Şimdi Ara

Köprü ve otoyol ihalesi iptal edildi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
1
Favori
1.191
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • İhale yapıldığında açılan konu geri dönüşüm kutusuna gönderilmiş.

    Türkiyenin özeti, cahil özgüveni kepazeliğin göstergesiydi o konu oysa ki...
  • O degil de madem ucuzdu neden taban fiyat yuksekten acilmadi?

    Peki neden daha fazla para veren cikmadi?

    İkincisi yarin deprem olsa, kopru otoyol yikilsa ne olacak? Sartnamede bunlar var mi? Alinan bir risk varsa kazanc da o oranda cok olmali.

    O kadar parayi bir cirpida kolay kolay kimse cikarip veremez.

    O zaman tek care sure kisaltilsin, mesela 10 senelik ihale acsinlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi catalyst -- 22 Şubat 2013; 21:06:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Forumda çok araba satılıyor gibi bir düşünce olmasına rağmen, ülke olarak otomobil rakamlarımız komik seviyede. Bayramlarda, mesai çıkışlarında halimiz belli, park yeri olmayanlar arabasını diğer mahalleye park ediyorlar, trafik terörünün aldığı canlar malumunuz.

    1973 yılında yapılmış köprüyü bir çeyrek asır daha kiralarsak bizim trafik derdimiz bitmez,önümüzdeki yıllar araç sayımız arttıkça problemlerimiz katlanarak artacak. Holdinglerimiz; özellikle de Koç yıllardır devlet eliyle palazlandı,bu ülkeye vefa borçlarını ödemelidirler,madem RTE'nin tek adam olduğuna hemfikiriz Sn.Başbakan yeni otoyolları özel sektöründe hoşuna gidecek teşviklerle bu arkadaşlara yaptırsın. Ne bileyim bonus yapsın kamulaştırma bedeli bizde desin, 500 km'ye 50 km'de bizden desin, harcanacak mazotundan ötv,kdv almasın. 49 yıllığına kiralanacağına 59 yıllığına kiralasın, yeter artık iş adamı görünümlü kompradorlardan çektiğimiz.

    1 km otoyolun maliyeti kamulaştırma hariç 6 milyon $ mış. 5 milyar 640 milyon dolar ile (kamulaştırma hariç) 940 km yapılabilir.

    2023 yılına kadar tamamlanması hedeflenen otoyol projeleri ve uzunlukları ise şöyle:

    Proje Uzunluğu (kilometre)

    Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu 421

    Kuzey Marmara Otoyolu 414

    Sabuncubeli Tüneli 7

    Ankara-Samsun Otoyolu 472

    Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir Otoyolu 359

    Ankara-İzmir Otoyolu 535

    Afyonkarahisar-Antalya-Alanya Otoyolu 490

    Sivrihisar-Bursa Otoyolu 202

    Şanlıurfa-Habur (Diyarbakır Bağl. Yolu Dahil)Otoyolu 442

    Gerede-Gürbulak Otoyolu 1.276

    Ankara-Niğde Otoyolu 342

    Aydın-Denizli-Burdur Otoyolu 330

    Yalova-İzmit Otoyolu 81

    Mersin – Silifke(Taşucu) Otoyolu 98

    Çiğli-Aliağa-Çandarlı Otoyolu 81

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Suudlar ihale gününe yetişemedi yeniden satılacak

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Bunlar : köprüyü, otoyolu, tası tarağı satıyoruz 5 liraya
    Şakşakçılar: iste budur, padişahım benim, vs vs.
    Biz: kardeşim 5 lirayı 3 -5 yılda kazanıyor zaten. Resmen saçmalık.
    Şakşakçılar: sizde herseyi muhalefet edin bir ok bildiginiz yok.
    Aradan 2 ay geçer
    Bunlar: o paraya satmıyoruz. Meger az vermişler. (Millet unutsun biz daha sonra daha ucuza satarız)
    Şakşakçılar: helal olsun bizi bizden daha cok düşünüyor. Cok adaletli bunlar.
    Biz: yav he he.
    Edit imla.

    yav he he ye çok güldüm nedense




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WapTRyphoon

    quote:

    Orijinalden alıntı: sakallıyan

    madem RTE'nin tek adam olduğuna hemfikiriz

    burda kimsenin ağzından böyle düşünce işitmedik. neye dayanarak bu yorumu yaptınız merak ettim, kim hemfikir bu konuda?

