Şimdi Ara

KOCAELİ / İZMİT DE LPG (OTOGAZ) MONTAJI YAPTIRMIŞ OLANLAR LÜTFEN YARDIM (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
107
Cevap
2
Favori
32.490
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mustafatufekci

    hayırlı olsun diyelim
    artık arabayı değşince olmadı yerli üretim takarız siz yapıyosanız yerlisini iyidir heralde


    Allah benim müşterilerime bol kazanç versin
    Onlarda heryıl arabalarını değiştirsin
    Amiiiin
  • inşallah 2.0 mondeo alırızda tüpünü siz takarsınız
    siz de biz de kazanalım
  • 2008 model 1.6 3 adet
    2008 model 2.0 1 adet taktım

    1.6 olana bayıldım kesinlikle tavsiye ederim
  • bizim arkdaşın bi tanesi lacivert olan dursun amca
  • recep 41 bence kendi adına konuş yanılıyo olabilirsin
  • Evet tek marka takıyorum
    İkinci markayı yeni piyasaya sürmeye başladık ''Kendi ürünümüz''



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi faruksevgili -- 14 Kasım 2008; 16:41:39 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili

    Hımm, ben bu forumlara girmeden önce bayaabi olumlu feedbeck lerim varmış. Onurlandım valla



    türkçeyi katletmeyelim, madem katlettiniz ingilizceyi bari düzgün yazın. feedback diye yazılır o kelime ve türkçe bir cümlede bence çok gereksiz duruyor.

    sn. omercatal

    bende 2001 model siena var. fabrika çıkışı BRC marka lpgli.

    ilk aldığımız günden beri fazla yakıyor, 350 bin kmyi devirdi muhtelif zamanlarda regulatörü değişti, en son geçen ay başka bir markayla değiştirdim (tavsiye üzerine) yine fazla yakıyor. palio-siena kullanan kimle konuştuysam aynı dertten muzdaripler. yalnız fazla yakması şehiriçinde. 100 km sabit hızla otobanda 14 ykr yi yakaladım lpg 1.81 iken.. istanbula geldim bu değeri yakaladıktan 1 gun sonra 27 ykr gibi bir değer ortaya çıktı.

    arabanızı satın demiyorum, çok konforlu ve rahat bir arabadır. kullanımı keyif verir fakat cok buyuk hayallerle lpg taktırmayın. hayal kırıklıgına ugrarsanız arabadan sogursunuz. ayrıca sunuda goz onunde bulundurun aracınız 8-9 bin ytllik bir arac. gidipte 1500 ytllik bir kit takarsanız masrafıyla 2 bin lirayı bulur. kendini amorti etmeden satmaya kalkarsanız emin olunki lpg en fazla 500 lira fiyat farkı oluşturur..

    şimdiden kolay gelsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emtue -- 14 Kasım 2008; 20:15:53 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili

    Hımm, ben bu forumlara girmeden önce bayaabi olumlu feedback lerim varmış. Onurlandım valla
  • Merhabalar...
    Arkadaşların yaptığı önerilerin yanında benim de bir önerim var.Ben bundan önceki aracıma ve şimdiki aracıma Sakarya Brc yetkili bayisi İsar Otom.' de Brc seq 24 montajları yaptırdım.İkisinden de cok memnun kaldım.Çok iyi bir işçilik,samimi ve ilgili tavırları var.Özellikle Haluk Usta bence bu işte çok başarılı.Araçlar clioII ve laguna II idi..Buradan tekrar kendilerine teşekkr ederim.Belki İzmit'te değil ama aradaki mesafe oldukça kısa.Seçiminizde kolaylıklar dilerim...
    Saygılar...
  • Uyarınızı dikkate alarak düzeltmeyi yapıyorum :(

