Şimdi Ara

Klima demontaj +montaj sırasında bakır boru değişimi şart mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10
Cevap
0
Favori
10.400
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,

    Bugün Daikin yetkili servisini klimanın iç ve dış ünitesini yan odaya taktırmak için çağırdım.
    Arkadaşlar önce klimayı söktü tam diğer odaya takacaktı ki servis arabasında oturan biri, bakır boruyu görmeden telefondan klimayı söken arkadaşlara borunun değiştirilmesi gerektiğini söyledi.
    Ne için diye sordum. tedbir amaçlı değiştiriyoruz dedi.
    Halbuki o telefon gelmeden klimayı söken arkadaşlara boru sağlam mı diye sorup, sorun yok yanıtını almıştım.
    Teleondaki arkadaşa tamam yeni bakır boru takın ama söktüğünüz bakır boru için '' Gaz sızmalarına karşı tedbir amaçlı sökülüp yerine yeni bakır boru satıldı.'' ibareli altında imzanız olan bir kağıt verin, ben de kağıdı söktüğünüz bakır boru ile birlikte incelemeleri için merkeze yollayacağım dedim.
    Biraz husumet yaşadık ve ertesi gün boruyu değiştirmeden takacaklarını ama garanti dışı kalacağını söyleyip ayrıldılar.

    Arkadaşlar bu mümkün müdür? Ürün garanti dışı kalır mı?

    Ben insanları üzmekten nefret eden biriyim. Bu konularda teknik bilgim yok ama sezgilerim bana borunun sağlam olduğunu söyledi ve böyle bir olay yaşadık. Sizce hata mı yapmışımdır. İçim pek rahat etmedi.

    Yardımlarınızı bekliyorum.







  • Sağlam söktüyse hiçbir şey olmaz, amaçları sizden para sızdırmakmış.
    Garanti dışı kalmaz o servisi merkeze şikayet edin.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • BaskoPusko B kullanıcısına yanıt
    Maalesef ülkemizde millet ne çekiyorsa servislerden çekiyor. son dönemlerde daikin servilerinden şikayetler artmaya başladı. Bakır boru delinmemişse veya kötü şekilde bükülmemişse değişmesine gerek yok 4 defa yerini değiştirdiğim klimalarım var, hiç boru değiştirmedim. Servis sana değişmesi gerektiğini söylemişse ve aynı boruyu taktırırsan servis kötü niyetliyse kendisini haklı çıkarmak için takarken boruyu biraz fazla bükerse veya bağlantılardan birini gevşek bırakırsa, tutanağada "boru değişmesi gerektiği müşteriye iletildiği halde müşteri boruyu değiştirtmemiş ve sorumluluğu kabul etmiştir" diye yazarsa çıkacak problemler senin başını ağrıtır. dediğim gibi bu tamamen servisin iyi niyetli olup olmamasına göre değişir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bps -- 11 Temmuz 2014; 22:17:16 >
  • Cevaplar için teşekkür ederim.
    Yalnız montajını da demontajını da yetkili servis yaptığı için boruda oluşabilecek bir sıkıntı servisin sorunluluğu altında olmaz mı? Neden garanti dışı kalsın?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu işlem için ne kadar ücret ödediniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mitsubishi Electric kaynaksız havşalı tekrar kullanılabilir boru diye bas bas bağırıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar öncelikle şunun altını çizelim.Garanti kapsamındaki bir ürün yetkili servis tarafından sökülen ve takılan veya herhangi bir işlem gören makineniz garanti kapsamı dışına çıkamaz.

    Yer değişikliği,taşınma vs. den dolayı tekrar montaj yapılması durumunda,montaj bedeli,bakım bedeli,bakırboru tesisatı vs. ise müşteriden tahsil edilir.

    Şimdi gelelim sökülen bakır borunun tekrar kullanımına.Öncelikle çok önemli bir uyarım var ,markası ne olursa olsun acaba daha önce kullanılan boru tesisatı BAKIR MI? Zaten bakır değilse çöp..

    Diyelim ki borular bakır,öncelikle kapasite nedir.Neden mi? büyük kapasite klimaların boru çapı daha kalındır ve kıvrımlar varsa çok zor düzelir.Ben tavsiye etmem kullanımını.Bunun dışında çıkan boru sertleşmemiş ve yeni montaj için düzgün bölümünün yeterli gelmesi durumunda kullanılabilir. Ama havşalarının tekrar yenilenmesi suretiyle..Tabi boru bu işin bir kısmı,o boru setinde kablolar ve drenaj hortumu da var.Kabloların eklenmesini kesinlikle tavsiye etmem.

    Buraya kadar sanırım açıkça ifade edebildim.Şimdi gelelim işin püf noktasına!! Çıkan eski tesisatı tekrar kullanılması müşteri ile görüşme sonunda kararlaştırırız biz her zaman.Yaptığımız işçilik vs ile oluşacak olan hatalardan biz sorumluyuzdur.Biz bunu her zaman kabul ederiz.Zaten tarafımızdan söz konusu bile olmaz. Ama olaki tesisattan kaynaklanacak (borunun tekrar kıvrılırken çatlaması veya zamala sertleşen borunun yeni havşa açılsa dahi tam contalama yapamaması) gibi durumlarda ise geriye dönük yapılacak yeni tesisat,gaz şarjı vs. işçilikler müşteri peşinen kabul etmiştir.

