Şimdi Ara

Kron Xc 1000 yada Salcano Astro? Acil!!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
771
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, Yarın Kron xc 1000 veya Salcano astro alacağım. İkiside ikinci el fakat oldukça temiz ve bakımlı. XC 1000 2007 model 21 vites 550 tl. Astro 24 vites 2014 model 450 tl. Her ikiside kilitli maşa. Xc 1000 eski fakat daha üst düzel bir model sanırım, astro ise daha yeni 24 vites ama daha alt segment bir bisiklet. Sizce hangisini almalıyım arkadaşlar, acil cevap verebilirseniz çok sevinirim.
    Alacağım bisikletin resimleri bunlar. Astro'da şehir lastiği takılmış, bu sorun değil, asfalt yolda da daha çok kullanacağım bisikleti. Zaten her iki lastik türünüde bulunduracam kullanacağım zemine göre değiştirmek için.
    Kadro olarak da xc 1000'i daha fazla beğendiğimi de eklemeliyim.

    Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi destroyer333 -- 21 Ekim 2016; 3:46:47 >



  • tavsiyem 2 bisikletide denemen olur 5-10 dakikalık tur at frenleri vitesleri iyice kontrol et hangisi içine siniyosa daha rahat geliyorsa onu al neticede sen kullanıcaksın ve üzerine bindiğinde nasıl hissettiğin çok önemli. bana sorucak olursan salcanoyu tercih ederim fotograflara bakıp. iki bisiklette türk malı kron iyi bir marka salcanoya göre bir adım önde ama 2007 kron olduğu için bu dediklerim biraz askıda kalıyor. gelelim maşalara kronda hangi maşa var bakmadım ama tahminim epicondur salcanoda suntour maşa var. epicon daha iyi ama suntourada yakından bakman lazım sonuçta görmeden bişey diyemiyorum bu konu hakkında. ayrıca salcanoda aksesuarlar var yanında onlarıda verirse artı olabilir çünkü aksesuar lazım olucak sana ilerde. lastiklerin tutuşunada bakman gerek. ben salcano pek sevmem ama bu versusta salcano derim kron 2007 9 yıllık bisiklet 2010 model olsa kron şaşmaz derim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tesbihcekenhoroz

    tavsiyem 2 bisikletide denemen olur 5-10 dakikalık tur at frenleri vitesleri iyice kontrol et hangisi içine siniyosa daha rahat geliyorsa onu al neticede sen kullanıcaksın ve üzerine bindiğinde nasıl hissettiğin çok önemli. bana sorucak olursan salcanoyu tercih ederim fotograflara bakıp. iki bisiklette türk malı kron iyi bir marka salcanoya göre bir adım önde ama 2007 kron olduğu için bu dediklerim biraz askıda kalıyor. gelelim maşalara kronda hangi maşa var bakmadım ama tahminim epicondur salcanoda suntour maşa var. epicon daha iyi ama suntourada yakından bakman lazım sonuçta görmeden bişey diyemiyorum bu konu hakkında. ayrıca salcanoda aksesuarlar var yanında onlarıda verirse artı olabilir çünkü aksesuar lazım olucak sana ilerde. lastiklerin tutuşunada bakman gerek. ben salcano pek sevmem ama bu versusta salcano derim kron 2007 9 yıllık bisiklet 2010 model olsa kron şaşmaz derim.

