Şimdi Ara

Klimadan su akması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
76.634
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • merhaba.
    öncelikle bu sorun bazen oluyor bazen olmuyor. bu nedenle istatistikini çıkaramadım. bazen uzun yolculuklardan sonra bakıyorum ön yolcu paspasının üstü su dolmuş. bazen ş.içinde oluyor.
    olası sebepleri ne olabilir?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Klima Suyu Akması Sorunu ve Çözümleri

    Araç klimalarından su akması yaygın bir sorundur ve genellikle aşağıdaki nedenlerden kaynaklanır:

    • Tıkalı Klima Tahliye Borusu: Klima çalıştığında oluşan yoğuşma suyu, klima tahliye borusundan dışarı atılır. Bu boru tıkanırsa, su kabinde veya aracın altından akabilir.
    • Klima Drenaj Tavası Tıkanması: Klima drenaj tavası, yoğuşma suyunun toplandığı yerdir. Bu tava tıkanırsa, su taşabilir ve içeriye veya aracın altına akabilir.
    • Klima Kondenserinin Arızalanması: Klima kondenseri, yoğuşma suyunu ısıtarak buharlaştıran bir parçadır. Arızalı bir kondenser, suyun düzgün şekilde buharlaşmasını engelleyebilir ve bu da akmaya neden olabilir.

    Araba Klima Suyu Akması Sorunu Nasıl Çözülür?

    Klima suyu akması sorununu çözmek için şu adımları izleyebilirsin:

    • Klima Tahliye Borusunu Temizle: Klima tahliye borusunu tıkanıklıklara neden olabilecek kir ve döküntülerden temizlemek için basınçlı hava veya tel kullanabilirsin.
    • Klima Drenaj Tavasını Temizle: Klima drenaj tavasını tıkanıklıklara neden olabilecek yaprak ve diğer döküntülerden temizle.
    • Klima Kondenserini Kontrol Ettir: Klima kondenserinin arızalı olup olmadığını kontrol ettirmek için yetkili bir servise başvur.

    Klima Suyu Nereye Akar?

    Araç klimalarından akan su genellikle aracın altına akar. Ancak, tahliye borusu veya drenaj tavası tıkanırsa, su kabine de akabilir. Suyun aktığı yer, sorunun kaynağını belirlemene yardımcı olabilir.

    Araba Klima Suyu İçeriye Akarsa Ne Yapmalı?

    Araba klima suyu içeri akarsa, öncelikle tahliye borusunun ve drenaj tavasının tıkanıp tıkanmadığını kontrol etmelisin. Tıkalıysa, temizle. Sorun devam ederse, klima kondenserinin arızalı olup olmadığını kontrol ettirmek için yetkili bir servise başvurmalısın.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • O gördüğünüz su, klimanın havadan aldığı nem o suyun normalde dışarı akması gerekir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alpernbugra

    O gördüğünüz su, klimanın havadan aldığı nem o suyun normalde dışarı akması gerekir.


    cevap için sağolun.
    yani o suyun oluşması normal ama dışarı akması gerek diyorsunuz.
  • Eğer suyun klimadan aktığına eminsen bu durum normaldir. Klimayı 10 dakika bile çalıştırman yeterlidir bu suyun akması için...üreticitarafından motor kaputu içinden özellikle yere doğru uzatılır ki yere aksın diye...bu suyun akmasının diğer bir yararı da hararetin düşmesine yardımcı olmasıdır
    quote:

    Orjinalden alıntı: _Lupara_


    quote:

    Orjinalden alıntı: alpernbugra

    O gördüğünüz su, klimanın havadan aldığı nem o suyun normalde dışarı akması gerekir.


    cevap için sağolun.
    yani o suyun oluşması normal ama dışarı akması gerek diyorsunuz.




  • Klima suyu tahliye yolu tıkanmış, o suyun aracın içine akması normal değil, taşma.

