Şimdi Ara

LAGUNA II GRUBU *** Gelin; Konuşalım, Tartışalım, Paylaşalım *** (6. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24.194
Cevap
250
Favori
1.663.897
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • [Deleted by Admins]
  • Arkadaşlar lagunanın 2.0 motorlulardan 170 bg liği kullanan varmı??(makyajlı kasa 2.0). Yakıt sarfiyatını çok merak ediyorum, kaç civarı acaba???
  • Arkadaşlar, geçenlerde aracımı rölantideki devir sorunundan ve motor titremesi yüzünden servise götürdüm. gaz kelebeğini temizleyip düzelttiler, motor rölantide iken 800-850 devir/dakikada çalışıyordu ancak 2 gün sonra 750 devir/dakikaya düştü ve rölantide iken motor hafifçe titremeye başladı. bu beni rahatsız etmeye başladı. bu durum sizlerde var mı yoksa benim araçta bir sorun mu var? rölantide iken laguna 2 araçların motor devri kaç olması lazım?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi macmaneman -- 8 Kasım 2009; 14:46:24 >
  • Dostum dediğin gibi benin arkadaş ucuza vermiş.İhtiyacı olduğu için 3e 5e bakmamış.Alan da galerici..Senin aldığın fiyat iyi ,hayırlı olsun..
    quote:

    Orijinalden alıntı: macmaneman


    quote:

    Orijinalden alıntı: hay-bey

    Arkadaşlar Laguna ll nin yeni başlığı hayırlı olsun.Araç benimde almayı düşündüğüm araçlardan biri.Yalnız bazı çekincelerim var.1.6 benzinli almak istiyorum,lakin 115 BG motor bu kasaya az geliyor.0-100 hızlanması 12.5 sn yanlış hatırlamıyorsam,,symbol 1.4 le aynı...Bu nun yanında bide yakıt cabası.Fabrika verileri şehir içi 10 lt..HEm hantal hemde fazla yakıyor.Yani hem kel hem fodul 2000 motor alsak senede yaptığımız kaç km iki misli vergi ödeme durumu,yakıt dahada fazlaHerhalde almayı düşünenler üst sınıf bi araba için biraz fazla benzin sarfiyatına razı olmaktan başka çare yokk...Arkadaşlar bildiğiniz gibi laguna ların ikinci elleri çok düşük.Aynı model Megane ler Laguna dan pahalı..En son 1 hafta önce yakın bi akrabam 2008 model sıfır aldığı 25000 km de Laguna experession Park plus paket arabasını 24 000 tl ye verdi.1.5 ay kadar satmaya çalıştı,ama olmadı daha fazla ettiremedi.Güncel fiyatlarıda paylaşırsak istifade ederiz,hayırlı akşamlar...


    valla ben geçen hafta imzamdaki aracı 26250 tl ye aldım. senin arkadaş ya çok ucuza vermiş ya da ben pahalıya almışım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nickozy


    quote:

    Orijinalden alıntı: hay-bey

    Arkadaşlar Laguna ll nin yeni başlığı hayırlı olsun.Araç benimde almayı düşündüğüm araçlardan biri.Yalnız bazı çekincelerim var.1.6 benzinli almak istiyorum,lakin 115 BG motor bu kasaya az geliyor.0-100 hızlanması 12.5 sn yanlış hatırlamıyorsam,,symbol 1.4 le aynı...Bu nun yanında bide yakıt cabası.Fabrika verileri şehir içi 10 lt..HEm hantal hemde fazla yakıyor.Yani hem kel hem fodul 2000 motor alsak senede yaptığımız kaç km iki misli vergi ödeme durumu,yakıt dahada fazlaHerhalde almayı düşünenler üst sınıf bi araba için biraz fazla benzin sarfiyatına razı olmaktan başka çare yokk...Arkadaşlar bildiğiniz gibi laguna ların ikinci elleri çok düşük.Aynı model Megane ler Laguna dan pahalı..En son 1 hafta önce yakın bi akrabam 2008 model sıfır aldığı 25000 km de Laguna experession Park plus paket arabasını 24 000 tl ye verdi.1.5 ay kadar satmaya çalıştı,ama olmadı daha fazla ettiremedi.Güncel fiyatlarıda paylaşırsak istifade ederiz,hayırlı akşamlar...


