Şimdi Ara

Kosp,hile ve buglar için kapsamlı bir tahlil

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10
Cevap
0
Favori
222
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Her şey bir sebep sonuç ilişkisine dayanır. Hileler de bir sonuçtur ve hileleri doğuran nedenlere bakmak gerekir. Uzun süredir düşündüğüm ve gördüklerimi anlatmaya çalışacağım.
    Hep sorduğumuz soru: neden hile? Ben bildiklerimi sıralayayım:

    Online oyunların hiç birinde tek başına oyuna dayalı bir mantık olmaz. Etkileşim şarttır. Knight da tek başına oynanacak bir oyun değil. Ama knighttaki eksiklikleri sıralarsak kosp, duplicate ve adını hatırlamadığım, duymadığım, bilmediğim pek çok hilenin nedeni daha iyi anlaşılır.
    Nedenler:

    1) Knighttaki en büyük 2 sorundan biri level atlamak. Tek başına level atlamak mümkün değil. Eskiden hilelerin hiç biri bu kadar yoğun değildi. Çünkü level atlamak item bulmak np yapmak bu kadar zor değildi. Level atlayabilmek için yeterli mekan mevcuttu. Çünkü oyunu oynayan kişi sayısını kaldırabiliyordu mekanlar. Mevcut çoğalmaya başladı ve sorunlar çıkmaya başladı. Mekan sayısı yetersiz gelmeye başladı. KO zamanlarında en iyi level atlanabilen mekanlar harpy ve golemdi. Bu mekanlar Toplam 2 serverda 4 taneydi (cz hariç) ve partiler ancak 1 rogue, 1 warrior , 1 priest ve büyücülerden oluşuyordu. yakın dövüşçülerse aposta level yapıyordu. Eskiden en az bulunan karakter buffer ve debufferlardı. Ölünce pek çok kişi % 5 direk kaybediyordu ancak iyi klanlar debufferlara sahipti. İyi klanlar hep iyi yerlerdeydi ve iyi level atlıyorlardı. Mekanların yetersizliği yeni çareler getirdi ve trollere provoke başladı. 3. bir mekan ortaya cıktı. Bir ara golemlerin provoke ile alınmasının önüne geçmek için golemler hızlandırıldı ve doğal olarak bu mekan kaybedildi. Ve mekan sayısı tekrar 2 ye indi. Ama serverda asla kapasite yükselmedi dolayısıyla oyuna her yeni gelen kendini iyi partilerde hızlı level atlarken görmek istiyordu ve ks başladı. İlk büyük haksızlık ilk büyük kavgalar ks ile başladı. KO devri kapandı. Provoke sistemi bitti. Mageler için bir süre mekan bulamama kaygısı oldu taki harpy mekanları keşfedilene kadar. Aoe partilerinde ölüm kaygısı olmaksızın çok rahat level atlayan roguelar çoğalan kapasiteyle ve kaybedilen mekanlarla beraber level atlamada oldukça zorlandı ve kosp çıktı.

    2) Knighttaki en büyük 2 sorundan bir diğeri item. KO zamanlarında harpylerden mirage düşmüyordu. Trolden glave düşmüyordu. Apostan salamander düşmüyordu. Bu sınıfının en iyilerinden olan 3 silahta sadece bosslardan yada henüz o zamanlar çoğunun yanına yaklaşamadığı DM lerden düşüyordu. En iyi item getiren mekan doğal olarak golemlerdi. Golemlerden şu an high class dediğimiz hemen hemen her silah yada zırh düşebiliyordu ve kolay satılıyordu. Ama bunları bulmak yetmiyordu. Çünkü her düşen item +1 olarak düşüyordu ve anvilde itemların upgrade ile iyi bir seviyeye getirilmesi gerekiyordu. Anvilde KO zamanlarında bir dönem varolan bugdan dolayı 1 den fazla trina ile item yakma riski düşürülebiliyordu . bunu çok az kişi biliyor ve o az olan toplulukta bug ın giderilmemesinden dolayı bir süre sağlam item sıkıntısı çekmemişti. KO zamanlarında pek çoğumuz geçitlere sırf oyundan düşmemek için girmezken bir kısım da oyundaki itemları dupelemek için devamlı geçitlerde kendini oyundan düşürüp itemları kopyalıyordu.artan talep, yetersiz arz, tutarsız anvil ve aniden kayboluveren ve iade edilmeyen itemlar oyundaki hala giderilmemiş en büyük bug olan dupeyi zirveye taşıdı.