    1-Sevgili arkadaşlar 1 kasım 2007 de sorulan bir soruyu bugün yanıtlamışsınız dikkatinizden kaçtı sanırım :)
    2- Araç tek nokta injeksiyonlu Yani sıralı sistem olmaz bu araca mikserli sistem olmalı bunada dikkat etmemişsiniz :)
    3- Bu araca takılacak sistem toplamda 2000 tl ye değil 1000 tl ye hallolur (İşletme vs)
    4- Sakarya isar otomotiv benim bayiimdir ve gerçekten kişilik ve esnaf olarak çok takdir ettiğimiz bir bayimizdir.
    5- Çok yakıt şikayeti olan palio kullanıcıları lütfen kodunu verdiğim bujileri kendi araçlarındaki bujilerle bir karşılaştırsın, eğer aracınızdaki buji benim verdiğim numara ile aynı değilse hemen değiştirin yakıtınızı yeniden ölçün :)
    NGK -- BKR5EKC
    BOSCH -- FR7DC2
    Tırnak aralıkları 070 olarak ayarlanacak (Önemli)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili

    Uyarınızı dikkate alarak düzeltmeyi yapıyorum :(

    1-Sevgili arkadaşlar 1 kasım 2007 de sorulan bir soruyu bugün yanıtlamışsınız dikkatinizden kaçtı sanırım :)
    2- Araç tek nokta injeksiyonlu Yani sıralı sistem olmaz bu araca mikserli sistem olmalı bunada dikkat etmemişsiniz :)
    3- Bu araca takılacak sistem toplamda 2000 tl ye değil 1000 tl ye hallolur (İşletme vs)
    4- Sakarya isar otomotiv benim bayiimdir ve gerçekten kişilik ve esnaf olarak çok takdir ettiğimiz bir bayimizdir.
    5- Çok yakıt şikayeti olan palio kullanıcıları lütfen kodunu verdiğim bujileri kendi araçlarındaki bujilerle bir karşılaştırsın, eğer aracınızdaki buji benim verdiğim numara ile aynı değilse hemen değiştirin yakıtınızı yeniden ölçün :)
    NGK -- BKR5EKC
    BOSCH -- FR7DC2
    Tırnak aralıkları 070 olarak ayarlanacak (Önemli)




    • KESİNLİK LE KATILIYORUM NECMİ HOCA VE USTALARI İŞİNİ ÇOK İİ YAPIYOR




  • arkadaşlar kocaelinde atiker takdırmayı düşünüyorum.
    Malum kampayası sonderece uygun.(990 ytl)
    erdal otogazda dönüşüm yaptıran varmı. iyi bir yermidir ustalar nasıldır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: otomobilci_x

    arkadaşlar kocaelinde atiker takdırmayı düşünüyorum.
    Malum kampayası sonderece uygun.(990 ytl)
    erdal otogazda dönüşüm yaptıran varmı. iyi bir yermidir ustalar nasıldır.



    Erdal otogaz benim bayimdir Kendilerine ve ustalarına sonuna kadar referans verebilirim :)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili


    quote:

    Orjinalden alıntı: otomobilci_x

    arkadaşlar kocaelinde atiker takdırmayı düşünüyorum.
    Malum kampayası sonderece uygun.(990 ytl)
    erdal otogazda dönüşüm yaptıran varmı. iyi bir yermidir ustalar nasıldır.



    Erdal otogaz benim bayimdir Kendilerine ve ustalarına sonuna kadar referans verebilirim :)

    SAYIN FARUK ABİCİM
    birtek sen warsın ba galıba bayılerının arasında atıker takmayan
    genelde brc ve atıkerı ayni bayi takıo
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rechan_cdx


    quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili


    quote:

    Orjinalden alıntı: otomobilci_x

    arkadaşlar kocaelinde atiker takdırmayı düşünüyorum.
    Malum kampayası sonderece uygun.(990 ytl)
    erdal otogazda dönüşüm yaptıran varmı. iyi bir yermidir ustalar nasıldır.



