Şimdi Ara

KM Dolmadan Periyodik Bakım Karmaşası

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
1.625
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar selamlar herkese, 2021 model henüz 3500 km'de astra aracım var. Ocakta senesi doluyor. Yetkili servis 2.000 tl fiyat verdi periyodik bakım için fakat aracın 0w20 yağı ellerinde yokmuş ve 5w30 koyduklarını belirttiler. Yağı sipariş geçmiyorlar ve dışarıdan yağ getirmeyi kabul etmiyorlar. Araç kitapçığında dexos ve dexos2 5w30 'a kocaman bir çarpı atılmış servis bunu nasıl diretiyor anlamış değilim. Önümdeki senaryolar şu şekilde;


    1. Seçenek: özel serviste yağ ve yağ filtresi değiştirmek (araç garanti dışı kalacak)
    2. Seçenek: yetkili serviste tüm filtreler + yağ değişimi (0w20 yerine 5w30 dolumu)
    3. Seçenek: özel serviste tüm filtreler + yağ değişimi (araç garanti dışı kalacak)



    Siz bu ihtimaller arasında hangisini seçerdiniz? okuyan ve yardımcı olan tüm dostlarıma teşekkür ederim.








  • Garanti bozulmasin istiyorsan,servis kendi yagini koyacak,servisten cikar cikmaz olmasi gereken yagla tekrar degisim yaptracaksin.extradan yag ve yag filtresi masrafin olacak.
  • TSE belgeli yerlerde bakım yapıldığında garanti dışı kalmıyordu sanırsam, forumda öyle söyleniyordu.

  • anka0658 kullanıcısına yanıt

    Hocam bu seçenek hem israf hem masraflı olacak, parasını ödediğin filtre+yağı çöpe atıp tekrar filtre+yağ almak demek.

  • Deníz kullanıcısına yanıt

    Evet öyle bir şey duymuştum fakat dışarıdan yağ ve filtre kabul ediyorlar mı emin değilim...

  • şaka mı bu. neyse onu bulsun koysun. koca servis bulamıyorsa yuh artık.0w20 dışardan siz alıp götürseniz olmuyor muymuş? madem kendileri bulamıyorlar online yetkili satıcıdan alıma izin vermeleri gerek ya da kendileri alsın direkt faturayı ödeyin vs.

  • Yakın yerde alternatif servis varsa oraya gidilebilir, yok ise tse belgeli bir servise giderim.

    Markanın müşteri hizmetlerine de yazılı bir kanaldan (e-posta falan) böyle bir sorun var diye yazın, aceleniz yok ise cevabı da bekleyin. Numaranızı yazmayın ki cevap yazılı gelsin. Tse belgeli servis ve faturalı işlem yapılması garantinin devamı için yeterli olsa da uğraştırıyorlar bazen. Büyük arıza, mahkemelik olma durumlarında elinizi güçlendirir.
  • Eurorepar servislere gidilince garanti bozulmuyor Pejo ve Citroende.
    PSA grup markası olduğu için söylüyorum, Opel için de bir sordursanız?
    Garanti bozulmuyor ve 0-20 yağ koyuyorlarsa sorununuz çözülür
  • Yakın civarda başka bir yetkili servis varsa bir de orayı arayın. Gerekirse git gel 300-400 lira yakıt parası verirsiniz ama bu süreci en iyi öyle atlatırsınız.

    Servis fabrikanın özellikle çarpı attığı yağı koyup nasıl bir garanti sunacakmış? Asıl tezat orada.

  • Hem olması gereken yağı koymayacak, hem de garanti dışı bırakacak ha? Öyle saçmalık varmıymış?

    Eurorepar da bakım yaptırın garanti bozulmaz, kendi firmaları, onda yağ vardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hardcrss -- 12 Aralık 2022; 14:15:33 >
  • @büdünün kaşı @SYE35 @xxl567 @goodorevil @hardcrss


    Evime uzak bir servis buldum 2.600 tl fiyat verdiler, 0w20 yağ kullanıyorlarmış ellerinde mevcutmuş. Fazladan 600 tl + yakıt ücreti vererek halledeceğim mecbur. Cevaplarınız için çok teşekkür ederim.

  • Yetkili servis cebine girecek paraya bakıyor. 0w20 pahalı, 5w30 ucuz. Al varil ile koy arabaya. Kullanım kılavuzu, önerilen yağ hak getire.

  • O yetkili servise kayarim şikâyet etmedik yer bırakmam gerekirse genel müdürlüğü daha üstüne bile ulaşırım. Hem uygun yağı koyma hem de garanti dışı kalacak de. Öyle saçma şey mi olur
  • euroreparda da muhtemelen yağ seçeneği kısıtlıdır ama bosch car service vs gibi hem garantiyi bozmayacak hem de gerekli yağı temin edebilecek bir yere gidebilirsiniz.

  • 5w30 kullanabilirsiniz sorun olmaz, yağ işi çok karıştı son nesil araçlar ile yazması baya uzun sürecek konu ama özet ile ülkemiz için 5W30, 0W20 veya 0W16 mı seçeceğimden çok yılda veya 10 bin km de bir bakım yaptırmak daha önemli.


    Kitapçığa yazılan standartlarda viskositeler de daha çok 2 yıl veya 30 bin km de bir bakım aralıklarına sahip Avrupa ülkeleri dikkate alınarak yazılıyor. Bölgesel olarak son yıllarda araç üreticileri viskosite önerisinde bulunmuyor kitapçıklarında. Bunun birçok sebebi var kısacası 0w20 veya 5w30 iyi bir marka ve yılda veya 10 bin km de bir değişim, bizim ülkemizde bu formül daha mantıklıdır.

  • Bu ülkede garanti işi tam bir tımarhanelik vaka olmaya başladı.

    Zaten garantiye işin düşse, sokmamak için kırk takla atacaklar.
  • 5w30 ile serviste yaptırın TR için en uygun 5w30dur.

  • Halen 1.4T motora dexos 2 kullanan yetkili servisler var, adamlar dexos 1 gen3 çıkardı, bunlar halen dexos2 kullanıyor, ondan sonra arabalar daha 40-50 bin kilometrede piston kırıyor.

  • Kendi yağınızı götürürseniz. En fazla Size yazı imzalatmaları gerekir yağ kaynaklı arızalar garanti dışıdır diye. Öle genel garanti dışı bırakamazlar kanun var
  • cricet C kullanıcısına yanıt
    Yetkili servis=ucuz iş=çok para serviste çalışan akrabamızın tabiri. :)
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.