Şimdi Ara

Lada vega vs doğan,şahin (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
0
Favori
723
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Nerede yaşadığına göre değişir. Eğer Soğuk şehirlerdeysen Lada alabilirsin daha iyidir ve sağlamdır. Ama sıcak yerlerdeysen hiç girme derim. Lada'ların hararetle başı dertte.

  • dogukanishere kullanıcısına yanıt

    6 senedir Lada Vega kullanıyorum. Kışın -15 dereceleri gördüğüm oldu ve yazın 40 + derecelerde çokca kullandım hiç bir zaman aracım hararet yapmadı.

    Lada lar birçok enjeksiyonlu araçlarda olduğu gibi 100 derecenin üzerini görmeden fan açmazlar. Bu da bilmeyen kişilerce hararet olarak yorumlanır ne yazık ki.


    Tofaşla kıyaslarsak eğer olası bir kaza durumunda tofaşa göre oldukça sağlam şasesi olduğu için içinden şağ çıkma şansınız yüksektir.

  • Real RocknRolla R kullanıcısına yanıt

    Lada Vega kullanıyorum, Ankara gibi yerlerde toplu taşımadan daha ucuza denk geliyor.


    Km'de LPG olarak 155 kuruş yakıyor.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: cabriolet1981

    İkisi için de söylüyorum, sürekli bozulur bi o kadar da tamire verirsin.

    Öncelikle Tofaş'ın herhangi bir modeli ile ancak Samara kıyaslanabilir, Tofaş'ın yeni kasa Şahin'leri 1988'de çıktı, 40-45 senelik kasa, şasisi de tee 131 şasisi, 50 senelik platform.


    Vega, ülkemize 1999'da geldi. Şasisi kafadan, Tempra'dan bile sağlamdır. Milenyum araç, motorunu Porsche tasarlamıştı. Avrupa araç denebilir. Tofaş'a göre 30 sene kadar daha yeni bir altyapıya sahip araç.


    Geçen yıl 298 bin km'de Lada Vega aldım, ön üç parçada iki değişen, 1 tam boya, arka iki çamurlukta lokal boya var.


    Bu haliyle 5000 Dolardan biraz ucuza almıştım.


    Araçla bir defa bile yolda kalmadım. Köpek gibi gidiyor. Sanayiye verdiğim para işçilik dahil 0 km Golf'ün 15 bin bakımından ucuz. Bir bakım parasına ağır bakım, baskı balata, fren servosunu değiştiriyorsun. Parçalar Dolar ile değil Ruble ile geliyor ve çok ucuz. Sıfır araba alsan daha çok harcıyorsun, ben 200 TL MTV ödüyorum sıfır alan 4000-5000 TL ödüyor. Ben kasko yapmıyorum, sıfır alsan 900 binlik arabaya kaskosuz binemezsin.


    Serviste 15 bin bakımı Polo Golf vs. 10-12 bin TL.


    Sanayide Lada'nın yağ bakımı işçilik dahil 1300 TL.


    Filtre seti 240 TL, Castrol Magnatec/GTX yağ 650 TL, işçilik 300 veriyorum.


    İlk aldığımda yağ bakımı, şarj kayışı, triger kayışı, karter ve subap kapağı contalarını yeniledik 1000 TL işçilik 700 TL parça verdim.


    Arabanın alternatörü, motoru, pistonları, subapları vs. her şeyi orijinal. Ben sadece titremeden dolayı baskı balata ve fren servosunu değiştirdim, işçilik ve parça dahil bu iki işlem de 7 bin TL tuttu. Bunlardan servoyu Rus malı aldım, baskı balata da 2010'da MAPA marka olarak değişmiş, orijinali 10 sene MAPA 14 sene gitmiş. Bende 3200 liraya Rus almak yerine 1500'e MAPA aldım.


    Sıfır Polo'ya binen arkadaşım 15 bin bakımına 10 bin 800 ödedi. Ben 300 binde ağır, 315 bin periyodik ve saydığım parçalarla bile 10 bini geçemedim.



    Lada vega vs doğan,şahin



    ( Hüseyin usta Lada servisi )


    Bunlar güncel 2024 Ekim fiyatları.