    Hocam bildiğiniz gibi sadece 2013 yılında akaryakıta -yanlışım varsa düzeltin 3 defa zam geldi. Forumda her zam sonrası konu açıldı,kimisi mükerrer oldugundan kimisi de siyasi içerikten dolayı silindi. Zamların (güncelleme) sıklaşması ve petrol fiyatları düşerken, akılcı bir neden olmazken yapılmasına istinaden başbakan defalarca kez bu forumda tek adam=padişah olarak anıldı.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sekoya81

    hehehe ucuza gitti dediğimizde bizi korelilik,komünistlikle suçlayan kraldan çok kralcılar konuya bekleniyor.

    Aynen
  • işte bu dostum, bu devlet bir havika. ne kadar iyi hesaplamışlar allah başımızdan eksik etmesin yoksa çok büyük bir hataya düşecektik.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sakallıyan


    quote:

    Orijinalden alıntı: WapTRyphoon

    quote:

    Orijinalden alıntı: sakallıyan

    madem RTE'nin tek adam olduğuna hemfikiriz

    burda kimsenin ağzından böyle düşünce işitmedik. neye dayanarak bu yorumu yaptınız merak ettim, kim hemfikir bu konuda?

    Hocam bildiğiniz gibi sadece 2013 yılında akaryakıta -yanlışım varsa düzeltin 3 defa zam geldi. Forumda her zam sonrası konu açıldı,kimisi mükerrer oldugundan kimisi de siyasi içerikten dolayı silindi. Zamların (güncelleme) sıklaşması ve petrol fiyatları düşerken, akılcı bir neden olmazken yapılmasına istinaden başbakan defalarca kez bu forumda tek adam=padişah olarak anıldı.



    kim padişah olarak andı kardeş, siz görmek istediğiniz gibi yorumluyorsunuz konuyu.

    6 yıldır bu foruma üyeyim, bahsettiğiniz gibi rte'ye tapan bir kesime rastlamadım burada.

    "rte'nin tek adam olduğundan hemfikiriz" diyerekte, kendi düşüncelerini aklın sıra burdakilere dayatmaya kalkıyorsun...

    rte'ye bu kadar tapsalar 3 kuruşluk benzin zammında konu bile açmazlardı, benzin 5 tl olmaya yaklaştığında; kontak kapatma protestoları gibi şeyler yaşanmazdı burda.

    bu protestoyu rte yandaşları yapmıyor elbette.

    rte'den bıkmış karşıtları yapıyor.

    sizin yaptığınız gibi bunun forum geneline yaymak doğru değildir. lütfen insanların yalan yanlış yorumlarla, aptal saptal beyanatlarla akıllarını karıştırmayınız..

    buradaki hiçkimse rte'den memnun değildir desem, ne kadar genel konuşmuş olsamda, çoğunluğun düşüncesine daha uygundur....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WapTRyphoon

    quote:

    Orijinalden alıntı: sakallıyan


    quote:

    Orijinalden alıntı: WapTRyphoon

    quote:

    Orijinalden alıntı: sakallıyan

    madem RTE'nin tek adam olduğuna hemfikiriz

    burda kimsenin ağzından böyle düşünce işitmedik. neye dayanarak bu yorumu yaptınız merak ettim, kim hemfikir bu konuda?

    Hocam bildiğiniz gibi sadece 2013 yılında akaryakıta -yanlışım varsa düzeltin 3 defa zam geldi. Forumda her zam sonrası konu açıldı,kimisi mükerrer oldugundan kimisi de siyasi içerikten dolayı silindi. Zamların (güncelleme) sıklaşması ve petrol fiyatları düşerken, akılcı bir neden olmazken yapılmasına istinaden başbakan defalarca kez bu forumda tek adam=padişah olarak anıldı.



    kim padişah olarak andı kardeş, siz görmek istediğiniz gibi yorumluyorsunuz konuyu.

    6 yıldır bu foruma üyeyim, bahsettiğiniz gibi rte'ye tapan bir kesime rastlamadım burada.

