Şimdi Ara

Lada Samara Alırken Dikkat Edilecek Noktalar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
106
Cevap
10
Favori
62.724
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    Bütçesi düşük fakat araca ihtiyacı olan hemen herkes doğru otomobil seçimini nasıl yapabileceğini düşünür. İkinci el araç için dikkat edilecek hususlar artık hepimiz tarafından az çok bilinse de markalara özel bazı püf noktalarını da göz önünde tutmakta fayda var. Bu çerçevede bir Lada Samara sahibi olarak bende özellikle bu aracı almayı düşünenler için bazı püf noktaları paylaşmak istiyorum.

    - Malumunuz Lada Samara ortalama 3-5 bin lira civarında bütçesi olanların düşündüğü bir araç seçeneğidir genelde.. Samara'nın konforsuzluğuna rağmen atikliği, parçalarının ucuzluğu ve yol tutuş başarısı pek çok kişi için bu aracı cazip hale getirir.. Ama her araçta olduğu gibi Samara'da da markaya özel bir takım avantajlar ve dezavantajlar var..

    - Öncelikle Samara'nın çağdaşı diğer araçlara göre hıza çok yatkın olduğunu unutmamak lazım. Orta düzeyde bakımlı bir lada sürücüsünü hiç üzmeden rahatça 130-140 kmyi görebilir, zorlanırsa daha da hızlanabilir. Bu nedenle aracı almadan önce sahibini şöyle bir süzmek ve kullanım alışkanlıklarını çaktırmadan öğrenmekte fayda vardır. Aracı çok yoran, hep motoru son haddinde kullananlardan araç alınmaz, çünkü zaten 14-15 senelik metal yorgunluğu bu gibi kişilerinde sayesinde büyük sorunlara gebe olabilir. Ben kendi aracımı almadan anlaştığım sahibiyle bir test sürüşüne çıktım. Aracı sahibi sürüyordu ve o sürerken ben kendisini dikkatle takip ettim, devrinde kullanıyor mu, yerli yersiz hızlanıyor mu, motoru boğuyor mu baktım. Aynı yöntemi sizde izlerseniz aracın aşağı yukarı nasıl kullanıldığını öğrenebilirsiniz. Ayrıca aracın hızlı kullanılıp kullanılmadığının bir göstergesi de lastiklerdir. Zamanından önce aşınmış, lastik iç veya dış çeperine doğru olan dişler haddinden fazla ezilmiş araçlar muhakkak dengesiz kullanımın sonucudur.

    - Lada Samaranın parçaları oldukça ucuz. O yüzden buji kablosu değişmiş mi falan gibi gereksiz detaylara takılmayın, onun yerine mümkün olduğunca kapsamlı bir şekilde kaportaya bakın. Motorda harabiyet derecesine varmamış her türlü sorun en fazla size ekstra 500 tl masraf çıkarabilecekken, ön direkleri çürük bir kaporta, boyasıydı filan derken 1500 tlnin altında düzeltilemez.

    - Lada Samara'nın motorunda kronik sorun şanzumanıdır. Atma, ötme, sadece bir viteste uğultulu çalışma gibi durumlar şanzumanın ineceğinin habercisi olabilir. Sadece şanzumanın inmesinin 100 liranın aşağısına mal olmayacağını, şanzuman inmişken debriyajında yenileceğini hesaba katarak aracı alıp almamada karar verilmeli. Örneğin benim aldığım Lada 1. ve 2. viteste ötme yapıyordu, şanzuman indi senkromecler değişti, haliyle debriyajda elden geçti derken bana 400 tlye mal oldu.

    - Lada'nın ikinci en büyük sorunuysa elektrik sistemidir. "Lada çok arıza çıkartır" sözünü duyanlar emin olabilirlerki bu arızaların %99'u elektrik sistemindendir. Elektrik sistemi yenilenmemiş bir lada bir hafta stop lambasını patlatır, ertesi gün şarj dinamosu aküyü şarj etmez, ertesi hafta lpgye elektrik gitmez, sigorta atar falan derken birden aracınızdan soğuyabilirsiniz. Bu tür sorunlara karşı aracı alır almaz, hemen tanıdık bir elektrikçiye götürüp şu işlemleri yaptırmak gerekir:
    1- Stoplar, lambalar ve diğer tüm elektriksel aksam çalışıyor mu?
    2- Şarj dinamosu verimli çalışıyor mu? aküyü şarj ediyor mu?
    3- Marş motorunun kömürleri ve genel bakımı yapıldı mı?
    4- Sigorta kutusunun durumu nedir? Değişmesi gerekir mi?
    5- Bağlantı soketleri dahil genel aksamda değişmesi gereken yerler varmı? hepsi tek tek bakılmalı gerekirse yenilenmelidir. Elektrik aksamı mükemmel olan bir Lada birden kusursuz bir araca dönüşecek, önceden sanayiden çıkamazken şimdi yılda birkez bile işinizin düşmediğini görüp şaşıracaksınız :)