    hoş geldin arkadaşım
    konor ve üst düzey donanımı hesaplı almak istiyorsan laguna II her modeli iyi bir çözüm
    + performans istiyorsan 2.0 140 hp daha güçlüsü de var ama bence şart değil 140 yetiyor benimki 2.0 olduğu için kendi aracım adına konuşuyorum 1.6 olanıda buradaki diğer dostlar cevaplarlar sanırım.

    arkadaşım mal müşteriye satılır 2. eli yokta neden araba sitelerindeki toplam laguna II sayısı çok yüksek rakamlara ulaşmıyor.
    temizini bulan alıcı arabanın rayiç değerini verir ve alır merak etme sen keyfini düşün bence ikinci elle ilgili sorun aracın yeterince tanına mamasından kaynaklanıyor binende bir daha vazgeçmiyor

    arkadaşınız sıkıştığı için satmış o fiyata arabası temiz ise ve beklese kesin çok daha iyi bir rakama satardı


    nickozy görüşlerinize aynen katılıyorum.Aracın tam olarak bilinmemesinden dolayı talipliside az oluyor.Alıp kullananda hep memnun kalıyor.Dediğiniz gibi bizimki sıkıştığı için o fiyata vermiş,alanda galerici..Şimdi 27 istiyormuş.Hayırlısı olsun..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nickozy


    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    @nickozy

    arkadaşım konya'da şehirin yolları kapasitenin çok üstüne göre yapılıyor, ancak, araba kullanmayı bilen yok konya'da, 3 şeritli yollarda tek şerti ilerliyor herkes sağdan gitmesini bilen yok, bütün sorun bundan kaynaklanıyor, yoksa konya'nın yolları özellikle yeni yapılanlar devasa genişlikte, ankara girişi, ankara-istanbul yolu otogar bağlantısı falan çok güzel ayrıca alternatif paralel yol sayısı çok fazla

    ne yaptın birader cümbür cemaat bütün Konya insanını nasıl lanse ettin oldumu şimdi
    ne demek Konya da araba sürmeyi bilen yok. evet kötü kullanan ve kendini şöför zannedenler var ama bu çoğunluğa halel getirirmi üzüldüm şimdi.
    yokmu yani Ankarada İstanbulda veya diğer şehirlerde trafik cahili diğer yerlerde herkes Demir Bükey mi...
    bence mesajını düzelt

    olmadı mı arkadaşım yanlış mı yalan mı? çoğunluk bu şekilde değil mi konya'da ben 20 yılı aşkın süredir konya'da yaşıyorum bu da 20 yıldır böyle, apaçi dolu her taraf hem kural bilmezler hem de hemen kavga etmeye çalışırlar, ankara'da istanbul'da trafik cahili olmaz olsa da trafiğe çıkamaz, çıksa 1 hata olur 2 hata olur 3. de kesin kaza yapar, istanbul trafiği falan hata affetmez, 130 km/h hızla köprüde 5 metre mesafeyle araç takip etmek herkesin harcı değildir.

    ışıklarda lpg'li şahin gelir yanına boyuna bacağına bakmaz ara gazı verir, ankara istanbul'da bununla karşılaşmazsın, nalçacı kaç şerit, trafik kaç şerit akıyor, kerkük, meram yeni yol'da kaç sürücü sağ şeridi takip ediyor?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: leonheart07


    quote:

    Orijinalden alıntı: hay-bey

    Arkadaşlar Laguna ll nin yeni başlığı hayırlı olsun.Araç benimde almayı düşündüğüm araçlardan biri.Yalnız bazı çekincelerim var.1.6 benzinli almak istiyorum,lakin 115 BG motor bu kasaya az geliyor.0-100 hızlanması 12.5 sn yanlış hatırlamıyorsam,,symbol 1.4 le aynı...Bu nun yanında bide yakıt cabası.Fabrika verileri şehir içi 10 lt..HEm hantal hemde fazla yakıyor.Yani hem kel hem fodul 2000 motor alsak senede yaptığımız kaç km iki misli vergi ödeme durumu,yakıt dahada fazlaHerhalde almayı düşünenler üst sınıf bi araba için biraz fazla benzin sarfiyatına razı olmaktan başka çare yokk...Arkadaşlar bildiğiniz gibi laguna ların ikinci elleri çok düşük.Aynı model Megane ler Laguna dan pahalı..En son 1 hafta önce yakın bi akrabam 2008 model sıfır aldığı 25000 km de Laguna experession Park plus paket arabasını 24 000 tl ye verdi.1.5 ay kadar satmaya çalıştı,ama olmadı daha fazla ettiremedi.Güncel fiyatlarıda paylaşırsak istifade ederiz,hayırlı akşamlar...


