Şimdi Ara

Kredi Hayat Sigortası Kesin İptali (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
695
Cevap
61
Favori
105.906
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar kesin iadesi yapiliyormu sigortanin bende finansbanktan cekcem kredi 2600 tl sigorta ucreti gorunuyor..hemen iptal edilemezse 1-2 ay sonra iptal edilsede paranin tamami geciyormu hesaba yoksa bi miktar kesinti oluyormu..cayma hakkini gecmis olsada tamami iade oluyormu
  • Finansbankin sikayet mail adresini bileniniz varmi..sigorta iptali icin sizi dinliyoruz yazili basvuruyu kabul etmiyor sadece musteri hizmetlerini arayin diyor
  • Arkadaslar kesin iadesi yapiliyormu sigortanin bende finansbanktan cekcem kredi 2600 tl sigorta ucreti gorunuyor..hemen iptal edilemezse 1-2 ay sonra iptal edilsede paranin tamami geciyormu hesaba yoksa bi miktar kesinti oluyormu..cayma hakkini gecmis olsada tamami iade oluyormu..bide finanbankin sikayet mail adresini biliyormusunuz
  • Daha önce çekilmiş ve ödenmiş kredinin sigorta iadesi de yapılıyor mu
  • bence dask ve hayat sigortası hariç tüm poliçeleri iptai edin
    ama hayat kalsın bence nolur nolmaz başınıza bişey gelir sevdiklerinize yük olmayın
  • 14 şubatta ING den kredi cektim ve yine aynı gün aegon dan sigorta yaptım. Fax çekmek için uygun zaman bekliyordum fakat müşteri hizmetlerini arayıp bi söyleyeyim, ondan sonra şubeye gidecektim. Müşteri hizmetlerini 24 şubatta aradım ve kayıt actılar 3 gün sonra hesaba yatırdılar.
  • 10 Mart 2020 tarihinde Finansbank üzerinden 65.000 lira 57 ay kredi çektim ve bu krediye 3.296,62 tutarında hazırlanan bir poliçe dayatmasıyla krediyi kabul etmek zorunda kaldım.
    Bankaya ve sigorta firmasına haklarımdan bahsederek bu poliçenin iptalini istememe rağmen iade talebini kabul ettiremedim.

    Bunun üzerine Finansbank iletişim numarasından 10 / 03 / 2020 tarihinde oluşturduğum iade talebime resmi yazıyla olumsuz bir cevap verdiler.
    Talebime olumsuz cevap vereceklerini tahmin ettiğim için halihazırda 3 gün önce e-Devlet üzerinden şikayetimi de oluşturmuştum.Sonradan edindiğim dekont-resmi yazı niteliğinde olan evrakları da hakemheyeti@tbb.org.tr adresi üzerinden
    iptal başvuruma ek olarak yolladım ;

    Kredi Hayat Sigortası Kesin İptaliKredi Hayat Sigortası Kesin İptaliKredi Hayat Sigortası Kesin İptaliKredi Hayat Sigortası Kesin İptaliKredi Hayat Sigortası Kesin İptali

    3 gündür başvurum değerlendirilme aşamasında.

    Sizce eklemem gereken bir evrak var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GILMOUR -- 14 Mart 2020; 9:56:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GILMOUR

    10 Mart 2020 tarihinde Finansbank üzerinden 65.000 lira 57 ay kredi çektim ve bu krediye 3.296,62 tutarında hazırlanan bir poliçe dayatmasıyla krediyi kabul etmek zorunda kaldım.
    Bankaya ve sigorta firmasına haklarımdan bahsederek bu poliçenin iptalini istememe rağmen iade talebini kabul ettiremedim.

    Bunun üzerine Finansbank iletişim numarasından 10 / 03 / 2020 tarihinde oluşturduğum iade talebime resmi yazıyla olumsuz bir cevap verdiler.
    Talebime olumsuz cevap vereceklerini tahmin ettiğim için halihazırda 3 gün önce e-Devlet üzerinden şikayetimi de oluşturmuştum.Sonradan edindiğim dekont-resmi yazı niteliğinde olan evrakları da hakemheyeti@tbb.org.tr adresi üzerinden
    iptal başvuruma ek olarak yolladım ;

    Kredi Hayat Sigortası Kesin İptaliKredi Hayat Sigortası Kesin İptaliKredi Hayat Sigortası Kesin İptaliKredi Hayat Sigortası Kesin İptaliKredi Hayat Sigortası Kesin İptali

    3 gündür başvurum değerlendirilme aşamasında.