    3) Bir diğer sorun oyunun ücretsiz oluşu. Ücretsiz ve keyifli bir oyun (en azından başlarda keyifliydi) kullanıcı sayısını çoğalttı. Knight cafelere girdi. Cafelere gidenlerin yaş sınırları düşük olduğu için kurallarda farklı oldu. Olgun insanlar bile çoğu zaman hırslarına yenik düşerken onlar hiç bir zaman bunları dizginleyemediler. Paraları yettiğince cafelerde kaldılar, hatta yemediler içmediler derslerinden oldular. Cafelerde oynadıkları için asla iyi klanlara giremediler. Asla iyi partilerde olamadılar. Asla iyi itemları olmadı. Kendilerini iyi oynayanlara karşı avantajlı çıkarabilecek her şeyden yoksun kaldılar. Cafe sahiplerinin bir kısmı bu çocuklara kendi karakterleri ile oynama fırsatı verdiler. Onlar yattılar çocuklar eğlendiler. Ama kendilerine ait olmayan karakterlerle. ve gün geldi kendini ispat edebilmenin verdiği şevk ile hırsızlıklar başladı. İyi itemlara sahip olabilme arzusuyla dupe başladı.

    4) Knightta iyi klan beraberinde iyi item iyi experience ve mevki anlamına geliyor. İlk zamanlarda oynayan sayısı az iken her karakter değerli idi. Geceleri goleme rogue bulamazdık ve speed pot kullanırdık. Buffer bulamazdık hp, defans scroll kullanırdık ve pek çoğumuz o zamanlar zaten iyi klanlardık. Mevcut çoğalmaya başlayınca iyi klanlar gereklilik halini aldı. İyi klanların liderleri oyun yöneticileriyle de iyi idiler. Onlarla pek münakaşa edilmiyordu mekanlar için. Küçük klanlar ise büyüklerin uykuya dalmasını beklemeleri gerekiyordu. Onlar uyuduğunda boşa çıkan mekanlara geçiyor ve uykudan feragat edip levelını arttırmaya çalşıyordu. İlerleyen levellar cz de kendini avantajlı duruma çıkartacak item açlığını da beraberinde getiriyordu. Sadece iyi klanlar boss kesebiliyordu ve her bosstan item düşmüyordu. Daha çok kesmk en iyinin yanında olmak gerekiyordu. Çünkü amaç np yi yükseltip pelerin giyebilmekti, kolluk değiştirebilmekti söz sahibi olabilmekti, saygı görebilmekti, oyundaki ana amaca ulaşabilmekti. Mevcut çoğaldıkça çoğaldı yetersiz kalan kapasite çoğaltılmadı . exp, np, ve iyi itemı elde edebileceğin iyi klanlara giremeyenler dupeyi, np transferi, jiglingi, kospu ve adını bilmediğim, duymadığım pek çok hileyi getirdiler.

    5) Pek çok online oyunda olduğu gibi knightta da yapılan karakterler belli bir düzeyden sonra gerçek meblağlarla satılabiliyor bilindiği gibi. Oynaması bedava olan bir oyun için iyi yapılandırılmış bir karakter iyi de para ediyor. İtemlardaki kıtlık ve kumara dayalı upgrade sistemi ile değerli itemlarda gerçek paralarla satılabiliyor. Oyunun ilk zamanlarında henüz knight çok popüler değilken sağlam karakterlerin gerçek para karşısında pek bir değeri yoktu. Ama yine artan mevcut ve açlık sağlam karakterlerin iyi silahların değerini arttırdı. Tek başına level yetmiyordu. İyi itemlarla donanmış iyi bir np si olan ve yüksek levellı karakterlerde iyi para ediyordu ve amaca ulaşmakta önemli kriterdi. Ve işin kötüsü cafelerde oynayan pek çok ergen bu yolla para kazanmaya başladı. Oturdukları yerden oyun oynayarak para kazanıyorlardı. Eğlenceli ve kazançlı bir işti. Karakter ve item satışı pek çok cafe sahibinin de iştahını kabartıyordu. Kısa sürede illegal yollarla yapılan sağlam karakterler, iyi itemlar yeterince iştah kabartıcıydı ve bu da beraberinde kospu, karakter hırsızlığını dupeyi ve hemen hemen bütün hileleri oyuna dahil etti.

