Şimdi Ara

Ömürlük evladiyelik sayılacak dizel motorlar hangileri?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
1
Favori
18.649
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dizel motorlar malesef pek uzun ömürlü değil araba aldım'mı 10 sene ve üzeri kullanırım diyen adam dizel almıyor genelde, peki hem dizel istiyorum hemde 10 sene kullanırım diyenler hangi dizelleri almalı sizce?



  • aracı alınan adamı iyi tanımak lazım. arabaya marşı bastığı an gidiyorsa, ısıtayım diye çalıştırdığında 3000-4000 devir(bu bile çok turbo dizellere, bırakıcaksın rölantide öyle ısıtıcaksın. uzun falan sürer ama zarar görmez) yaptırıyorsa, ısınmadan köklüyorsa vs.vs o motor 150bin göremeden ölür zaten. onun dışında insan gibi kullanılırsa, düzgün bakımı yapılırsa 10 yıldan fazla gider rahat bir şekilde. tabi rahatı tanımlamak lazım burada. 200+ binde turbo enjektör egr değişimleri beklemek gerekebilir araçtan :)
    Bakim ve doğru kulanım ile seni rahmetli eder şimdiki motorlar ford d1210 kamyonlar 110000 km bi rektefiye edilirdi çünkü 12 tonluk araca 18 ton atılır rampada 1 takviye ile çekilirdi ve düzde 125 km yaptirilirdr. Şimdi tonaj ne işe onun üstüne çıkılmıyor kamyon rampaui rahat çıkıyor ve milyon km çeviriyor motorlar
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Ömürlük Evladiyelik Sayılacak Dizel Motorlar

    Dizel motorlar, dayanıklılıkları ve yakıt verimlilikleriyle tanınırlar. Uzun yıllar sorunsuz bir şekilde çalışabilen dizel motorlar mevcuttur ve bu motorlar araçlara uzun ömür sağlarlar. İşte en sorunsuz, en uzun ömürlü ve en dayanıklı dizel motorlardan bazıları:

    • Toyota 1KZ-TE: Toyota Hilux ve Land Cruiser gibi araçlarda kullanılan bu motor, son derece güvenilir ve dayanıklıdır. 500.000 km'ye kadar sorunsuz bir şekilde çalışabilir.
    • Mercedes-Benz OM606: Mercedes-Benz'in efsanevi dizel motorlarından biri olan OM606, yüksek torku ve düşük yakıt tüketimiyle bilinir. 600.000 km'ye kadar dayanabilir.
    • BMW M57: BMW 3 Serisi ve 5 Serisi gibi araçlarda bulunan M57 motor, gücü ve verimliliğiyle ünlüdür. 400.000 km'ye kadar sorunsuz bir şekilde çalışabilir.
    • Volkswagen 1.9 TDI: Volkswagen Golf ve Passat gibi araçlarda kullanılan 1.9 TDI motor, yüksek kilometre performansı ve düşük bakım maliyetleriyle tanınır. 500.000 km'ye kadar dayanabilir.
    • Ford Power Stroke 7.3L: Ford F-Serisi kamyonlarda bulunan Power Stroke 7.3L motor, olağanüstü gücü ve dayanıklılığı ile bilinir. 600.000 km'ye kadar sorunsuz bir şekilde çalışabilir.

    Bu dizel motorlar, bakım ve onarım talimatlarına uygun olarak kullanıldıklarında, araçlarının uzun yıllar sorunsuz bir şekilde çalışmasını sağlarlar. Düzenli yağ değişimleri, yakıt filtrelerinin değiştirilmesi ve uygun sürüş alışkanlıkları, bu motorların ömürlerini önemli ölçüde uzatabilir.