    - Aracı aldığınızda ateşleme sistemi elemanlarını distrübütor dahil değiştirin. Tüm parçalar aşağı yukarı 100-150 tl tutacaktır. Ancak bu işlem hem olası arızaları engelleyecek hem de yakıt sarfiyatını, motorun çekişini olumlu etkileyecektir.

    - Ladanın bir diğer olası problemi ön konsoldaki çatlaklardır. Ladanın ön konsolu zamanla güneş nedeniyle çatlayabilir. Yenisini almak ve montaj işçiliği vs. 300 tl gibi bir paraya mal olacağı için aracı incelerken ön konsolun çatlak olmadığından emin olun.

    - Ladanın motor yağ kaçakları belli bir noktaya kadar çok önemli değildir. Zira yağ kaçırmayan lada pek yok gibidir. Ancak aracı alırken rölantide gereğinden fazla yoğun duman atanların motor durumlarına bakılmalıdır.

    Özetlemek gerekirse;
    Alacağınız Samara'nın kaporta durumu iyi, motorda harabiyet söz konusu değilse alabilirsiniz. Ancak alır almaz ustanıza götürüp elektrik ve ateşleme aksamını baştan sona elden geçirir, fren / debriyaj ve lpg tesisatına baktırırsanız uzun yıllar sorunsuz binebileceğiniz bir Samara'nız olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mkurtuldu -- 24 Şubat 2012; 12:49:52 >







  • hadi oradan hurdaymış ,böbürlendiğin şeye bak,ben baba parası ile passatlara bmwlere binmesini de bilirim ki şükür durumuda var ailemin 80 binlik araçlarıda var ,kendi aracım olsun diye kendi kazancımla istiyorum öğrenciyim, bu kadar kibir bünyeye zarar ki 50 küsür yaşındaymısşsın,inan saygı duyulacak yerde yerinesi bir insansın,arabanın 80 milyarlığı olunca altında insan olunmuyor malesef..
  • Faydalı konu.Alacaklar için rehber olabilir.Ellerinize saglık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yavuz.

    Faydalı konu.Alacaklar için rehber olabilir.Ellerinize saglık
    ekleme yapayım
    lpglı bır lada samara alacaksanız

    asırlardır benzın yuzu gormemıs bır samara almayın

    benzın sıstemının butun elemanlarını degıstırmenız gerekebılıyor
    ıscılık parca hortum kelepce derken 1000 tlyı buluyor masraf

    alırken hem benzınde hem lpgde calıstırın sonra benım gıbı canınız cok yanmasın

    arabayı gormeye gıderken daha soyleyın satıcı 20 lıra benzın koysun
    benzındede lpgdede deneyecegım deyın

    benzınde calısmıyorsa masrafı goze alarak gıdın

    benzın pompası tum hortumlar samandıra helepceler hatta bazen depo degısımı vs astronomık masraflar cıkacak seyler oluyordu
    hangı samaraya baksam...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: McOrco

    ekleme yapayım
    lpglı bır lada samara alacaksanız

    asırlardır benzın yuzu gormemıs bır samara almayın

    benzın sıstemının butun elemanlarını degıstırmenız gerekebılıyor
    ıscılık parca hortum kelepce derken 1000 tlyı buluyor masraf

    alırken hem benzınde hem lpgde calıstırın sonra benım gıbı canınız cok yanmasın

    arabayı gormeye gıderken daha soyleyın satıcı 20 lıra benzın koysun
    benzındede lpgdede deneyecegım deyın

    benzınde calısmıyorsa masrafı goze alarak gıdın

    benzın pompası tum hortumlar samandıra helepceler hatta bazen depo degısımı vs astronomık masraflar cıkacak seyler oluyordu
    hangı samaraya baksam...