    Slmlar

    115 bg lık laguna 2 lerın kesınlıkle hantal oldugunu bende kabul ediyorum. Ben aracımı uzun süredir kullanıyorum. konfor, yol tutuş, uzun yol rahatlığı gibi konularda aracımdan inanılmaz memnunum fakat bu hantallık meselesi yüzünden kimi zaman cinler tepeme çıkıyor. Bazen aracınızın atak davranmasını istersenizi ya, istemekten ziyade ihtiyaç duyarsınız (sollama yaparken) işte bu ihtiyacı karşılamıyor 1.6 laguna. 3000 devire kadar cidden hantal arac. Ancak 3000 devirden sonra açılıyor araba ama o da yakıt tüketimini ciddi derecede arttırıyor. Sırf benzin fiyatlarının yüksek olması ve düşük devirde yüksek tork isteği yüzünden dizel motoru hiç sevmeme ragmen sanırım bir daha ki sefere dizel motorlu bir otomobil alıcam ama tabi laguna gibi keyiflisini bulmak biraz zor..

    Hocam düşüncelerimi aynen birebir kullandığınız araçla aktarmışsınız..Kalite konfor,prestij tamam,,ama performans isteyen bu 1,6 benzinliyi almamalı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: macmaneman

    Arkadaşlar, geçenlerde aracımı rölantideki devir sorunundan ve motor titremesi yüzünden servise götürdüm. gaz kelebeğini temizleyip düzelttiler, motor rölantide iken 800-850 devir/dakikada çalışıyordu ancak 2 gün sonra 750 devir/dakikaya düştü ve rölantide iken motor hafifçe titremeye başladı. bu beni rahatsız etmeye başladı. bu durum sizlerde var mı yoksa benim araçta bir sorun mu var? rölantide iken laguna 2 araçların motor devri kaç olması lazım?


    Eğer nadiren rölantide titreme varsa bence kafaya takılacak bir durum yok ama titremeler sıklık kazandıysa o zaman dikkat edilmesinde fayda var. Benim aracımın rölanti devri tam anlamıyla dikkat etmedim ama 800-850 devir/dakikada çalışıyor olması lazım. 1-2 aydır arac bende olmadığı için kontrol etme fırsatımda yok, eğer bende olsaydı kesin bir kontrol edip karşılaştırma yapardık.




  • Daha önce de yazdım, derdim performans değil, ancak sıkıntı da yaşamak istemiyorum. Kullandığım arabalar, 2000 Bora 1.6, 2004 Corsa 1.3 CDTI, 1993 Peugeot 405 1.6, 2004 Megane II 1.5 dCi, 2006 Focus 1.6 TDCI, 2006 Audi 2.0 TDI. Bunun dışında birkaç araba daha vardır ama performans karşılaştırması yapabileceğim araçlar değil. Bu araçlardan kullanmış olup, Laguna 1.6 ile kalkış ve sollamalardaki performansı karşılaştırabilecek bir arkadaşım var mı acaba? Benzinli motorların dizellere göre yokuşlarda güçsüz kalması çok normal. Dizel bulamayıp, 1.6 benzinli alacak olursam bu karşılaştırmayı yapmamaya çalışacağım. :) Yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla, uzun yolda herhangi bir sıkıntı zaten olmuyor.
    nickozy, benim adımın karşısına "İzmir"i de ekler misin?
    Çok fazla vakit geçirmeden içime sinen bir araç bulup alabilirsem çok sevineceğim. uzun zamandır hayalini kurduğum bir araç Laguna. :) Corsa'da araçla ilgili herhangi bir sıkıntı yaşamadım, ancak daha güvenli, konforlu ve büyük bir araç beni çok daha mutlu edecek. :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozlergun

    Daha önce de yazdım, derdim performans değil, ancak sıkıntı da yaşamak istemiyorum. Kullandığım arabalar, 2000 Bora 1.6, 2004 Corsa 1.3 CDTI, 1993 Peugeot 405 1.6, 2004 Megane II 1.5 dCi, 2006 Focus 1.6 TDCI, 2006 Audi 2.0 TDI. Bunun dışında birkaç araba daha vardır ama performans karşılaştırması yapabileceğim araçlar değil. Bu araçlardan kullanmış olup, Laguna 1.6 ile kalkış ve sollamalardaki performansı karşılaştırabilecek bir arkadaşım var mı acaba? Benzinli motorların dizellere göre yokuşlarda güçsüz kalması çok normal. Dizel bulamayıp, 1.6 benzinli alacak olursam bu karşılaştırmayı yapmamaya çalışacağım. :) Yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla, uzun yolda herhangi bir sıkıntı zaten olmuyor.
    nickozy, benim adımın karşısına "İzmir"i de ekler misin?
    Çok fazla vakit geçirmeden içime sinen bir araç bulup alabilirsem çok sevineceğim. uzun zamandır hayalini kurduğum bir araç Laguna. :) Corsa'da araçla ilgili herhangi bir sıkıntı yaşamadım, ancak daha güvenli, konforlu ve büyük bir araç beni çok daha mutlu edecek. :)

    Bora 1.6 102hp ile nerdeyse aynı diyebilirim. Gerçi Boranın alt devirleri 8v olmasından kaynaklı daha güçlüdür ama Laguna nında üst devirleri daha güçlüdür. Kısacası 1.6 Borada sıkıntı yaşamadıysanız Laguna 1.6 dada yaşamazsınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: macmaneman

    Arkadaşlar, geçenlerde aracımı rölantideki devir sorunundan ve motor titremesi yüzünden servise götürdüm. gaz kelebeğini temizleyip düzelttiler, motor rölantide iken 800-850 devir/dakikada çalışıyordu ancak 2 gün sonra 750 devir/dakikaya düştü ve rölantide iken motor hafifçe titremeye başladı. bu beni rahatsız etmeye başladı. bu durum sizlerde var mı yoksa benim araçta bir sorun mu var? rölantide iken laguna 2 araçların motor devri kaç olması lazım?

    birader
    bildiğim kadarı ile laguna II lerde rolanti ayarı el ile yapılmaz bu bir elektronik parça ile otomatik olarak yapılıyor aracın beyni tarafından
    hatta bu konuda usta derki bu bizim oynayarak tamir edebileceğimiz bir parça değil eğer arıza varsa değişir yoksa problem olmaz binilir.
    yani eski arabalarda bi az teli vardı üzerindeki ayar vidası ile rolanti ayarlanırdı şimdi öyle değil motora yakıtın girdiği yerde küçük bir parçadır bu bahsettiğim

    foruma katılıp ta katdetmediğimiz arkadaşım varsa lütfen uyarınız

    bir cevap
    ben Konyanın trafiğinde sorun olduğunu kabul ediyorum
    çoğunluğun ve şehrin itham edilmesini kabul etmiyorum
    aksaklıklar zamanla düzelecektir. meselenin kişiselleştirilmemesi lazım sevgili kardeşim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rockford Fosgate


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozlergun

    Daha önce de yazdım, derdim performans değil, ancak sıkıntı da yaşamak istemiyorum. Kullandığım arabalar, 2000 Bora 1.6, 2004 Corsa 1.3 CDTI, 1993 Peugeot 405 1.6, 2004 Megane II 1.5 dCi, 2006 Focus 1.6 TDCI, 2006 Audi 2.0 TDI. Bunun dışında birkaç araba daha vardır ama performans karşılaştırması yapabileceğim araçlar değil. Bu araçlardan kullanmış olup, Laguna 1.6 ile kalkış ve sollamalardaki performansı karşılaştırabilecek bir arkadaşım var mı acaba? Benzinli motorların dizellere göre yokuşlarda güçsüz kalması çok normal. Dizel bulamayıp, 1.6 benzinli alacak olursam bu karşılaştırmayı yapmamaya çalışacağım. :) Yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla, uzun yolda herhangi bir sıkıntı zaten olmuyor.
    nickozy, benim adımın karşısına "İzmir"i de ekler misin?
    Çok fazla vakit geçirmeden içime sinen bir araç bulup alabilirsem çok sevineceğim. uzun zamandır hayalini kurduğum bir araç Laguna. :) Corsa'da araçla ilgili herhangi bir sıkıntı yaşamadım, ancak daha güvenli, konforlu ve büyük bir araç beni çok daha mutlu edecek. :)

