Şimdi Ara

Kral Çıplak... Kral Çıplak... Kral Çıplak... (ÖTV+KDV Zulmü!) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
92
Cevap
1
Favori
10.343
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
147 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 40 bin olayi ilk geldiginde soylemistim 2 yil sonra 40 bin altina araba olmayacak. Bu da ayri bi cakallik devlet de boyle olacagini biliyor yani daha devlet kendi parasina guvenmiyor halk nasil guvensin .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • FIyata gore basamaklar gelince yazmistim, bunu yillik enflasyona gore ayarlamazlar, yavas yavas butun araclar en ust dilime gecer, farkettirmeden vergiyi artirmanin yolunu bulmuslar diye.
  • 2012 de sıfır araç alacakken ötv %37den %40a çıktı, bayi ile anlaşmışken alamadım, aradaki fark çok değildi ama sarsacaktı beni.
    2014 de yanlış hatırlamıyorsam %40dan %45e çıktı.
    2016 da ise 40.000 altı için değişmedi ama üstü için %50 ye çıktı ki, 40.000 altında araç neredeyse yok gibi, 1 yıla da kalmaz zaten.
    Buna birde euro - dolar artışı eklenince alınmaz oldu sıfır araç.

    bu gidişle 2018 de de artar bence. %50 - %55 gibi olur.
    bu söylediklerim 1.6 motor için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fahrenhayt46

    2012 de sıfır araç alacakken ötv %37den %40a çıktı, bayi ile anlaşmışken alamadım, aradaki fark çok değildi ama sarsacaktı beni.
    2014 de yanlış hatırlamıyorsam %40dan %45e çıktı.
    2016 da ise 40.000 altı için değişmedi ama üstü için %50 ye çıktı ki, 40.000 altında araç neredeyse yok gibi, 1 yıla da kalmaz zaten.
    Buna birde euro - dolar artışı eklenince alınmaz oldu sıfır araç.

    bu gidişle 2018 de de artar bence. %50 - %55 gibi olur.
    bu söylediklerim 1.6 motor için.



    Şu anda 1600 cc ve altı, 70.000 üzeri birçok araçta %60 uygulanıyor zaten.
    C sınıfı araçların çoğunda %60.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ysuleymany


    quote:

    Orijinalden alıntı: fahrenhayt46

    2012 de sıfır araç alacakken ötv %37den %40a çıktı, bayi ile anlaşmışken alamadım, aradaki fark çok değildi ama sarsacaktı beni.
    2014 de yanlış hatırlamıyorsam %40dan %45e çıktı.
    2016 da ise 40.000 altı için değişmedi ama üstü için %50 ye çıktı ki, 40.000 altında araç neredeyse yok gibi, 1 yıla da kalmaz zaten.
    Buna birde euro - dolar artışı eklenince alınmaz oldu sıfır araç.

    bu gidişle 2018 de de artar bence. %50 - %55 gibi olur.
    bu söylediklerim 1.6 motor için.



    Şu anda 1600 cc ve altı, 70.000 üzeri birçok araçta %60 uygulanıyor zaten.
    C sınıfı araçların çoğunda %60.

    edit:
    Satış fiyatına göre değil hocam faturada ki çıplak fiyatı 40bin altı ise %45, 40 bin ile 70bin arasına %50, 70 yukarısına %60 uygulanıyor.
    net fiyatı 70.000 olan aracında 150bin kadar olur satış fiyatı.
    Birde kdv var tabi o ayrı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fahrenhayt46 -- 11 Ağustos 2017; 19:59:46 >




  • Bilincli ttoller disinda buradakiler neyin ne oldugunu biliyor.



