Şimdi Ara

Körüklü Otobüste Aktarma Nasıl Oluyor? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
21.782
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Tesekkur ediyorum guzel bilgiler icin. :)
  • Karbon 12 hocam o kadar güzel anlatmışsınız ki, şimdi anlayamadığım bir noktaya açıklık getirmiş oldum.

    Ikarus'larda römorktaki tekerlerin dönmesi nedeniyle lastiklerin daha az aşındığını düşünmekteydim. O 345 K'lerdeki dönme hareketinde ise iki tekerin birden dönmemesi, daha fazla lastiğin aşınmasına yol açıyor diyordum. Kendimce açıklama olarak da sağlı sollu çift tekerleğe sahip dingilin daha fazla taşıma kapasitesi olduğu için aşınmadan taviz verilip daha fazla yolcu taşınabildiği fikrini getirmiştim.

    Şimdi iz takibi konusunu öğrenmiş oldum ve direkt açıklığa kavuştu. Konuyla ilgili olarak Avustralya'daki çok römorklu yük katarlarını koyayım da tam olsun:

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=RRNRbfiyHWA#t=72s




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    İngilizcesi ARTICULATED BUS. Adana'da fabrikası var. TEMSA imal ediyor. Körükten sonrası römork şeklinde, tahrik unsuru yok. Ön tekerler de sadece yönlendirme için. Motor ön ve orta dingilin arasında, otomatik şanzıman da arkasında, tahrik edilen de ortadaki (çift tekerlekli) dingil.

     Körüklü Otobüste Aktarma Nasıl Oluyor?


     Körüklü Otobüste Aktarma Nasıl Oluyor?


    Aynen öyle. İstanbuldaki man lar motor önde arkada vagon gibi geliyor. Mersedeste motor arka yada ortada.




  • Benim anlamakta zorlandığım şey römork kısmında motor var nasıl itişe mukavemet gösteriyor bu kısım, ya da ne bileyim kafa karıştırıcı:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    ikarusların motor ortada tahrik ortada mercedesin motor en arkada tahrikte en arkada. araca neden mercedes böyle bir düzen yaptı bilemem

    Mercedes in cekisi en arkada mi?

    O zaman cok orantisiz guc dagilimi olur ama?

    Ustadlarimiz gelsin, aydinlatsinlar bizi :)

    Orantısız güç dağılımı, dağılım değildir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu otobüslerde öyle transmisyonlar var ki...

    Hiç adı, sanı duyulmamış üreticilerin tam otomatik, takviyeli, harici veya dahili yağ soğutuculu, elektronik kontrollü, motorun torkuna göre özel üretilmiş, yüzbinlerce kilometre yol katetmeye müsait ve küçük bir otomobil fiyatına sandıkta satılan "transmisyonlar"

     Körüklü Otobüste Aktarma Nasıl Oluyor?


    Burada bir transmisyonun 6000 x 4800 piksel 6.1 MB resim var: TIKLA




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    ikarusların motor ortada tahrik ortada mercedesin motor en arkada tahrikte en arkada. araca neden mercedes böyle bir düzen yaptı bilemem

    Mercedes in cekisi en arkada mi?

    O zaman cok orantisiz guc dagilimi olur ama?

    Ustadlarimiz gelsin, aydinlatsinlar bizi :)

    Orantısız güç dağılımı, dağılım değildir.

    Cidden ilginç yalnız...

    kocaman otobüsün çekişi en arka aksta. Ortada körük falan... ilginç :))




  • Asıl ilginç olan; bizim normal arabalarla bile girmeye çekindiğimiz feci trafiklerde, sabahtan akşama kadar o koca otobüsü süren şöförlerin ruh sağlığının nasıl bozulmadığı?? Adamlar resmen ızdırap çekiyorlardır... Gerçi bazı şöförler cidden kafayı bozmuş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bir citaro tam otomatik şanzumana sahip motor sol arkada diklemesine bir bölme içerisine yerleştirilir .Ön tarafa elektrikli kontrol üniteleri sol taraftan bir kanal vasıtası ile iletilir çekiş arka aksa aittir yalnız elektronik devreler sayesinde tüm tekerlere kontrol fren mekanizması sağlanır bakınız araçların sürücü arkasındaki kaplamada alt köşede matkap delgi yapmayınız levhası ilişir kablolar buradadır. Ikarus 260 larda motor ortadır arka kısımda mekanik bir aksam pek yoktur

    http://fotogaleri.hurriyet.com.tr/galeridetay.aspx?cid=4341&rid=2
    bu araç iettnin elinde ki tek 2000 model man otobüstür tekrar aktif serviste kullanımına devam ediyor

    işletme maliyeti parça fiyatları ve kalitesiz şöförler yüzünden iett artık mercedes kullanımını azaltmaya karar kıldı bir citaro 260 binlira ise eş değer bmc 160 bin lira




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Bu otobüslerde öyle transmisyonlar var ki...

    Hiç adı, sanı duyulmamış üreticilerin tam otomatik, takviyeli, harici veya dahili yağ soğutuculu, elektronik kontrollü, motorun torkuna göre özel üretilmiş, yüzbinlerce kilometre yol katetmeye müsait ve küçük bir otomobil fiyatına sandıkta satılan "transmisyonlar"

     Körüklü Otobüste Aktarma Nasıl Oluyor?


    Burada bir transmisyonun 6000 x 4800 piksel 6.1 MB resim var: TIKLA

    Bir aracın en önemli ve büyüleyici kısmı bence işte tam burasıdır.O kadar karmaşık ve güzel bir yapısı var ki baktıkça bakası geliyor insanın :)




  • İzmir'deki yeni mersolarda tahrik arkada motor sol arkada diklemesine duruyor.

    Araç arkadan itişli körük tüm kasayı itiyor ve geçenlerde gördüğüm bir olay..

    ŞOFÖR BİR DÜĞMEYE BASIYOR VE ARACIN KÖRÜĞÜ ARAÇ DÜZ KONUMA GELİNCE KİTLENİYOR VE BU ŞEKİLDE GERİ GERİ DÜZ BİR ŞEKİLDE GİDEBİLİYOR
  • Aman diyim
  • Hortlatıyorum ama tahrik derken çekiş mi kastediliyor acaba? Sormam lazımdı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaptan Ross

    Hortlatıyorum ama tahrik derken çekiş mi kastediliyor acaba? Sormam lazımdı

    Evet çekiş.
  • Motoru ortada olup orta dingilden tahrikli otobüslerde arka dingil rotludur. İz takibi yapabilmesi için dönülen yöne göre sağa veya sola döner. Arka dingildeki tekerleri çift değildir. Ikarus ile dar ve yüksek MAN otobüsleri görebiliyorsanız katardaki tekerini virazjda takip ediniz.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.