    "rte'nin tek adam olduğundan hemfikiriz" diyerekte, kendi düşüncelerini aklın sıra burdakilere dayatmaya kalkıyorsun...

    rte'ye bu kadar tapsalar 3 kuruşluk benzin zammında konu bile açmazlardı, benzin 5 tl olmaya yaklaştığında; kontak kapatma protestoları gibi şeyler yaşanmazdı burda.

    bu protestoyu rte yandaşları yapmıyor elbette.

    rte'den bıkmış karşıtları yapıyor.

    sizin yaptığınız gibi bunun forum geneline yaymak doğru değildir. lütfen insanların yalan yanlış yorumlarla, aptal saptal beyanatlarla akıllarını karıştırmayınız..

    buradaki hiçkimse rte'den memnun değildir desem, ne kadar genel konuşmuş olsamda, çoğunluğun düşüncesine daha uygundur....








    Hocam ben ne diyorum siz neler yazıyorsunuz!. Yarım sayfalık yazıdan bir kelimeyi çekip konuyu nerelere taşıdınız.

    Günümüzde tek adam,padişah,diktatör gibi titrler zaten övgü değil aksine yergi olarak kullanılır. Brent petrolün nominal fiyatlarının düşüşte olduğu bir vakit gelen 8 kuruşluk zamdan sonra "padişahım çok yaşa" yazıp tepkisini gösteren ve destek gören var mıdır?.. Vardır, hatta çoğunluktadır. "Cari açık var, vergiler ödenmiyor adamların eli mahkum dolaylı vergilerden topluyorlar, vb. " muhabbetleri yapan forumca azınlık, sandıkça ezici çoğunluk tebaa var mıdır? Onlar da vardır. Sonuçta iki taraf için de bir padişah vardır.

    Yani konu son cümlenizdeki gibi memnuniyet veya memnuniyetsizlik olayı değil, RTE'nin (tek adam=erkli olmak) bir başbakan olması sebebiyle otoyolların satışı yerine yenilerini işadamlarına yaptırma,diretme gücünün olmasıdır.

    Kimsenin burada birşey dayatma gibi bir kudreti yok, sanal ortam sonuçta. "Aptal, saptal gibi...." Bu yazdığınız size yakıştı mı?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: taşkafa

    Çok sevindim..Bu iptal körfez, İzmir hattı.... En çok zoruma giden Boğaziçi ve Fatih köprülerinin satılmasıydı.. Parasını devlet olarak vermişsin yapılmış bitmiş 77 Milyon insanın içlerinde vergilerini ödeyenlerin parasıyla yapılmış..Şimdi para basıyor..Bankonot matbaası...Alın bunu satıyorum...Bakımını işletmesini siz yapın..Ne demek ?..Oradan gelen parayı hazineye aktarma bir kısmını bakıma , tamire, yenilemeye harca her şey tertemiz olur..Niye altın yumurtlayan tavuğu satarsın ?..Devlete para lazım derseniz Köprüye bir değer biç.Bu iki köprü kaç dolara mal oldu ayrı ayrı fiyatları belli....Hisse senedi çıkar , köprüyü parasını alıp kendi vatandaşlarına sat..İsteyen vatandaşlar parası kadar satın alsınlar..Her yıl kar payını alsınlar..Ben devletim yıllık net karın % 20 si benim haaaaa...Dersin..En güzel yatırım....Saygılarımla..


    satılmaması en güzeli. illa satılacaksa öncelikle halka satılması daha iyi.




  • Dün Habertürk te köprülerin maliyet fiyatları yazıyordu..Boğaziçi köprüsü 22 Milyon USD .. toplam maliyeti...Fatih ise 400 Milyon USD toplam maliyeti..Birini 22 milyon hisse senedi yap her hisse tanesi 15 USD dan halka sat..Fatih Köprüsünü 400 Milyon hisse senedi yap her hisseyi 5 USD fiyatla halka sat..Her yıl hangi köprü ne kazandı ? Birinde 22 milyonda biri diğerinde 400 Milyonda biri o hisseye ödensin....En şahane ve sağlam yatırım..Kimse han ,hamam arsa tarla almaz..Köprü senedi satın alır..Ödediği parayı üç yılda geri alır...Devamı ömür boyu kazanç.. 5 USD lik hisse senetleri 10 - 20 - 30 USD değer kazanır..Borsada alınıp satılır.Her an paraya çevirilir....VATANDAŞ KAZANIR...DEVLET KAZANIR... NOT. Köprülerin maliyetleri doğru rakamlar...Onların dışında yazdığım rakamlar fikir vermek için sembolik rakamlar..Bir hesaba dayanmıyor..Bilginize, .Saygılarımla..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 23 Şubat 2013; 17:44:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: taşkafa