    Anahtar Kelimelerin Kullanımı:

    • En sorunsuz dizel motor: Toyota 1KZ-TE, Mercedes-Benz OM606
    • En uzun ömürlü dizel motor: Volkswagen 1.9 TDI, Ford Power Stroke 7.3L
    • En sağlam dizel motorlar: Mercedes-Benz OM606, BMW M57
    • En iyi dizel motor: Toyota 1KZ-TE, BMW M57
    • En uzun ömürlü araba motoru: Toyota 1KZ-TE, Ford Power Stroke 7.3L
    • En dayanıklı dizel motor: Mercedes-Benz OM606, BMW M57
    • Dünyanın en iyi dizel motoru: Toyota 1KZ-TE (güvenilirliği nedeniyle)
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Dedemde 480 traktor var kendimi bildim bileli calisir
    Hatta dedemin kayinpederinin ford 5000 i vardi hala calisir cavur gibi de guclu alet. Girip cikmadigi yer yok. Bence evladiyelik
  • Millet 1 milyon km yapıyor siz daha uzun ömürlü değil diyorsunuz. Enteresan. Yoksa 100 binden sonra dizel alınmaz kafası devam mı ediyor hala
  • Bender B. Rodriquez kullanıcısına yanıt
    Bizimki 1976 model 480 bizimkisi de canavar gibi maşallah. Bir kaza geçirmiştik. Ön sağ teker gitmişti. Yine de bir şey olmadı tıkır tıkır. Dedem vefat edince bakan da olmuyor tabi üzücü. Dedemin bir arkadaşında da yeni model 480 var ama eğer satarsak bizimkini alacağını söyledi o derece iyi bakmış dedem. 43 yaşında canavar gibi maşallah...
  • Emisyon sorunu diye egr ve dpf ile dizel motorun ömrünü tüketmiyorlar. Bu ikisi olmasin sen gor o zaman dizel motorun ömrünü
  • 1.3 multijet dayanıklı olmasıyla tanınır yağını suyunu eksik etmeyin rahat 1 milyon km yapar
    Dci, hdi, tdci, crdi, cdti motorlarda da bakımları düzenli yapılırsa ve düzgün kullanılırsa 600 bin km rahat yapılır
    Kısacası erken biten motor yoktur bakımsız motor vardır
    Ayrıca dizel motorun uzun ömürlü olması için arada bir uzun yola çıkıp gazlamak gerekir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi phbfmv -- 3 Mart 2019; 23:29:8 >
  • Crdi ı sayabiliriz
  • Bakımlı her motor sağlamdır. Güncel saglam motorlarda 1.3 multijet, 1.5 dci ve tdi diyebilirim. Asıl saglam dizeller turbosuz dizellerdir. Mercedesin ilk çıkardığı dizel motorlar hala tıkır tıkır marş basabiliyor.
  • Multijet dayanıklılığı ile biliniyor.
  • Bütün dizel motorlar uzun ömürlüdür. Bakımını yaparsan düzgün kullanırsan
  • Bakim ve doğru kulanım ile seni rahmetli eder şimdiki motorlar ford d1210 kamyonlar 110000 km bi rektefiye edilirdi çünkü 12 tonluk araca 18 ton atılır rampada 1 takviye ile çekilirdi ve düzde 125 km yaptirilirdr. Şimdi tonaj ne işe onun üstüne çıkılmıyor kamyon rampaui rahat çıkıyor ve milyon km çeviriyor motorlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bender B. Rodriquez