    Alıntıları Göster
    faydalı konu olmuş zaten karadüzen bir araç sorun çıkarmaz rusyada yürüyorsa ülkemde hayli hayli gider.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wampaa

    faydalı konu olmuş zaten karadüzen bir araç sorun çıkarmaz rusyada yürüyorsa ülkemde hayli hayli gider.

    Alıntıları Göster
    samara değilde 10 bine 2005 -2006 vegalar var arada pek fark yok gibi samarayla tek bildiğim kaputu açınca herşeyin yağ içinde oluşu sebebi nedir acaba ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: echomaniac

    samara değilde 10 bine 2005 -2006 vegalar var arada pek fark yok gibi samarayla tek bildiğim kaputu açınca herşeyin yağ içinde oluşu sebebi nedir acaba ?

    Alıntıları Göster
    @ Lada'nın ikinci en büyük sorunuysa elektrik sistemidir

    0 km ladalarda bu sorun var..basit bir arabanin elektrik aksami kolay ve aynen basit olmasi gerekir ama lada gibi rezil marka
    bunun 30 senedir cözemedi, ayni sey vega ve niva icinde gecerlidir...simdi Renault ladayi satin alarak ladadan adam akkilli bir marka yaratacak, en azindan sorunsuz bir arba ...tipki dacia olayi gibi..eski ladalardan uzak durun derim




  • elektrik aksamını komple elden geçirip kaportaya baktırdıktan sonra mekanik olarak senelik masrafı 200 lirayı geçmeyecek bir araba hocam lada.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wampaa

    elektrik aksamını komple elden geçirip kaportaya baktırdıktan sonra mekanik olarak senelik masrafı 200 lirayı geçmeyecek bir araba hocam lada.
    lada samaraların yazın tavan arasının 55 derece olduğu doğru mudur acaba? malum küresel ısınma etkisiyle 10 ay yaz gibi artık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TruckTörMinator

    @ Lada'nın ikinci en büyük sorunuysa elektrik sistemidir

    0 km ladalarda bu sorun var..basit bir arabanin elektrik aksami kolay ve aynen basit olmasi gerekir ama lada gibi rezil marka
    bunun 30 senedir cözemedi, ayni sey vega ve niva icinde gecerlidir...simdi Renault ladayi satin alarak ladadan adam akkilli bir marka yaratacak, en azindan sorunsuz bir arba ...tipki dacia olayi gibi..eski ladalardan uzak durun derim

    TruckTörMinator yine sallamaya başlamış kaçın,sakın eski Lada almayın çünkü rezil,onun yerine kartal gibi dandik araba alın günde ayda 50 sefer sanayiye gidin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cEm-87

    quote:

    Orijinalden alıntı: TruckTörMinator

    @ Lada'nın ikinci en büyük sorunuysa elektrik sistemidir

    0 km ladalarda bu sorun var..basit bir arabanin elektrik aksami kolay ve aynen basit olmasi gerekir ama lada gibi rezil marka
    bunun 30 senedir cözemedi, ayni sey vega ve niva icinde gecerlidir...simdi Renault ladayi satin alarak ladadan adam akkilli bir marka yaratacak, en azindan sorunsuz bir arba ...tipki dacia olayi gibi..eski ladalardan uzak durun derim

    TruckTörMinator yine sallamaya başlamış kaçın,sakın eski Lada almayın çünkü rezil,onun yerine kartal gibi dandik araba alın günde ayda 50 sefer sanayiye gidin...

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar hayırlı akşamlar... Tam benlik bir konu olmuş... Benim araç var(Honda civic 2010)... Ancak köye gidip geliyorum günlük, 5.000 tl lik bir araç bakıyorum... Lada beni üzmez sanırım... Konuyu açan arkadaşa, paylaştıklarından ötürü teşekkür ederim... Lada'nın dışında bu fiyata başka araç var mı sağlam sizce?




