Şimdi Ara

KONFOR KAVRAMI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
722
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba.Bu konuda otomobillerde konfor kavramına değinmek istiyorum.Konforu otomobiller için basit bir şekilde tanımlarsak bir otomobilin bizi rahat ettirmesi konfor.

    Ancak bu konuda bazı kişilerin bir aracın konforunu değerlendirirken fazla dar bir pencereden olaya baktıklarını düşünüyorum.Örneğin x markası y den daha konforlu düşüncesi.Halbuki bu kavram hem oldukça göreceli,hem de onlarca etkenden oluşuyor.Belki de birçok kişi konfor kavramıyla süspansiyon konforu kavramını özdeşleştirmiş durumda.Halbuki bence süspansiyon konforu konfor kavramının birçok bileşeninden sadece bir tanesi.

    Şöyle bir deneyimimi aktarayım.Lise yıllarında servis şöförümüz normalde renault master kullanıyordu.Master seri,atak,sürüşü pratik bir araçtı.Ama süspansiyonları o kadar sert geliyordu ki bana, yoldaki en ufak detayı bile hissettiriyordu.Nadir de olsa zorunda kaldığı için volkswagen volt(eski volt)la geliyordu servisçi.O aracın süspansiyonları kesinlikle daha konforluydu.Ve yalıtımı daha iyi geliyordu bana.Ama gel gör ki aracın kasası ağırdı ve üzerindeki motor yetersiz geliyordu.Ve inanın servisçimiz okula varana dek kan ter içerisinde kalıyordu.Çünkü aracın büyük olması,istediği manevraları ağır bir şekilde yapabilmesi servisçimizi fiziksel olarak yoruyordu.Ve daha da kötüsü strese giriyordu.O tahta gibi sert süspansiyonlu master geldiğinde oh be dünya varmış diyordu.Örneğin bu performansın da konforu doğrudan etkilediğini gösteren bir örnek.

    Bir başka etken yalıtım.Aracının yol sesinin kafasında inanılmaz bir uğultu oluşturması yüzünden aracını satan birini biliyorum.

    Aracın çok yumuşak süspansiyonlu olduğunu farzedelim.Yol tutuşu eğer kötü ise aracın oluşturduğu tedirginlik etkisi ne derece rahat etmenizi sağlayabilir ki?

    Bir örnek daha. Babamın beli zorlanması durumunda rahatsızlık veriyor.Belki şaşıracaksınız ama babam 2011 model bir bmwnin enginliği dolayısıyla araca inip binerken beli fazla zorlandığı için araçta hiç rahat edemedi.Ve o bmwnin 10 da biri fiyatında ama rahat girip çıkabildiği bir araca binerken daha fazla rahat ediyor.

    Sonuca bağlayacak olursam konfor birçok bileşenden oluşuyor(görüş açıları,yalıtım,sessizlik,yol tutuş,süspansiyon konforu,güvenlik,farın aydınlatma kalitesi vs vs arabayı araba yapan her şey).Ve aracın fiyatıyla alakası olmayan bir kavram.15000 tl lik bir araba bir kişiyi onbinlerce euroluk bir araçtan daha rahat ettirebilir.Düşüncelerimi,deneyimlerimi paylaşmak istedim.Sizin de düşünceleriniz nelerdir bu konuda?Teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emre356 -- 10 Mayıs 2012; 20:38:27 >







  • konfor donanımlarıda var. mesela hız sabitleyici. buda konfordur. konforlu derken bunlarıda dikkate almak gerekli mesela. 4 camın otomatik olmasıda konfordur. hatta aracın bardaklıkları, gizli eşya bölmeleride konfordur. geniş olması konfordur. ama konfor denilince aklıma ilk gelen olay aracın yol bozukluklarını hissettirmemesi.
  • Benim için konfor yol sesi olmayan içinden patlamış mısır makinesi gibi patır kutür ses gelmeyen arabadır
  • bana göre konfor sollamalarda aracın ter döktürmemesi istediği kadar hoplatıp zıplatsın önemli değil virajda ve sollamalarda rahat ettirmesi yeterli bide içeriye yol sesini olabildiğince az alması bide geniş olması bunlar benim kriterlerim
  • Benim için koltuklar rahat olsun mümkünse deri olsun yol sesini fazla almasın, süspansiyonları çok sert olmasın bozuk yolda rahatsız etmesin ha bide kol dayama olsun yeterki rahat edeyim arabanın içinde sadece bendemi var bilmiyorum ama arabanın içinde yayılarak oturmayı çok seviyorum kanepede otururmuşcasına
  • BMW 5 serisi, Audi A6 standardı bir konfor ideal.
    Alt sınıf olarak da Golf bence hoş.
  • konfor denince ilk aklima gelen aracin iceri ses alma durumu. motor, ruzgar, lastik.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • +1
    bir de ınsanı sarsmaması...
  • "Gözlüklü çocuk doğru söylüyor. Gözlüklü çocuk doğru söylüyor!" [ismail.gif]

