Şimdi Ara

konuyu silin lütfen (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
67
Cevap
4
Favori
12.622
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kırmızıyı görünce yaklaşana kadar aynı viteste kal, yaklaşınca boşa al, yavaşla, dur, boşta bekle. Bazıları sana durana kadar viteste tut vs derler, acil bir durum olursa menvra yap diye, bu kadar acil bir durum çok çok nadir denk gelebilir zaten herkes yavaşlıyor ışıklara doğru, ilave olarak boştayken kırmızıya doğru yaklaşırken, bir durum olsa ikiye geçip menevranı yapman 1 saniye bulmaz bile. Motor freni ile vites düşürerek yavaşlamak keyifli gelebilir ama fren balatası değiştirmenin masrafı, baskı balata değiştirmekten çok daha düşüktür bunu da bil. Yavaşlarken ne kadar çok vitesi kurcalar, motor freni yapıp baskı balata ve motora yük bindirirsen baskı balata ömrünü de o kadar hızla kısaltırsın. O yüzden al boşa, frenle yavaşla ve dur. Kafada hesap yapma şuna mı atayım buna mı atayım diye.
  • İlerde kırmızı mı yanıyor at boşa frene basarak yavaşla hafif hafif baktın yeşil yandı at 2 ye devam et ne olay yaptınız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakan1636

    Sanki atomu parçalıyorsunuz..Amma geyik yapmışsınız haa.
    yahu 200 m. boşta gitmeyi de " boşa atmak tehlikeli kardeşim" kategorisine soktunuz ya helal olsun..
    ilerde ışık mı gördün...eğer şehiR içinde 3 km ilerisini göme kabiliyetin varsa vitesle git. yaklaşınca boşa at dur.
    az ilerdeki ışıktan bahsediyorsan nasıl durmak istersen öyle dur kardeş.
    HAYIR O DEĞİL DE HAREKET HALİNDEKİ ARABAYI ZORLAYA ZORLAYA 1 E ALMANIN ZAHMETİNE NASIL KATLANIYORLAR ANLAMIYORUM.

    Ben de onu dedim ama eksilendim. Boşu boşuna şanzımana, motora ve baskı balatasına yük bindirmeyi, fren balatası eskitmekten daha çok istiyorlar. Hal bu ki fren balataları arabayı durdurmak için var.




  • İsiga yaklasirken direksiyonu sağa kır , o anda el frenini cek . Gaza kökle araba kendi etrafinda dönecek .durursun sonra . Ama arkadan itisli olmasi lazim

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Kırmızıyı görünce yaklaşana kadar aynı viteste kal, yaklaşınca boşa al, yavaşla, dur, boşta bekle. Bazıları sana durana kadar viteste tut vs derler, acil bir durum olursa menvra yap diye, bu kadar acil bir durum çok çok nadir denk gelebilir zaten herkes yavaşlıyor ışıklara doğru, ilave olarak boştayken kırmızıya doğru yaklaşırken, bir durum olsa ikiye geçip menevranı yapman 1 saniye bulmaz bile. Motor freni ile vites düşürerek yavaşlamak keyifli gelebilir ama fren balatası değiştirmenin masrafı, baskı balata değiştirmekten çok daha düşüktür bunu da bil. Yavaşlarken ne kadar çok vitesi kurcalar, motor freni yapıp baskı balata ve motora yük bindirirsen baskı balata ömrünü de o kadar hızla kısaltırsın. O yüzden al boşa, frenle yavaşla ve dur. Kafada hesap yapma şuna mı atayım buna mı atayım diye.

    Hocam sadece manevra değil, motorun durması durumunda direksiyon kitlenmesi vs gibi de bir muhabbet var. Aslını bilmiyorum açıkçası ve yeni arabalarda böyle bir durum hiç duymadım lakin tecrübeli şoforlerden öğrendiğim viteste kalınması gerektiğidir. Tekerlerle motorun bağlı olması aynı zamanda daha güvenli ve iyi bir yavaşlama sağlar, daha iyi kontrol sağlanır aracın hızı üzerinde. Size şu açıdan katılıyorum; mesela istanbul trafiğinde devamlı bu işi yapmak yorabilir. Ancak baskı balata konusunda katılmıyorum. Düzgün vites değiştiriyorsanız, araba çok yığılmayacak şekilde frene hafif dokunup debriyajdan ayarlı çekiyorsanız ayağınızı; zaten 1. viteste yaptığınız dur-kalklar kadar bile etkisi olmaz 4-3-2 düşmenin. Yakıt ekonomisi de bir gerçek. Ufak bir oranda etkise de uzun vadede önemli bir ayrıntı.