    6) Bir yer de ne zamanki yöneticiler yönetimden uzaklaşır o zaman kaos başlar. KO döneminin ilk zamanlarında küfürden, ks den, np transferinden adamlar banlanırdı. Görürdük bunları ve ona göre oynardık. Küfür etmezdik, hile yapmazdık. Yöneticiler ne zamanki yönetimden ellerini yavaş yavaş çekmeye başladılar o zaman da hileler yavaş yavaş çoğalmaya başladı. Dupe nin önü kesilemiyordu ama dupeden adamda banlanmıyordu. İtemlar durup duruken kayboluyordu ama şikayetinizi gönderediğiniz mevki sizinle ilgilenmiyordu. Siz uyumuyordunuz yemiyordunuz içmiyordunuz level atlayıp cz de iyi bişeyler yapalım diyordunuz ama gözünüzün önünde np transferi yapılıyordu dur diyen çıkmıyordu. Serverlardaki lagdan dolayı ölüyordunuz ve saatler verip aldığınız % 5 i saçma sapan bir neden yüzünden kaybediyordunuz. Saatlerce uğraşıp item topluyordunuz ama anvilde kumar oynayıp çoğunu kaybediyordunuz. Anvile gitmeyip ufak ufak tasarruf edenlerde dupeye kaptırıyordu parasını. Mekan kıtlığından dolayı iyi parti bulamayanlar kosp kullanıyordu ve siz oturup parti bekliyordunuz bazen çıkyor bazen çıkmıyordu. Yada ks ile sıkıntınıza derman oluyordunuz yada kosp kullanmayı tercih ediyordunuz. İyi partilere giriyordunuz ama iyi partiden yoksun başkaları tarafından mekanınızda ks yapılıp exp nizin içine ediliyordu. Mevcut çoğalmaya başladıkça çoğalan sorunlara K2 yetişemiyordu ve parasal açlığın getirisi olarak sorunları olanlara premier üyelik vaadi getiriyordu. Ya para verip adam gibi oynayacaktınız yada bedava oynayıp her tür illegaliteye başvuracaktınız yada her ikisinden uzak elinizdekiyle yetinecek şansınıza güvenecektiniz. Artan mevcut ve arttırılamayan kapasite bir süre sonra premier üyelerinde derdine derman olamaz oldu. Çünkü eskiden premier üye sayısı azdı. Firma her tür rezilliğe rağmen ciddi anlamda para kazanıyordu ve doğal olarak herhangi bir yaptırım getirmiyordu. Ve ilgisizlik alakasızlık ama eksilmeyen hatta artmaya devam eden kullanıcı sayısıyla birlikte oyuna her tür hilenin girmesine neden oldu. Çoğu hilenin önüne geçilmedi çünkü şikayet eden yoktu. Firma para kazanmaya devam ettikçe bu da devam ediyor edecekte. Oyundaki yapısal kapasiteyi arttırmak, çürükleri gidermek yerine aynı hatalara gebe yeni serverlar açarak kolay paranın tadını çıkartıyor.

    Kendimizi kandırmayalım. Şikayet etmedikçe, eleştirmedikçe, basit olandan vazgeçemedikçe, iyi olanı istemedikçe oyundaki bu gerçeklerle yaşamaya mecburuz. Kimse bıraksın demiyorum. Ama seçici olalım. Bu oyundaki çoğunluk biziz. Bir şeyleri değiştirmekte bize kalıyor.

    Sonuna kadar okuma zahmetine katılan, yorum yapan, ekleme yapan, iyi yada kötü eleştiride bulunan her arkadaşıma şimdiden teşekkür ederim. Konuyu gündemde tutmak için elimden geleni yapacağım. Yazı tamamıyla şahsıma aittir…







  • Bravo tebrik ediyorum.Sonuna KAdar okudum ayakta alkışlıyorum çok haklısın.!
  • eline sağlık oyunu çok güzel anlatmışsın süper bir topik
  • eline sağlık güzel çalışma
  • Eline sağlık çok ii anlatmıssın
  • tebrık ederım çok doğru soylemıssın aslında en buyuk savunma yolu şöyle olabılır
    kral para sevdasına dusmucek
    adam gıbı dolasıcak slotu koxp cu hılecı gordumu yukardan yazı geçicek
  • helal olsun kardes cok ıı acıklamıssn ozellıklede ticket attıımızda bisi iplemedıkleri cok gıcık bısı saglam ıtemlerım gıdıo adamalr dalga gecer gıbı +6 md yolluolar



    emeee saygı
  • çalışman gayet guzel
  • ewt kardes cok doru söledin ben eski KO da golem dönüodular mageler bizde girmek için neLer yapıoduk 1 tane roque chıtın düştümü ne kdr sevinioduK waLLa dünyalar benim oluyordu
  • süper ve çok haklısın arkadaşım
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.