    Ama ne yazik ki sokakta gobegini kasiyan adamlar daha fazla.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapsın anasını satayım şu fiyatlara ağlayanlar sadece ben ve benim gibiler diğerleri ise şu fiyatlardan hiç etkilenmiyor bile galiba ben çalışmak için yanlış bir sektör seçtim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TIGERSHARK -- 11 Ağustos 2017; 19:59:58 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fahrenhayt46


    quote:

    Orijinalden alıntı: ysuleymany


    quote:

    Orijinalden alıntı: fahrenhayt46

    2012 de sıfır araç alacakken ötv %37den %40a çıktı, bayi ile anlaşmışken alamadım, aradaki fark çok değildi ama sarsacaktı beni.
    2014 de yanlış hatırlamıyorsam %40dan %45e çıktı.
    2016 da ise 40.000 altı için değişmedi ama üstü için %50 ye çıktı ki, 40.000 altında araç neredeyse yok gibi, 1 yıla da kalmaz zaten.
    Buna birde euro - dolar artışı eklenince alınmaz oldu sıfır araç.

    bu gidişle 2018 de de artar bence. %50 - %55 gibi olur.
    bu söylediklerim 1.6 motor için.



    Şu anda 1600 cc ve altı, 70.000 üzeri birçok araçta %60 uygulanıyor zaten.
    C sınıfı araçların çoğunda %60.

    edit:
    Satış fiyatına göre değil hocam faturada ki çıplak fiyatı 40bin altı ise %45, 40 bin ile 70bin arasına %50, 70 yukarısına %60 uygulanıyor.
    net fiyatı 70.000 olan aracında 150bin kadar olur satış fiyatı.
    Birde kdv var tabi o ayrı.

    Mercedes A Serisi, 1595 CC, %60:http://fiyat.mercedes-benz.com.tr/a-serisi

    BMW 1 Serisi, 1496 CC, %60:https://www.bmw.com.tr/tr/fastlane/bmw-fiyat-listesi.html

    Mercedes, BMW lüks demeyin, çoğu C sınıfında %60 oldu ÖTV. Ancak fiyat listelerinde detay vermedikleri için yukarıdakileri yazdım.

    Resmi Gazete'de 25 Kasım 2016'da yayınlanan düzenlemeye göre normalde 1600 CC'ye kadar %60 ÖTV var, ancak 0-40 bin (%45), 40-70 bin (%50) şeklinde istisna var:
    Kral Çıplak... Kral Çıplak... Kral Çıplak... (ÖTV+KDV Zulmü!)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ysuleymany -- 11 Ağustos 2017; 20:11:12 >




  • Şöyle bir şey var, olaya vatandaş gözüyle bakarsanız bugün ÖTV'yi kaldırmak ya da %10'a düşürmek evet çok faydalı olurdu. Ama ülke gözüyle bakarsak resmen kendi ipimizi çekmiş oluruz.
    Ben hükumeti sevmiyorum doğruya doğru ama şu durumdan hükumete yüklenmek yersiz. Muhalefet partisi olarak da ÖTV'den dem vurursanız gülünç duruma düşersiniz.
    Ha ÖTV nereye harcanıyor ya da ÖTV'den KDV alınır mı derseniz evet, bu tartışılabilir.
    Onun dışında hiç bir şey üretmeyen bir ülke olarak ÖTV'nin indirilmesi sadece biraz daha iyi arabalara binmemize yarar. Ama aynı zamanda yurt dışına uçup giden parayı da ikiye katlar.
    Bizim insanımızın cebinde 100 lira para olsun, gider ya Passat bakar ya Golf doldurur. Tüm arabaların fiyatını yarıya çekin. Aynı vatandaş hala Passat ya da Golf bakıyor olmaz, direk gözünü C serisine diker. Çünkü bizim vatandaşımızda "İhtiyacına göre araba" değil "Bütçene göre alabildiğin en iyi araba" mentalitesi var. Siz bugün araba fiyatlarını yarıya çekseniz olacak iki şeyden birisi halkın daha lüks arabalar peşine düşmesi, diğeri ise tüm ahalinin altına araba çekmesi. Cebindeki 100 lirayla Passat bakan adam birden bire fiyatlar yarıya düşse kendine Passat'ı alır, kalan paraya da eşinin altına bir Golf çeker.
    Ha bu 10-15 yılda belki 20 yılda körelir ama şu anda araba konusunda cidden aç bir milletiz. Bu dediğinizi yapmak ÖTV'yi kaldırmak hükumetin gelirini baltalasa iyi, ülkeyi baltalar.

    Ha yarın öbür gün yerli bir otomobil üretirsiniz, belli başlı ihtiyaçlara cevap verebilecek bir otomobil olur. Sadece iç pazarda satılsa bile ülkeyi rahatlatır, o zaman refah düzeyimiz artmaya başlar.

