Şimdi Ara

Kredi Hayat Sigortası Kesin İptali (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Bursaspor. Daha Az
1 Kayıtlı Üye (1 Mobil) ve 3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
713
Cevap
60
Favori
108.156
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GILMOUR

    Sizin iade talebinde bir gelişme var mı?
    Hiç bir gelişme yok 1 ayı geçti hala değerlendirmede bu işlere bakanlar corona sebebiyle izinliyse çok beklicez gibi.
  • ugunay35 U kullanıcısına yanıt
    İşte bu kötü oldu , 22 gündür umutla bekliyordum.
    Çektiğim bu kredi ile ile ev aldım ama bu son gelişmeler doğrultusunda kiracıdan da kira alınamayacak gibi...
    En azından iade edilecek 3.262 lira ile kredinin 2 taksidini yedek akçe yaparım dedim ama olmayacak sanki.
    Tünelin ucu bakalım nereye çıkacak???
  • İkinci başvuruyu yaptım 2 hafta önce sıradayım bende daha önceden iade aldım bekleyen arkadaşlar sıkıntı etmeyin 30 gün geçsede iade ediliyor.siz 30 gün içinde bankaya iptal talebini ilettiniz ise sıkıntı yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cono01 kullanıcısına yanıt
    Garanti bankasına 30 gün içinde başvurdum ve olumsuz cevap aldım. Bu cevapla TBB hakem heyetine e-devlet üzerinden başvurdum. Bir ayı geçti halen başvuru değerlendirilme aşamasında.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • cono01 kullanıcısına yanıt
    Umarım dediğiniz gibi olur,beklemekten başka yapılacak bir şey yok artık.
  • GILMOUR kullanıcısına yanıt
    20 kasımda olan poliçeyi 31 aralıkta iade almıştım daha önce başvururum 2 kez belge istediler uzadıda uzadı ona rağmen iade oldu belgelri eksiksiz yollayın yoksa belge beklemede kalıyo uzuyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cono01 -- 1 Nisan 2020; 18:9:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cono01 kullanıcısına yanıt
    Sizin iade süreciniz oldukça uzun sürmüş.
    Bir sayfa öncesinde yolladığım tüm evrakları ekledim , eksik olduğunu düşündüğünüz bir şey varsa , tekrar gözden geçirebilirim.
  • GILMOUR kullanıcısına yanıt
    Sigorta poliçesini gönderiyorum ben gerekli mi bilmiyorum ama
    Eposta olarak pdf geliyor örnek attım uyanık banka kredi bitesiye kadar kredi tutarı kadar sigortalıyor ödedikçe azalmıyo primi yükseltiyo buda
    Kredi Hayat Sigortası Kesin İptali



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cono01 -- 1 Nisan 2020; 19:1:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cono01 kullanıcısına yanıt
    Hayat sigortası poliçesi içerikli pdf belgelerini de ilave olarak hakem heyetine gönderdim.

    Kredi Hayat Sigortası Kesin İptali



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GILMOUR -- 3 Nisan 2020; 18:38:22 >
  • enparadan alan hala varmı arkadaşlar ben geçen yıl kredi çekmiştim onu alabilirmiyim ödemesi hala devam ediyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TBB garanti bank sigorta iptali şikayetimi yaklaşık bir ayı aşgın süre sonra gündeme aldığına dair mail attı. Bakalım ne olacak.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ugunay35 U kullanıcısına yanıt
    İyi günler. Garanti bank için başvurunuz ne oldu ? Garanti için başvurum bir ay geçtikten sonra gündeme alındı.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • aallii06 A kullanıcısına yanıt
    Kaç gün beklediniz?
    Benim 28. gün , beklemedeyim.
  • GILMOUR kullanıcısına yanıt
    40.gün cevap geldi.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Başvuru değerlendiriliyor
    yazıyor bende az kaldı heralde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben iki sene önce yapıkrediden kredi çekmiştim. Ödeme güvencesi bedeli diye para kestiler. Bu nedir. Hayat sigortası yazmıyor. Bunu alabilir miyim. Ödemelerim devam ediyor hâlâ

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam bilgi için çok tsk bende 20 gün once konut kredisi kullandım 3300 tl bana ferdi güvence sigortası çıkarttılar buda hayat sigortası oluyomuş bugun mail olarak bankaya baş vurdum bakalim sonuç nasil olacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • runo kral R kullanıcısına yanıt
    Yanlış bilmiyorsam konut kredisi kullanırken hayat sigortası zorunluluğu var , tüketici kredisi üzerinden yapılan zoraki hayat sigortaları iptal edilebiliyor.
  • GILMOUR kullanıcısına yanıt
    Hocam inan bilmiyorum burda okuyunca dedim başvuruyu yapıştırayım artik olumlu olursa ne ala olmaz isede yapacak birşey yok yinede bilgi için tsk

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu konuda telefon ve internetten elde ettiğim bilgileri aşağıya çıkarıyorum. Umarım başkaları da faydalanır:


    Türü ne olursa olsun, kredi için hayat sigortası yaptırtmak zorunlu değildir. Bankaların kredi vermek için koşul olarak öne sürdükleri hayat sigortası şartının yasal bir dayanağı da yoktur.