    Cevabınız için çok teşekkür ederim. Astro'yu aldım fakat aklıma bir soru takıldı. Bisikletin 24 vites olduğunu söyledi aldıgım arkadaş ama arka vites kolundan vitesi yalnızca 5 kere değiştirebiliyorum 8 yerine. Ruble'de 8 dişli var, vites kolundaysa rakamlar yazmıyor silinmiş sanırım fakat "8 speed" ibaresi var. Buna karşılık vites koluna 5 kez bastığımda ibre sona geliyor vitesi daha yukarı çekemiyorum. Zincir de en büyük dişliye geliyor zaten. Bu normal mi yoksa bir sorun mu var yada bisiklet 24 vites değil mi acaba?
    Bisiklet konusunda çok acemiyim bu yüzden çok basit ve saçma bir soru muhtemelen ama bir türlü doğrusu nedir bilemedim.
    Cevaplayabilirseniz çok sevinirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • destroyer333 kullanıcısına yanıt
    hayırlı olsun umarım kendiniz için iyi bir seçim yapmışsınızdır. 24 vites 3x8 şeklinde olur ön göbekte 3 dişli bulunur arkada ise 8 tane mevcuttur. eğer bu dediklerime cevabın evet ise bisikletin 24 vites merak etme.büyük ihtimal vites kolu shimano tourneydir bazen tourneyler vites değiştirirken sıkıntı yaratabiliyor. mesela ön vites 2.dişlideyken arka dişli 4teyken vitesi 5 atmak istersen direk 5-6 ya geçebiliyor. düşürürkende bikere vites düşürdüğünüzde 2 vites düşmüş oluyor. sizin sorununuz tel gerginliğinden kaynaklanıyor olabilir.ayrıca aktarıcı üzerinde h ve l vidaları bulunmakta bu vidalarla vites ayarı yapabilirsiniz. dediğim gibi tahminin tel gerginliğiyle alakalı olabilir. uygun tel gerginliğine ayarlamanız lazım tel biraz fazla gergindir vites kolunun üzerinde tel somunu bulunur somunu saat yönüne çevirerek gevşetebilirsiniz. saat yönü tersine çeviripte teli gerebilirsiniz. deneyin isterseniz atıyorum içinizden 5 veya 7 tur diye sayın somunu çevirirken tel gevşeyince tekrar deneyin vitesi eğer sorun çözülmezse veya daha kötü olursa tekrar somunu çeviirdiğiniz tur sayısı kadar saat yönü tersine dönderip eski haline getirebilirsiniz. umarım sorun çözülür. yanıtınızı bekliyorum. selametle.




  • tesbihcekenhoroz kullanıcısına yanıt
    Detaylı cevabınız için çok teşekkürler. Dün bir bisikletçiye götürdüm. Vites kolunda sorun varmış. 7. vitese çok zor geçiyor 8. vitese ise geçmiyor. Vites kolunun değişmesi gerekiyormuş bu da 100 tl'lik bir masraf bu yüzden bisikleti iade edeceğim maalesef. Bisikletin yokuş performansı oldukça önemli bir kriter benim için. 8. vitesi kullanamadım ama 7. vites zorladı beni yokuşta. 8. vites ne kadar fark eder bilemiyorum ama sanırım yeni alacağım bisiklet 27 vites olacak.
    Yardımlarınız için tekrardan teşekkür ederim.
  • destroyer333 kullanıcısına yanıt
    Vites koluna 100 lira istediyse derhal terket orayi baska bisikletciye gotur. Suan pcden giremedigim. 3x8 kol bulamadim ama dilerseniz3x7 lerin cifti su fiyattan

    http://www.aydinmotobike.com/index.php?route=product/product&product_id=968


    Teli komple gevset veya aktarici somonunu gevsetip teli komple cikar. Sonra kolda vitesleri dene eger 8e gecmiyosa kolda sikinti olabilir ama bu sikinti ayni zamanda tamirde edilebilir. Yani direk yeni kola basvurmak direk kacis olur tamir edilebilir bisey olabilir belkide. Son olarak 7.ci viteste zorlandim dediniz yokuslarda inerkenmi cikarkenmi zorlandiniz.cikarken zaten 1x1 kullanmaniz gerek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tesbihcekenhoroz

