Şimdi Ara

KM Dolmadan Periyodik Bakım Karmaşası (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
34
Cevap
0
Favori
1.671
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • eğer yağda motorun özelliklerini karşılayan sertifikalar vs varsa mecbur koymaları gerek. Kitapçıkla gidin. Bu sertifikadaki yağları koyabileceğimiz yazıyor. Bu da yağ. siz koyduğunuz yağın bu olduğunu imzalayıp kaşeleyin bana verin ben de imzalarım deyin sonra onlar ne yapacak görün. Hem kitapçığa şu yağı koyabilirsiniz yazacaklar hem de onu koyarsak garanti dışı yazacaklar. Böyle bir dünya yok.

    not: envy miydi neydi toptec longlife yağlardan koyunca uzun ömürlü az km yapan yatan arabalarda da yılda bir mi bu bakım yapılıyor? Ben yılda 10 000 doldurmuyorum. 5000 belki. km gelmeden yıllık yağ değişimi vs parası vermek kanıma dokunuyor.

  • Kendinizden emin bir şekilde yağımı kendim alıp faturası ile birlikte getireceğim derseniz kimse size olmaz diyemez. Toyota'da bu şekilde yapılabiliyor.

  • Bosch servislerde bakım yapınca birçok firma garanti dışı bırakmıyor. Bir sor olursa bosch servise götür.

  • adamlar en azından dürüstmüş he hacı biz 0-20 koyuyoruz dese ne anlayacaksın ? varilden düşük kalite yağ basan bir sürü servis var.

  • @tenekekutu @bluefrost


    Babamın insignia aracına dışarıda farklı yağ koyulduğundan dolayı araçta zincir sesi meydana geldi, astra ve insignialarda zincir sesi problemi mevcut. Bu yüzden önerilen yağın dışına çıkmamam gerekiyor. Tüm dizel araçlarıma 5w30 koyar geçerim normalde ama bu araçlarda durum farklı biraz.

  • @BayMizan @19can84


    Aracın garantisi ocak 2024'de doluyor. İlk bakım diye yetkili servise gideyim bir sonraki bakımda zaten garanti biteceği için özel servisten devam edeceğim. Allah kimseyi yetkili servise düşürmesin gerçekten. Dışarıda 1500 TL'yi geçmeyecek bakım yetkilide 2600 TL.

  • Calbor C kullanıcısına yanıt

    5w30 var 5w30 var ama viskosite önemli ama yağın kalitesi daha önemli. Ayrıca dizel araçlarda triger zinciri erken kmde de ses yapabiliyor. Nadir oluyor ama yapan araç çıkıyor genelde erken zincir uzamasından oluyor tabi garantisi varsa değişim olur. Kısacası çıkan zincire ve koyulan yağı görmeden yorum yapmak doğru olmaz, 5w30 ve 0w20 arasında bu kadar ani arızaya sebep olacak yağ kalınlığı yok.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapmıyorlarsa diretmenin manası yok, sonuçta koyulan yağ kutusunda gözünüzün önünde açılıp konulmadıysa anlama şansı yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben olsam o bakımı yaptırırdım. Sonra da gider o yağı özel serviste olması gereken ile değiştirirdim.

  • Memlekette yağ bulamıyoruz. Şaka bir yana başka servislere sordunuz mu


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yıllar önce fordda başımıza gelmişti, şuradatartışmıştık.

    https://forum.donanimhaber.com/otosan-1-5tdci-0w30-yag-skandali--135040166


    Koca ford uygun yağı getirmiyordu .Farklı yağ kullanmanın sorun olmadığını arabanın garantisinin devam ettiğini söylemişlerdi. BUrada konu çıkınca FORD uygun yağı getirmeye başlamıştı. DH nin gücü işte..

  • @tenekekutu


    Hayatım boyunca ne ailem ne ben 0w20 yağ isteyen bir araca sahip olmadık, kaputu açtığımda 0w20 ibaresine 5 dk aval aval bakakalmıştım. Ne gerek var 5w30 olsaydı keşke demiştim. Servisin 5w30 dayatma sebebi Opelin PSA ile birleşmesi diye tahmin ediyorum. Peugeot mantığında bakım yapıyorlar.


    @hardcrss @nk061 @SayınOzi @x-rayted


    Evime uzak başka bir serviste doğru yağı kullanan yer buldum. Kısmetse haftaya orada bakım yaptırıyorum. 600 lira daha pahalıya patladı tabi ki bana bu durum.

  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.