    Arabayı aldığımda 400 bin civarı bütçem vardı, buna 120 bin verdim. Üste kalanı %45 faize atmıştım, aylık 10 binden fazla getiriyordu, Lada'ya ilk 7 ay bedava bindim.Lada vega vs doğan,şahin 


    Üste gelen paraya 3000 TL'ye lastik, 500 TL'ye Bluetooth'lu teyp vs. aldım, iç üflemelerde kırıklar vardı onları yeniledim.


    Arabanın tüm parçaları var, motor, şanzıman komple var, göğüs hariç koltuklar dahil tüm iç parçalar var, taban halısı, tavan halısı, kaput halısı, far-stop, incik boncuk ufak dübeller, tırnaklar vs. alayı var.


    Tofaş'ın orijinal parçası da yok piyasada, yan sanayi üretim %90'ı, Lada'nın motorunu fabrikasyon olarak bulabilirsin.


    Baz paket Vega'da çift kaput amortisörü, kaput halısı, havalandırma sirkülasyon özelliği, dijital sıcaklık kontrollü kalorifer, ön-arka tavan lambası, yumuşak plastik göğüs, arka kol dayama, arka kol dayamadan bagaja ulaşma, tek tuşla açılan bagaj, arkada çift geri sis, enjeksiyonlu motor vs. var.


    Tofaş'ın bagajında halı bile yok.


    Vega'nın bagajı full halı kaplı, arka koltuklar 3 parça ayrı ayrı katlanıyor, arka koltuk sırtları için ekstra içeride bir halı daha var. Vega'nın bagajı da yayla gibi. Sedan da 470 litre bagaj var.


    İçi de yayla gibi. Bundan sonra alacağım tek araba Golf 8.5 olabilir, Corolla vs. baktım bundan kötü, içi daracık. Corolla Cross'ta yumuşak göğüs bile yok.Lada vega vs doğan,şahin 

    Göstergeler sade ve ışıkları yeşil.

    Lada vega vs doğan,şahin

    Üflemeleri en sağa alınca kapanıyorlar.

    Lada vega vs doğan,şahin

    Kontakta aydınlatma var.

    Lada vega vs doğan,şahin

    Kapıların üst kısmında mühür fitili ve deri kaplama var. Panel komple kumaş kaplı. Ön-arka elektrikli cam var.

    Lada vega vs doğan,şahin

    Tavanda ön-arka aydınlatma var.

    Lada vega vs doğan,şahin

    Yumuşak plastik göğüs. Kundura cilası sürüyorum, Nivea'nın nemlendiricisini sürüyorum çatlama vs. olmasın diye.

    Lada vega vs doğan,şahin

    Hararet vs yapmıyor, ben panjuru söküyorum araba 100 dereceyi hiç geçmiyor.





  • Vega2000 kullanıcısına yanıt

    Ladayı öyle güzel anlatmışsınki 2. Araç olarak alasım geldi qashqai min yanına 😁 

  • motograter M kullanıcısına yanıt

    Bende hurda teşvik işi için başka araç almayı düşünüyorum hocam Vega'yı hurdaya vermeye kıyamıyorum. 


    Herhalde arabanın kasasını bu sefer alacaklar, motorlu kasa ve ruhsat mı almak lazım, muayeneli bir şey mi almak lazım orayı kestiremedim.


    Yasa çıkarsa, ikinci el arabalar 200-300 bin ucuzlarsa 300-400'e 2016-2017 Egea fln düşerse onu da alabilirim sıfıra hiç bulaşmam, buna da artık bir sonraki teşviğe kadar binerim.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dark Territory

    Ladayı öyle güzel anlatmışsınki 2. Araç olarak alasım geldi qashqai min yanına 😁 





  • Vega2000 kullanıcısına yanıt

    Hocam 2019 hurda teşviki vardı o zamanlarda sıfır dacia alıyordum.

    Hurda işlemi nasıl olacak diye sormuştumda yanlış hatırlamıyorsam sadece ruhsatı vermeniz yeter demişlerdi detaylıca aklımda yok.