    Özet geç lan ... : Çok laf salatası yaptık herkes istediği alıştığı gibi kullanır ekonomi olayı da yere zamana göre değişir

    Saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakan1636

    Sanki atomu parçalıyorsunuz..Amma geyik yapmışsınız haa.
    yahu 200 m. boşta gitmeyi de " boşa atmak tehlikeli kardeşim" kategorisine soktunuz ya helal olsun..
    ilerde ışık mı gördün...eğer şehiR içinde 3 km ilerisini göme kabiliyetin varsa vitesle git. yaklaşınca boşa at dur.
    az ilerdeki ışıktan bahsediyorsan nasıl durmak istersen öyle dur kardeş.
    HAYIR O DEĞİL DE HAREKET HALİNDEKİ ARABAYI ZORLAYA ZORLAYA 1 E ALMANIN ZAHMETİNE NASIL KATLANIYORLAR ANLAMIYORUM.

    Haklısınız da kimse arabayı giderken 1 e atmaya çalışmıyor 2 den boşa geçilir. Ya da alırsın dsgli bir alman, vites neymiş unutursun en güzeli hocam




  • Hangi vitesteyseniz o viteste kalın, ayağınızı gazdan çekin devir 1500'ün altına düştüğünde boşa alın frene basın bu süre içerisinde trafik hareket ederse hızınıza uygun vitese takın ve devam edin. Arabayı yüksek süratle giderken vites küçülteceğim diye art arda hızınıza uygun olmayan viteslere takıp yığmayın. Bahsedilen ışık çok eğimli yol ve kullandığınız araç da yüklü bir kamyon değilse bu konu üzerinde bu kadar düşünmenize gerek yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beYdeNbeY -- 3 Şubat 2015; 12:31:33 >
  • 1. vitese hareket halindeyken durmaya yakın bile olsa kolayca geçiyormu ?? boşu boşuna şanzımanı zorlamaktan başka mantığı yokki zaten araba durmak üzere niye 1'e alayım
  • kırmızı yanan ışığa yaklaşırken vites küçültür bekleyen araçlara makul mesafede 2 den boşa alır fren yaparsınız bu öyle çok karışık bir konu değil.

    vites boşta siz yaklaşırken ışık yeşile döndü ise önünüzdeki araçların durumuna ve hızınıza göre vitesi 2 yada 3 e takar akan trafiğe uygun olarak yolunuza devam edersiniz.

    illede bire takacağım diye kasmayın.
  • 5-4-3-2-1 yapmak yakıt tüketimini azaltabilir fren kullanılmazsa, fakat baskı balata çabuk biter bu şekilde, ben 3.viteste yaklaşırken hız 30a falan indi mi boşa çekerim, baktım yeşil yandı durmadan 2ye çeker vınnn, düşük bir ihtimal 3e
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cellman406

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Kırmızıyı görünce yaklaşana kadar aynı viteste kal, yaklaşınca boşa al, yavaşla, dur, boşta bekle. Bazıları sana durana kadar viteste tut vs derler, acil bir durum olursa menvra yap diye, bu kadar acil bir durum çok çok nadir denk gelebilir zaten herkes yavaşlıyor ışıklara doğru, ilave olarak boştayken kırmızıya doğru yaklaşırken, bir durum olsa ikiye geçip menevranı yapman 1 saniye bulmaz bile. Motor freni ile vites düşürerek yavaşlamak keyifli gelebilir ama fren balatası değiştirmenin masrafı, baskı balata değiştirmekten çok daha düşüktür bunu da bil. Yavaşlarken ne kadar çok vitesi kurcalar, motor freni yapıp baskı balata ve motora yük bindirirsen baskı balata ömrünü de o kadar hızla kısaltırsın. O yüzden al boşa, frenle yavaşla ve dur. Kafada hesap yapma şuna mı atayım buna mı atayım diye.