    Erdal otogaz benim bayimdir Kendilerine ve ustalarına sonuna kadar referans verebilirim :)

    SAYIN FARUK ABİCİM
    birtek sen warsın ba galıba bayılerının arasında atıker takmayan
    genelde brc ve atıkerı ayni bayi takıo







  • Atiker takmıyorum ama kendi alternatifimiz olan en kaliteli yerliyi piyasaya sürdük, arzu eden bilgi alabilir
    İthal kalitesiyle bir yerli
  • Bu çalışmayı hazırlayan 2a mühendisliğe teşekkür ederek ve aflarına sığınara bu çalışmayı sizlerle paylaşmak istiyorum

    AZ YAKIT TÜKETMENIN PÜF NOKTALARI
    Akaryakit fiyatlarina her gecen gun periyodik olarak gelen zamlar herkesi canindan bezdirdi.
    Yakit tuketimini minimuma indirmek elinizde.
    Eger otomobiliniz son gunlerde fazla yakit tuketmeye baslamissa vakit gecirmeden servisinizin yolunu tutun.
    Cunku birkac kucuk onlemle yakit tuketimini kontrol altinda tutabilirsiniz.
    Tedbirinizi almadan once otomobilinizdeki onarilmasi gereken yerler hakkinda teshisinizi dogru koyun.
    Bazi basit onarim teknikleri ile asiri yakit tuketiminde tasarrufu kolaylikla saglayabilirsiniz.
    Butun is bunun yontemini iyi bilmekte yatiyor.
    Araciniz fazla yakit harciyor mu?
    Otomobilin konforu, cekisi, aksesuarlarinin nasil oldugundan once, belki de ilk sorulan soru bu.
    Cogumuz, super ama kilometre basina fazlaca yakit tuketen bir otomobille dolasmak istemez.
    Luksunun yaninda, yakit tuketimi de otomobillerin tercih edilirligini arttiriyor.
    Ote yandan hep merak edilen konular, aracin ne kadar benzin veya LPG yaktigi, eger fazla yakiyorsa bunun nedenleri ve yakit tuketimini en aza indirmenin yollari oluyor.
    Ornegin asagidaki belirtileri hissettiginizde, aracinizin fazla yakit yaktigini anlarsiniz.

    Nasıl anlayacaksınız?

    • Motorun çekişinde azalma olur.
    • Egsoz gazi siyah, göz yaşarticidir, benzin veya LPG kokar.
    • Egsoz kuyruk borusu icinde karbon isi olusur.
    • Egsozda patırtılı sesler olur
    • Motor sogukken kolay, sicakken güç çalisir.
    • Bilinen miktarda benzinle veya LPG ile yapilan kilometrede azalma olur.

    Teşhisi doğru koyun
    Yakit tuketimi hesaplamasinda sikca yapilan hata kilometre basina parasal bir deger bulmaya calismaktir.
    Akaryakita sik sik zam geldigi icin Km basina TL/YTL olarak hesaplama yapmak yaniltici olmaktadir.
    Bu nedenle aracinizin fazla yakit yakip yakmadiginin tespitini yapmak icin, bir litre benzin veya LPG ile kac kilometre yol gittiginizi bulmaniz gerekiyor.
    Bunun icin yakit deponuzu, tabanca otomatik olarak yakiti kesinceye kadar doldurun.
    Bu sirada kilometre saatinizi okuyun, kilometrenizi bir yere not edin. Ikinci kez ikmal icin ayni istasyonda ve ayni tabancadan deponuzu tekrar otomatik olarak yakit kesilinceye kadar doldurun.
    Kac litre yakit aldiginizi not alin.
    Kilometre saatinizi tekrar okuyup, daha onceki yapmis oldugunuz kilometreden cikarin.
    Diyelim ki; 500 km yol yapmissiniz ve 50 Litre yakit aldiniz.
    Yaptiginiz Kilometreyi aldiginiz yakita boldugunuzde aracinizin bir litre yakitla kac km gittigi bulunmus olur.(Ornegimizde 500/50= 10 Km)
    Her defasinda Bir aracta yakit tasarrufundan bahsetmeden once, fazla yakit harcamasinin nedenlerini aciklamak yerinde olur.
    Aracin fazla yakit harcamasinin nedenlerini iki grupta toplamak mumkundur.
    Birincisi aractan kaynaklanan kusurlar, ikincisi ise surucuden kaynaklanan kusurlar.

