Şimdi Ara

Ömürlük evladiyelik sayılacak dizel motorlar hangileri? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
1
Favori
18.652
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hangisini alırsan al korkma. Şu An multijet var Ama eskiden hdi c3 un vardı 200/300 bin km daha değişen parçası yok. Orjinal motor. Yeni sahibi kullanıyor sorunsuz. Ben 8 sene kullandım.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • TDI 3.0 motorları çok sağlam aynı şekilde 2.0 TDI öyle .

    Audi A6 var bir yakında 2009 model şuan 583 binde tık yok motorda.

    Tabi ülkemizde daha düşük bütçeli araçlar kullanıldığı için dci HDI yer edinmiş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KitapMeraklisi

    Bizimki 1976 model 480 bizimkisi de canavar gibi maşallah. Bir kaza geçirmiştik. Ön sağ teker gitmişti. Yine de bir şey olmadı tıkır tıkır. Dedem vefat edince bakan da olmuyor tabi üzücü. Dedemin bir arkadaşında da yeni model 480 var ama eğer satarsak bizimkini alacağını söyledi o derece iyi bakmış dedem. 43 yaşında canavar gibi maşallah...
    O traktörlerdeki motor da fıat'ın
  • ykaya1983 Y kullanıcısına yanıt
    Hocam ben aksi bir şey mi dedim evet fiatın zaten sadece Türkiye'de üretiliyordu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DCi, BlueHDi, Multijet

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1 multijet, 2 dci, 3 crdi, 4 her ne kadar yağ yaksada d4d, 5 tdi, 6 diğerleri gibi sıralıyorum ben

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pump duse sistem eski nesil Tdi motor.forget alt yapılı.ölmez bir motor.Hard yazılıma dahi dayanan ender makinelerden.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bakım evet hayati öneme sahip. Fakat yoğun kullanıma ve geniş bakım aralıklarına dayanıklı motor da demek doğru olur.
    Bazıları bakımları aksama bile sorun çıkarabiliyor.

    Küçük hacimli dizel motorlarda sıralamamı yakıt değil dayanıklılığa göre yaptım. Bakım aralığı triger-zincir farkı da kriterim.

    1.3 Multijet (1.3 CDTI) > 1.5 dCi > 1.6 Hdi (TDCI) > 1.6 CRDI > 1.6D (D-4D) > 1.6 TDI > 1.6 CDTI > 1.4 TDI > 1.4 D-4D

    Hepsi Common Rail en az Euro 5 normlarında motorlar. Dayanıklılıkta aslında en başlara Euro 4'leri yazardım.

    Fikrim budur.
  • Mercedes OM606

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    doğrusu nedir peki?
    yanlışsa düzeltin, öğrenelim.
  • Endüstriyel motorlarla (traktor, kamyon, marıne vb) araba motorlarının dayanıklılık açısından karşılaştırılması bence yanlış. Çünkü endüstriyel motorlar zaten dayanıklılık ve zor koşullarda çalışabilme için devri düşük ve yüksek hacımden düşük güç üretecek şekilde tasarlanmıştır. 4-4,5 lt motorlar şu an bile common rail yakıt sistemiyle üst seriler 150 160 hp güç üretirler. Aynı motor mekanik yakıt sistemi sadece turbo ve 2 valf ile 80 90 hp ye kadar da düşebilir. Maksimum devirleri 2500 d/dak dır ki 1400 devirde maksimum torkunu verirler. Uzun piston kolları sayesinde yüksek tork sağlarlar. 150 hp bir motor 600 nm tork üretir. Zaten devırsız olmalarının bir sebebi de uzun piston kolları. Sıkıştırma oranları ise araba motorları ile hemen hemen aynıdır. Yani bu motorlarda dayanıklılık ve zor koşullarda çalışabilme on planda tutulmuştur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motorlar erken bitmiyor aslında. Sen bakıyorsun araç 200.000 de motor istiyor. Bilmiyorsun ki o araba kaçıncı 200.000 de
  • Cummins?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • almanyada taksicilik yapanların ifadesi ve kendi gözlemlerime göre w211'lerin 6 silindirleri milyon km'de bile it gibi gidiyor,

    volvo'nun 2.4 litre dizelleri de dayanıklı deniyor.

    bmw-audi tercih edilmiyor.
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    detayı kaçırmışım, pardon.
    kafaya göre 3000 4000 devir dolaşmak doğru değildir, araç kendi ihtiyaç duyunca ikaz ediyor zaten.
  • OM 502 LA V8

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2006-2012 arasında üretilen katalizörü boşaltılmış ve turbo yağlama süzgeci iptal edilmiş Bosch EDC16 enjektör sistemli DV4TD motorlar ömürlüktür. Tabiki yağı suyu ve kaliteli mazotu aksatılmaması şartıyla..
  • Faydalı yorumlar var konuda teşekkür ediyorum

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.