< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
Kumanda devresi çizim
-
-
Devre çift yönlü buton kullanılarak yapılabilir. Start butonuna basıldığında M2, M3 ve ZR1 enerjilenir. M2 normalde açık kontağı ile müherlendiği için elimizi butondan çektiğimizde de bu enerjilenme devam eder. Elimizi butondan çektiğimiz anda çift yönlü butonun kapalı kısmından M1 kontaktörü de enerjilenir. Güç devresinde; motorlardan birisine M2 kontaktörünün, diğerine M3 kontaktörünün normalde açık kontakları ile yol verilir. Bu kontaktörler enerjilendiği için motorların ikisi de çalışmaya başlar. ZR1'in ayarlanan süresi sonunda (40sn.) ZR1 gecikmeli açılan kontağı harekete geçerek M2, M3 ve ZR1'in enerjisini keser. Start butonundaki M2 mühürlemesi ortadan kalkacağı için yeniden enerjilenmelerine izin vermez. Motorların ikisi de devre dışı kalır. Bu durumda M3'ün normalde kapalı kontağı üzerinden ZR2 enerjilenir. ZR2'nin ayarlanan süresi sonunda (20sn.) ZR2 gecikmeli kapanan kontağı harekete geçer; M2, M3, ZR1 kumanda sistemi yeniden enerjilenir, start butonu mühürlenir, ZR2 devreden çıkar. Motorlar çalışmaya başlar. 40 saniye sonra M2, M3, ZR1 devreden çıkar, motorlar durur, ZR2 çalışmaya başlar. 20 saniye durur, 40 saniye çalışır, stop butonuna basılıncaya kadar sistem bu şekilde devam eder. Motorlar çalışırken yeşil, çalışmadıkları zaman kırmızı sinyal lambası yanar. Start butonuna basıldıktan sonra M1 kontaktörü sürekli devrede kalır. Bu kontaktörün görevi, motorlar devre dışı kaldığında çift yönlü botunun stop kısmı üzerinden ZR2 rölesine enerji vermektir. Bu şekilde sistemin devamlılığı sağlanır.
Düzeltme: Yeşil sinyal lambası doğrudan ZR1 ile , kırmızı sinyal lambası da ZR2 ile paralel bağlanabilir. Harici kontak kullanmaya gerek yoktur.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ENCHANTER -- 20 Aralık 2022; 11:33:40 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X