    Araçtan kaynaklanan kusurlar:
    Asagidaki tavsiyelerin bir kismi bakim teknisyeni tarafindan yapilabilir.
    Ama sizin tarafinizdan yapilabilecek basit onarim ve bakimlar da vardir.
    Bu bakimlar kesinlikle rasgele bir tamirciye degil uzman ve yetkili bir servise yaptirilmali. Bu bakim ve kontroller:

    1. Motorunuzun ayar ve bakimlarini (En fazla 10.000 km.de) ve uzman kisilere yaptirin.
    Bu ayar ve bakımlarda;
    a- Hava filtresinin temizligine dikkat edin. Tikanmis hava filtresi yakit tuketimini arttirir.
    b- Hava filtresini yaz veya kis durumuna gore takin.
    c- Distributor platin ayarini katalog degerine ayarlatin. Degerinde olmamasi yakit tuketimini arttirir.
    d- Akumulator ve baglanti kablolarinin bozuklugu motor verimini dusurur. Degerinde olmamasi yakit tuketimini arttirir.
    e- Bujilerin arizali ve ayarsiz olmasi yakit tuketimini yuzde 10 arttirir.
    f- Karburatorun bakimin yaptirin.
    g- Rolanti devri katalog degerinde olmali. Yuksek devir yakit tuketimini arttirir.
    h- Bakim teknisyeninizin, rolanti devri ayarini gaz analiz cihazi ile yapilmali. Siki ve tutukluk yapan bir gaz pedali yakit tuketimini artirir.

    2. Fren balatalari ayarsiz ve siki ise tekerlek donusu zorlanir. Yakit tuketimi artar.

    3. Debriyajin kaydirmasi yakit tuketimini arttirir.

    4. On duzen ayarlarini her 10.000 km.de bir kontrol ettiren.

    5. Lastik havalari uygun basincta olmalidir. Havasi az olan lastikte yuvarlanma guc oldugundan yakit tuketimi artar.

    Sürücüden kaynaklanan kusurlar:
    Surucu araci kullanirken asagidaki hususlara dikkat ettiginde daha az yakitla daha cok kilometre yapabilir.
    Oncelikle az yakitla cok kilometre gitmenin yolu sabirdan gecer sozunu unutmayalim.
    Eger ekonomi sizin icin on plandaysa asagidaki onerilerimizi dikkatlice uygulayin.

    1. Onunuzdeki araci cok yakindan takip etmeyin. Zira devamli olarak aracinizi frenler ve gazlarsiniz.
    Bu durum ilave yakit tuketimine neden olur. Ani fren ve ardindan gaz basmak yakit tuketimini yuzde 5 arttirir.

    2. Sehirlerarasi yolda en verimli hiz 80-90 km. arasindadir. 90 km.nin ustunde her kilometre yakit tuketimini yuzde 1 arttirir.
    Son vitesteki 90 km.lik hiz yaklasik 3.000-3.300 motor devrine esittir. Diger viteslerde de motorunuzu 2.750-3.000 devirler arasinda calistirin. (Bunun icin takometreden faydalanin).

    3. Motorunuzun harareti (isisi) yakit tuketimini etkiler.
    a- Ilk hareketten once motorun isinmasi icin en fazla 30 saniye bekleyin. Fazla isinmasini beklemek yakit tuketimini arttirir.
    b- Ancak sehirlerarasi yola cikarken, hareket gostergesinin normale yaklasmasini bekleyin.
    c- Kisin motorunuzun cok sogumamasi icin radyator onunu gazete kagidi ya da benzeri bir seyle kapatin.
    d- Soguk motorda yakit sarfiyati fazladir. Motor tam isinmadan yapilan yolculuklardan (ozellikle kisa mesafelerden) kacinin.
    Boyle durumlarda araciniz yuzde 25 daha fazla yakit harcar.

    4. Yakit deponuzun hatali doldurulmasi yakit tuketimini arttirir. Deponuzu doldururken asagidaki noktalara dikkat edin.
    a- Deponuzu mumkunse pompanin yavas hizi ile doldurun.
    b- Depo hicbir zaman agzina kadar doldurulmamali.
    c- Imkaniniz varsa sabah veya aksamin gec saatlerinde deponuzu doldurun.
    f- Bir istasyonun pompasina yanastiginizda pompanin para kisminin bilhassa sifirlanmasina dikkat edin




  • Hımmmm
    Faydalı bilgilere rağbet yok galiba
  • Okumaya değmez bir yararlı bilgi daha buyurun :(

    SORU: BİR LASTİĞİN KIŞ LASTİĞİ OLUP OLMADIĞI NASIL ANLAŞILIR?
    Kış lastiği ile ilgili RMA ve ASTM şartlarını sağlayan lastikler aşağıdaki sembolü kullanabilirler.