    Bakın bizim polisimizin altındaki araba Ford, Renault ya da Toyota. Üretimi Türkiye'de bile yapılsa Türkiye'de üretilen otomobilin Türkiye'ye istihdam dışında hiç bir faydası yok. Bizim polisimize denir ki "Arabada çizik olsa maaşından ödersin" O yüzden polisler arabaya bişey olmasın diye uğraşır durur (Hor kullanmak ayrı bir şey, yıpranma ve ömrü dolan parçalardan hesap sorulamaz ama yine de milli servete, devlet malına ihanettir hor kullanmak). Oysa Amerika'da polis arabaları Ford, Chevrolet, Dodge gibi ülkenin kendi öz milli arabalarıdır. Ve ülkeye maliyeti neredeyse sıfırdır (Evet, Amerika'da bir Dodge'u pert ettiğinizde sadece kardan zarar ediyorsunuz). O yüzden Amerika'da polisler kovalamaca esnasında kaçan araca çarpmakta, sıkıştırmakta bir beis görmezler.
    Şuraya gelmeye çalışıyorum, haddinden fazla otomobil üretip pek çoğunu da yurt dışına satarak kar elde edebiliyorsanız iç pazardaki otomobiller de size bedavaya gelir. Ondan sonra 3-4 yaşını almış otomobil değerini yitirir, komik rakamlara satın alabilirsiniz. Çünkü yeni ürettiğiniz otomobili vatandaş satın aldığında para yine ülkeniz içerisinde kalır, siz o parayı kendi ülkenizdeki hammadde tedarikçisine, işçiye şuna buna ödersiniz. O para kendi iç piyasanızda döner. Hatta 3-5 yılda bir araba yenilemek bizim ülkemize ciddi zarar verirken araba üreten bir ülkenin ekonomisine (Bkz. Almanya - Amerika gibi) aksine can verir (Al ver ekonomiye can ver hesabı).

    Şununla da lafımı bitireyim, bir otomobili üretmek için çeşitli parçaları yurt dışından tedarik etmek zorunda kalabilirsiniz, bu normaldir. Aynı şey bir telefon üretirken de mevcut. Tamamen yerli diye bir şey yok ama, tedarik ettiğiniz parçanın üstüne markanızın logosunu basıp, bunu da otomobilinizin bir parçası olarak yine karla tedarik ettiğiniz ülke dahil başka ülkelere satıyorsanız, arabanın %100 yerli olmasına gerek yok. Mesela BMW'lerin farları, sübapları Türkiye'den üretilsin Almanya'ya satılsın. Bu ülkemiz ekonomisi adına iyi bir şeydir ama, sonra o farı ve sübabı otomobilin üstünde geri satın aldığımız anda geriye döneriz.

    İnsanlara son kullanım ürünü satarsanız, kullandıkça ömrünü harcayacak şeyler satarsanız kazanırsınız. O yüzden hiç bir şey üretmeyen bir toplum olarak şu anki bindiğimiz arabalar bile bize lüks aslında.




  • Yurtdışı araçlarının ne kadar ucuz olduğunu soruşturdum.

    Yurtdışı daki arkadaş söyledi. Hollandada 3 ayda 1 450€ vergisi varmış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çoğu detaylı vermez ama yuvarlak hesap satış fiyatı;

    133bin tl'nin üzerindeyse %60 ötv dilimindedir.
    69bin veya altındaysa %45lik ötv dilimindedir.
    arasında kalanlar da %50lik dilimdedir.

    1.6 motor için tabi ki. çoğu yüzde 50de kalıyor şimdilik ama birkaç yıl sonra dolar euro derken hepsi üst dilime (%60) geçer otomatik olarak.
    Burada devletin tekrar zam yapmasına gerek yok, ileriyi düşünüp 2016'da yapmışlar zaten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fahrenhayt46 -- 11 Ağustos 2017; 23:3:14 >
  • Hiçbir siyasetçi güvenilir değil. istediğine inan inanma. Hangisi gelirse gelsin bu vergileri alacak. Ben bi tane görmedim vergileri şöyle böyle yapalım diyen.