    Hocam sadece manevra değil, motorun durması durumunda direksiyon kitlenmesi vs gibi de bir muhabbet var. Aslını bilmiyorum açıkçası ve yeni arabalarda böyle bir durum hiç duymadım lakin tecrübeli şoforlerden öğrendiğim viteste kalınması gerektiğidir. Tekerlerle motorun bağlı olması aynı zamanda daha güvenli ve iyi bir yavaşlama sağlar, daha iyi kontrol sağlanır aracın hızı üzerinde. Size şu açıdan katılıyorum; mesela istanbul trafiğinde devamlı bu işi yapmak yorabilir. Ancak baskı balata konusunda katılmıyorum. Düzgün vites değiştiriyorsanız, araba çok yığılmayacak şekilde frene hafif dokunup debriyajdan ayarlı çekiyorsanız ayağınızı; zaten 1. viteste yaptığınız dur-kalklar kadar bile etkisi olmaz 4-3-2 düşmenin. Yakıt ekonomisi de bir gerçek. Ufak bir oranda etkise de uzun vadede önemli bir ayrıntı.

    Özet geç lan ... : Çok laf salatası yaptık herkes istediği alıştığı gibi kullanır ekonomi olayı da yere zamana göre değişir

    Saygılar

    80lerden kalma araba muhabbetleri onlar. Hanginizin aracı viteste ya da boşta yavaşlarken stop etti yakın zamanda? Ben hiç böyle bir şey yaşamadım 15 senedir. İlave olarak direksiyon kitlenmez elektrohidrolik ve fren hidroliği iptal olur ama yine yön verip durdurursunuz. Sonuçta 30 tonluk tıra manevra yaptırmıyoruz. Stop etmiş itilen araçlarda direksiyon kilitlenmiş mi oluyor? yoo. Artı ışığa yaklaşırken hızımız ne zaten 10-15km riskli bir durum da yok. Uzun yolda bayır aşağı kontak kapatmak desek tamam anlarım da bu başka birşey. "Tecrübeli şöför" denilen şeyi geçeceksin, onlar 30 sene öncesinin araçlarını düşünerek konuşurlar hala. Günümüzdeki araçlar gayet güvenli ve stabil araçlar. Lpg falan kurcalamadığınız müddetce olay kolay da ne stop ederler, ne direksiyonları kitlenir.




  • En son tamamen durmak için 1. vitese alınması tamamen sakat ve saçma. Babana hörmetler ancak kendi bilgisi kendisine kalsın.
    Sırasıyla; 3 - 2 - debriyaj+fren - boş+fren.

    İyi yolculuklar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    5-4-3-2-1 yapmak yakıt tüketimini azaltabilir fren kullanılmazsa, fakat baskı balata çabuk biter bu şekilde, ben 3.viteste yaklaşırken hız 30a falan indi mi boşa çekerim, baktım yeşil yandı durmadan 2ye çeker vınnn, düşük bir ihtimal 3e

    Yakıt tüketimi değilde, fren balatası için tercih ederler genelde... Ama en son 1'e alınması iyi değil.
  • Ayak debriyajda ise vitesin önemi yok. İstediğin viteste bekleyebilirsin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetkalecik

    quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    5-4-3-2-1 yapmak yakıt tüketimini azaltabilir fren kullanılmazsa, fakat baskı balata çabuk biter bu şekilde, ben 3.viteste yaklaşırken hız 30a falan indi mi boşa çekerim, baktım yeşil yandı durmadan 2ye çeker vınnn, düşük bir ihtimal 3e

    Yakıt tüketimi değilde, fren balatası için tercih ederler genelde... Ama en son 1'e alınması iyi değil.

    pardon hocam 2den boşa çekilir tabi 1e alınmaz zaten zor geçer
  • Işığa gelirken 5.viteste bile olsam vites küçültmem, iyice yavaşlayınca 5ten direk 1e alırım arabayı, sonra yeşil yanana kadar boşta beklerim, eğer yanımda denk güçte kapışmak isteyen bir araba varsa 1e takar ayak debriyajda yeşilin yanmasını bekler sonra köklerim. 5ten 1e kadar tek tek vites küçültmek her seferinde debriyaja basılacağı için bası-balatayı çabuk bitirecektir bence.
  • Bunu da gördüm ya :)

    Nasıl durulacağına dair bir sürü mesaj atılmış altı üstü arabayı durduracaksınız lan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: walegx

    arkadaşlar ben ehliyeti aldım ama bir sorum var kursta bana şöyle söylediler ; kırmızıda dururken 3.vites te gidiyoruz diyelim kırmızı ışığa yaklaşırken 2. vites e aldım ve durdum boşa aldım . ancak babam bana 3-2- en son durmaya yakın 1.vites e al diyor babamda 16senedir kullanıyor ama kararsız kaldım durmadan vitesi değiştirmek zor oluyor 2.viteste durup boşa alsam olmuyor mu? en doğrusu nedir?