    Tahliye borsunun ucuna toz toprak birikip, akan suyla çamur olup tıkıyor. Basit bir müdahele ile açılır, o su dışarı akmaya devam eder...
  • cevaplar için teşekkürler. müsait olduğum ilkgün baktıracağım.
  • kliması çalışan araç park edildiğinde çocuk gibi altını ıslatır.normaldir.
  • Klimanızın havadan aldığı nemi tahliye kısmı tıkanmış ibi görünüyor. Genelde bu nem arabanın altından akar gider.
  • Adanada iyi bir klimacı öneriniz var mı? 2001 Opel Vectra gaz basılmıştı araca 7-8 ay güzel soğuttu sonra sıcak.Tahminim çok az bir kaçak olması yavaş yavaş yani yoksa o kadar ay soğutupta birden niye soğutmasın değilmi ?Yoksa basılan gazı iyi değildide özelliğini mi kaybetti? Tekrar gaz basmak yeterli olur mu? Fİltreyide klima çalışmıyor diye uzun süredir değiştirmiyorum filtreden de kaynaklanır mı?Tecrübeli arkadaşlara duyurulur.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: samilto

    Adanada iyi bir klimacı öneriniz var mı? 2001 Opel Vectra gaz basılmıştı araca 7-8 ay güzel soğuttu sonra sıcak.Tahminim çok az bir kaçak olması yavaş yavaş yani yoksa o kadar ay soğutupta birden niye soğutmasın değilmi ?Yoksa basılan gazı iyi değildide özelliğini mi kaybetti? Tekrar gaz basmak yeterli olur mu? Fİltreyide klima çalışmıyor diye uzun süredir değiştirmiyorum filtreden de kaynaklanır mı?Tecrübeli arkadaşlara duyurulur.




    Filitreyi kontrol edip temizleyin ve iyi bir kaçak kontrolü yaptırın,sadece filitreden olduğunu sanmıyorum,kirli filitre randımanı düşürür ancak tamamen sıkıntıya sokmaz.Muhtemelen araçta küçük bir kaçak var,bunu tespit eden civaz ve gözlükler var.Bir çok serviste mevcut.




  • Arkadaşlar,

    Benim sorunum da ilk mesajda (_Lupara_) yazılanla aynı.
    2001 Astra'da 2007 yazından beri bu sorunu yaşıyorum, bi türlü çözemedim..


    SORUN:

    Çok nemli / çok sıcak havalarda / bir de arabada kalabalık olduğumuzda
    klimayı 2/3/4 kademelerinde çalıştırdığımda (4 yapmıyorum da zaten, yaparsam olur diye yazdım)
    özellikle ön yolcu paspasının üzerine 0,5 - 1,5 litre kadar su biriktiği oluyor.

    Hatta bir keresinde 2-3 saatlik şehirlerarası yolculuk sonunda arabanın önü yukarıya doğru eğimli bir yerde durduğumda paspasın üzerindeki 1 litre sudan başka yarım litrelik pet şişeyi akan suyun altına koyduğumda 1 dakikadan az bir sürede doldurdu, musluktan akar gibi akıyordu..


    YAPILAN ÇALIŞMALAR:

    1- İlk karşılaştığımda akşam üstü dar vakitte Yenibosna'da bir klimacıya göstermiştim,
    torpidonun altından biyerlere kadar uzandı; çürümüş, kir içinde, siyah bir silikon parçası çıkardı ve:

    "Bunun kazanı daha önce çatlamış, deliği silikonla tıkamışlar, o da yerinden çıkmış,
    bu kazanı sökmenin işçiliği fazla, geniş bi zamanda getir tamir olabilir mi bakalım,
    yeni kazan pahalıdır, işçilikle beraber 400 falan tutar, yapıştırmaya çalışırız olur heralde, olmazsa kazan değişmeli.."
    demişti..

    Tekrar götüremedim oraya..


    2- Sonra başka bi tamirciye (bu daha sonra benim düzenli bakım için sürekli gittiğim tamirci olmuştur)
    genel bakım için götürdüğümde bu arızayı da söyledim,
    "Tahliye borusu tıkanmıştır temizleriz, çatlak falan var mı ona da bakarız" dediler.