    Dedemde 480 traktor var kendimi bildim bileli calisir
    Hatta dedemin kayinpederinin ford 5000 i vardi hala calisir cavur gibi de guclu alet. Girip cikmadigi yer yok. Bence evladiyelik
    Otomobille alakası yok da
    Ben de var 73 model 480. Maşallahı var
    Bi 40 sene daha gider kesin.
    Adamlar öyle sağlam bi alet yapmışlar.
    Radyatörünü bikaç sene önce değiştirdik ve antifrizsiz kullanıldığı halde. Delik yok, tıkandığı için değişti.
  • aracı alınan adamı iyi tanımak lazım. arabaya marşı bastığı an gidiyorsa, ısıtayım diye çalıştırdığında 3000-4000 devir(bu bile çok turbo dizellere, bırakıcaksın rölantide öyle ısıtıcaksın. uzun falan sürer ama zarar görmez) yaptırıyorsa, ısınmadan köklüyorsa vs.vs o motor 150bin göremeden ölür zaten. onun dışında insan gibi kullanılırsa, düzgün bakımı yapılırsa 10 yıldan fazla gider rahat bir şekilde. tabi rahatı tanımlamak lazım burada. 200+ binde turbo enjektör egr değişimleri beklemek gerekebilir araçtan :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oguz298 -- 4 Mart 2019; 0:33:13 >
  • Bende dci motor var memnunum ama sanki 1.3multijet daha sağlam gibi geliyor bana. Bilindik bir problemi yok fakat Dci motorun 4.pistonun erimesi gibi problemi yaygın. Ayrıca multijet motorun trigeri zincirli dcinin kayışlı.
  • Bakım bakım bakım bakım.... Yukarda arkadaşın dediği gibi kısa ömürlü, biten motor yoktur bakımsız motor vardır.

    Egr dpf gibi şu meşhur dizel motorlardaki ek parçalar var ya onlarıda düzenli olarak kontrol ettirirseniz, temizletirseniz hiç bişey olmaz. Mazot pompası Mazot filtresi ve Enjektörler gibi dizelin aort damarları diyebileceğimiz bu 3 parçayada gerekli hassasiyeti gösterin milyon kmlere kadar gider her dizel motor hiç başka senaryolara ve araştırmalara girmenize gerek yok . Tabi yakıtı düzgün ve güvendiğiniz istasyonlardan almanız gerektiğini söylememe gerek yoktur herhalde ? Turboyu katmadım çünkü turbolu araç benzin dizel fark etmeksizin nasıl kullanılacağını bilin artık yıl oldu 2019. (Gazlamalardan sonra kırmızı ışıkta start stopu kapama, çalıştırırken 30-40 saniye bekleyip kapatmadan önce 30-40 saniye bekleme gibi hususlar)

    Ayrıca dizel motorlar benzinli motorlardan sanki daha uzun ömürlülermiş gibi geliyor bana marka fark etmeksizin. Çünkü evvellerden beridir sadece otomobil değil kamyon,kamyonet,otobüs vb taşıtlarda dizel motor kullanıyolar. E bu araçların arabalar kadar sık bakım görmediğini ve yollarda olduklarınıda düşünürsek halâ..

    Ve dizel motorların pistonlarının ve motor bloğunun benzinli motorların pistonlarından ve bloklarından daha sağlam olduğunu düşünüyorum. Çünkü çalışma prensibi sıkıştırma oranları stroke vs işin içinde olduğu için daha sağlam olmak ZORUNDA



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 4 Mart 2019; 0:46:23 >




  • hdi psa iyi motordur
  • Dayıma l200 var 97 model. Araç sıfır alındı. Askerlığini şoför olarak yapmış çocukluğundan beri şoförlüğü olan ve ömrü dizel arabalar ile geçmiş bir adam. Arabasını üzmez sağa sola vurmaz her zaman tiril tiril olur arabası. Özel serviste yağını alır yaptırır eksiksiz.

    Araba 240 binde motor yapıldı bu sene. Sanırım km yapmak kadar kmyi ne kadar sürede yapıldığı da önemli.

    Normal kullanıcılardan gözlemlediğim 200-300 bin arası genelde motor yapılıyor. Fakat ticari olarak düzgün kullananlarda ve kısa sürede çok km yapanlarda daha uzun km. Boyunca dizel araçların kullanıldığını görüyorum.
  • Ne kadar devir çevirmek gerekli mesela?
  • Gözün gibi bakacağın her motor dayanır. Eskiden dedemin tofaşında citroen dizel motor vardı 2 tofaş araçta kullandı her sene bakım yaparak uzun süre sorunsuz bindi.
  • 3000’den fazlası gereksiz çünkü o seviyeden sonrası genelde boş oluyor dizellerde.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.