    Sizce eklemem gereken bir evrak var mı?
    Başka bir şeye gerek yok değerlendirme süreci 1 ay konuyu ben açtım en para için şikayette bulunmuştum daha öncesi 20-25 günde sonuçlanmıştı.Şuan garanti için bir dosya daha açtım hakem heyetine yaklaşık 20 gün oldu değerlendirmede hala benimde.1 ay tamamlanmadan dönerler her gün girip kontrol etmenize gerek yok.




  • ugunay35 U kullanıcısına yanıt
    Böyle bir konuyu açmasaydınız bu gibi bir yasal hakkım olduğundan haberim bile olmayacaktı , başlığı açtığınız için tekrar teşekkür ederim.

    Fakat bir şey kafama takıldı; süreç 1 ayı geçerse sigortanın 30 gün içinde iade edilmemesinden dolayı kesinti olacak mı?

    Bir de eklemek isterim bana gönderdikleri yazıda sanki kelime oyunu oynamışlar gibi ;

    1.
    ““Bankamızca yürütülen bireysel kredilerle bağlantılı sigorta işlemlerinde; “Bireysel Kredilerle Bağlantılı Sigortalar Uygulama Esasları Yönetmeliğine uygun hareket edilmesi esas olup, söz konusu poliçenin bankamız aracılığı ile yaptırılmasına ilişkin hiçbir zorunluluk bulunmamaktadır. Müşterilerimizin farklı bir sigorta şirketi üzerinden aynı teminatlarla ve doğru biçimde ürettirdiği ve şubemize ibraz ettiği tüm poliçeler / sertifikalar bankamızca kabul edilmektedir””

    -Buradaki yazıda farklı bir sigorta poliçesi getirmem şartıyla düzenledikleri poliçeyi iptal edebileceklerini belirtmişler.
    Oysaki telefonda talebimi iletirken poliçenin direkt iptalini istediğimi üstüne basa basa belirtmiştim.


    2.
    ““Yukarıda yer alan yasal düzenlemeler çerçevesinde tahsil edilen tahsis ücretinin iadesine yönelik talebiniz olumlu sonuçlandırılamamaktadır.””


    - Burada ise belirtilen ise sanki ben tahsis ücretinin iadesini istemişim de onu iade edemeyeceklerini belirten bir cevap yazılmış gibi bir ifade var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GILMOUR -- 14 Mart 2020; 13:41:9 >




  • GILMOUR kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Kredi hayat sigortalarında poliçe priminizin tamamını iade alabilmeniz için 30 gün içinde başvuruda bulunmanız yeterlidir. Başvurunun 30 günden daha uzun bir sürede sonuçlanması bu durumu değiştirmez. Türkiye Bankalar Birliği'ne yaptığınız başvuru lehinize sonuçlanırsa, ödediğiniz ücretin tamamını iade alırsınız.

    30 günden sonra yapılan başvurularda hayat sigortası priminin çok önemli bir kısmı iade edilmez. Bu durumun mevzuatta yasal dayanağı da var ne yazık ki. Uzun süreli hayat sigortalarında, poliçe 30. günden sonra iptal edilirse, o poliçe için aracıya (bankaya) ödenen komisyon ve poliçenin düzenlenmesi için yapılan masraflar tüketiciye iade edilmiyor. Kredi hayat sigortalarında bankaların komisyonları %50'ye dayandığından iade edilecek prim tutarı da çok düşük oluyor maalesef. Özetle iptal başvurusunu 31. gün yapan birisi büyük ihtimalle ödediği primin %50'sini geri alamayacaktır.

    Siz çok doğru bir işlem yapıp krediyi alır almaz iptal başvurusunda bulunmuşsunuz. Umarım hızlıca başvurunuz sonuçlanır ve prim iadesi gerçekleşir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vivasigorta

    Merhaba,

    Kredi hayat sigortalarında poliçe priminizin tamamını iade alabilmeniz için 30 gün içinde başvuruda bulunmanız yeterlidir. Başvurunun 30 günden daha uzun bir sürede sonuçlanması bu durumu değiştirmez. Türkiye Bankalar Birliği'ne yaptığınız başvuru lehinize sonuçlanırsa, ödediğiniz ücretin tamamını iade alırsınız.