    Bora 1.6 102hp ile nerdeyse aynı diyebilirim. Gerçi Boranın alt devirleri 8v olmasından kaynaklı daha güçlüdür ama Laguna nında üst devirleri daha güçlüdür. Kısacası 1.6 Borada sıkıntı yaşamadıysanız Laguna 1.6 dada yaşamazsınız.

    Rockford katılımınız için keşekkür ederim birader
    arkadaşlar Rockford daha önce devam ettiğimiz sitenin moderatörü
    oldukça bilgili bir dost . her zaman bekleriz

    Tabiiki eklerim kardeşim diğer arkadaşlar eksikler konusnda lütfen uyarsınlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hay-bey


    quote:

    Orijinalden alıntı: leonheart07


    quote:

    Orijinalden alıntı: hay-bey

    Arkadaşlar Laguna ll nin yeni başlığı hayırlı olsun.Araç benimde almayı düşündüğüm araçlardan biri.Yalnız bazı çekincelerim var.1.6 benzinli almak istiyorum,lakin 115 BG motor bu kasaya az geliyor.0-100 hızlanması 12.5 sn yanlış hatırlamıyorsam,,symbol 1.4 le aynı...Bu nun yanında bide yakıt cabası.Fabrika verileri şehir içi 10 lt..HEm hantal hemde fazla yakıyor.Yani hem kel hem fodul 2000 motor alsak senede yaptığımız kaç km iki misli vergi ödeme durumu,yakıt dahada fazlaHerhalde almayı düşünenler üst sınıf bi araba için biraz fazla benzin sarfiyatına razı olmaktan başka çare yokk...Arkadaşlar bildiğiniz gibi laguna ların ikinci elleri çok düşük.Aynı model Megane ler Laguna dan pahalı..En son 1 hafta önce yakın bi akrabam 2008 model sıfır aldığı 25000 km de Laguna experession Park plus paket arabasını 24 000 tl ye verdi.1.5 ay kadar satmaya çalıştı,ama olmadı daha fazla ettiremedi.Güncel fiyatlarıda paylaşırsak istifade ederiz,hayırlı akşamlar...


    Slmlar

    115 bg lık laguna 2 lerın kesınlıkle hantal oldugunu bende kabul ediyorum. Ben aracımı uzun süredir kullanıyorum. konfor, yol tutuş, uzun yol rahatlığı gibi konularda aracımdan inanılmaz memnunum fakat bu hantallık meselesi yüzünden kimi zaman cinler tepeme çıkıyor. Bazen aracınızın atak davranmasını istersenizi ya, istemekten ziyade ihtiyaç duyarsınız (sollama yaparken) işte bu ihtiyacı karşılamıyor 1.6 laguna. 3000 devire kadar cidden hantal arac. Ancak 3000 devirden sonra açılıyor araba ama o da yakıt tüketimini ciddi derecede arttırıyor. Sırf benzin fiyatlarının yüksek olması ve düşük devirde yüksek tork isteği yüzünden dizel motoru hiç sevmeme ragmen sanırım bir daha ki sefere dizel motorlu bir otomobil alıcam ama tabi laguna gibi keyiflisini bulmak biraz zor..

