Şimdi Ara

1.3 multijet palio gec calisma sorunu ve rektifiye

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
4.198
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 1.3 multijet dize 2007 model palio aracim var.
    Sabahlari 7-8 saniyede mars alip calisiyor.
    Yakit pompasini degistirttim. Mars dinamosuna baktirttim ve filtreleri degistirttim ama yine de cozemedim. Ustalar aracin motor istedigininsoylediler. Motorda ufleme de var. Arac 235 bin km de. 6-7 bin tl istiyolar rektefiye icin ve durumum yok. Aracim yolda birakir mi ya da daha ne kadar boyle surebilirim



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    1.3 Multijet Dizel Motorlarda Geç Çalışma Sorunu ve Çözümü

    1.3 Multijet dizel motorlu araçlar, "geç çalışma" olarak bilinen bir sorundan muzdarip olabilir. Bu sorun, özellikle motor sıcakken daha belirgindir ve arabanın çalışması için birkaç deneme yapılması gerekebilir.

    Geç çalışma sorununun birkaç olası nedeni vardır:

    • Yakıt Sistemi Arızası: Yakıt pompası, yakıt filtresi veya enjektörlerle ilgili bir sorun, yakıtın motora düzgün şekilde ulaşmasını engelleyebilir.
    • Akü Voltajı Düşüklüğü: Zayıf bir akü, marş motoruna yeterli güç sağlayamayarak geç çalışmaya neden olabilir.
    • Marş Motoru Arızası: Arızalı veya aşınmış bir marş motoru, motoru döndürmekte zorlanabilir.
    • Kızdırma Bujileri Arızası: Kızdırma bujileri, motor soğukken yanma odasını ısıtmaya yardımcı olur. Arızalı kızdırma bujileri, özellikle soğuk havalarda geç çalışmaya yol açabilir.

    Geç çalışma sorununu gidermek için aşağıdaki adımları izleyebilirsin:

    • Yakıt Sistemini Kontrol Et: Yakıt filtresini değiştirmeyi dene ve yakıt pompasının ve enjektörlerin düzgün çalıştığından emin ol.
    • Akü Voltajını Kontrol Et: Akü voltajının 12 volttan fazla olduğundan emin ol. Gerekirse aküyü şarj et veya değiştir.
    • Marş Motorunu Kontrol Et: Marş motorunun kontakları temiz olmalı ve marş motorundan gelen gürültüye dikkat et. Gerekirse marş motorunu değiştir.
    • Kızdırma Bujilerini Kontrol Et: Kızdırma bujilerini bir multimetre ile test et. Arızalı bujileri değiştir.

    Çoğu durumda, bu adımları izleyerek 1.3 Multijet motorlardaki geç çalışma sorununu çözebilirsin. Sorun devam ederse, daha ciddi bir sorun olabilir ve kalifiye bir tamirciye başvurmalısın.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • ş.içi bu şekil çok dayanmaz hararet yapar yolda kalırsınız, daha pahalıya mal olur.
    ş.dışı zorlamazsanız min. 1000 km yapmalı 235k km boyunda dereceli olarak ilerlediğini düşünürsek.
  • Pompacıya git enjektörlere baktır.İyi ihtimalle belki kurtarır.Bendede palio var.Çok şükür bunda yaşamadım öyle bişey ama almadan önce aynı model başka multijet bakmıştım geç çalışıyordu enjektörden biri tıkalıydı.Uğraşmak istemediğimden vazgeçmiştim o araçtan başka sıkıntılarıda olduğu için
  • Hocam enjektorleri kontrol ettirdim. Usta motor yapilacak dedi. Enjektorden kaynakli degil.

    Simdi ben bu aracla kac km yapabilirim? Yarin beni yolda birakabilir mi yoksa bi 6-7 ay daha kullanabilir miyim fazla zorlamazsam araci
  • Biz gecen sene ust kapak haric 6000 TL ye motor yaptırmıstık Punto ya hararetten dolayı ,expertiz yaptırdıgımız halde galerici bizi magdur etmisti.
    Eger hararet yaparsa bugunku kurlarla belki 10.000TL ve ustu masrafınız olabilir.Gerekliyse yaptırın derim.
  • thesater T kullanıcısına yanıt
    Enjektörleri başka yerdede baktır.Neyse kaç km daha giderim diyorsun.Bana göre nırmalde 237 bindeki araç 300 bini görür ama 237 binde rektefe demeleride tuhaf normalde o motorlar 600 bin 700 bin yapanı gördüm.Hatta 400 bin normal kabul ediliyor.50 bin daha binersin herhalde devamlı yağını şusunu bunsunu kontrol ettirerek.Nerde kitler kalır bunu kimse burdan şifaen bilemez.Ben 50 bin dedim yarın 10 km sonrada kitler.Baska ustaya yada bir fiat servisine götür diğer ustaların dediklerini deme durumu anlat dinle sonra deki ustam motor sence yarılamışmı üflüyo mu de en güzel öyle olur fiat orjinal servise git
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Aynen kardeşim. Normalde taksicilerin cogu Multijet kullaniyor ve dedigin gibi yagina suyuna bakarak 400-500 bini cok rahat goruyolar
  • şirket aracımız 168 bin'de 1.3 mjet albea idi. o da özellikle sabahları bazen 2 kerede marş alıyordu. 7-8 saniye buluyordu. ama motorda sıkıntı yok... ne hararet yükseliyor ne de başka bir şey. aküyle ilgili olabilir akünüz yeni mi? bizim akü eski biraz da o yüzden yapıyordu..
  • Benim araçta da son zamanlarda marş almada sıkıntı oluyordu. En son komple hiç marş almadı. Kontağı çevirince ön tarafta bir defa tık diye bir ses geliyordu, onun dışında hiç birşey yoktu.

