lagunayı bende inceledim. araç fotolardaki gibi basit ve çirkin durmuyor, gerçekten çok şık, önden başlayıp arkaya kadar gelen omuz hizasından kaslara sahip, aracın önü çok güzel insanı özel hissettiriyor, içide araç kadar şık ve dataylar çok güzel, arka stoplar ise; gerçekten tasarımcılar değişik ve permium farlar dizayn etmişler resimlere aldanmayıp aracı incelemenizi öneririm.
bugün lagunayı önümden giderken gördüm ve baya arkasından gittim sağına soluna geçtim azdaha adam al arabayı diyecekti tahaf ettim arabayı alıcı gözüyle baktım sahil yolunda viraja yanaştım üstüne sürdüm falan araba çok hoşuma gitti hantal dev giibi deyil herşey yerinde ve bu araç kolay kolay taklit edilemez baya köşeli hatları ve farları var yanlız eski lagunaların 2 elde çok değer kaybettiği görülüyör inaşallah bgu laguna hak'ettiği yeri bulur. bence d segmentine çok iyi bir alternatif geldi e kullanan arkadaşlarda beğendi alınır derim new laguna d segmentinin en değişik ve karizma yüzü
Arkadaşlar selam herkese; Ben Laguna 3'ü internetten tasarım aşamasından itibaren takip ediyorum, Renault uluslararası otomotiv sektöründe özel bir konumda olmayı hedefliyor, kendini aile otomobili yapmaya ve tabi bunu sağlam, uygun fiyatlı, aktif ve pasif yüksek güvenlik unsurları ile donatılmış araçlar üretmeye adamış, dünyada geniş kitlelere hitap edebilen bu arada kendi yağı ile kavrulan bir fransız klasiği firma. Ayağını yere sağlam basmasını bilen bir firmadır, işini iyi bilir, haliyle daha saygın bir konumda olmayı istiyor, otomotiv sektörünün üst liginde olmaya ramak kaldı diyebilirim, şu an çok hazırlıklı bir aday, kısa aralıklarla birçok model çıkaracaklar yakında. Yıllar önce Safrane ile buna hazır olduğunu dünyaya duyurmuşlardı, üstün donanımlı bir araçtı, yüksek ar-ge yapan bir firma özellikle güvenlik konusunda paraya para demiyorlar. Sağlamlık demişken kaliteli yüksek burulma mukavemetine sahip çelikleri çok uzun senelerdir özenle kullanan bir firma, gidin sanayiye sorun, araçlarının tabanları, şaseleri, kaporta saçları,yürür aksamları, öntakımları çok sağlamdır. Bunları niyemi yazıyorum, eğer paranızı alnınızın teriyle kazanan bir insansanız ekonomik ve sağlam aynı zamanda ikinci eli olan, otomobil almak istersiniz, işte reno tam buna uyuyor, ha ben spor araba istiyorum derseniz, yukarda dediğim gibi artık reno'da, spor arabada olacak bundan sonra, ayrıca 4X4 çeker offroad aracıda. Renault'un kemik müşterisi çok sadıktır, zaten kolay kolay başka araba almaz, hele hele Renonun sıfır birkaç arabasını alan zaten başka markaya zor biner. Reno müşterisinde şöyle bir kanı hasıl olmuşturki, aldıkları araçlarının sağlamlık, hesaplı olmaları, ikinci elde tutulurluk kriterlerinin farkındadırlar. Bu arada Renault'un hem firma bazında hem kullanıcı bazında düşmanının çok olduğununda altını çizmekte fayda var, emsal modellerini daha pahalıya alan arkadaşlar servislerden çıkmazken bizim renolar az arıza yapar, zaten taktığın parçayı unutursun. Ne varki ürün gamındaki otolarının parçaları genelde emsallerine görede herzaman biraz pahalıdır, zaten reno müşterisi bunu bilmektedir.
