Şimdi Ara

KM (Kormetal) Jantları hakkında...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10
Cevap
0
Favori
21.714
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar.

    Aslında CMS, KM ve DJ gibi jant üreticileri hakkında bilgi almak istiyordum arkadaşlar.

    Aracımda 15 inch standart saç jant mevcut. KM'den yine aynı ölçülerde hafif alaşımlı jant alacağım. KM üreticisi mevcut saç janttan daha ağır olmayacağını belirtti. Ve fiyatları çok uygun. Dışarıdan gelen jantlar da çok güzel ama bütçemi aşacak şekilde pahalı.

    Siz ne dersiniz, tercihiniz ne olur?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Kormetal Jantlar: Şıklık ve Performansın Birleşimi

    Kormetal, otomotiv endüstrisinde jant üretiminde öncü bir markadır. Yüksek kaliteli ve şık jantlarıyla bilinirler, bu da onları araçlarını kişiselleştirmek isteyen sürücüler arasında popüler bir seçim haline getirir.

    Kormetal Jantlarının Özellikleri

    • Dayanıklılık: Kormetal jantları, uzun ömürlü performans sağlayan hafif ancak güçlü alüminyum alaşımlardan üretilir.
    • Estetik: Geniş jant tasarımları yelpazesi, araçların görünümünü geliştirmeye yardımcı olan çeşitli stil ve bitiş seçenekleri sunar.
    • Performans: Kormetal jantları, daha iyi yol tutuşu ve kullanım sağlayan optimize edilmiş ağırlık dağılımına sahiptir.
    • Uyumluluk: Çoğu araç modeliyle uyumlu olacak şekilde tasarlanmışlardır, bu da onları çok yönlü bir seçim haline getirir.

    Kormetal Jant Yorumları

    Çevrimiçi incelemelere göre, Kormetal jant kullanıcıları genel olarak ürünlerinden memnundur. Şık tasarımları, dayanıklılıkları ve araçlarının performansını artırma yetenekleri övülmektedir.

    Kormetal Jant Nasıl Seçilir

    Doğru Kormetal jantları seçmek için aracınızın özelliklerini dikkate almanız gerekir. Jant boyutunu, cıvata kalıbını ve ofsetini bilmek önemlidir. Uygun olmayan jantlar, güvenlik sorunlarına ve araç performansının düşmesine neden olabilir.

    CMS Jant Nasıl Takılır

    CMS jantların takılması, araçtan araca değişen bir işlemdir. Genel olarak, aracın kaldırılması, eski jantların sökülmesi ve yeni Kormetal jantların takılmasını içerir. Uygun tork değerleri kullanarak jantları sıkmak ve düzgün çalışma sağlamak için bir tork anahtarı gereklidir.

    Kormetal jantlar, aracınızın stilini ve performansını geliştirmek için mükemmel bir seçenektir. Dayanıklılıkları, estetik çekicilikleri ve çeşitliliği ile bilinirler. Yukarıdaki bilgilere göz atarak aracınıza uygun jantları seçebilir ve jant takma işlemini güvenli bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar benimde aynı şekilde 16" jant alma düşüncem var.. konu hakkında benimde merak ettiklerim var bilgilendirirseniz sevinirim..
    hatta düşündüğüm jant: (marea için)
     KM (Kormetal) Jantları hakkında...
  • KM jantlarını yeni bir metalürji mühendisi olarak tavsiye ederim. Sınıf arkadaşım KM nin Avcılar da ki fabrikasının sahibinin torunu,bu nedenle fabrika hakkında yeterli bilgiye sahibim.
    Üretilen jantların ana hammaddesi olan alüminyumun olması gereken özellikleri gerekli testlerle onaylandıktan sonra alüminyum enjeksiyon makinalarına gönderiliyor.
    Jantların dayanımları oldukça iyi ve kalite kontrolü gereken şartları sağlıyacak şekilde yapılıyor.
    Jantların içerisinde enjeksiyon sırasında oluşabilecek gözeneklerin kontrolü röntgenle kontrol ediliyor.
    ve gözeneklilikten kaynaklı herhangi bir çatlak merkezi oluşumu önceden tespit edilerek jantlar elemeden geçiriliyor.
    Kısacası ülkemizin yerli üretimi olan KM jantları diğer jant markalarıyla rekabet edebilecek kadar iyi ve bence ilk olarak düşünülmesi gereken marka.
    Burada KM nin reklamını yaptığım sonucu çıkarılmasın sadece benimki bir tavsiye......
    Diğer markalarında fiyat farkının olmasının sebebi kiminin ithal veya tasarım, kullanılan malzeme ve uygulanan işlem maliyetlerinin değişken olmasıdır.
    Umarım yardımcı olabilmişimdir...
    İyi seçimler.. :)




  • Craccer gerçekten çok teşekkürler.

