Bildiğiniz üzere Korsan temalı online tarayıcı tabanlı aksiyon tarzında gemi savaş oyunumuz vardı ve 2 sene önce çalışmalara başlayıp oyunun geliştirilmesine ara vermiştik.Çoğu arkadaş bize tepki göstermişti ve devam edilmesini istemişti fakat o zamanlarda o tarzda bir oyun yapmak için sıfırdan başlayıp bütün sistemi yazmak için çok fazla bir zamana ihtiyacımız olacaktı ve bizde farklı projelere yönelmek istedik bu nedenden dolayı projemizi askıya almıştık, gelen mailler ve gelen çok fazla talep üzerine askıya aldığımız projemize tekrar başlama kararı aldık.
O zamanki projemizde oyun izometrik şekilde olacaktı ve 2.5D dediğimiz sistemi yapmak istiyorduk fakat yeni bir karar ile oyunu tamamiyle 3D boyutta yapmaya karar verdik.Oyun yine kuş bakışı moduyla oynanacak fakat oyundaki modeller tamamiyle 3 boyutlu olacak ayrıca oyun için fizik sistemleri üzerindede çalışacağımızı belirtmek isteriz, oyunu yormayacak şekilde oyuna fizik eklemeyi düşünüyoruz.(dalga,rüzgar,dönme açıları, gülle, çarpışma vs.)
Projeyi çok fazla kişi beklediğini bildiğimiz için sizler için çalışmaya başladık bile ve zaten uzun süredir Roadscrat Games için geliştirmekte olduğumuz network sistemini oyuna entegre ettik ve halen daha network sistemi üzerinde çalıştığımızı belirtmek isteriz ayrıca geliştirmekte olduğumuz network sistemi ilk defa Korsan Pusula adlı oyunumuzda kullanılacak ve bu yüzden biraz heycanlıyız
Network kısmından hariç olarak oyun kısmı ise yarıda olup geliştirmeye devam ediyoruz grafiksel anlamda ve yazılımsal anlamda halen daha çok fazla eksiğimiz var ve network sistemine entegre konusunda halen çalışıyoruz ve uzun sürecek gibi gözüküyor çünkü çok fazla sorgu kullanıyoruz ve çok iyi ve açıksız bir sistem yazmaya gayret ediyoruz.
Peki oyun sisteminde ek olarak neleri eklemeyi planlıyoruz ?
Fizik sistemi (dalga,rüzgar,dönme açıları, gülle, çarpışma vs.) Hasarları ayrı ayrı hesaplama (yelken ve gemi gövdesine vuruşları ayrı ayrı hesaplama) Çok fazla sayıda özel harita ve savaş sistemi Geminin kontrolünde dönüşlerinde hasar hesaplama ve hız sistemini ayrı ayrı hesaplama Bütün gülleler belirlenen hedefleri direk vurmayacak kaçırma şansınız olacak Hava şartları (dalga ve rüzgar) Gece ve gündüz sistemi Yani hedeflediğimiz sistemde sadece gemisi iyi olanların diğer gemilere üstünlük kurabileceği bir sistem yerine hem yeteneklerinizi hemde zekanızı kullanmanızı sağlayacak tarzda bir oyun sistemi planlıyoruz.Bu sayede savaş esnasında olumsuz giden bir savaşı yetenekleriniz ve zekanız sayesinde lehinize çevirebilecek ve kazanabileceksiniz.