    Sizin araçta da aynısı var mı bilmiyorum, sıkıntı marş motoru otomatiği idi. Fabrikada takılan ilk marş motoruymuş artık görevini sonlandırmıştı. Değiştirdik, artık tek marşta araç çalışıyor.
  • 235 bin motor yaptırmak için düşük km. kompresyon testi yaptırın. bu test sonucu motor bitik mi değil mi anlaşılır. ama şu da bir gerçek motor yapılmış dizel kolay kolay düzen tutmuyor. bence aracı böyle satıp başka bir araç almanız..
  • 2006 doblo 1.3 mj en son gördüğümde 427bindeydi araç.440 devirmiştir şimdiye kadar daha anahtar vurulmadı motora hocam...

    Gerekirse bulunduğunuz ildeki/ilçedeki her ustayı tek tek gezin multijetin 237binde motor istemesi çok mantıklı gelmedi bana. Tabiki motorun evveliyatı hakkında bilgim yok ama en kötü bakılanı bile 300k kmleri deviriyor diye biliyorum. Taksici bir abim var 650binde satıyordu 2010 doblosunu motor çiçek gibi diyordu adam. (7-8 binde bir yapmış bakımını sürekli)

    Elektriksel bir sorunda olabilir hocam belki. Sağlam bir elektrikçiye gösterin aracı. Motor ustalarına kalsan hemen motor açarlar komple motor yaparlar araca.

    168bindeki renault 1.4 benzinli aracıma motor bitik diyen usta gördüm ben hem bu forumda hem sanayide orjinal buji aldım taktım sorunu çözmüştüm.
  • Kompresyon testi yaptirdim. 4 pistondan 2 sinin islevini yerine getirmedigini soyledi usta. Gec calismasi enjektor kaynakli mi diye sordurdum enjektorlere baktirdim hic bir problem cikmadi. Arac 2 senedir bende ama son 2 aydir ufleme artti motorda ve gec calismaya basladi. İstanbulda onerebileceginiz bu isten anlayan ustalar varsa onlra da gostermek isterim araci
  • 2 piston işlev yapmıyorsa evet rektefiye gözükmüş. ama bence bu halde satıp başka bir araç alın derim. yeniden yapılmış motordan pek hayır gelmiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thesater

    Kompresyon testi yaptirdim. 4 pistondan 2 sinin islevini yerine getirmedigini soyledi usta. Gec calismasi enjektor kaynakli mi diye sordurdum enjektorlere baktirdim hic bir problem cikmadi. Arac 2 senedir bende ama son 2 aydir ufleme artti motorda ve gec calismaya basladi. İstanbulda onerebileceginiz bu isten anlayan ustalar varsa onlra da gostermek isterim araci
    Test de yaptırmışsın pistonlar da mefta motor revizyon istiyo duruma göre 7 8 bin geçmiş olsun fazla gezmeye gerek yok 7 8 bin ayarlayın mis gibi yaptırın km de çok zaten sonra da satın zor günler sizi bekliyooo
  • thesater T kullanıcısına yanıt
    Hocam fazla söze gerek yok o zaman masrafını düş sat aracı boşuna sinir stres sahibi olmayın bence...
  • Ustanın dediği doğru sizin aracınız rektefe istiyor.Aynısı benim de başıma geldi.238000 de aldığım multijet puntoda aldığımdan beri geç çalışma sorunu vardı.Marş motoru,filtre,akü,ısıtma bujisi değişimi,enjektör bakımı,depodaki yakıt pompası değişimi,üst kapak komple değişimi gibi bir sürü masraf yaptım.Araçta sürekli bir su kaçağı sıkıntısı vardı.Su hortumlarına kompresyon kaçağı olduğu için aşırı şişerek kaçak oluşuyordu.Bundan dolayı üst kapak açıldı.Üst kapak çatlak çıktığı için komple değişti.Hortum şişmesi sorunu ortadan kalktı fakat geç çalışma sorunu gitmedi.Aracın motor istediğini ve geç çalışmanın bundan olduğunu o gün anladım.Usta;üst taraf çok iyi oldu fakat alt zayıf olduğu için tam sıkıştırma yapamadığından araç geç marş alıyor dedi.Fakat bu şekilde uzun süreler kullanabileceğimi söyledi.Şu an geç çalışma dışında bir sıkıntım olmadığı için araçtan memmunum ve kullanacağım.Multijet motorlar 7-800000 e kadar motor istemeyecek derecede sağlam bir motor fakat düzgün kullanılmamışsa 200000 üstü de sıkıntı.Daha önce de 245000 de multijet palio aldım ama motoru gayet iyiydi.Bu araca antifiriz bile koymadan kullanmışlar.Soğutma sistemi komple pastı.Eğer sorununuz sadece geç çalışma ise bence dert etmeden kullanın.Ben güçlü marş taktım.Biraz daha marşı iyileştiriyor.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.