hocam boşa dil dökme anlatamazsın bu fanboylara bu fanboyların gözünde pejo hep çöptü, tenekeydi; dedeleri içinde öyleydi. dededen gelen cahillik işte salıp bırakmak lazım. binen biliyor 508 in ne kadar iyi araba olduğunu < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yakpinar1222 -- 7 Şubat 2022; 10:34:16 > |
Kullandığım En İyi Yol Tutuşu Olan Araba 2020 508 di. (2. sayfa)
-
-
F10'a iyi bir bakım yaptırın da ondan sonra bakın. Yok freni iyiymiş, yok şanzumanı iyiymiş daha neler. Zf8'in yağını değiştirin o zaman nasıl vites atıyor görürsünüz.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
159 la kıyaslayın.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Yorumlara takılmamak lazım, 508'in zaten sürüş dinamikleri konusunda segment lideri olduğunu neredeyse tüm editörler söyledi, o yüzden şaşırmadım.
Tabi insanlar bunu Peugeot'nun başarmış olmasını kabullenmekte zorlanıyor. (Peugeot aracım yok, almayı da düşünmüyorum.)
Premium araçların yol tutuş, frenleme, konfor gibi konularda sıradan araçlara fark attığı dönem geride kaldı. Belli bir seviyeye kadar (D segmenti veya havalı süspansiyon opsiyonu olmayan E segmenti, yani Mercedes C-E, BMW 3-5, Audi 4-6 modelleri) rakiplerinden bu konularda çok da üstün değil, genelde malzeme kalitesi ile fark yaratıyorlar. Ben Mondeo'nun da testlerde hep 1. olduğu bir dönemi hatırlıyorum mesela...
-
508 e bende tipi görnüşüme hayran kaldım ama baktım ben araca sığamıyorum 190 boyumla üzülerek vazgeçtim :(
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
4x4 her zaman iyidir diye bir şey yok. Yol tutuşun olduğu zemin ne olduğu önemli. Islak mı kuru mu hangi tip asfalt veya hangi tip lastik kullanılıyor bunlara bakman lazım. Ayrıca arkadan çekişle ilgili virajda gaza basarken iyidir diye bir genelleme olamaz. Tam tersi virajda önden çekişin artılarının olduğu noktalar da var.
Her audi'deki quattro aynı quattro olmadığı gibi her AWD de aynı 4 tekerden çekişe sahip değil. Honda CRV ve HRV'deki 4x4 ile Mitsubishi Pajero'daki 4x4 aynı değil. Hatta Honda'daki göstermelik bile denilebilir Pajero'nun yanında. Kilitli diferansiyelden de öte alt teknolojiler var bazı 4x4'lerde. Subaru'yu niye insanlar övüyor? Bu arka planda yatan değişik teknolojiler yüzünden.
Arkadan çekiş karlı veya kaygan zeminli yollarda drift maksadı haricinde iyi bir şey değil. Yolda kalan sürüsüyle BMW ve Mercedes görebilirsiniz. AWD araçlar ise her yere keçi gibi çıkacak diye bir şey yok. YouTube deryasına dalıp, forumda anlatılan araçların nasıl bu konularda tökezleyebildiğini de görebilirsiniz. Aracın modelinin yanına FAIL yazın zaten örnekleri gelir hemen...
Lamborghini geçen Mitsubishi'ler; GTR tokatlayan önden çekişli Civic'ler... Bu arada bu dediğim civic evet motoru güçlü ama araç dışarıdan bir sleeper yani şaka arabası. Öyle koca koca slip lastikli falan değil. Neyse, Japon araç hastası değilim hatta sevmem ama çekiş konusunda kıyaslamaları dikkatli yapmak lazım.
-
Karda yüzeyi genişletmek yerine azaltmak gerekmiyor muydu ? Yani Aynı araçta 205 taban yerine 185 taban karda daha iyi olur diye aklımda kalmış, hatta ralli araçlarının kar lastikleri daha dardır vs.
-
Arkadan itişli premiumlarda ön teker olabildiğince aracın burnuna sifir noktasina konumlandirilip, motor ve şanzıman daha geriye ve diklemesine yerlestirildigi icin akslar arasi ağırlık dagilim oranlari cok daha kusursuzdur standart markalara göre.
