Şimdi Ara

Konjonktürel Piyasa ve Araç Alım Tavsiyesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
934
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,
    Şuanki piyasada dolar: 2,95, ve sanırım otomotiv sektörü için daha mühimi euro 3,25+ için araç fiyatları ne duruma gelecektir. Sıfır araçlar için fiyat güncellemeleri dövizdeki artışa ne kadarlık bir süre zarfında tepki veriyor
    Aracımı yeni sattım, üzerine 3-5 bir şey koyar beni uzun süre götürecek bir şey alırım düşüncesindeydim. Hem döviz hem bayram arefesi canımı sıktı
    32-35k arasında bütçem var. Hatchback 1.2 benzinli alma niyetindeyim, corsa, clio ve özellikle fiesta bakınıyorum ama ikinci el olayı beni çok geriyor, fiyatlar gereksiz uçuk, araçtan çok anlamıyorum hadi expertize sokarız ama 3-4 yasında 20-30bin km yapmış araçlar sıfırından 5-6bin tl düşük durumda. 5-6 bin tl daha kredi vs eklenip sıfıra mı girilir, ikinci ellere biraz daha mı bakılır. Bekledikçe araçların fiyatı artacakmış gibi geliyor bana. Ya da tam tersi sene sonu kampanya olur mu, hiç fikrim yok.
    Sektörle yakından ilgilenen arkadaşların tavsiyeleri olursa sevinirim.
    Ve tabii varsa araç tavsiyenizi alırım. Teşekkürler







  • Asbestos kullanıcısına yanıt
    Pek tutulmayan markalara bak.

    Mesela chevrolet aveo cruze vs..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yattık kalktık Euro olmuş 3,35
    Sıfır ve ikinci el otomobil piyasası ile ilgili kısa dönem öngörüsü olan arkadaş yok mu
  • Euro en az 3.40 olacak bence. Yılbaşından bu yana TL %27 değer kaybetti. Brrezilya Real'inden sonra en çok değer kaybeden para TL. Yani bu demek oluyor ki modern tüketm medeniyetinin 1/3 gerisinde kaldık. Otomobil, et, saman gibi ithal edilen ihtiyaçlarda TL'nin alım gücü üçte bir oranında azaldı.

    Bu kadar hızlı azalma kolay yavaşlamaz bence.

    O fiyata yeni araba alınır. A sınıfları da çok büyüdü, eski B sınıfları gibiler. Güvenlik donanımı tam, yan havayastığı olan, Gümrük Birliği içinde satılabilen en ucuz bir modeli/tipi tercih eden kişinin memnuniyetsizlik yaşağını sanmam. Çünkü dünya bizden ilerde. Farklı bir arabaya biraz alışma süreci olur, o kadar. Ben olsam Panda, Yaris, veya yakın fiyatlı Clio, güvenlik donanımlı Fiesta alır geçerim. Panda'da bile lastik basınç sensörü, MP3 çalan radyo vs. standart. Çok hafif direksityonu, NCAP'te dört yıldızlı güvenliği var. BAS ABS ve ESP var. Yeni arabalarda bunlar son nesil. Ne uğraşırım dört yıllık koltuğu menüye dönmüş arabayla. Uğraşılır, ama ucuz olursa. 90'larda güvenliik diye takla attğımız Saab'lar bugün Euro NCAP'te 1.5 yıldızla listeleniyor.

    Topyekün değerlendirince yeni avantajlıdır, öyle üç beş için eski alınmaz. Sürüş zevki vs eskidendi. 2000'den sonra hangi arabaya dönseniz sünger direksiyonlu, hamur süspansiyonlu. Spor versiyonları da tahta ve takoz. Üç beş en pahalı model dışında. Bence eskidndi, bir sınıf yüksek olsun da zarar yok kullanılmış olsun, ama zevkli olsun. Bugün sadece biraz daha büyük olur o kadar. Süspansiyon, direksiyon farkları, yine yok değil ama çok azaldı.

    Kullanılmış araba risklerini değerlendirince çok pahalı. 60bin parçası olan arabanın 100 noktasını kontrol eden ekper, temel teknik sorunlardan bizi koruyabilr. Ama dürüst olmayan piyasadan koruyamaz. Kırılmış rotile kaynak yapan usta var. Nereden bulacak eksper onu. Ancak devlet sanayi sitelerini, üreticileri teknik olarak denetlerse düzelir. Bir gün otoyoldaki çukurda direkyon kaçınca elimizden farkederiz, o da incelersek.

