaşma: Yüksek motor sıcaklıklarında soğutma suyu buharlaşabilir. Bu, özellikle eski veya hasarlı motorlarda yaygındır.

    Motor Suyu Kaç Günde Biter: Soğutma suyunun tükenme hızı, aracın modeline, yaşına ve kullanım alışkanlıklarına bağlı olarak değişir. Bununla birlikte, genel olarak soğutma suyunun her 30.000-60.000 km'de bir kontrol edilmesi ve gerekirse doldurulması önerilir.

    Belirtiler:

    Soğutma suyunun bittiğini gösteren bazı belirtiler şunlardır:

    • Yüksek motor sıcaklığı göstergesi
    • Motorun çalışma sesinde değişiklikler
    • Soğutma sıvısı sızıntıları
    • Buharlaşan soğutma sıvısından gelen koku

    Sonuç:

    Soğutma suyunun bitmesi, motor için ciddi hasarlara yol açabilecek bir sorundur. Soğutma suyunu düzenli olarak kontrol etmek ve seviyesi düşükse doldurmak çok önemlidir. Yukarıda belirtilen belirtilerden herhangi birini fark ederseniz, aracınızı en kısa sürede bir tamirciye götürün.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • ne kadarda bir su eksiltiyo?araba hararet yaptımı hiç?hortumlardan kaçırabilir.radyator delinmiş olabilir.herşey olabilir:)
    kuru bi zeminde arabayı çalışır halde biraz beklet altına bak.eğer çok kaçırıyosa belli olur zaten.yada antifiriz vardır mutlaka motora bak mavimsi kalıntılar varsa bi yerlerde ordan kaçırıyo olabilir.
  • hemen servise koş.



    quote:

    Orjinalden alıntı: rikimaru

    2002 doblo 1.9d aracın geçen gün soğutma suyu kabına bi bakiim dedim. birde baktımki su bitmiş.neyse su koydum fln.2 gün sora tekrar azaldığını gördüm.sanayiye gittik adm hava yapmış dedi bişiler yaptı tamam.

    aradan birkaç gün geçti.ben yine bakıyom arasıra. gün geçti bi bakiim dedim yine .aha!! su yine bitmiş.geçen gün dolu olan su kapı şimdi bomboş.
    bu neden olabililir.yani su kabının sağına soluna bakıyom çatlak fln yok.bu su nereye gidiyo.sizin başınıza gelmişmidi,ne olabilir.benim yapabiliciim bişi varmı.??
    şimdiden tşkürler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rikimaru

    2002 doblo 1.9d aracın geçen gün soğutma suyu kabına bi bakiim dedim. birde baktımki su bitmiş.neyse su koydum fln.2 gün sora tekrar azaldığını gördüm.sanayiye gittik adm hava yapmış dedi bişiler yaptı tamam.

    aradan birkaç gün geçti.ben yine bakıyom arasıra. gün geçti bi bakiim dedim yine .aha!! su yine bitmiş.geçen gün dolu olan su kapı şimdi bomboş.
    bu neden olabililir.yani su kabının sağına soluna bakıyom çatlak fln yok.bu su nereye gidiyo.sizin başınıza gelmişmidi,ne olabilir.benim yapabiliciim bişi varmı.??
    şimdiden tşkürler.


    Conta yı yakmış olabilirsin...Ben daha önce yaktım aynen öyle oluyor su dayanmıyor arabaya....
    Egzosa bak eğer araç su atıyorsa kesin conta yanıktır , maliyeti yüksdek aklında olsun...




  • conta dan kastın nedir(bilmiyorumda).benim kullanımımdan kaynaklanan bişi olabilirmi yani nede yanar conta??
    ayrıca maliyet derken ne kadar yüksek?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rikimaru -- 20 Ocak 2007; 19:47:28 >
  • sanırım silindir üst kapak contası.hararet nedeniyle yanar.ve motorun açılması gerekir:(ama eğer conta yanmış olsaydı araban gitmezdi:) ve motor yağına su karışırdı.yani senin conta sağlamdır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: rikimaru

    conta dan kastın nedir(bilmiyorumda).benim kullanımımdan kaynaklanan bişi olabilirmi yani nede yanar conta??
    ayrıca maliyet derken ne kadar yüksek?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: okeyn

    sanırım silindir üst kapak contası.hararet nedeniyle yanar.ve motorun açılması gerekir:(ama eğer conta yanmış olsaydı araban gitmezdi:) ve motor yağına su karışırdı.yani senin conta sağlamdır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: rikimaru

    conta dan kastın nedir(bilmiyorumda).benim kullanımımdan kaynaklanan bişi olabilirmi yani nede yanar conta??
    ayrıca maliyet derken ne kadar yüksek?




    Evet bende o contadan bahsettim umarım yanık dildir arkadaşın dediği doğru çıkar...
  • contadansa eğer motor çalışşırken eksiltmesi gerekir değilmi?
    araba dielim 1 gün çalışmadan durdu kontrol ederken suyun bariz bir biçimde eksildiğini görürsen kesinlikle diebilirmiyim" biyerden kaçak var ;radyatörden ve ya bağlantılardan.
  • baglantılar
    radyatör
    silindir kapak contası

    3 olasılık var.
  • motora bak.hortumlarda yada radyatorun bi yerlerinde mavimsi antifiriz kalıntıları varmı?
  • benim biricik arabam da eksiltiyordu. arabayı çalıştırıp yüksek gaz verdim. hortumlardan birinin kelepçeyle tutan yerinden kaçak yaptığını tespit ettim. hortumun ucunu azıcık kesip tekrar taktım. artık eksiltmiyor...
  • ustafa götürdüm(önce götürdüğüm ustaya)baktı işte üsten alttan ve karbüratör e giden borulardan kaçırdığını buldu.boru böle kesilmiş.yan sanayi bir boru aldık.conta yakmış olma durumundan korkuyordum.inşallah çözülmüştür.yarın öbürgün anlaşılcak artık hayırlısı..
    bu arada yeni bir arıza da ortaya çıktı.çukurlarda fln bi ses yapıyodu tak tuk. onun sebebide ön takımlar işte.deişilmesi gerekir dedi.ama bir teorim var bakalım hayırlısı..
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.