  • efe_muallim kullanıcısına yanıt
    kış serilerini geç broadway var oda bu fiyata çöpünü alırsınız karbüratörlü samara sizin için biçilmiş kaftan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wampaa

    kış serilerini geç broadway var oda bu fiyata çöpünü alırsınız karbüratörlü samara sizin için biçilmiş kaftan.
    Sanki milyonlarca kişi lada samara alıyorda bilgi veriyosunuz üretimi bitmiş gitmiş daha ne
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sametsamett

    Sanki milyonlarca kişi lada samara alıyorda bilgi veriyosunuz üretimi bitmiş gitmiş daha ne

    Alıntıları Göster
    babam 24 senelik samara kullanıcısıdır. araç 90 model ve orjinal 82 bindedir
    en genel sorunu; görüntü itibariyle; çamurluk kenarlarında paslanma olması ve göğüs plastiğindeki(biz yeniledik) güneş çatlamalarıdır.( Kalorifer ve güneşin etkileri)
    bir ara benzin pompası arızalı çıktı, değiştirdik şimdi iyi çalışıyor.
    en son en önemli arızası, motor vuruntulu çalşmaya başladı benzini yakmadan atıyordu, biz depodaki çamurlardan şüpelendik ancak tamirciğe gittiğimizde, sübap ayarlarının yapılması gerektiğini söyledi, motor üst kapağı açıp 4 tane para gibi pulu bir düşük numaralarıyla değiştirdi ve şuan mükemmel saat gibi çalışıyor.

    onun dışında radyatörde bir kaçak var "çözüldü"
    baskı setini yeni değiştirdik, motorun verimi ve çekişi arttı.
    not : araç orjinal, benzinli



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EcheLoN_ -- 24 Şubat 2014; 20:27:31 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sametsamett

    Sanki milyonlarca kişi lada samara alıyorda bilgi veriyosunuz üretimi bitmiş gitmiş daha ne

    Biz alıyoruzda , kullanıyoruzda. Sizi ilgilendirmiyorsa neden konuya girip yorum yapıyorsunuz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TruckTörMinator

    @ Lada'nın ikinci en büyük sorunuysa elektrik sistemidir

    0 km ladalarda bu sorun var..basit bir arabanin elektrik aksami kolay ve aynen basit olmasi gerekir ama lada gibi rezil marka
    bunun 30 senedir cözemedi, ayni sey vega ve niva icinde gecerlidir...simdi Renault ladayi satin alarak ladadan adam akkilli bir marka yaratacak, en azindan sorunsuz bir arba ...tipki dacia olayi gibi..eski ladalardan uzak durun derim

    Renault Ladayı alırsa aynı zamanda Jaguarıda almış oluyor.

    Kaynak ? Yok tabi, boşverin çünkü böyle birşey yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EcheLoN_

    babam 24 senelik samara kullanıcısıdır. araç 90 model ve orjinal 82 bindedir
    en genel sorunu; görüntü itibariyle; çamurluk kenarlarında paslanma olması ve göğüs plastiğindeki(biz yeniledik) güneş çatlamalarıdır.( Kalorifer ve güneşin etkileri)
    bir ara benzin pompası arızalı çıktı, değiştirdik şimdi iyi çalışıyor.
    en son en önemli arızası, motor vuruntulu çalşmaya başladı benzini yakmadan atıyordu, biz depodaki çamurlardan şüpelendik ancak tamirciğe gittiğimizde, sübap ayarlarının yapılması gerektiğini söyledi, motor üst kapağı açıp 4 tane para gibi pulu bir düşük numaralarıyla değiştirdi ve şuan mükemmel saat gibi çalışıyor.

    onun dışında radyatörde bir kaçak var "çözüldü"
    baskı setini yeni değiştirdik, motorun verimi ve çekişi arttı.
    not : araç orjinal, benzinli

    Hocam babanız aracı kullanmamışki seyretmiş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kilo Moana

    quote:

    Orijinalden alıntı: EcheLoN_

    babam 24 senelik samara kullanıcısıdır. araç 90 model ve orjinal 82 bindedir
    en genel sorunu; görüntü itibariyle; çamurluk kenarlarında paslanma olması ve göğüs plastiğindeki(biz yeniledik) güneş çatlamalarıdır.( Kalorifer ve güneşin etkileri)
    bir ara benzin pompası arızalı çıktı, değiştirdik şimdi iyi çalışıyor.
    en son en önemli arızası, motor vuruntulu çalşmaya başladı benzini yakmadan atıyordu, biz depodaki çamurlardan şüpelendik ancak tamirciğe gittiğimizde, sübap ayarlarının yapılması gerektiğini söyledi, motor üst kapağı açıp 4 tane para gibi pulu bir düşük numaralarıyla değiştirdi ve şuan mükemmel saat gibi çalışıyor.