    Yerli otomobilin yapılmamasının temel nedenlerinden birisi dışardan gelenden daha fazla kâr edilmesi. Bu konuda Birinci Otomotiv Sanayi Kongresi araştırması yaparsanız zaten şuan ülkeye araç getiren devlerin nasıl bir fikir sahibi olduğunu anlayabilirsiniz.

    Yazık alıyor. Arabamı geçen sene eylülde aldım 39 civarına. Üstüne yaklaşık 3-4 bin masraf ettim lastik bakım vs. şimdi eski sahibi istiyor. Açıkcası bende arabayı satmak istiyorum ama piyasaya bakıyorum alabileceğeim araba yok YOK.

    Ben bu arabayı aldığımda 29 lira olan araba şimdi 37 lira. El insaf ya .
  • kralın keyfi yerinde.çıplak olan biziz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    kralın keyfi yerinde.çıplak olan biziz

    Bakiyorum da Banimiz acilmis Ufuk bey.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • otomobil üreticisi ve distribütörleri ağzını pek açamaz, insanları uyandırmak istemezler yoksa millet araba alımını azaltabilir işlerine gelmez, medya küçük bir köşeye 2 satır ötv yükünü değiniyor gören görsün der gibi, muhalefet parti ve sivil kuruluşlar önce can diyorlar cananı düşünen pek yok. hükümette bize ; ister al ister alma modunda. bu saçmalığa tek çare halk olacak ama tepki koymuyor gidip yine alıyor, o zaman böyle devam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TIME

    Luks yatlardaki otv indirimini de aciklarmisin

    geçen biri açıklamıştı. yerli iş adamları bile gidip amerikan bayrağı takıyor yatına, havam olsun herkes korksun hesabı. vergisini de amerikaya veriyor tabi bu durumda. egede yat limanında çok fazla yerli ama yabancı bayraklı yat varmış. bunun önüne geçmek için vergisi düşürülmüş. az da olsa vergi versin de bize versin en azından diye, hem bayrağı da ay yıldız olur diye.
  • araba fiyatları düşerse sıfır araç alımı artar sıfır araç alımı artarsa trafiğe daha çok yeni araç çıkar trafiğe yeni araç çıktıkça bu şehir içi trafik daha işin içinden çıkılmaz bir hal alır araba zamlarını destekliyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nizam-ı Cihan -- 12 Ağustos 2017; 12:13:11 >
  • Araba lüks ev almak hayal oldu.Aracım var fakat zorunlu olmadıkça kullanmıyorum. Zaten istanbulda araba kullanmak eziyet. 1.3 motor 2013 model az yakar çok kaçar :) 35 bine aldıydım 60 bin olmuş aynı araba. Verdiğim tek vergi motorlu taşıtlar vergisi birde muayene ücreti.Arabayı dağılana kadar kullanacağım 10 sene mi 20 senemi bilmem. Bu sömürgecilere % 150 vergi verip altın
    kaplama bardaklarda su içirtmiyeceğim. Altın kaplama klozetlere sıçtırtmayacağım. 100 bin dolarlık halılara bastırtmayacağım.
    Genelde Bisiklete biniyorum.Birde elektrikli motor taktım ulaşımımı artık bisikletle sağlıyorum 60 70 km götürüyor 10 kuruşa şarj oluyor.
    Telefon ihtiyacım olduğunda çin den tanıdık vasıtasıyla getiriyorum.
    Bilgisayar parçalarını artık newegg den alıyorum gene tanıdık amerikadan gelirken getiriyor.
    Emekli olunca da tek katlı müstakil bir evde yaşayacağım suyumu kuyudan çekip elektriğimi panellerle temin edeceğim.
    Kısacası bu sömürücü yiyicilere zırnık koklatmıcam. Tez zamanda inşallah at bokundaki sindirilmemiş arpa tanelerine muhtaç olurlar inşallah.




  • almayın abi bu kadar basit. bu ülke budur. iteleme cumhuriyeti.. imkan varsa kaçın kurtulun
  • zamanında aldığım kıçı kırık diz üstüm bilgisayar 1.850 TL şuan 3.350 TL 2014 de aldım ben bunu.

    o zaman vergi yüksek fiyatlar uçmuş diyordum.

    şimdi sustum izliyorum, yazık.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.