    “Bu sembolü taşıyan lastikler Kış Lastiğidir” diyebiliriz.

    SORU: KIŞ LASTİĞİNİN YAZ LASTİĞİNDEN FARKI NEDİR?
    Bunun nedeni sadece Kış Lastiklerinin özel profillerinin olması değildir.Yaz lastiklerinin malzemesi 7 °C’ın altındaki sıcaklıklarda sertleştiği için yola tutunması azalmaktadır. Kış lastiklerinin ise üretildikleri Silica esaslı malzeme daha yumuşaktır ve 7 °C’ın altındaki soğuk hava şartlarında kuru asfalt , kar ve buzda tutunmayı artırmaktadır.

    SORU: KAR LASTİĞİ NEDİR?
    Kar Lastiği diye adlandırılan lastik fren özelliğinin yanında çekiş özelliği de artırılmış Kış Lastiği ’dir. RMA (Rubber Manufacturers Association)’un tanımlamasına ve ASTM ’nin test metoduna göre kış şartlarını temsil eden kaygan bir yolda yapılan çekiş kuvveti testinde “referans lastiğin” çekiş kuvvetinden en az %10 daha fazla çekiş kuvveti sağlayan lastikler Kış Lastiği sembolünün yanında M+S veya M S veya M/S işaretleri taşıyabilmektedirler. Aşağıdaki sembolleri birarada taşıyan lastiklere “ M+S Kış Lastiği “ veya “Kar Lastiği” diyebiliriz:M+S

    SORU: M+S LASTİKLERİ KIŞ LASTİĞİ SAYILIR MI ? “Dört Mevsim Lastiği “ M+S ‘in ancak Kış Lastiği sembolünü taşıyorsa Kış Lastiği olarak değerlendirilebileceği, öte yandan M+S lastiklerinin yazın iyi bir Yaz Lastiği, kışın da iyi bir Kış Lastiği görevini göremeyeceği mutlaka bilinmelidir.

    SORU: KAR YAĞMIYORSA KAR LASTİĞİNE NEDEN İHTİYAÇ OLSUN? KAR YAĞINCA YAZ LASTİKLERİNE ZİNCİR TAKARIM YANLIŞ MI? RİSK YÖNETİMİ AÇISINDAN YANLIŞ !
    Kış Lastiği Risk Yönetimi , Kar Zinciri Kriz Yönetimi dir. Ne kadar çok Risk Yönetimi , o kadar az Kriz Yönetimi.
    Kış Lastiği , kışın kar yağsın yağmasın düşük sıcaklıklarda aracın yola tutunmasını artırmakta , aşırı buzlanma olmadığı sürece aracın kar üzerinde gitmesine ve durmasına olanak vermektedir.
    Özellikle kuru yoldan kaygan yollara (Köprü ve Viyadük üstünde buzlanma veya siyah buz vs) ani girişlerde aracı yolda tutabilmektedir. Yani Kış Lastiği riskleri azaltmaktadır.
    Yaz Lastiği ise aynı şartlarda ve özellikle ani zemin değişikliklerinde aracı yolda tutamamaktadır. Kış Lastiğine göre çok daha erken ve sık kar zinciri takma ihtiyacı duymakta ,zincir takıldığında yavaş gitmek ve kuru zeminde ise çıkarılmak zorundadır.

    SORU:KIŞ LASTİĞİNİN SADECE ÇEKİŞİN OLDUĞU TEKERLEKLERE TAKILMASI YETERLİ MİDİR ?
    HAYIR !
    Kış lastikleri dört tekerleğe de takılmalıdır , çünkü aracın en kısa mesafede durması gitmesinden daha önemlidir. İyi bir fren performansı ve kararlılık için 4 tekerlekte de Kış Lastiği şarttır.