    Mükemmel ürün yoktur, ihtiyaçları karşılayan ürün vardır.
  • aracın içine asfalt, lastik, rüzgar sesi çok fazla almayan koltukları bel ağrısına neden olmayan her araç konforludur. bunların yanında cc olursa tamamdır bu iş :D
  • Yazıyı Okuyamadım Malesef Yorgunluktan Dolayı Ama Bu Ülkede Konfor Kelimesinin Anlamı Hafif Ticariyle Eş Değer
  • yol sesi almasın, motor sesi almasın, koltuğu rahat olsun yeterli. her zaman sert süspansiyon tercihim olur. virajları süzülerek dönmek keyif verici. yok bilmemne sensörü, yok cam otomatiği falan benim için önemli değil. en önemli konfor arabanın yere basmasıdır benim için. tedirgin sürdüğüm hiç bir araç bana keyif vermemiştir sessiz olsa bile.
  • Güzel yazı olmuş...
  • cam açma düğmesinin konsolda değil kapıda elinin altında olması bir konfor unsuru.. (hatta önemli bir güvenlik unsuru)

    bagajının geniş olması bir konfor unsuru.. (sığmayan eşyaları yolcular kucakta taşımak zorunda kalabilir)

    far fıskiyesi ve far sileceği, güvenlik olduğu kadar konfor unsuru.. (selpakla fardan çamur sildiğim oldu)

    koltukların leke tutmayan bir kumaştan yapılması bir konfor unsuru.. (temizlettirilir demeyin, leke can sıkıyor)

    hatta aracın üç ayda bir bi yerinin bozulması-bozulmaması da bir konfor unsuru..

    servis ağının yaygın olması da bir konfor unsuru..

    başka araçların giremediği yerlere girecek kadar küçük olması bir konfor unsuru..
  • tamamıyla göreceli.
    ve duygusal..
  • yukarıda yazılanlara ek olarak KLİMA, kesinlikle konfor için olmazsa olmazdır...artık her arabada klima var denilebilir ama maalesef yaz aylarında bazılarının performansı tatmin edici olmuyor...güçlü bir klima bir de dijital olursa süper olur
  • Bende olaya başka bir açıdan değinmek istiyorum.Genelde cabrio araçlar rüzgar sesi ve tıkırtı probleminden dolayı konforsuz diye addedilir fakat bana göre düzenli bakımı yapılmış tavan ve tavan motoru bu sıkıntıları büyük ölçüde azaltıyor,ayrıca aracın üstünü açıp yol yapmanın keyfini ve konforunu sanıyorum bana hiç bir şey veremez.
  • Ben yumuşak değil biraz sert süspansiyonlu, kemikli araçları daha konforlu buluyorum. Yumuşak süspansiyonlu araçlar uzun yolda virajlara girerken bana tedirginlik yaşatıyor, umarsızca koltuğumda rahat rahat virajlara giremiyorum.

    Biraz sert süspansiyonlu iyi yol tutan araçlar virajlarda yana hiç yatmıyor, yolu çok kavrıyor ve insana güven veriyor. Bu tip araçlarda daha rahat ediyorum.

    Bir de aracın ergonomisi konforda çok önemli. Mesela kol dayamanın güzel ayarlanabilmesi, koltuk-direksiyon-pedal üçlüsünün yer va açılarının güzel ayarlanmış olması gibi. Bazı araçlarda direksiyonu, koltuğu nasıl ayarlarsam ayarlayayım rahat bir pozisyon bulamıyorum.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.