Gelelim test konusuna ben iki sefer test ettim Laguna 3'ü: Bu arada özel merakımdan dolayı en büyük hobim D Segmentinde çıkan araçları fırsat buldukça test etmeyi çok severim. Şöyle örnekleme yapmak istiyorum, 407'i referans almak istiyorum, ikiside Fransız, 2 lt dizeline bişi demicem 407'nin, çok güzel motor var üzerinde ama 1,6 HDI'si ile kıyaslarsam Laguna 3'ü, Laguna çok daha seri ona göre, dizel tecrübem olduğu için 407 1.6 HDI gidip ikinciye tekrar test ettim ve daha yüksek devirli kullandım, sonuç değişmedi Laguna 1,5 dizel daha performanslı torku hissettirme yönünden, araçların teknik katologlarında verilerde 407'nin torku belkide yüksek çıkabilir ama Laguna 3 size torku hissettiriyor 407'e göre tabi, ayrıca Laguna 3'ün motoru daha seri hızlanıyor, araç gaza dokununca vites istiyor, gayet güzel ivmeleniyor, 6 vitesli manual araçta vites oranları iyi ayarlanmış, motoru gayet yeterli ve çok sessiz, motor araca yetsin diye 6 manual sanzıman konmuş, yoksa motor çekmez, zorlanırdı, aslında kimi forum üyesi arkadaşların belirttiği gibi hiçte önemsenecek miktarda yol gürültüsü almıyor içeriye, aslında sessiz bir araç, ben otobanda virajlara girdiğim süratle çıkıyorum, virajlara 170 km ile girdiğim oldu inanın ESP devreye girmedi bile, çok dengeli bir araç yapmışlar, şasesi virajda yatmıyor aracın, ne araç yatıyor nede siz yatıyorsunuz, yol tutuşu çok stabil bir araç, emsalindeki diğer araçlarla karşılaştırırsam, Mondeo kadar güzel viraja giriyor araç, Passat için bişi demicem karşılaştırma yaparsam şimdi VW fanatikleri forumu basıp, hatta Bora kullanıcıları bile araçlarının Laguna 3'ten daha iyi yol tuttuğunu belirtebilirler. Yada iş Alman - Fransız kavgasına dönüşebilir. Süspansiyon sistemi mükemmel sertlikte ne yumuşak ne aşırı sert, yolu çok güzel kavratıyor tekerleklere süspansiyon ideal diyebilirim. Bu arada yolu hissettirmiyor süspansiyon, nasıl yaptılarsa konfor ve sportiflik bir arada sunulmuş. Araç ayrıca sürati göstermiyor, 3-4-5 derken motor 6 istedi baktım sürat 180 olmuş, sürati anca ibreden anlıyorsun bu araçta ve asıl önemlisi ivmelenme çok hızlı hiç anlamadan araç yüksek süratlara çıkabiliyor. Test edecek arkadaşlara tavsiyem aracı benzinli gibi kullanmayın gaza her daimde benzinliye göre %15 biraz daha fazla basın, o zamanda Laguna 3'ün motorunun tadına doyum olmuyor, dizelin doğası gereği biraz gazı yoklayın. Araç 15 kilo daha hafifletilmiş 2'ye göre, bunu kaputu kaldırırken anliyorsunuz kaput kuş gibi (ön). Bindiğim araç 1.5 dizel 110 HP, Dinamik versiyon, 17" çelik jant, 215/50R17 Michelin Primacy lastikler, zenon farlar virajda dönüyormuş ama ben inince test ettim, direksiyonu çevirdiler doğruymuş bizzat gördüm, ses sistemi Cabasse olduğunu söyledi görevli ama ses kalitesi ikna edici olmakla beraber marka konusunda kafamda soru işareti var, Laguna 2'de 4X40 Watt+ 6'lı Changer, Laguna 3'de 4X30 Watt+tekli CD çalar, ana üniteden kısmışlar, ayrıca Laguna 2'nin hopörlerleride Cabasse ( Cabasse dünyaca tanınan, saygınlığı olan Hi-Fi alanında referans olan bir Fransız audio üreticisidir.) ama Laguna 3'de marka koymaya gerek görmediler herhalde, içinde orta kol