    Temizliğin ardından sonuç: O yazın sonuna kadar problemsiz devam ettim..


    3- Geçen yıl (2008) yine aynı sorun ortaya çıktı:
    Aynı tamirci bu defa torpidonun altından tornavida ile ulaşabildiği kadarıyla birşeyler yapıp
    "Birleşme yerinde açıklık kalmış, orayı iyice sıkıştırdım, tahliye borusunu da temizledik, şu an tamam " dedi.


    4- Yaklaşık bir ay önce (2009 Haziran) yine su gelmeye başladı.
    Aynı tamirciye sular seller içinde götürdüm arabayı.
    "Tamam, hatırladım, bişeyler yapıp kapatmıştık, yaprak falan tıkanmış olabilir yine, hafta içi getir bakalım" dedi.
    Hafta içi "Artık iliğime tak etti, yeter! Sök, ne varsa görmek ve yaptırmak istiyorum " demek için gittim..

    Çünkü her seferinde "Bunun masrafı fazla, kazan pahalı, işçiliği çok, çok rahatsız ediyor mu?" demelerinden bıktım..
    Ne demek "Rahatsız ediyor mu?"!! Sağ tarafta oturan kişinin eteği, pantolonu, ayakkabısı dereye düşmüş gibi oluyor..
    Bir de arabanın içindeki kesif rutubet kokusu gitmiyor bir türlü..


    Neyse,
    Hafta içi götürdüğümde yine torpidonun altından biyerleri kurcalayıp, tahliye borusunu temizleyip, klimayı son ayarda yarım saat çalıştırdılar, tahliye borusundan su geldi normal olarak, içeriye akmadı, "Tamam" dediler.

    "Tamam mı? " dedim, öyle garip bi yüz ifadesiyle ki,
    adam beni teselli edercesine "Git, böyle bi dene bakalım.." dedi..

    Denedim, SONUÇ:

    Yine paspasın üstü göl!





    SORULAR:

    Aramalarıma sonuç alamadım, konu yoksa açayım derken bu konuyu buldum:

    - Bu suyun içeriye akmasının sebebi tam olarak nedir?

    - Bu klima kazanı nasıl bişeydir? Çatlak mı vardır gerçekten..

    - Kazanda sorun varsa, tamiratı (parça + işçilik) yaklaşık ne kadar olmalı?

    - Kazanı değiştirmek için klimanın başka parçaları da sökülmeli mi? Yani yeniden gaz vs. gibi masrafları olacak mı?


    - Bir de bu parçanın başka bir adı var mı? internette aradığımda böyle bir parça bulamadım,
    aslında "kazan" diyince hep "kazı kazan, şunu yapın siz de kazanın" gibi sonuçlar çıkıyor

    Fikir ve önerileriniz için şimdiden teşekkürler..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atakatas -- 15 Temmuz 2009; 9:48:38 >




  • Üstteki sorular için bi önerisi olan var mı?



    bilgi için link vs. de olabilir..
  • Sizin aracınızda bir problem yok, sadece tahliye borunuz tıkanıyor.

    Bunun için bir periyod belirtmek hatalı olur, kullandığınız ortam ve yol şartları ile ilintili. Aynı zamanda klimayı ne kadar sıklıkla kullandığınız ile de...

    Bu kavurucu sıcaklarda dahi -belki kişisel sebepleri ya da rahatsızlığı vardır- klima kullanmayıp cam açan kişiler var. Bu kişilerin tahliye borusunun tıkanması, tıkansa bile bunun arabanın için göl haline çevirmesi çok düşük bir olasılık. Çünkü biriken su, damla damla da olsa akar, ya da buharlaşıp yok olur.

    Siz sürekli klima kullandığınız için -cam dışına takılan split klimaları düşünün- tahliye borusundan akacak suyunuz da çok oluyor. Bu su tahliye borsunu doldurduktan sonra da içeriye akmaya başlıyor.