    Vites koluna 100 lira istediyse derhal terket orayi baska bisikletciye gotur. Suan pcden giremedigim. 3x8 kol bulamadim ama dilerseniz3x7 lerin cifti su fiyattan

    http://www.aydinmotobike.com/index.php?route=product/product&product_id=968


    Teli komple gevset veya aktarici somonunu gevsetip teli komple cikar. Sonra kolda vitesleri dene eger 8e gecmiyosa kolda sikinti olabilir ama bu sikinti ayni zamanda tamirde edilebilir. Yani direk yeni kola basvurmak direk kacis olur tamir edilebilir bisey olabilir belkide. Son olarak 7.ci viteste zorlandim dediniz yokuslarda inerkenmi cikarkenmi zorlandiniz.cikarken zaten 1x1 kullanmaniz gerek

    Tekrar geç cevap veriyorum kusura bakmayın. Vites kolu ücreti 85 tl işcilik ücretiyle birlikte 100 tl dedi. Önce daha önceki mesajınızdaki h ve l yazan vidalar ile oynarak düzeltmeye çalıştı bir süre olmayınca sorunun vites kolunda olduğuna karar verdi. İşinden anlayan ve dürüst birine benziyordu.
    3x8 vites kollarının da aşağı yukarı 80 tl olduğunu düşünürsek makul bir fiyat gibi geldi bana. Bisikleti geri verdim zaten ne yazık ki. Dediğim gibi 27 vites alacağım.

    Yokuş çıkarken 7. viteste oldukça zorlandım, yani aynakoldaki en küçük dişliye, rubledeki dişlilerden de en büyüğün bir altındaki yani 7. dişliye alıp çıktım yokuşu.
    Sanırım ben yanlış anlamışım, rubledeki dişli büyüdüğünde bu vitesin küçüldüğü anlamına mı geliyor yani?

    Cevabınız için tekrar teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi destroyer333 -- 25 Ekim 2016; 20:33:21 >




  • destroyer333 kullanıcısına yanıt
    On disli kucuk olursa az kuvvet harcanir pedal tur sayiniz degistirir arka disli ise teker tur sayisini degistirir. Zincir onde en soldaki yani 1.viteste olur arka dislide ise en soldaki yani en buyuk dislide olur agir yokuslar koltuk ustunde boyle cikilir bol pedal cevirirsiniz ve hiziniz cok yavas olur yavas yavas cikarsiniz ayaga kalkip spin atarak yokus cikmak isterseniz fazla kuvvet uygulayacaginiz icin buyuk viteslere gecersiniz ve daha fazla yol alirsiniz ama bu sizi daha cok yorar cunku kuvvet uygulamaniz gerekmektedir.duz yol veya az yokuslarda ise kanatlanmak istiyosaniz onde 3.disli arkadaki ise 7.veya 8.dislide olur arabadaki 5veya 6.vitesi gibi dusun maksimum hizi bu zaman yakalarsiniz. Siz galiba yanlis anlamissiniz vites kullanimini.konu hakkinda ufak bir arastirma yapin ben pek anlatamamis olabilirim. Selametle

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tesbihcekenhoroz kullanıcısına yanıt
    Vites kullanımını genel hatlarıyla anladım, yalnızca arka dişli büyüdüğünde buna vites küçültmek dendiğini bilmiyordum, buna vites büyütmek deniyor sanıyordum.
    Tekrar teşekkürler yardımların için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: destroyer333

    Vites kullanımını genel hatlarıyla anladım, yalnızca arka dişli büyüdüğünde buna vites küçültmek dendiğini bilmiyordum, buna vites büyütmek deniyor sanıyordum.
    Tekrar teşekkürler yardımların için.

     Kron Xc 1000 yada Salcano Astro? Acil!!!
    27 Vite Dişli doğru kullanımı
    tırmanış-orta düz yol (normal)-son hız inis
    -1-2-3-4-5 Çıkış
    -2-4-6-8-10-12-14-16 Normal sürüş
    -12-15-18-21-24 iniş hız surus
    Genel olarak çapraz olmayacak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ibo83 -- 26 Ekim 2016; 13:17:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ibo83 kullanıcısına yanıt
    Güzel anlatan bir tablo. Teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.