dayama yerinin arkasında 12V priz var, burdaki hava üfleme ızgaralarının plastik kalitesi hiç hoşuma gitmedi, arkada oturduğunuzda ayaklarınız için ön koltuğun altında çok kısıtlı bir alan var, ayağınızda bot olsa belkide koltuk altına ayağınız giremiyebilir belkide ben biraz abarttım, ayrıca bagajdada 12V priz var, yedek lastik tam ebad, ama bagaj Laguna 2'den azıcık büyük gibi, liftback yine arka bagaj kapağı, bayanlar kapatırken zorlanıyorlar. İçi çok geniş, aks aralığı emsallerine göre uzun, lastik arası iz genişliği Passat kadar geniş 155cm ön, 153cm arka, araç hem enlemesine hem uzun aks aralığı sebebiyle emsallerine göre kesinlikle bence sınıf lideri, yere bıraktığı lastik izi bakımından. Ön sis tampon farları bence küçük olmuş 470cm boyunda bir araca ufak kalmışlar, ayrıca sislerin etrafındaki plastikleri elimle yokladım oynamasına sinir oldum. Araç çok heybetli fotoğraflarındaki gibi değil ben inanamadım, çok azametli duruyor yakından, aracın yan çizgisi mükemmel ama, ön kaput biraz daha kaslı olabilirdi, farlar biraz olmamış, aracın önü keşke biraz agresif olsaymış demekle yetiniyorum bende, arka güzel stoplar Led'li ama onlarda üst noktadan başlıyor, keşke biraz aşağıda olsalardı, iç döşeme rengi koyu, koltuk yanları deri, çok hoş duruyor, ayrıca göğüs ve vites konsolu aluminyum kaplı, çok modern ve sportif duruyor, aklıma gelenler gecenin bu saatinde bunlar, temennim en kısa zamanda araca liftface uygulanırsa araç gerçekten sınıfında hem güvenlikte, hem zerafet açısından hemde satışlarda lider olmayı hak eden bir araç. Privilege versiyon ile arasında donanım olarak pek fark yok, jantlar ve iç döşeme rengi farklı, Privilege'de açık renli döşeme var. Araçta navi yok onu belirteyim, keşke olsaydı. Opsiyon olarakta yok malesef, birde üst versiyon olan Dinamik ve Privilegede atermik ön cam opsiyon, bence standard olmalıydı. Megane 2 satın alacak arkadaşlar bu arabayı incelemeden karar vermesinler arada küçük bir fiyat farkı var, zaten Renault belkide şimdiden sonra Megane 2'yi satsın diye belkide indirime bile gidebilir, Laguna 3 farklı segmentte olmasına rağmen Megane 2'yi tahtından indirmeye aday gözüküyor. Türkiye için söylüyorum 2009 da kendi segmentindede satışta liderliğe oturabilir bu araç.
abi sabahın 6 'sında bunları yazmaya üşenmedinmi helal olsun döktürmüşsün
quote:
Orjinalden alıntı: DH-ALEMDAR
teknode yanlış anlama ben orada Renault'u savundum farkındaysan
Ben diğer arkadaşa sinirlendim sana değil sen yanlış anladın
quote:
Orjinalden alıntı: emregulec_1905
abi sabahın 6 'sında bunları yazmaya üşenmedinmi helal olsun döktürmüşsün
Saat 04:00 sularında girmiştim foruma, demek 2 saat sürmüş yazmam.
laguna segmentindeki mondeo dan daha çok satacağı kesin trafikte heryerde göze çarpiyor
2-3 ay içerisinde ben de almayi düşünüyorum 1.5 dCi privillage, firsat buldukca Ankara'daki tüm bayilere gidip test ediyorum aracı, her gidişimde daha da bir alıcı gözle ince ince inceleyerek. Dizel kültürüne pek aşina olmadığım için, hala inanmakta güçlük çekiyorum 1.5 motor o koca arabayı nasıl ilerletecek diye ama her test sonrasında bu motorun yeterli olduğuna kanaat getiriyorum...
