Şimdi Ara

KOÇAK GOLD'dan eTicarette ahlak dersi!!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
5
Cevap
0
Favori
1.571
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle merhabalar...

    Özellikle online alışveriş yapılan siteler hakkında ki görüşler her zaman yol gösterici olmuştur benim için. Bilmediğim bir alışveriş sitesinden yapacağım alışveriş öncesinde internet ortamını tarayarak kullanıcı görüşlerini incelerim. Keza donanımhaber üzerinden de bir çok teknoloji ve alışveriş mağazası hakkında karar mekanizmamı etkileyecek onlarca yorum okumuşumdur. Bu nedenle şu anda yazacaklarımı borç bilirim.

    11.03.2013 11:20:00 tarihinde, annemin doğum günü için sürpriz bir hediye almak amacıylawww.ekocakgold.com adresinden 22 ayar mega serisi bileziğin siparişini gerçekleştirdim. Belki yadırgarsınız internetten bilezik alma fikrini fakat yurtdışında olduğum için tek makul yöntemin bu olacağına karar verdim. 16 Mart günü olan doğum gününe yetişip yetişmeyeceğini öğrenmek için site üzerindeki çevrimiçi müşteri temsilcisi ile birkaç görüşme yaptım. Bana bu serinin ürünlerinin halihazırda bulunmayıp sadece sipariş üzerine üretildiğini gayet kibar dille açıkladılar. Bunun üzerine birkaç kez en geç 16 mart cumartesi gününe yetişip yetişmeyeceğini sordum. Her sorgumda görevli hemen siparişi vermem neticesinde 3 gün de üretim sürecini tamamlayıp, ürünün en geç cuma cumartesi yerine ulaşacağının garatisini verdi. Bunun bir sürpriz olacağını belirtmem nedeniyle gayet kesin ifadelerle acil siparişimi gerçekleştirmemi tavsiye etti.

    Siparişin son onay kısmında bir kez daha sorarak teyit alıp siparişi onadım. Bu konuda yapmış olduğum görüşmenin e-mail kaydı aşağıdadır.

     KOÇAK GOLD'dan eTicarette ahlak dersi!!!


    Tüm bunların ardından 15 mart gününe kadar herhangi bir değişiklik ve ses seda olmadığından siteye girip durumu kontrol ettim, ürün için halen temin ediliyor yazısını gördükten sonra tekrardan iletişime geçtim. Birkaç defa beklettikten sonra üretim kısmına ulaşamadıklarını belirtip bana telefonla dönmeyi teklif ettiler. Yurtdışında bulunduğumdan mail ile cevap vermelerini söyleyip siteden ayrıldım. Akşam saatlerinde gelen mail ise aşağıdadır.

     KOÇAK GOLD'dan eTicarette ahlak dersi!!!


    Bütün planlarım suya battıktan sonra bugün bu saatlere kadar yine bir değişiklik olmayınca tekrar siteye girip yeniden sordum, özür dileyip yine fuar bahanesiyle bugün çıkarılacağını söylediler. Yani 18 mart günü öğlen vaktine kadar hala üretimden çıkarılmamıştı...

    Çok zamandır online alışveriş benim yegane yöntemimdir kullandığım, siparişlerimin geciktiği çok oldu. Fakat her zaman bunun olabileceği ihtimali mevcuttu sözleşmelerde, keza bunda da öyle olduğunu biliyorum. Ancak böylesine ciddi bir sektörde böylesine pahalı ürünleri satıp üstüne üstlük bir de online temsilci koyuyorsan, o temsilciye ya söz verme yetkisi vermeyeceksin ya da verilen sözleri tutmakla mükellef olacaksın. Ticare
    tin ahlağı budur işte!!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aspolat -- 18 Mart 2013; 13:10:49 >







  • yapacağın şey basit, ürün eline geçtikten sonra geri göndereceksin, internet üzerinden yaptığın alışverişlerde sebep bildirmeden 30 gün içerisinde iade edebiliyorsun. kolay gelsin.
  • Üzücü bir durum olmuş ancak böyle bir durumda karşı taraf ne kadar söz verse de gecikme durumu her zaman var. Eğer stokta olan bir ürün olsaydı sadece o departmanla ilgili olurdu ve gününde bile kargo çıkardı ama bu şekilde üretim olunca zaman zaman gecikmeler oluyor. Eğer memnun kalmadıysan arkadaşın dediği gibi iade et ama onu nasıl yaparsın bilemiyorum, sonuçta sen yurt dışındasın annene hediye aldın "Anne kusura bakma hediyeni geç yolladılar, sen onu iade et ben sana başka bir şey alırım." demek olmaz herhalde.
  • Çoğu Türk firmasıyla internetten çalışılmaz, ticaret ahlakı yok hiçbirinde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilgehankalkan

    Üzücü bir durum olmuş ancak böyle bir durumda karşı taraf ne kadar söz verse de gecikme durumu her zaman var. Eğer stokta olan bir ürün olsaydı sadece o departmanla ilgili olurdu ve gününde bile kargo çıkardı ama bu şekilde üretim olunca zaman zaman gecikmeler oluyor. Eğer memnun kalmadıysan arkadaşın dediği gibi iade et ama onu nasıl yaparsın bilemiyorum, sonuçta sen yurt dışındasın annene hediye aldın "Anne kusura bakma hediyeni geç yolladılar, sen onu iade et ben sana başka bir şey alırım." demek olmaz herhalde.

    öncelikle teşekkürler...

    Bu serinin ürünlerinde siparişe özel üretilmesi nedeniyle iade yada değişim hakkı vermiyorlar. Bunu sözleşme ile koruma altına alıyorlar zaten. Fakat asıl mesele; benim bunun farkında olmam neticesinde defalarca kendilerine yetişip yetişmeyeceğini sormam ve bu konuda kesin taahhüt almama rağmen bu davranışta bulunmaları. Yoksa kanunen hiçbir hakkımın olmadığını, 7 güne kadar gönderim yapıp 10 güne kadar teslimat yapabileceklerini biliyorum. Yani aslında resmi olarak suçlayamam belki fakat etik olmadığı gün gibi ortada. Gerçi şu zamandan sonra teslimatta çok önemli değil, ben sadece benden sonra siparişte bulunacak arkadaşlar olursa bu konudan haberdar olmaları için foruma döktüm bu olayı...




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.