    Bence insanlar çelik jant'ların ağırlığını düşündükleri için mi bilmem, hep "ağır" diyorlar yerli üretimlere. Buradaki bayii'den valla tartarak alacağım artık... Ki aracımdaki demir (standart saç) jant'tan ağır olamaz herhalde...

    Güzel bilgiler Craccer, tekrar sağol...
  • yardımcı olabildiysem sevindim.
    Genelde insanlar çelik jant diyor ancak aslı hafif alaşımlı alüminyum janttır.
    Ağırlık konusuna gelince çok fazla bi fark olabileceğini söyleyemem ancak araçta lastikten sonra en önemli güvenliği sağlayan unsurlardan biri jantların dayanımının yüksekliği emin olun sac jantlardan kat kat daha iyidir.
    Mümkün olduğunca araç alırken bile sac jantla almayıp araç markasının orjinal jantlarıyla da satın alınabilir.
    Herşey tasarım değildir,güvenlik herşeyden önce gelir...
  • Ben bir KM jant aldım sonunda. 15x6½ Mirage. Çok güzel bir jant, araca yakıştı da.

    Fakat biraz kırıldığım nokta şudur; Kimse, üreticiler dahil jant'larının doğru ağırlığını tam olarak söylemiyor. Kesin bir rakam olmasa da yaklaşık rakam bile telafuz etmiyor. KM'den dizayn bölümüne aracımı tarif ederek sordum, söz konusu KM jant'ının, aracımdaki saç jant'tan 1 kilo kadar hafif olacağını yazmışlar.

    Bayii'den aradılar jantlarınız geldi diye. Yanımda 100 gram'a kadar hassasiyeti olan bir ağılık ölçer ile gittim. Benim araçtan lastiği söktük ve saç jantı çıkardık. Her iki jant'ı da tarttık. KM 15x6½ inch Mirage jant 8.3 kilo geldi. Saç jantım ise 6.6 Kilo. Lastiklerle beraber 15-16 kilo oldu. Eski jant ve lastikler ise 13 kilo idi. Lastik+jant başına 2'şer kilo ekstra ağırlıkla neyse dedik taktık. Ha, araçta bir problem oldu mu, kesinlikle hayır. Performans düşmedi. Dizel araç zaten, onu tolere etti. Yakıt artışı olabilir ama hissedeceğimi sanmıyorum.

    Sonuçta jant'lar harika. Uyum olarak da süper! Ama yine de ağırlık konusunda umduğumu bulamadım. KM'ye bu yüzden biraz kırgınım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Devrim75 -- 18 Ekim 2009; 16:48:13 >




  • Konuda zaten detaylı bilgi verilmiş ama ağırlık konusunda şuan mevcut piyasadaki çelik vs jantlardan daha hafif olduğunu söyleyebilirim.
  • bir sorum olacak ,jantın ağır olması sadece arabaya ekleyeceği ekstra 8-10 kg dan dolayı mı sakıncalı yoksa dönme merkezinde olduğu için o aradaki kg farkı mesela 100kg gibi mi yansıyor motora ? Yoksa 8-10kg sorun olacak bir miktar değil varsın sağlamsa ağır olsun denebilir.Km jant almayı düşünüyorum ama çok kararsız kaldm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.unlike

    bir sorum olacak ,jantın ağır olması sadece arabaya ekleyeceği ekstra 8-10 kg dan dolayı mı sakıncalı yoksa dönme merkezinde olduğu için o aradaki kg farkı mesela 100kg gibi mi yansıyor motora ? Yoksa 8-10kg sorun olacak bir miktar değil varsın sağlamsa ağır olsun denebilir.Km jant almayı düşünüyorum ama çok kararsız kaldm
    Aradan çok zaman geçmiş ama olsun. Dönen parça ağırlığı çok ciddi fark eder. teker başına 2 kg ağırlık hissedilir bir fark. Hem yakıt tüketiminde hem hızlanma ve performansa etkisi olur. Bazı yerlerde etkisini x4 ile çarparak hesaplarlar. Şehir efsanesi gibi olacak ama jantlardan veya lastiklerden atılan toplamda 15 kg , araca 60 kg gibi etki eder denmektedir.

    Ayrıca dikkat ederseniz gayet basit bir bilgi olarak belirtilmesi gerekirken neredeyse hiç bir jant firması ağırlık bilgilerini paylaşmamaktadır. Aynı durum lastik firmaları için de geçerlidir. 17 inç lastiklerde 2 kg bile fark olabilir farklı markalarda.

    Bu sebepten eğer ciddi bir yakıt ekonomisi veya performans önceliğiniz varsa baskülünüzü alıp gidip ölçeceksiniz :)




  • Kormetal jant kullanıp pişman olan var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.