Aracın sürüş hissi konusunu şöyle yorumlayayım ben, şu anda 98model 520iA BMW sahibiyim, yüksek hızlarda şimdiki aracım nasıl bir hissiyat veriyorsa bu da aynısını veriyor, kesinlikle tedirgin etmiyor sürücüyü...
Yalnız merak ettiğim bir husus var, test araçlarının teybini biraz kurcaladım da, sanki FM bandında sadece 6 adet preset var gibi, FMı, FMII falan bulamadım ben? Böyle birşey olamaz değil mi??
yok arkadaşım onlar başka ayar oluyor 6 tane hafızalı kanalı kumandadan değiştirmek için ve değişik fonksiyonlar oluyorlar
Renault tan 2 haftada bir arıyorlar Corolla yı alıp Laguna verelim diye..
Ben zaten Laguna yı verip Corolla almışım Laguna III face lift geçirsin,piyasası belli olsun öyle düşünebilirim,aracın sürüş özellikleri gayet iyi ama sonuçta Laguna II den zamanında çok zarar etmiştim.
Şu an bir reno kullanıcısıyım... kesinlikle şu marka araçtan başkasını kullanmam diyenlerden değilim.. laguna 3 en baştan beri beğendiğim araba, çoğu kimsenin aksine tasarımını da seviyorum.. ama şu topiğe bakın.. yeni insignia yani vectra... çok güzel geldi bana.. hemşerim sen de bir bakıver:)
Hemşerim resimlere baktım araç prestij abidesi gibi ama arka kapılardan sonra alçalan tasarımda biraz sıkıntı var gibi,öndeki heybetli tasarıma rağmen arkaya Tigra monte edilmiş gibi göründü bana..
Dayım uzun zamandır Opel modelleri kullanıyor,ayrıca Vw araçlarımızda var çoğunluk aksini iddia edebilir ancak bana göre Astra - güncel Astra,güncel Vectra sınıflarındaki en kaliteli iç mekana sahip araçlar.
Yeni Vectra nında bu konuda bariz üstün olacağını düşünüyorum.
Ben lagunayı direk bu şekilde bekliyordum ve gelseydi bu dizaynda üstüne araba tanımazdım!!!
Bu tasarım olası bir Coupe için yapılan ön çalışma niteliğinde ve üretilme ihtimali yüksek görünüyor.
quote:
Orjinalden alıntı: gorele2000
Şu an bir reno kullanıcısıyım... kesinlikle şu marka araçtan başkasını kullanmam diyenlerden değilim.. laguna 3 en baştan beri beğendiğim araba, çoğu kimsenin aksine tasarımını da seviyorum.. ama şu topiğe bakın.. yeni insignia yani vectra... çok güzel geldi bana.. hemşerim sen de bir bakıver:)
Şu an bir reno kullanıcısıyım... kesinlikle şu marka araçtan başkasını kullanmam diyenlerden değilim.. laguna 3 en baştan beri beğendiğim araba, çoğu kimsenin aksine tasarımını da seviyorum.. ama şu topiğe bakın.. yeni insignia yani vectra... çok güzel geldi bana.. hemşerim sen de bir bakıver:)
Şu an bir reno kullanıcısıyım... kesinlikle şu marka araçtan başkasını kullanmam diyenlerden değilim.. laguna 3 en baştan beri beğendiğim araba, çoğu kimsenin aksine tasarımını da seviyorum.. ama şu topiğe bakın.. yeni insignia yani vectra... çok güzel geldi bana.. hemşerim sen de bir bakıver:)
Yeni laguna'dan daha şık oldugu konusunda bende hemfikirim.Açıkcası opelin özellikle yeni nesil araclarının tasarımları cok hoş.Insignia da gercekten cok çekici duruyor ayrıyetten ben kolay kolay bir arabanın yandan görünüşünü beyenemem ama bu Insigna yandan harika duruyor.İç mekanını da cok beyendiğimi söylemeden edemiyeceğim.