    onun dışında radyatörde bir kaçak var "çözüldü"
    baskı setini yeni değiştirdik, motorun verimi ve çekişi arttı.
    not : araç orjinal, benzinli

    Hocam babanız aracı kullanmamışki seyretmiş

    Alıntıları Göster
    Lada Samara Alırken Dikkat Edilecek Noktalar: öncelikle almamaya dikkat edin şaka şaka
    samara alacaksanız 3 kuruş fazla verip iyisini almaya, alırken ladadan anlayan bir ustaya göstermeye çalışın tamam parçası ucuz ama başlığı açan arkadaşın iyimser rakamları yok artık zaten başlık tarihi de belli
    örneğin conta yaktım conta 15 lira işçilik 250 lira. Marş motoru bozuldu adam tamirine 100 liradan fazla para istedi dedim usta sıfırı o fiyat zaten, sıfır aldım geldim takmaya 60 lira istedi, bir keresinde sanayinin içinde araca elektrik gelmez oldu elektrkçi çağırdım yan sokaktan, adam araca yaklaştı kaputu açtımı açmadımı hatırlamıyorum kendiliğinden elektrik geri geldi usta senide boşuna yorduk borcum ne dedim 30 lira istedi diyeceğim sanayide ustalarla uğraşmak kolay değil eski ve ucuz arabaya bakmak bile istemiyolar o yüzden illede temizini denk getirin aceleci olmayın araştırın araştırırken de paranızı artırın. Bu arabaları alan tayfa belli ya ilk arabası yada garibanlıktan alıyor temizi denk gelmezse insanı canından bezdirir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akcabey

    Lada Samara Alırken Dikkat Edilecek Noktalar: öncelikle almamaya dikkat edin şaka şaka
    samara alacaksanız 3 kuruş fazla verip iyisini almaya, alırken ladadan anlayan bir ustaya göstermeye çalışın tamam parçası ucuz ama başlığı açan arkadaşın iyimser rakamları yok artık zaten başlık tarihi de belli
    örneğin conta yaktım conta 15 lira işçilik 250 lira. Marş motoru bozuldu adam tamirine 100 liradan fazla para istedi dedim usta sıfırı o fiyat zaten, sıfır aldım geldim takmaya 60 lira istedi, bir keresinde sanayinin içinde araca elektrik gelmez oldu elektrkçi çağırdım yan sokaktan, adam araca yaklaştı kaputu açtımı açmadımı hatırlamıyorum kendiliğinden elektrik geri geldi usta senide boşuna yorduk borcum ne dedim 30 lira istedi diyeceğim sanayide ustalarla uğraşmak kolay değil eski ve ucuz arabaya bakmak bile istemiyolar o yüzden illede temizini denk getirin aceleci olmayın araştırın araştırırken de paranızı artırın. Bu arabaları alan tayfa belli ya ilk arabası yada garibanlıktan alıyor temizi denk gelmezse insanı canından bezdirir

    Alıntıları Göster
    ilk bakılması gereken şey çürük durumunun nasıl olduğudur.

    ancak yüzeysel kaportaya değil, araç altı, çamurluk içi, bağaj içi, arka koltuk altı gibi kısımlar kontrol edilmelidir.

    az çürüklü araç bulursanız, geriye kalanları iyi ve ucuz işçilikli bir ustanız varsa düşük parça fiyatları ile yaptırabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iwishh

    ilk bakılması gereken şey çürük durumunun nasıl olduğudur.

    ancak yüzeysel kaportaya değil, araç altı, çamurluk içi, bağaj içi, arka koltuk altı gibi kısımlar kontrol edilmelidir.

    az çürüklü araç bulursanız, geriye kalanları iyi ve ucuz işçilikli bir ustanız varsa düşük parça fiyatları ile yaptırabilirsiniz.

    Alıntıları Göster
    Ayda 1.000 KM işe-gidip gelmek için alınabilir mi?
    KM si ne kadar dayanıyor bunların? Piyasada hep sıfırlanmışları 5000 lira civarında.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    Ayda 1.000 KM işe-gidip gelmek için alınabilir mi?
    KM si ne kadar dayanıyor bunların? Piyasada hep sıfırlanmışları 5000 lira civarında.

    Alıntıları Göster
    Fiyat iyi gibi, alınır mı?
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-lada-acil-satilik-.aciklamayi-oku-132342317/detay




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.