    Hülasa, herkesin klima suyu tahliye borusu tıkanır, kişi kullanım alışkanlıklarına göre bunun farkına varır ya da varmaz.

    Kazan dediğiniz parçanın adı evaparatör. Onun patlak, çatlak, delik, yırtık, aralık olması imkansız :) O durumda zaten soğutamaz. Pahalı bir parçadır....

    Sorununuz yok, 6 ayda bir kez klima suyu tahliye borunuzu kontrol ettirmeniz kafi, boşuna büyük masraflara girmeyin...




  • Açıklama ve bilgiler için çok teşekkür ederim..

    Temizleyen usta en son "Böyle bi deneyin bakalım.." demişti, tekrar götüreyim, iyice temizlesinler..
  • dışarıya uzanan hortumu söktürün gözünüzle temiz olduğunu ve çıkışın tıkalı olup olmadığını kontrol edin. İçeriye su akıyorsa bu olay split klimlarda da yanlış montaj yapılınca olabiliyor . Eğim ve borunun çıkışının tıkalı olup olmaması veya deve boynu tabir edilen bir dik açı çıkış yapıldı ise su bu engelli aşamıyor.

    deve boynu yapısı evimizdeki tuvalet ve lavabo çıkışlarında sıkça kullnılan bir basit şekildir. hatta şimdilerde plastik lavabo çıkışları çıktı akordiyon gibi. Benim evde zırt pırt lavobo tıkanmöası oluyor alttan hortumun açısını değiştirip deve boynu uzunluğunu azaqltınca hemen çekmeye başlıyor. Aynı durum klima çıkışında olabilir tıkalı demek illa borunun içine irşey kaçması demek değildir. Böyle sert açışı dönüşler yukarı doğru veya aşağı oluyorsa yine su hava dış hava bariyerini aşamaz.
    quote:

    Orjinalden alıntı: atakatas

    Açıklama ve bilgiler için çok teşekkür ederim..

    Temizleyen usta en son "Böyle bi deneyin bakalım.." demişti, tekrar götüreyim, iyice temizlesinler..





  • Cuma günü tanıdık tavsiyesi özel bir servise götürdüm.

    Alttan tahliye borusunu söktüler;
    yerine tam olarak sağlam bir şekilde oturmamıştı, silikonla tutturulmuştu.
    Borunun içeride karşılığı olan başka bir boru ucuna oturması gerekiyor, ona tam oturmuyor olabilir ve suyu bu boruya aktarması gereken yerden içeriye sızdırıyor olabilir, dediler.

    İçerden torpido falan sökülmüştü.. Vites kolunun oralar falan sökülecek ki görebilelim kaçak tam olarak nerde, kalorifer radyatörü delik falan da olabilir, dediler..

    Tamam sökün, dedim.. Akşama kadar ancak yapabiliriz, biz size haber verelim sorunu net olarak tespit edince, dediler.

    Akşama doğru aradılar:
    Kalorifer radyatörü tıkalıymış, delik falan yok, su devirdaim yaparken radyatördeki tıkanıklıktan dolayı geri dönemiyor ve plastik borular suyu dışarıya kaçırıyor, radyatördeki tıkanıklığı temizleyip geri takacağız, değişmesi gerekmiyor dediler.

    Cumartesi gidip aldım arabayı, 2-3 saat kullandım, soğutma vs. çok iyi ve su sorunu olmadı..
    Bakalım, daha uzun denemelerimde ne sonuç çıkacak..



    Bir de bu işlemi yaparlarken arabayı teslim almaya gittiğimde;

    Direksiyon üzerindeki hava yastığı kapağı falan açıktı, oraları neden sökmüşlerdi, radyatörü sökmek için direksiyonu da mı sökmüşlerdi ki anlamadım..
    Kalabalıktı, iyice sorup öğrenemedim, yarın uğradığımda soracağım..

    Bilen varsa çok merak ettim..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atakatas -- 19 Temmuz 2009; 13:05:58 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.