    30 günden sonra yapılan başvurularda hayat sigortası priminin çok önemli bir kısmı iade edilmez. Bu durumun mevzuatta yasal dayanağı da var ne yazık ki. Uzun süreli hayat sigortalarında, poliçe 30. günden sonra iptal edilirse, o poliçe için aracıya (bankaya) ödenen komisyon ve poliçenin düzenlenmesi için yapılan masraflar tüketiciye iade edilmiyor. Kredi hayat sigortalarında bankaların komisyonları %50'ye dayandığından iade edilecek prim tutarı da çok düşük oluyor maalesef. Özetle iptal başvurusunu 31. gün yapan birisi büyük ihtimalle ödediği primin %50'sini geri alamayacaktır.

    Siz çok doğru bir işlem yapıp krediyi alır almaz iptal başvurusunda bulunmuşsunuz. Umarım hızlıca başvurunuz sonuçlanır ve prim iadesi gerçekleşir.
    Yanlışınız olabilir bu konuyu açtığımdaki kredim için 3.ayın sonunda bankaya başvuru yaptım ordan olumsuz sonuçlanması durumunda edevletten başvuruda bulundum ve süreçle beraber 4.ayın sonunda enpara tüm bakiyeyi iade etti.Şuan garanti bankası içinde açtığım bir dosya var edevlette bakalım onun sonucu ne olucak.Dediğiniz işlem kredi kapamalarında oluyo 1.ay dan sonra kapatma yapıldığı zaman kalan sigorta iade tutarı çok fazla düşmekte oluyo.




  • ugunay35 U kullanıcısına yanıt
    Uzun yıllardır sigortacılık alanında çalıştığım için uygulamanın bu şekilde olduğundan eminim yalnız şöyle bir nüans var; siz başvurunuzu bu sigorta poliçesi benim talebim dışında yapıldı şeklinde yaptıysanız ve ilgili otorite de başvurunuzu haklı bulduysa, poliçeniz başlangıçtan iptal edilir. Sizin durumunuzda aradan 3 ay geçmiş ve başlangıçtan iptal kararı çıkmış, bu güzel bir gelişme ama bir yıl sonra başvursaydınız böyle bir sonuç çıkmayabilirdi.

    Kısmi (gün esaslı) iptal kararı verilseydi, ödediğiniz priminin önemli bir kısmını geri alamazdınız maalesef. Kredi kapamalarında iade edilen tutarın düşük olması tam da bu nedenden. Böyle durumlarda 30 gün içinde başvurmak en güvenlisi, konuya bu açıdan bir katkı yapmak istedim.
  • vivasigorta kullanıcısına yanıt
    Hazırlanan sigorta poliçesinin kişinin talebi dışında onaylanması hususunda sormak istediğim bir ayrıntı var;
    Şimdi ben mobil bankacılık üzerinden krediyi onaylama aşamasında sigorta dayatmasıyla krediyi çekebildim , diğer türlü menü ilerlemiyordu.
    Ben bu durumda kendi rızam doğrultusunda poliçeyi hazırlattığım için poliçeyi iptal etme hakkım ortadan kalkmış mı oluyor?
  • Hayır kalkmaz, bankanın sizi sigorta almaya mecbur bıraktığını iletip iptal talebinde bulunabilirsiniz. Bankalar sigorta satışını kredi kullandırmanın bir ön koşulu olarak kullanamazlar. Sizin bahsettiğiniz süreçte bir nevi sigorta ön koşul olarak sunuluyor. Bankayı aradığınızda büyük ihtimalle krediyi sigortasız kullanmak istiyorsanız şubemize gelin diyeceklerdir ama yasal merciler tarafından bunun geçerli bir açıklama olarak kabul edileceğini sanmıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vivasigorta -- 17 Mart 2020; 14:19:44 >
  • Finansbank hayat sigortası iptali için

    krediyi mobil şubeden herşeyi onaylayarak çektim

    1.İptali için bankaya nerden iptal talebinde bulunmam lazım ? mail telefon vs ?
    2.Gelen yazı ve dekontlar ile edevletten hangi yere şikayet edicem örnek yazı varsa atarmısınız rica etsem ?
  • Bore kullanıcısına yanıt
    Ben telefon kanalıyla itiraz ettim ve resmi bir yazı talebinde bulundum , siz de bu şekilde itiraz edebilirsiniz.
    Alacağınız resmi cevap yazısıyla birlikte e-devlet bankalar birliği bireysel müşteri hakem heyeti üzerinden itiraz hakkınızı kullanabilirsiniz.


    Kredi Hayat Sigortası Kesin İptali
  • ugunay35 U kullanıcısına yanıt
    Sizin iade talebinde bir gelişme var mı?
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.