    SORU: KARAYOLLARI TRAFİK KANUNUNDA “KIŞ LASTİĞİ ”TANIMI VAR MIDIR?
    HAYIR !
    Karayolları Trafik Kanunu’nda “Kış Lastiği” yer almamaktadır, ancak 30.maddede yeralan ;
    “Araçların, esasları yönetmelikte belirtilen şekilde ve tarzda teknik şartlara uygun durumda bulundurulması zorunludur” cümlesi ilgili Yönetmelikte yeterli bilgi olmadığı için Trafik Polisi ve Trafik Jandarmasına; “kışın bazı kaygan yollarda kış lastiği yeterlidir,zincir istenmeyebilir ” şeklinde yorum yapma sorumluluğu yüklemektedir.

    SORU:KIŞ LASTİĞİNİ ÖNCELİKLE HANGİ RESMİ VEYA ÖZEL ARAÇLAR TAKMALIDIR?
    Kışın sıcaklığın 7 °C’ın altında geçtiği yerlerde Ambulans ,İtfaiye, Belediye araçları, Polis ,Jandarma, Okul servisi, Taksi gibi görev araçlarına ve tabii ki Şehiriçi- ve Şehirlerarası Yolcu Otobüslerine kar yağmadan , yollar buz tutmadan , henüz kışın başında iken Kış Lastiği takılmalıdır.

    SORU: KIŞ LASTİĞİ TAKILI BİR ARACA ZİNCİR TAKILIR MI? TAKILIRSA HANGİ DURUMLARDA TAKILMALIDIR?
    TAKILABİLİR!
    1) Trafik yetkililerinin talebi durumunda,
    2) Kış lastiğinin yetersiz kaldığı karlı veya buzlu yollarda özellikle yokuş aşağı inişlerde aşağıdaki deneme yapıldığında sonuç olumsuzsa;
    - aracın hızı ve vitesi o şekilde seçilmelidir ki, gaz pedalı bırakıldığında araç blokajsız yavaşlamalı, gaza basıldığında patinajsız hızlanmalıdır.
    3) Aracın hızının düşürülmesine karşın aşağıdaki durumlar devam ediyorsa;
    - Fren sırasında ABS’nin ,
    - gaza basıldığında ASR’nin ve
    - dönemeçlerde ESP’in kendiliğinden çok sık devreye girmesi sınır değerlere de çok sık ulaşıldığı anlamına gelir.
    Tehlikeli durum oluşmadan araç üreticisinin tanımladığı tekerleklere kar zinciri takılmalıdır.

    SORU: ABS / ASR / ESP OLAN ARAÇLAR KIŞ LASTİĞİ TAKMALI MIDIR?
    EVET !
    ABS/ASR fren ve çekiş güvenliğini arttıran teknik bir üstünlüktür, ancak ABS/ASR fizik kurallarını değiştiremez. Yani tekerlekle yol
    arasındaki sürtünme katsayısını değiştiremez, kötü lastiklerle buzda fren mesafesini kısaltamaz.
    ESP de hareket sırasında sürücünün hareket çizgisinden çıkma eğilimi gösteren aracın frenlerini kullanarak tekrar çizgisine girmesini sağlayan kararlılığı artıran bir sistemdir. Bu sistemin başarısı için lastiklerin yola tutunmasının iyi olması şarttır. Kışın bu araçlar da Kış Lastiği kullanmalıdır.

    SORU:4X4 ARAÇLARIN KIŞ LASTİĞİ TAKMASINA GEREK VAR MIDIR?
    EVET!
    Yaz lastikleriyle donatılmış dört tekerden çekişli (4x4) bir araç rahatlıkla kalkış yapabilmekte ve kısa sürede yüksek hızlara çıkabilmektedir, fakat fren sırasında durma mesafesi aşırı uzamaktadır yani ; “gittiği gibi duramamaktadır”.
    Bunun çok basit bir nedeni vardır :
    Fren sırasında tüm araçlar dört tekerlekten fren yapmaktadır , yani araçlar eşittir. Yaz lastiği ile kar veya buz üzerinde araç kullanmak isteyen (özellikle 4x4) araç sahiplerine (Kış Lastiği veya zincir takmak dışında) tavsiyemiz bundan vazgeçmeleri , kendilerinin ve başkalarının can ve mal güvenliğini tehlikeye sokmamalarıdır.