Bircok bmw de dağılım 50/50 dir mesela. Bu çok önemli teknik bir detaydir. Oyle suspansiyonla yayla şunla bunla sonradan elde edilebilicek bir kabiliyet te degildir. Pahalı ve lüks bir muhendislik hizmetidir.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Amaç karda batmamak ise yüzeyi genişletmek önceliklidir. Paletli araçların karda daha kolay gitmesinin sebebi budur mesela. Temas yüzeyi daha geniş olduğundan karlı zemine tutunur.
Karı-buzu yarmak için temas yüzeyi daraltılır. Ralli araçlarının lastikleri çivilidir ve buza tutunması daha iyidir. O yüzden araç lastiklerinin karlı zemini geçip bir an önce buzlu zemine ulaşması lazım ki tutunabilsin ve hız yapabilsin.
-
Valla öyle hocam Peugeot un şanzımanı kesinlikle daha konforlu özellikle ilk 3 viteste BMW zdf i hiç sevmiyorum bu 5. BMW ve şanzımanını özellikle soğuk motor da konforlu bulmuyorum ve atış hızı dsg den oldukça yavaş Peugeot ile aynı diyebilirim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Adam konu açmış anlatıyor "F10 Sahibiyim daha önce de, çeşitli BMW lerim oldu, Peugeot 508 i çok beğendim, yol tutuşu harika" falan diyor, bazı çok bilmişler "Yok sen yanılıyorsun, Peugeot BMW den daha iyi yol tutamaz, senin araban eskimiş" diyorlar, güler misin ağlar mısın Adamın kendi arabasını, bu fanboylar daha iyi biliyorlar
-
Muhtemelen dengenin kaynağı hafifliktir. 308'de büyük ölçüde öyle çünkü.
-
508'in geyik testi çok başarılıydı. Focus'tan iyi yol tutuşu vardı. Şaşırmadım.
-
Bende anlam veremedim 2 yıldır F10 kasa var kötü araba demiyorum ama 508 daha iyi yol tutuyor virajda yatmadığı için 508 daha keskin dönüyor frenler de çok daha iyi ama millet neden ısrarla olamaz diyor anlamıyorum ha inanmayan olursa F10 yok diyen olursa söylesin özel resim çekip atayım
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bundan bahsetmiyorum ki ben; 25-30 yıl önce premium bir araç sıradan bir marka araca göre çok daha hızlı, sessiz, konforluydu, çok daha iyi yol tutar, çok daha iyi dururdu. Bir tarafta Broadway, R12, Kuş serisi varken diğer tarafta E190'lar vardı. Fark o kadar büyüktü ki, öyle rakamlara, test sonuçlarına bakmaya bile gerek kalmazdı... Günümüzde 508, Mondeo, Mazda 6, Insignia gibi araçlar malzeme kalitesi hariç bahsi geçen premium araçlara denk sürüş özelliklerine sahip.
-
508 benim de Giulia'dan sonra D segmentinde direksiyon tepkilerini en beğendiğim araç.
5 serisi kullanmadım ama, 508 rakibi olan 3 serisinden kesinlikle önde.
-
Hocam o zaman Opel Astra J kullanmadınız demektir, Ford Focus bu konuda çok övülür , haklılar da Focus'da da güven veren bir yol tutuşu var ancak Astra J bana bir tık daha iyi geliyor.
Lastiklerin de elbette farkı var ama aracın direksiyon tepkisi, ön düzen açıları, arkanın hızlı toparlanması vs de bu konuda önemli.
-
Çok bildiğini zanneden insanların yorumuna aldanarak 195 lastik yerine 185 goodyear lastik aldım, yağmur, kar, çamur, kuru zemin, hepsine yol tutuş daha kötü. Sanırım bir tek yakıt tasarrufuna yaradı o da 0.1lt/100km.
-
-
Kış lastiğinin tutunma sistemi dişler arasına giren karın yerdeki kara yapışması sonucu çekiştir. Bizim insanımız basıncı artırıp tutunma sağlamaya çalışıyor ama yanlış. Bu durum buz için çivili lastikte geçerli. Diğer zeminlerde zaten geniş taban avantajlı
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X