    Hocam düşüncelerimi aynen birebir kullandığınız araçla aktarmışsınız..Kalite konfor,prestij tamam,,ama performans isteyen bu 1,6 benzinliyi almamalı

    bu kasa ağırlığındaki araçların tamamı için aynı durum söz konusu arkadaşlar
    benim önceki aracım 2000 model megan dı aynı sıkıntı ondada vardı 100 kg daha hafif olmasına rağmen
    aracı alırken ne aradığınıza karar vermelisiniz
    öncelğim konfor diyorsanız donanımına göre daha da artmaklar beraber lagunaların standart doanımı pek çok marka ve modelin üzerinde dir
    + performansta istiyorum diyorsanız o seçneklerde mevcut 140, 170 ve 225 hp olarak




  • Arkadaslar tekrar herhese merhaba,
    Nickozy nin bahsettigi gibi ben de eger icime sinen bir tane bulabilirsem 2.0 otomatik bir laguna alcagim.
    2003 ya da makyajli 2006 vs olabilir.
    emin olamadigim birkac sorumu daha sormak isytiyorum.
    1 - 136 bg olan ile 170 bg olan arasinda yakit tuketimi olarak ne kadar fark vardir?
    2 - MAkyajlanan modelde ozellik olarak bir degisiklik var mı?
    Muzik klima kumandalarinin oldugu bolum ve gosterge panelinde ciddi degisiklikler gorunuyor ama fonksiyon olarak bir degisiklik var mı? mesela makyaji olan da cd changer MP3 caliyor mu?
    3 - ESP hangi modellerde var?
    4 - Benim icin en onemli ozelliklerden bir tanesi hız sabitleyici. Kullananımı konusunda yorumlarınızı merak ediyorum. Daha evvel kullandigim bir jetta da hiz sabitleyicide ornek 120 ye ayarladiniz. yokus asagi giderken araba (tiptronik) 120yi gectikten sonra gazı kesiyor ancak arac yokus asagi oldugundan hızlanmaya devam ediyor. hız sabitleyici aktif olmasina ragmen otomatik fren yaparak (en azindan benim beklentim bu yondeydi) yavaslamadi ve hızlanmaya devam etti. yurt disinda mercedes cls kullanmıstım. onda durum boyle degildi. zannediyorum aradaki fark ESP. Bu yuzden sizlerden hız sabitleyici ve hız sınırlandırıcı yorumlarınızı da belkliyorum.

    diger fonksiyonel ozellikler ile ilgili de makyajlı ve makyajsız LAguna II leri kıyaslarsanız memnun olacagim.

    Istanbul'dan cok selam hepinize...

    imla duzeltme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dreadknight -- 8 Kasım 2009; 20:23:35 >




  • [Deleted by Admins]
  • Kendi aracımı sattıktan sonra Laguna II, faz I 2.0 BVA bulabilmek için çok uğraşmama rağmen almak kısmet olmadı. Hatırı sayılır bir zaman bu aracı aradığım için, tespitlerimi sizle paylaşmak istedim.

    *** Bu araçların kesinlikle bir piyasası yok. Özellikle Faz I 2.0 ları 17.000'e de 27.000'e de satmak isteyenler mevcut. Bu durum araçların temizliğinden ve km'sinden bağımsız olup, tamamen sahiplerinin kendilerince belirlediği fiyatlar.

    *** Faz I 2.0 sadece privilege donanımla satılmasına rağmen, far yıkama, zenon far, elektrikli deri koltuk ve sunroof paketinden oluşan daha zengin donanımlı versiyonu mevcut. Ben özellikle bu donanımlı olanını aradım ancak ya çok pahalı idi, ya da istediğim temizlikte yoktu.

    *** 2.0'ların sarkozy'nin dediği gibi az da olsa manuel viteslileri mevcut, ancak Faz I için konuşursak; araç manuel olursa hız sabitleyici ve hız sınırlayıcı da olmuyor. Ayrıca bir üst satırdaki full donanıma sahip manuel vitesli dolayısı ile, hız sabitleyici ve sınırlayıcı olmayan modellerde mevcut. Faz II'de manuel olanlarda hız sabitleyici var.

    *** Bu araçlarda en çok karşılaşılan problemler; klima kompresör, manyetik kaptör, çalıştırma kartı arızaları olarak belirtiliyor. İçerde ise klima ekran lambasının bozulması kaçınılmaz gibi. Motorda kronik bir sorun duymadım, ancak tamirci esnafı bu araçtan fazla anlamadığı için çok sevmiyor, kullanıcısı olmak isteyen müşteriye aracı tavsiye etmiyor.