    Çünkü 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun'un 6/3. maddesinde "Ticari veya mesleki amaçlarla hareket edenler; aksine bir teamül, ticari örf veya adet ya da haklı bir sebep yoksa; bir mal veya hizmetin satışını o mal veya hizmetin, kendisi tarafından belirlenen miktar, sayı, ebat gibi koşullara ya da başka bir mal veya hizmetin satın alınması şartına bağlayamaz." ifadesi yer alır.

    Konut kredilerinde ise DASK Sigortasını yaptırmak zorunludur, ancak bu durumda da kişinin istediği sigorta şirketi ile anlaşma hakkı vardır. Yani bankaların yönlendirmesi ile maddi külfetini ve kapsamını bilmediğiniz bir poliçeye imza atmak zorunda değilsiniz. Kendi araştırmalarınız ile poliçe kapsamını anlaştığınız sigorta şirketi ile hazırlayacağınız daha avantajlı bir sigortanız olabilir.

    Müşteri istediği takdirde herhangi bir tür kredi için hayat sigortası yaptırma dayatmasını dilekçe ile, bundan da sonuç alamaması durumunda ise E-DEVLET uygulamasındaki Türkiye Bankalar Birliği Bireysel Müşteri Hakem Heyeti aracılığı ile çözüme kavuşturabilir.

    E-DEVLET LİNKİ:
    www.turkiye.gov.tr
    Bireysel Müşteri Hakem Heyeti
    https://www.turkiye.gov.tr/tbb-bireysel-musteri-hakem-heyeti


    Türkiye Bankalar Birliği Bireysel Müşteri Hakem Heyeti uygulamasına hoşgeldiniz.
    Bireysel Müşteri Hakem Heyeti, Türkiye Bankalar Birliği üyesi bankalar ile bireysel müşterileri arasındaki anlaşmazlıkların adil ve tarafsız bir şekilde incelenmesi ve taraflar arasında uzlaşı sağlanması amacıyla oluşturulmuştur.
    Hakem Heyetinin faaliyetleri bireysel bankacılık işlemlerini kapsar ve sadece gerçek kişi başvuruları değerlendirmeye alınır. Gerçek kişilerin bireysel içerikli olmayan ticari, zirai vb. faaliyetlerle ilgili başvuruları değerlendirilmemektedir.
    Ayrıntılı bilgi almak için lütfen (https://www.tbb.org.tr/tr/finansal-tuketici/sikca-sorulan-sorular/99) adresinden Sıkça Sorulan Soruları inceleyiniz.
    Tüm sorularınız için, 0850 222 28 22 numaralı Çağrı Merkezimizi arayabilir, mesajlarınızı hakemheyeti@tbb.org.tr e-posta adresine iletebilirsiniz.

    YENİ BAŞVURU tuşundan devam edince çıkan yazı:

    Başvurunuzu yapmadan önce lütfen aşağıdaki açıklamaları dikkatle okuyunuz:

    Türkiye Bankalar Birliği Bireysel Müşteri Hakem Heyeti uygulaması, ücretsiz bir hizmet olup, Heyetin 2019 yılında 3.692 TL'ye kadar müşteri lehine vereceği kararlar, yargı yolu açık olmak üzere banka için bağlayıcıdır.
    Heyete başvuru yapmadan önce, bankaya başvuru yapılması zorunludur. Başvurunuza banka yanıtını mutlaka ekleyiniz. Bankanın yanıt süresi, kartlarla ilgili başvurular için 20 gün, diğer ürün ve hizmetlerle ilgili başvurular için 30 gündür.
    Bankadan yukarıda belirtilen süreler içerisinde yazılı yanıt almanız halinde, bankanın yazılı yanıt tarihinden itibaren yanıt örneği ile birlikte 60 gün içinde başvuru yapmanız gerekmektedir.
    Bankadan yazılı yanıt almamanız halinde ise, bankanın yanıt süresinin bitimini izleyen 60 gün içinde, bankaya başvurduğunuzu gösteren başvuru teyit belgesi ile birlikte, başvuru yapmanız gerekmektedir.
    Başvurunuza, banka yanıtı veya başvuru teyit belgesinin eklenmediği hallerde, eksik belgenin tamamlanması konusunda e-posta adresinize bildirimde bulunulacaktır. Başvurunuz, bu belge tamamlandıktan sonra işleme alınabilecektir. Mevzuata uygun olmadığı belirlenen başvurular reddedilecektir.
    Başvuru yapma ve değerlendirme sürecine ilişkin ayrıntılı bilgiyewww.tbb.org.tr adresinden ya da 0 850 222 2 822 numaralı çağrı merkezinden ulaşabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jaltay -- 10 Nisan 2020; 12:8:27 >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.