Şimdi Ara

Ömürlük evladiyelik sayılacak dizel motorlar hangileri? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
1
Favori
18.653
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Eğer dizel aracınızı şehir içinde düşük hızlarda düşük devirlerde kullanıyorsanız her 2000 kmde bir çevre yoluna çıkıp 5-10 dk boyunca 3000-4000 devir civarında gitmek motora büyük fayda sağlar.
    Bu işlem DPF'yi temizler ve motorun kurum bağlamasını önler. Yakıt düşer, performans artar, motorun, enjektörlerin ve DPF'nin ömrünü uzatır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kullanıcı hataları,yakıt ve bakım eksikliği yüzünden

    dizel motorlar malesef kısa sürede çöp oluyorlar..

    aracı çalıştırır çalıştırmaz yüksek devir verip motor ısıtmaya çalışan tipler gördüm.

    ilk çalıştırmada gazlayanları saymıyorum bile.
  • Bizim ülkemizde çoğu insan araç kullanımına doğru düzgün dikkat etmiyor motor soğukken direk yüksek devirlere çıkıyorlar arabayı tam park etmeden boşa atıp stop edip el freni ile duranlar biliyorum bakımları 1000-2000 km aksatanlar mı dersiniz ekonomi yapacam diye dandik yerlerden mazot alanlar mı dersiniz bırakın 500.000'ni 200.000 km'yi gördüklerine dua etsinler bu her motor için geçerli lpg motoru bitiriyor diyorlar düzgün kullanımda 600.000'ni gören tüplü araçta gördüm iş araç sahibinde bitiyor bakımlarını aksatıp günü kurtarmalık araca biniyor bir çok kişi.
  • Ben motora dizel , benzin yada lpg diye bakmıyorum. Bakımlı ve bakımsız diye bakıyorum. Dedemde bir araç vardı benzinli 700 binlerdeydi en sonunda trafikten çektirdi de arabanın ömrü bitti yoksa hala devam ediyordu.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Araciniza guzel bakar , bakimlarini aksatmazsaniz tum motorlar evladiyelik olur. Motor ureten 3-5 firma var zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Volvo 2.4 D5. Aynı motor Volvo Penta altında deniz motoru olarak da kullanılıyor. Sadece motorun kendisi değil turbosu falan da taş gibidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uzun ömürlü olup olmaması , çoğunlukla bakımlarıyla alakalı. Ama maalesef ülkemizde bakım yaptırmayı yük olarak gören bir kesim var , helede satacaksa yakıtını bile koymuyor aracın. Dizel araç bakımsız ise benzinli bir araçtan daha çok üzer. Parça fiyatları , motorun doğası gereği daha ayrıntılı bir yapıda olması bunda etkendir.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Dizel motor milyonlarca kilometre yapabilir çok rahat bir şekilde, ne saçmalıyorsunuz?
  • Bakımı yapılırsa, özellikle yağ konusunda dikkat edilirse, kaliteli yakıt kullanılırsa, turbo motor atmosferik gibi kullanılmazsa (soğuk havada dip gaz yapmamak vs. atmosferikte de zarar verir ama dizel kadar değil) ve kilometre düşürülmezse hepsi evladiyelik.

    Yukarıda yazılanlara dikkat edilse üretim hatası olmayan en kötü motor 500-600 bin görür. Taksilerde liste fiyatı en düşük araçlar olan egea, symbol vs. görüyor bu kilometreleri.
  • 2009 dan bu yana 1.3 mj kullanıyoruz bakımları zamanında yaptırırız. Hiç bir sorunla karşılaşmadık henüz. Hoş daha 100 bini yeni devirdik
  • Metrobüsler, Travego'lar, kamyon TIR' lar. Bunların motorları zırt pırt değiştirilmiyorsa en dayanıklıları onlar olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: phbfmv

    1.3 multijet dayanıklı olmasıyla tanınır yağını suyunu eksik etmeyin rahat 1 milyon km yapar
    Dci, hdi, tdci, crdi, cdti motorlarda da bakımları düzenli yapılırsa ve düzgün kullanılırsa 600 bin km rahat yapılır
    Kısacası erken biten motor yoktur bakımsız motor vardır
    Ayrıca dizel motorun uzun ömürlü olması için arada bir uzun yola çıkıp gazlamak gerekir.
    "erken biten motor yoktur bakımsız motor vardır"

    Ford Taunus'a 677 bin de rektifiye yapıldı
  • En uzun ömürlü Dizel Motoru arıyorsanız bir tanesini şiddetle tavsiye ederim, Turbosuz düz "Perkins" dır. Özellikle Chrysler yapımı "Fargo, Desoto, Dodge" AS 200, AS 250 Modelleri bildiğiniz ne 1 Milyonu, ömürlük motorlardır. Tek sorunları şehir içinde veya dışında, hatta uzay da bile olsalar Benzinli araçların nerede ise 2 katı Mazot tüketmeleridir. O kadrcık kusur kadı kızında da olur artık.
  • Turbosuz isuzu mitsubishi gibi japonlar sağlam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tamamen bakımla alakalı bir durum.

    Arkadaşımın babasının şirketinde 800 bin km'ye gelmiş ve hala ilk günkü gibi çalışan 2004 (yanılmıyorsam) Peugeot Expert HDI var.
  • Dizellerin ömrü kısa değil. Bi ara ısuzu motor kapağı açılmadan dünyanın etrafında bilmem kaç tur diye reklam yapıyordu. Yine ısuzunun emniyette polisler tarafından kullnaılmasına ve her tarafı çürümesine rağmen saat gibi çalışan motorları var. 7-8 yüz bin km. Ama bunlar atmosferik. Turbolar da aşırı güçlü değilse ve özenli kullanılırsa yine dayanabilir. Olmadı yeni turbo tak yine devam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: phbfmv

    Eğer dizel aracınızı şehir içinde düşük hızlarda düşük devirlerde kullanıyorsanız her 2000 kmde bir çevre yoluna çıkıp 5-10 dk boyunca 3000-4000 devir civarında gitmek motora büyük fayda sağlar.
    Bu işlem DPF'yi temizler ve motorun kurum bağlamasını önler. Yakıt düşer, performans artar, motorun, enjektörlerin ve DPF'nin ömrünü uzatır.
    rivayet gibi geliyor bana. peki neden klavuzlarda bu yazmıyor ve aracı aldığımız yer bunlardan bahsetmiyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: patya

    rivayet gibi geliyor bana. peki neden klavuzlarda bu yazmıyor ve aracı aldığımız yer bunlardan bahsetmiyor?

    Alıntıları Göster
    Katalizör de ki partiküllerin ısı ve basınç ile atılması hikayesi. O parçayı söküp aynı işlemi fırında yapan yerler var sanayi de. Aracın motorunun ve mazotun içine etmiyorsunuz bu sayede

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • OM603 bence yağı suyu değiştir devam

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • sanayıde ustayım dıye gecınenlere elletmezsen hep shellden yakıt alırsan 2 milyon km gider tum dızeller
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.