bu tasarımdan ne beklediğinize bağlı. fransızlar biraz daha minimalist düşünebiliyor. almanlar da arabanın geldiği belli olsun istiyor. bmw 7 serisi örneğin, iğrenç bi tasarım ama gören "höh bu ne" diyor, eşşek yüküyle para verildiğini belli ediyor.
eski bir laguna 1, şu anda da alfa 156 kullanıcısı olarak arkadaşların yorumlarına kulak kabarttım; laguna konforu + alfa sürüş dinamikleri. buna 1.5 dci motorla düşününce, üzerine halkımızdaki renault sevgisini ekleyince bu sınıfta lider olur gibime geliyor.
neden dersek - mondeo: ben monte-o diyorum. kıçı sonradan monte gibi. ayrıca küçük dizel motoru yok. - 407: tasarımı eskidi, milletteki olumsuz peugeot imajı (tıkırtı, kötü servis vs), gürültülü motor. - passat: pahalı ve hala küçük dizeli yok. - volvo: s40 ufak, s60 daha çıkmadı. çıksa da volvo o kasaya 1.6 dizel koymaz. - 159: ufak dizel yok, fiyatı yüksek. - insignia (yeni vectra): tasarım (arka hariç) güzel fakat 1.9 motorla pahalı olur. - c5: bence müthiş bir araç ama millet citroen diye almaz. yaz üstüne fiat, efsane olur.
laguna hakikaten enteresan bir tasarıma sahip, ben geçen ekim ayında fransa da incelemiştim, aracın içi gri ve de en baz modeliydi( sanırım buraya gelenlerin tümünden daha düşük donanımdaydı) aracı hem dış tasarım hem de iç malzeme açısından hiç ama hiç beğenmemeiştim.
burda yine bayiide incelediğimde içini oldukça beğendim, fakat özellikle ön tasarımı çok vasat gözüktü, sonra geçenlerde trafikte farlarını yakmış şekilde dikiz aynamda gördükten sonra tüm fikirlerim değişti, araç hareket halindeyken bambaşka bir şekle bürünüyor.
dizel motorunun avantajı ve de renaultun servis ağı yaygınlığı sayesinde bu araç o veya bu şekilde sınıfının lideri olacaktır (c5 in 50 bin ytl ye satılacağı söyleniyor-daha fazla verip standart süspansyonlu citroen almak pek de mantıklı gözükmüyor- dolayısı ile c5 ancak 407 den müşteri çalar gibi geliyor) , zaten laguna bir hatta concorde dan aldığı tadı arayan bir müşteri kitlesi hala mevcut.
piyasaya çıkmasının üstünden çok kısa süre geçmesine rağmen trafikte mondeodan daha sık gözüküyor olması da (algıda seçicilikte olabilir tabii) bunu kanıtlıyor bence.
bütün bunlar bir yana arka koltukta ki diz mesafesi bu sınıfta aranılan özelliklerin başında geliyor ve bu açıdan maalesef çok zayıf.
insignianın tasarımında bir toyluk bir şaşkınlık var, ergenliğe yeni girmiş aniden kilo almış-boy atmış çocuğa benziyor. diğer yandan da heybet ve muhtemel iç-bagaj hacmi ile bu sınıfta en aranılan 2 özelliğe sahip olacakmış gibi
bunun haricinde 7 serisine de bir öykünme hissediliyor.
Ankara'da lansman gününde Çetaş'taki test aracını sürdüm. Arbamız var ve değiştirmeyi düşünmüyorduk. Bu aracı kullandıktan sonra değiştirsek mi diye düşünmeye başladık. Bu arada Honda Cıvıc ve Ford Mondeo'yu inceledik. Ve her ikisini de beğenmedik. Hele Mondeo'nun abartıldığını düşündüm. Ancak bu araçta 1.6 ve 1.5 motorda otomatik vites olmaması büyük eksiklik. Almayı düşündüğümüz modelde privilage + premium + business + sunroof şeklinde. Koyu renk olunca dadından yenmez.