    *** Araç 2.0 138bg gücü ile eski 140'lık laguna motorunu kullanıyor. Avrupadaki laguna 2.0'lerde biraz daha geliştirilmiş (enjeksiyon sistemi) motor kullanılmış. Yani Türkiyede ki motorlar eski nesil. İyi yanı uzun süredir kullanılan bir motorun arızaları yok gibidir, kötü yanı Avrupadaki versiyonu hem 2-3 bg güçlü, hem de daha ekonomik.

    *** Lagunada ki şanzımanın klasik şanzımanlara göre farklı tepkilerle çalışması otomatiği bilenleri bile şaşırtan bir yapıya sahip. Özellikle gazdan ayak çekildiğinde vites düşürmesi yadırganıyor. Ayrıca şanzımanın tepkilere geç cevap vermesi ve ayak hareketine bağlı olarak vitesi düşürüp birden hızlanması da konforu bozan bir yapıya sahip deniliyor. Bu arada bu şanzımanı yüzünden lagunanın performansı gölgelendiği için bir hayli eleştiriye uğruyor.

    *** Araçta mevcut donanım hiçbir araçta yok bu da bir gerçek. Beni en çok cezbeden buydu açıkçası. Almaya niyetlendiğim aracı baktırmaya götürüken sahibibin nerdeyse 90 derecelik bir virajı izinden sapmadan alması bu aracı biraz daha sevmeme neden olmuştu.

    *** Bu aracın ncaptan 5 yıldız alan Renault'un ilk aracı olduğunu unutmamak lazım. Ncap standartlarını herkes beğenmese de, aracın bu konudaki başarısını kabul etmek gerekiyor.

    *** Ben bu aracı alsaydım, elektronik aksamı dolayısı ile LPG bağlatmak istemezdim doğrusu. Daha önce LPG'li araç kullanmama rağmen, bu tarz araçlarda meydana gelen sorunlarda tamircinin topu LPG'ye, LPG'cinin ise tamirciye atması çok olası. Ayrca elektronik aksam konusunda Fransızlar'ın çok daha hassas olması da cabası. Ancak uzun yolu çok yapan, araç üzerinden inmeyen kişiler, iyi bir LPG (teleflex, prins gibi) sistemi ile araçlarını kullanabilirler tabi. Bu arada Laguna yerine aldığım araca da bahsettiğim nedenlerden ötürü LPG bağlatmyacağım.

    Biraz uzun oldu ancak uzun süre incelediğim için bu aracı almak isteyenlere yararı olur düşüncesindeyim.

    Saygılarımla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dreadknight

    Arkadaslar tekrar herhese merhaba,
    Nickozy nin bahsettigi gibi ben de eger icime sinen bir tane bulabilirsem 2.0 otomatik bir laguna alcagim.
    2003 ya da makyajli 2006 vs olabilir.
    emin olamadigim birkac sorumu daha sormak isytiyorum.
    1 - 136 bg olan ile 170 bg olan arasinda yakit tuketimi olarak ne kadar fark vardir?
    2 - MAkyajlanan modelde ozellik olarak bir degisiklik var mı?
    Muzik klima kumandalarinin oldugu bolum ve gosterge panelinde ciddi degisiklikler gorunuyor ama fonksiyon olarak bir degisiklik var mı? mesela makyaji olan da cd changer MP3 caliyor mu?
    3 - ESP hangi modellerde var?
    4 - Benim icin en onemli ozelliklerden bir tanesi hız sabitleyici. Kullananımı konusunda yorumlarınızı merak ediyorum. Daha evvel kullandigim bir jetta da hiz sabitleyicide ornek 120 ye ayarladiniz. yokus asagi giderken araba (tiptronik) 120yi gectikten sonra gazı kesiyor ancak arac yokus asagi oldugundan hızlanmaya devam ediyor. hız sabitleyici aktif olmasina ragmen otomatik fren yaparak (en azindan benim beklentim bu yondeydi) yavaslamadi ve hızlanmaya devam etti. yurt disinda mercedes cls kullanmıstım. onda durum boyle degildi. zannediyorum aradaki fark ESP. Bu yuzden sizlerden hız sabitleyici ve hız sınırlandırıcı yorumlarınızı da belkliyorum.

    diger fonksiyonel ozellikler ile ilgili de makyajlı ve makyajsız LAguna II leri kıyaslarsanız memnun olacagim.