  • motograter M kullanıcısına yanıt

    Bu son teklifte geri dönüşüm maddesi eklemişler hocam bakalım ne yapacaklar.


    Yerli araçlardan Megane 4 bitmeden çıkarsa iyi olur, Megane 4 ün en üst Icon paketinde 700 bin fln düşüyor.

  • anyhill kullanıcısına yanıt

    aynı fikirdeyim. şahin sahibi de oldum, lada sahibi de. şahin'in parçası hem ucuzdur hem kolay bulunur. samara'nın benim kullandığım zamanlarda muadil parçası vardı ama vega'nın zor. 4 cam otomatik dışında bir artısı yok zaten.

  • Ben öğrenci olsam bu iki aracıda almazdım toplu taşımayla okuluma giderdim.

    Eğer illa ki araç lazımsa tofaş alınır en azından bilinen araç olası bir arızada ustası,parçası kolay bulunur.

  • beyinsis B kullanıcısına yanıt

    konuda Vega sahiibi bir üye her türlü parçası bulunuyor yazmış, şaşırdım açıkçası.

  • Vega2000 kullanıcısına yanıt

    hangi şehirde yaşıyorsunuz? bence 81 ilimizin 70 tanesinde iyi Lada ustası yoktur. parça bulmakta da sorun yaşanacağını düşünüyorum açıkçası. Siz sağlam araç almışsınız ve daha hiçbir parça ihtiyacınız olmamış olabilir. Ben de şu aralar araba almayı düşünüyorum düşük bütçeli , Vega sürekli ilgimi çekiyor ama almam sanırım yedek parça ve usta sıkıntılarından dolayı.

  • murat 124'lerin orjinaline yakın güzel renklileri çok hoş duruyor. üniversitede şahin lada çok keko durur ama bu daha hoş durur bence. klasik niyetine

  • anyhill kullanıcısına yanıt

    nasıl bulunduğu önemli. stilo'nun da her parçası bulunuyor. olmayan parçayı fiat italya'dan 10 günde getiriyor ama bu sorunu çözmek için yeterli olmuyor. parça kolay ulaşılabilir olmalı ki usta test edebilsin, gerekirse yandaki diğer bir araçtan parça çıkarıp onu test etsin bunda (bunu yapar hep servisler). ya da alternatifleri olsun (orijinali, yan sanayii) ki uygun fiyatlı olsun. lada popülerlen bile mesela yan sanayi parça çeşidi azdı ve kalitesi çok düşüktü. misal bir şahin için kaliteli yan sanayi bol bol bulabilirsin, bu durumda hem fiyatı uygun olur, hem de güvenle alabilirsin. ama lada için yan sanayi almazdım ben, çok kötüydü kalitesi. zaten çeşit de azdı. samara için hal böyleyken vega gibi az satan bir model için nasıl daha iyi olabilir? arkadaş biraz polyannacılık oynuyor.

  • dogukanishere kullanıcısına yanıt

    lada sahibi oldum. öyle bir şey yok. soğutma çalıştığı sürece sorunsuz. ancak elektrik arızası bolca oluyor lada'da. fan müşürü veya fanın kendisi bozulursa hararet yapabiliyor. onun dışında sistem çalıştığı halde hararet yapma sorunu yok. ağustos sıcağında bol bol dik yokuş çıkmışlığım var kendisiyle.

  • anyhill kullanıcısına yanıt

    ilgini çekecek bir tarafı yok, emin ol. mesela camları otomatik ama tam açılmıyor. araçta klima da olmadığı için yazın tam açmak istiyorsun. kolunu koydun mu acıtıyor tam açılmadığı için. genel kalite kötü maalesef.

  • beyinsis B kullanıcısına yanıt

    valla bi macera olsun diye alayım gitsin diyorum ama son noktada müthiş tasarımı beni vazgeçiriyor. Vega'nın tasarımı kim yaptıysa gözleri kör olsun, elleri tutmaz olsun   o ne şekilsiz bir araba halen kabullenemedim.

  • anyhill kullanıcısına yanıt
    Yani o zamanlar bile çirkindi. Samara daha güzeldi. Hele o direksiyon
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.