    Manuel araba için;

    1- Hiçbir zaman gereksiz vitesle oynama(yeri gelir çok acayip bir duruma düşersin ve vitesle oynamak senin için bir alışkanlık olmuştur, bu yüzden panik olursun ve allah korusun kaza bile yaparsın) yapma.

    2- Ne yani 3.viteste araba durmaz mı? 5.viteste bile araba durur. Bazı arkadaşların da dediği gibi arabayı giderken boşa hiçbir zaman alma motor frenini devreden çıkarıyosun böylelikle ve olmaz denen kaza başına gelebilir ve böylelikle frensiz en azından elinde hiçbir şeyin kalmaz. (inşallah yaşamazsın böyle bir şeyi).

    3- Buna ek olarakta bazı arkadaşların yorumlarını çok boş buldum. (Alınabilirler)

    **Araba hangi vites olursa olsun önceliğin sakin kalmak olucak trafikte bunu unutma.

    4- Şimdi diyelim araba 3.viteste kırmızı gördün debriyaj'a basıcaksın arabayı uzatıcaksın ve o mesafe içinde yavaşça frene dokunup arabayı durdurucaksın.

    Not : Her anda da her zaman önceliğin debriyaj sonra fren olsun. direk frene yüklenirsen araba tekler ve istop eder. kalabalık trafikteysen karmaşa çıkar panik olursun. (biz aceleci toplumuz severiz korna çalmayı :))

    4- Arabayı durdurduktan sonra vitesi boşa al ve debriajdan ayağını çek. arabanın sürekli viteste kalması balatalar için iyi bir şey değil. hemde kırmızı ışıkta viteste beklemek ayağını da yorar insanın, özellikle uzun yolculukta.

    5- Sana tüm bu anlattıklarımdan sonra düşen tek iş, boş vitesi 1.vitese geçirirken istop yaptırmaman ki bu da tamamen pratikle olacak bir iş.

    Konu tamamen bu ekleyecek adam gibi bilgisi olan arkadaşlar varsa eklesinler. benim de bilmediğim şeyler olabilir..

    Otomatik vites için ise;

    Araba tamamen durmadan boş vitese almak sakıncalı diyor tamirciler. dişlilerde ileriki zamanlarda problem yaratabiliyormuş.
    Bir de otomatik arabada giderken kontak kapatmamak gerekiyor diye biliyorum fren devre dışı kalıyor. bilgi bilgidir sonuçta. (kontak kapatmayı manuelde yapan manyaklar var)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi can_coskuun -- 3 Şubat 2015; 18:14:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: walegx

    quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Her durulduğunda 1'e alınır (Almanya'da "halten, einschalten" diye öğretiyorlardı). Böylece karar verip kalkmak gerektiğinde dikkat daha az dağılır ve doğru güçle kalkılabilir. Motor 2 ile tekler, boş vites zaman ister, 1 ile makina hazırdır. Bu güçlü bir öğretidir, biraz da vites iki veya üçte unutulmasın diye böyle alıştırıyorlar.

    Ancak 30 sn'den daha uzun beklemelerde mutlaka boşa alınmalıdır. Işığa yalklaşılırken eğer bekleneceği kesinse, hız yüksek değilse, eğim aşırı değilse, ayak frendeyse 2'den boşa alınabilir.

    dostum benim kolayıma debriyaj+fren 2.viteste durmak geliyor sonra süre çoksa boşa alıyorum az ise 1.vites e alıyorum durmuş vaziyetteyken bu zararlı mı? Senin dediğin = yani durmamışken 2.vitesteyim hala durmadım 1.e vites e takıp öyle mi durmak lazım senin dediğinde?

    debriyaja bastığın anda zaten boşa almış oluyorsun. Zaman zaman motor ısınmışken motor frenini kullanırım yüksek devir çevirip gaza basmadan durur. Ancak genelde üşenip yaklaşırken gazdan çekip durmaya yakın araba teklemeden boşa alırım. hadi 2 ye kadar motor freni yaptın da 1 e atmak nedir. 1 bence sadece kalkışta kullanılır ve ya çok yavaş geçilmesi gereken kasis vb yerlerde kullanılabilir. Bunun dışında 1 e atmak bence saçma zaten 0-20 arası hızda birinci vitese ihtiyaç var çoğu arabada. bu hızı da boşta durmanın bir zararı olmaz frene bastın mı çok kısa sürede durursun bu hızdan sonra zaten. Hatta bire yüksek hızda geçirmeye çalışırsan zarar bile verebilirsin.




  • adminler konu kilitlenebilir bildiğin mesaj kasmaca oldu :D
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.