    Istanbul'dan cok selam hepinize...

    imla duzeltme

    Bendeki laguna 2 makyajlı kasa ve cok yakın bir arkadasımda da makyajsız ı var. Bildiğim farklılıkları sorularınız dogrultusunda cevaplayım;
    1) Bu iki güçteki aracın yakıt tüketimi olarak farklılıklarını açıkcası bende çok merak ediyorum, o yüzden yanlış birşey yazmak istemiyorum
    2)Makjalı versiyondaki en büyük değişiklik eller serbest modu ve otomatik el frenin olması. Yeni laguna daki eller serbest modu ve otomatik el freni makyajlı laguna 2 lerde de mevcut. Benim aracım 2006 model ve 6 lı cd changer ın mp3 çalma özelliği yok yalnız bir arkadasımın 2008 model 1.9 dizel lagunasının cd changer ı mp3 çalıyor. Klima konusunda benım bildiğim kadarıyla herhangi bir değişiklik yok.
    3)ESP özelliği privilige donanımlı her tür motorlu lagunalarda mevcuttur
    4)Hız sabitleyicisi uzun ve düz yolda çok kullanışlı bir şey. Hız sabiticlisini açtıktan sonra hız arttırma ve azaltma tuşuyla hızınızı sabitliyebiliyorusnuz. Yokuş yukarı olan yolculukta hız sabitliyicisi devrede olmasına ragmen, sistem belli bir miktarda gaz vererek hızı ve devri aynı şekilde tutuyor. Yokuş aşagı bir durum varsa, dediğiniz gibi otomobil hızlanıyor ve sabitlenen hız hafızadan siliniyor ve hız düzensiz hale geliyor. o yüzden frenle duruma müdahale etmek durumdasınız. Yalnız, hız sabitliyicisini ayarladıgınız sürat arttırma ve azaltma tuşunun yokuş aşağı işe yarıyıp yaramadıgını hatırlayamıyorum çünkü yokuş aşagı hep fren pedalıyla hıza müdahale etmiştim bugüne kadar.




  • quote:

    Hız sabitleyicisi uzun ve düz yolda çok kullanışlı bir şey. Hız sabiticlisini açtıktan sonra hız arttırma ve azaltma tuşuyla hızınızı sabitliyebiliyorusnuz. Yokuş yukarı olan yolculukta hız sabitliyicisi devrede olmasına ragmen, sistem belli bir miktarda gaz vererek hızı ve devri aynı şekilde tutuyor. Yokuş aşagı bir durum varsa, dediğiniz gibi otomobil hızlanıyor ve sabitlenen hız hafızadan siliniyor ve hız düzensiz hale geliyor. o yüzden frenle duruma müdahale etmek durumdasınız. Yalnız, hız sabitliyicisini ayarladıgınız sürat arttırma ve azaltma tuşunun yokuş aşağı işe yarıyıp yaramadıgını hatırlayamıyorum çünkü yokuş aşagı hep fren pedalıyla hıza müdahale etmiştim bugüne kadar.


    Yokuş aşağı hız sabitleycinin devreden çıkması her lagunada mı var? Normal şartlarda yokuş aşağı tolere edilebilir bir düzeyde motor freni ile hızı sabitlemesi gerekir. Ancak çok dik bir inişte hızı kontrol edemezse devreden çıkabilir . Lagunacılar olarak bu durumu tespit etmenizi öneririm, kendi kullandığım araçta (başka marka) daha hiç yokuş aşağı hız sabitleyici devreden çıkmadı. Yokuş aşağı, yokuş yukarı yaklaşık 35km boyunca hiç devreden çıkmadan Ankara Çevre Yolu'nda dün kullandım.

    Saygılarımla.




  • leonheart07
    Tesekkur ederim.
    Eller serbest ozelligi kartı takmadan sadece arabanın icerisinde bulundurarak arabanın calıstırılabilmesi midir?
    Aynı sekilde kapıları acmadan da arabaya yaklasınca kapılar otomatik olarak aciliyor mu yani kart cepte olsa arabaya yaklasip binip yola cıkılabiliyor mu?
    Tesekkurler
  • [Deleted by Admins]
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.