    Otomobil denilen binlerce parçalı ürüne hiç birimiz A'dan Z'ye hakim değiliz. Ama standartları, olması gerekenlerle, üreticileri, fabrikaları, atölyelerin bir kısmıyla sanayi sitelerini gören birisi olarak yeni alın derim. Bilemeyeceklerimi biliyorum ben. Teknik çarpıklık kolay farkedilmez, detaylıdır, görmek kolay değil. Ama bir bilseniz, aynı fiyata ikinci el arabanın direksiyonuna el sürmezsiniz. Kullanılmış arabanın yegane avantajı ucuz olmasıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karbon 12 -- 20 Ağustos 2015; 13:06:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Euro en az 3.40 olacak bence. Yılbaşından bu yana TL %27 değer kaybetti. Brrezilya Real'inden sonra en çok değer kaybeden para TL. Yani bu demek oluyor ki modern tüketm medeniyetinin 1/3 gerisinde kaldık. Otomobil, et, saman gibi ithal edilen ihtiyaçlarda TL'nin alım gücü üçte bir oranında azaldı.

    Bu kadar hızlı azalma kolay yavaşlamaz bence.

    O fiyata yeni araba alınır. A sınıfları da çok büyüdü, eski B sınıfları gibiler. Güvenlik donanımı tam, yan havayastığı olan, Gümrük Birliği içinde satılabilen en ucuz bir modeli/tipi tercih eden kişinin memnuniyetsizlik yaşağını sanmam. Çünkü dünya bizden ilerde. Farklı bir arabaya biraz alışma süreci olur, o kadar. Ben olsam Panda, Yaris, veya yakın fiyatlı Clio, güvenlik donanımlı Fiesta alır geçerim. Panda'da bile lastik basınç sensörü, MP3 çalan radyo vs. standart. Çok hafif direksityonu, NCAP'te dört yıldızlı güvenliği var. BAS ABS ve ESP var. Yeni arabalarda bunlar son nesil. Ne uğraşırım dört yıllık koltuğu menüye dönmüş arabayla. Uğraşılır, ama ucuz olursa. 90'larda güvenliik diye takla attğımız Saab'lar bugün Euro NCAP'te 1.5 yıldızla listeleniyor.

    Topyekün değerlendirince yeni avantajlıdır, öyle üç beş için eski alınmaz. Sürüş zevki vs eskidendi. 2000'den sonra hangi arabaya dönseniz sünger direksiyonlu, hamur süspansiyonlu. Spor versiyonları da tahta ve takoz. Üç beş en pahalı model dışında. Bence eskidndi, bir sınıf yüksek olsun da zarar yok kullanılmış olsun, ama zevkli olsun. Bugün sadece biraz daha büyük olur o kadar. Süspansiyon, direksiyon farkları, yine yok değil ama çok azaldı.

    Kullanılmış araba risklerini değerlendirince çok pahalı. 60bin parçası olan arabanın 100 noktasını kontrol eden ekper, temel teknik sorunlardan bizi koruyabilr. Ama dürüst olmayan piyasadan koruyamaz. Kırılmış rotile kaynak yapan usta var. Nereden bulacak eksper onu. Ancak devlet sanayi sitelerini, üreticileri teknik olarak denetlerse düzelir. Bir gün otoyoldaki çukurda direkyon kaçınca elimizden farkederiz, o da incelersek.

    Otomobil denilen binlerce parçalı ürüne hiç birimiz A'dan Z'ye hakim değiliz. Ama standartları, olması gerekenlerle, üreticileri, fabrikaları, atölyelerin bir kısmıyla sanayi sitelerini gören birisi olarak yeni alın derim. Bilemeyeceklerimi biliyorum ben. Teknik çarpıklık kolay farkedilmez, detaylıdır, görmek kolay değil. Ama bir bilseniz, aynı fiyata ikinci el arabanın direksiyonuna el sürmezsiniz. Kullanılmış arabanın yegane avantajı ucuz olmasıdır.


    Çok teşekkürler üstat değerlendirme için




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.