Şimdi Ara

Kurum ve Karbon Birikimi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
5
Cevap
0
Favori
2.139
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • fBenzin ve dizel motorların performansının zaman içinde düşmesinin ve yakıt tüketiminin artmasının iki önemli nedeni vardır. Bunlardan birincisi, yakıt sistemindeki parçalarda toplanan kimyasal pislikler ve kirleticilerdir.

    İkinci ve en önemli neden ise, motorun emme manifoldu, supaplar ve yanma odası içinde biriken kurumlar ve enjektörlerde biriken kirletici maddelerdir. Bu iki grubun oluşturduğu kirleticileri ortadan kaldıramadığımız sürece, motorlara yapılacak hiçbir müdahale, ayar ve parça değiştirme aracın motorunun normal performansına ulaştırılmasında ve yakıt tüketiminin düşürülmesinde başarı sağlayamayacaktır.

    Birinci Grup Kirleticiler:
    İnce sülfat ve oksit katmanları, sert, şeffaf ve parlak vernikleşme tabakaları, yapışkan artıklar, yakıttaki kristalleşme. Bu grupta yer alan kirleticiler, özellikle karbüratör sistemi, yakıt hatları ve enjeksiyon sisteminde etkili olmaktadırlar.

    İkinci Grup Kirleticiler:
    Bilindiği üzere benzin, kömür gibi bir hidrokarbon bileşenidir ve havayla yandığı zaman kimyasal reaksiyon sonucu HC adını verdiğimiz kurum bırakır. Bu yakıtla havanın yanması sonrasında oluşan doğal bir sonuçtur ve bütün organik bazlı yakıt türleri için geçerlidir. Bu kurum miktarı, yakıtın içindeki kimyasal katkı maddelerinin yapısı ve sayısı ile doğru orantılıdır. Yani ne kadar çok kimyasal katkı, o kadar çok kurum demektir. Ayrıca, yakıtla hava karışımının 14/1 ideal karışım oranından uzaklaşması nedeniyle oluşan bir karbon, yani kurum birikimi söz konusudur. İçten yanmalı motorlarda yanmanın oluşmasını sağlayan hava, yakıt ve ateşlemeden (Dizel motorda hava ve yakıt) herhangi biri ideal değerlerinden uzaklaştığı zaman, 14/1 ideal karışım oranından uzaklaşılmış olunur.

    Supap tablası arka yüzeyinde biriken kurumlar süngerimsi bir yapı içerdiğinden, benzin motorlu araçlarda enjektör tarafından püskürtülen benzinin bir kısmını emerek hem yanma odasına püskürtülen yakıt miktarının azalmasına neden olduğu hem de püskürtülen yakıtın atomizasyonunu bozduğu için, bu hem aracın yeterli gücü üretememesine hem de yakıt tüketiminin artmasına neden olmaktadır. Supap tablasıyla supap sapının birleştiği bölgede biriken kurumlar belli bir süre sonra iyice artarak supapların silindir kapağı üzerindeki yuvalarına tam oturmasına engel olur. Bunun sonucunda silindirlerdeki kompresyon değerleri düşerek motorun çalışma düzeninde bozukluklar ve volümetrik veriminde önemli miktarda düşüşe neden olurlar. Sonuç olarak bu grupta yer alan kirleticiler yanma ve volümetrik verimini düşürerek aracın motorunun güç ve tork değerlerinde çok önemli ölçülerde düşüşe neden olmaktadır.

    Birinci grup kirleticiler, ikinci grup kirleticilerle bir araya gelerek benzin ve dizel motorlu araçlarda çok ciddi problemler yaratmaktadır. Birinci grup ve ikinci grupta yer alan kirleticiler araç sürücülerinin devamlı şikayette bulunduğu, ama araç servislerindeki diagnostik test cihazlarıyla tespit edilmesi olanaksız olduğu için teşhis edilemeyen hatalara ya da hayalet arızalar olarak tanımladığımız aşağıdaki problemlere sebep olmaktadır.

    - Motorun gücünün ve çekişinin azalması,
    - Aracın hızlanma yeteneğinde azalma,
    - Artan yakıt tüketimi,
    - Motorun kendi kendine sık sık stop etmesi,
    - Bozuk rölanti devri ve sallantılı çalışma,
    - Araç motor tork eğrisinde ve güç eğrisinde düzgünsüzlükler ve duraksamalar,
    - Araç çalıştırılırken motorun özellikle soğuk havalarda hemen çalışmaması, geç çalışması,
    - Egzoz emisyon değerlerinin yükselerek aracın çevreyi daha fazla kirletmeye başlaması,
    - Rahatsız edici düzeylerde egzoz kokusu.
    Diagnostik test cihazlarıyla teşhisi son derece zor olan tüm bu problemler, araç sürüş konforunu azaltarak araç sürücüsünün mizacını ve performansını kötü anlamda etkilemektedir.







  • Kaç paraya yapıyorsunuz?
  • efendım dizel ve benzınlı araçlara 100 TL Yapıyoruz
  • yapılan işlem nedir tam olarak
    benim benzin filtresini yakıt pompası değiştim enjektörleri temizlendi ama kurumlardan kurtulamadım enjektör açıcı würth katkı maddesi koydum baya bi kurum attı ama hala benzinde giderken birden devir kaybı oluyor tamamen kurtulmak istiyorum kurumlardan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MotorVac MV4 emme manifoldu, manifold kolları, gaz kelebeği, rölanti ayarlayıcısı gibi hava kanallarında biriken kurumları ve sakızımsı maddeleri temizlemek için formüle edilmiş, deterjan bazlı patentli bir kimyasaldır. Manifold iç yüzeylerinde, koruyucu ve kaygan bir tabaka oluşturur. MotorVac MV4, Emme Manifoldu Temizleme Kiti 200-8667 ile uygulanmaktadır. MotorVac MV4`ün klasik karbüratör temizleme kimyasallarına göre en önemli farkı, deterjan bazlı ve patentli özel formülü sayesinde emme manifoldu ve gaz kelebeği gibi teflon kaplı kritik motor parçalarına hiçbir zarar vermemesidir.

    http://www.youtube.com/watch?v=OydJGotC6kY#t=45



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tamer_bjk -- 4 Ekim 2013; 10:20:56 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.