    Şimdi bazı arkadaşlar diyebilirler ki Birol da servisçi onları tutuyor.Yok arkadaş ben her zaman çıkan boru sıkıntılı olmadığı sürece kullanma taraftarı olan biriyim.Ama bunun sorumluluğunu alacak olan da müşteridir.Çünkü bakır çok iyi işlenebilen bir maden olmasına karşılık imalat sürecinde karışımın ne olduğunu bilemezsiniz. Yani kullanılan bakır saf bakır değildir.Dolayısı ile klimanın çalışma sürecince maden soğuk ve sıcaklığa mazur kaldığı için yapısal değişikliğe uğrayabilir.Siz bu bakır boruyu söküp tekrar kullanırken kıvırmanız sırasında gözle görünmeyecek kılcal çatlaklar oluşabilir.Bu risk her zaman var ve bu riski alması gereken servis değil kullanıcıdır.

    Ha bu konuda gaz kaçağı olduğunu var sayalım ,klimanın garantisi biter mi ,kesinlikle hayır.Sadece gaz kaçağı ile ilgili sorumluluk müşterinindir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: interwap

    Mitsubishi Electric kaynaksız havşalı tekrar kullanılabilir boru diye bas bas bağırıyor.

    Kaynaklı klima montajı 20 sene önceydi.Bu zaten bir yenilik değil,ME ait bir özellik hiç değil..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbirol

    Arkadaşlar öncelikle şunun altını çizelim.Garanti kapsamındaki bir ürün yetkili servis tarafından sökülen ve takılan veya herhangi bir işlem gören makineniz garanti kapsamı dışına çıkamaz.

    Yer değişikliği,taşınma vs. den dolayı tekrar montaj yapılması durumunda,montaj bedeli,bakım bedeli,bakırboru tesisatı vs. ise müşteriden tahsil edilir.

    Şimdi gelelim sökülen bakır borunun tekrar kullanımına.Öncelikle çok önemli bir uyarım var ,markası ne olursa olsun acaba daha önce kullanılan boru tesisatı BAKIR MI? Zaten bakır değilse çöp..

    Diyelim ki borular bakır,öncelikle kapasite nedir.Neden mi? büyük kapasite klimaların boru çapı daha kalındır ve kıvrımlar varsa çok zor düzelir.Ben tavsiye etmem kullanımını.Bunun dışında çıkan boru sertleşmemiş ve yeni montaj için düzgün bölümünün yeterli gelmesi durumunda kullanılabilir. Ama havşalarının tekrar yenilenmesi suretiyle..Tabi boru bu işin bir kısmı,o boru setinde kablolar ve drenaj hortumu da var.Kabloların eklenmesini kesinlikle tavsiye etmem.

    Buraya kadar sanırım açıkça ifade edebildim.Şimdi gelelim işin püf noktasına!! Çıkan eski tesisatı tekrar kullanılması müşteri ile görüşme sonunda kararlaştırırız biz her zaman.Yaptığımız işçilik vs ile oluşacak olan hatalardan biz sorumluyuzdur.Biz bunu her zaman kabul ederiz.Zaten tarafımızdan söz konusu bile olmaz. Ama olaki tesisattan kaynaklanacak (borunun tekrar kıvrılırken çatlaması veya zamala sertleşen borunun yeni havşa açılsa dahi tam contalama yapamaması) gibi durumlarda ise geriye dönük yapılacak yeni tesisat,gaz şarjı vs. işçilikler müşteri peşinen kabul etmiştir.

    Şimdi bazı arkadaşlar diyebilirler ki Birol da servisçi onları tutuyor.Yok arkadaş ben her zaman çıkan boru sıkıntılı olmadığı sürece kullanma taraftarı olan biriyim.Ama bunun sorumluluğunu alacak olan da müşteridir.Çünkü bakır çok iyi işlenebilen bir maden olmasına karşılık imalat sürecinde karışımın ne olduğunu bilemezsiniz. Yani kullanılan bakır saf bakır değildir.Dolayısı ile klimanın çalışma sürecince maden soğuk ve sıcaklığa mazur kaldığı için yapısal değişikliğe uğrayabilir.Siz bu bakır boruyu söküp tekrar kullanırken kıvırmanız sırasında gözle görünmeyecek kılcal çatlaklar oluşabilir.Bu risk her zaman var ve bu riski alması gereken servis değil kullanıcıdır.

    Ha bu konuda gaz kaçağı olduğunu var sayalım ,klimanın garantisi biter mi ,kesinlikle hayır.Sadece gaz kaçağı ile ilgili sorumluluk müşterinindir.

    1. Eğer siz müşteriye borunun değişmesi tavsiyesinde bulundunuz, kabul etmedi. Gaz kaçağı olursa müşteriye yansıyor. 2. Peki boru değişimini önermediniz ve gaz kaçtı. Kaçan gaz yine mi müşteriye yansıyor. 3. Boru değişimi yapıldığı halde gaz kaçağı oluyorsa sanırım bu servise yansır. Doğru mu?




  • Buradaki ince nokta şudur,tabi iyi niyet çerçevesinde bakıyoruz olaya.

    Diyelim ki müşteriyi boruların değişimi konusunda uyardınız ,müşteri eski tesisatı tercih etti.Montajda bizden kaynaklanacak gaz kaçağı hatası varsa (bozuk havşa açma, rekorların tam sıkılmaması veya boruyu kıvırırken kırılması vs.) durumlar yine biz servizi bağlar.
    Ama bizim yaptığımız her şey tamam ,boruda sıkıntı var.O zaman müşteriye yansır.

    Boru değişti yenisi ile paranı aldın extra dan ,dışarıdan müdahelede olmamış,bu durumda müşteriden para talep edecek olan zaten bizim sınıfımıza esnaf olarak giremez.Bırakın garanti vs. yi.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.