    Dün Habertürk te köprülerin maliyet fiyatları yazıyordu..Boğaziçi köprüsü 22 Milyon USD .. toplam maliyeti...Fatih ise 400 Milyon USD toplam maliyeti..Birini 22 milyon hisse senedi yap her hisse tanesi 15 USD dan halka sat..Fatih Köprüsünü 400 Milyon hisse senedi yap her hisseyi 5 USD fiyatla halka sat..Her yıl hangi köprü ne kazandı ? Birinde 22 milyonda biri diğerinde 400 Milyonda biri o hisseye ödensin....En şahane ve sağlam yatırım..Kimse han ,hamam arsa tarla almaz..Köprü senedi satın alır..Ödediği parayı üç yılda geri alır...Devamı ömür boyu kazanç.. 5 USD lik hisse senetleri 10 - 20 - 30 USD değer kazanır..Borsada alınıp satılır.Her an paraya çevirilir....VATANDAŞ KAZANIR...DEVLET KAZANIR... NOT. Köprülerin maliyetleri doğru rakamlar...Onların dışında yazdığım rakamlar fikir vermek için sembolik rakamlar..Bir hesaba dayanmıyor..Bilginize, .Saygılarımla..


    serbest piyasaya ters düşer taksi plakasına dönüşür. fiyatı piyasa belirlese daha iyi olur.

    en güzeli hiç satılmaması.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Bunlar : köprüyü, otoyolu, tası tarağı satıyoruz 5 liraya
    Şakşakçılar: iste budur, padişahım benim, vs vs.
    Biz: kardeşim 5 lirayı 3 -5 yılda kazanıyor zaten. Resmen saçmalık.
    Şakşakçılar: sizde herseyi muhalefet edin bir ok bildiginiz yok.
    Aradan 2 ay geçer
    Bunlar: o paraya satmıyoruz. Meger az vermişler. (Millet unutsun biz daha sonra daha ucuza satarız)
    Şakşakçılar: helal olsun bizi bizden daha cok düşünüyor. Cok adaletli bunlar.
    Biz: yav he he.
    Edit imla.


    aynen böyle oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: sekoya81

    hehehe ucuza gitti dediğimizde bizi korelilik,komünistlikle suçlayan kraldan çok kralcılar konuya bekleniyor.


    Onlar dusunmek yerine biat ettikleri icin simdi senden daha fazla iptal kararini savunurlar merak etme



    Durumu güzel özetlemişsiniz.
  • köprüleri kiralayan firma çalıştırırken vergi ödemeyecekmi ?...

    devlet şu anki çalışan her firmanın dolaylı yoldan yüzde 48 ortağı...

    sizin bakış açınız tamamen yüzeysel... bunun karayolunda çalışanı var asfaltı var ... koskoca bogaziçi köprüsü asfaltı yenilenecek bu durum var...

    çok ucuza gitmedi çunku satış yok kiralama var... çok ibaresi abartılı oluyor...

    bence milleti daha çok soymanın bir yöntemini buldukları için ihale iptal edildi emin olun...
  • ihaleyi kazanan firma vazgeçtiyse onu (teminat yakarak vb) madur etmemek için ihale devlet eliyle iptal edilmiş olabilir..

    kamu yararı gözetildiğine inanmak kolay değil, her şeyde bit yeniği arar olduk..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Saçmalığın daniskası. Otoyol ve köprülerin özelleştirilmesine sonuna kadar karşıyım ama bu yapılan da hiç etik değil.

    1) Ya başta böyle birşeye hiç kalkışmayacaksın
    2) Kalkışıyorsan o zaman seni tatmin eden bir fiyatı alt limit olarak koyacaksın.

    Herşey bitmiş ortada ihaleyi kazanan var ve "Ben vazgeçtim" diyorsun. Çocuk oyuncağı mı bu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vozer -- 24 Şubat 2013; 14:56:39 >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.