    SORU:NEDEN DÖRT TEKERDEN ÇEKİŞLİ VE ELEKTRONİK GÜVENLİK DONANIMLARINA SAHİP ARAÇLARIN İKİ TEKERDEN ÇEKİŞLİ
    ARAÇLARA GÖRE DAHA ÇOK KIŞ LASTİĞİ GEREKSİNİMİ VARDIR? Çünkü dört tekerden çekişli ve elektronik güvenlik donanımlarına sahip araçlar, iki tekerden çekişli araçlara göre çok daha çabuk hızlanabilmekteler , daha yüksek hızlara ve fiziksel sınırlara ulaşabilmekteler, ancak fren sırasında tüm araçlar eşit durumda oldukları için “gittikleri gibi duramamakta” dırlar.

    SORU: YAZ LASTİĞİ TAKILI 4X4 ABS/ASR VE ESP’Lİ BİR ARAÇ , KIŞ LASTİĞİ TAKILI ÖNDEN ÇEKİŞLİ VE ABS’Lİ BAŞKA BİR ARAÇ KARLI BİR YOLDA KARŞILAŞTIRILDIĞINDA HANGİ ARAÇ DAHA GÜVENLİDİR?
    FREN AÇISINDAN KIŞ LASTİKLİ ÖNDEN ÇEKİŞLİ ARAÇ !
    Kış Lastikleriyle donatılmış önden çekişli bir aracın Yaz lastikleriyle donatılmış dört tekerden çekişli 4x4 bir araca göre daha güvenli
    olduğunu herhalde pek azımız biliyordur.
    Bunun çok basit bir nedeni vardır : Fren sırasında bütün araçlar dört tekerden fren yaptıkları için eşittirler.
    Yaz lastikleriyle donatılmış 4x4 bir araç “gittiği gibi duramamaktadır” yani fren sırasında fren mesafesi aşırı uzamaktadır. Öte yandan Kış lastikleriyle donatılmış tek dingilden çekişli bir araç “gittiğinden daha iyi” durabilmektedir.

    SORU: TÜRKİYE’DE YAZ - KIŞ LASTİĞİ KARŞILAŞTIRMASI YAPILDI MI?
    EVET !
    4 Mart 2005’de FRENTEKNİK Test Laboratuvarı ve OLTAŞ / CONTINENTAL tarafından ABS test pisti üzerinde (k=0.2 kara yakın sürtünme katsayısı) 80 km/h hızda yapılan karşılaştırma testinde: kış lastikleri ile 65 m yaz lastikleri ile 80 m ölçülmüştür.

    SORU: KIŞ LASTİĞİ TAKARKEN YAZ LASTİĞİNDEN FARKLI (ÖLÇÜ, HIZ VE YÜK SINIFI ) BİR LASTİK TAKILABİLİR Mİ?
    Araç üreticisinin önerdiği ve standart yaz lastiğinin özelliklerine sahip Kış Lastiği takılmalıdır. Ancak üretici tarafından tavsiye verilmemişse ;
    - çapı aynı ancak genişliği daha az olan kış lastikleri kullanılabilir.
    - Yük Sınıfı kesinlikle aynı olmalıdır.
    - Hız sınırı daha düşük bir Kış Lastiği kullanılacaksa , Kış Lastiğinin bu düşük hız sınırından dolayı sürücü kilometre göstergesine yapıştırılacak bir çıkartma ile uyarılmalıdır.

    SORU: KIŞ LASTİKLERİNİN SAKLANMA ÖMRÜ NE KADARDIR ?
    Beş yıldır. Bu süreyi geçen kış lastikleri işlevsel açıdan zayıflamaktadır.

    KAYNAK : Alpay Lök ( Mak.Y.Müh.) -www.kislastigi.com



    OTOMOBİL FİRMALARININ TERCİHİ

    BRC Tek Resmi Distribütörü
    KALİTEYİ ZAMAN BELİRLER..!




  • güzel bilgiler teşekkürler
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.