Şimdi Ara

Lastik Havası Ne Kadar ve (en önemlisi) NASIL basılır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
17
Cevap
0
Favori
54.893
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese Selamlar,

    Arabadan maalesef pek anlamıyorum. Hatta sırf bu sebeple de ilk arabamı sıfır aldım :) İkinci el almaya cesaret edemedim. Ki, gene araba sürmeyi de onda öğrendim :)

    Kullandıkça bir çok şeyi öğreniyorum. Yalnız maalesef çoğunuza basit gibi gelen bir çok konuda hala eksiğim var. Mesela arabayı aldığım günden bu yana hiç lastiklerinin havasını kontrol etmek aklıma gelmedi! Yalnız geçenlerde kış lastikleriyle ilgili bir konuda bunun çok önemli olduğunu ve en az ayda bir kontrol edilmesinin gerektiğini okudum. Bunun üzerine arabanın kullanım kitapçığına baktığımda ise 14 günde bir kontrol edilmesi gerektiği yazıyordu. Peki benim araç ne kadardır lastik basıncı kontrol edilmemiş bir şekilde gidiyor dersiniz? Maalesef 18 aydır...

    Şimdi bu durum üzerine kullanım kitapçığındaki verilere baktım, pek de bir şey anlamadım açıkçası. Sonra bir benzincideki elemana "Lastiğe hava basmaktan anlıyor musunuz, yapabilir miyiz?" dedim, arkadaş "Şurada elektronik göstergeli alet var, kendiniz yapıyorsunuz" dedi. Artık ısrar da etmedim. Tabii nasıl yapılacağını bilmediğimiçin de kendim de yapamadım. Eve gelince Uzman Tv ve youtube'dan bunun nasıl yapılacağına dair videolara bakayım dedim, maalesef yeterince açıklayıcı bir şey yok.

    Şimdi öncelikle sorum öncelikle lastiklerdeki hava basıncının ne olması gerektiği? Bu bilgilerin benzin kapağında yazdığını da gene bu araştırmalardan öğrendim ayrıca :) Kapağın resmi de aşağıda:

     Lastik Havası Ne Kadar ve (en önemlisi)  NASIL basılır?


    Araç Opel Corsa 1.3 Dizel. 2011 Model. (Temmuz 2011 trafiğe çıkışlı.)

    Şimdi sizce bu yukarıdaki değerlere göre aracın ön ve arka lastiklerine ne kadar hava basılmalı? O 320 vs. denilen değerler forumlarda vs. 32 vs. olan değerlere mi karşılık geliyor?

    Bir de tabii bu hava basma işini şöyle açıkça anlatabilir misiniz acaba?

    Yoksa hiç uğraşmayıp hava basma için servise mi gideyim?

    Bir de araç servisinde senelik bakıma da girdi. O sırada lastiklerin havasına da bakılmış mıdır acaba sizce? Çünkü servis faturasındaki işlem listesinde bunu gördüğümü hatırlamıyorum.

    Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ozgur42 -- 6 Ocak 2013; 22:52:47 >







  • mutlaka yaz başında ve kış başlangıcında lastik hava basıncı kontrol edilmeli..gaz basıncı havanın sıcaklığına göre değişir.servise gitmeye gerek yok,bu kadar dert de ermeyin..bi lastikçiye gidip kontrol ettirin 5tl verseniz memnun olur..
    servise gittiyseniz lastikler kontrol edilmiştir mutlaka..
    bu arada kapakta yazan değerler kPA(kilopaskal) cinsinden,lastikçiler genelde psi kullanır..
    1 Kilopascal (kPa) = 0.145037738 Psi (Pound Per Square Inch)

    yani 200 kPA=29 PSİ
    Zaten lastikçiler de genelde 30 -32 psi arasında basar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aliuygun -- 6 Ocak 2013; 23:09:39 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliuygun

    mutlaka yaz başında ve kış başlangıcında lastik hava basıncı kontrol edilmeli..gaz basıncı havanın sıcaklığına göre değişir.servise gitmeye gerek yok,bu kadar dert de ermeyin..bi lastikçiye gidip kontrol ettirin 5tl verseniz memnun olur..
    servise gittiyseniz lastikler kontrol edilmiştir mutlaka..
    bu arada kapakta yazan değerler kPA(kilopaskal) cinsinden,lastikçiler genelde psi kullanır..
    1 Kilopascal (kPa) = 0.145037738 Psi (Pound Per Square Inch)

    yani 200 kPA=29 PSİ
    Zaten lastikçiler de genelde 30 -32 psi arasında basar..

    Ali Bey, çok teşekkür ederim cevabınız için. Yalnız benim kapaktaki bilgilere göre (ilk sıradaki değerleri esas alırsak, ki bu da konforlu sürüş için gerekli değerler anladığım kadarıyla) aracın ön lastiklerine 29, arka lastiklerine ise 26 basmamız gerekiyor sanırım, öyle değil mi?

    Son sıra ise azami yüke göre olanı gösteriyor sanırım, ona göre de ön lastikler 37,7, arkalar ise 46 olması gerekiyor sanırım.

    Arada ne kadar fark varmış böyle? Peki bizim firmanın değerlerini kullanmamız gerekmez mi güvenli sürüş için?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozgur42

    quote:

    Orijinalden alıntı: aliuygun

    mutlaka yaz başında ve kış başlangıcında lastik hava basıncı kontrol edilmeli..gaz basıncı havanın sıcaklığına göre değişir.servise gitmeye gerek yok,bu kadar dert de ermeyin..bi lastikçiye gidip kontrol ettirin 5tl verseniz memnun olur..
    servise gittiyseniz lastikler kontrol edilmiştir mutlaka..
    bu arada kapakta yazan değerler kPA(kilopaskal) cinsinden,lastikçiler genelde psi kullanır..
    1 Kilopascal (kPa) = 0.145037738 Psi (Pound Per Square Inch)

    yani 200 kPA=29 PSİ
    Zaten lastikçiler de genelde 30 -32 psi arasında basar..

    Ali Bey, çok teşekkür ederim cevabınız için. Yalnız benim kapaktaki bilgilere göre (ilk sıradaki değerleri esas alırsak, ki bu da konforlu sürüş için gerekli değerler anladığım kadarıyla) aracın ön lastiklerine 29, arka lastiklerine ise 26 basmamız gerekiyor sanırım, öyle değil mi?

    Son sıra ise azami yüke göre olanı gösteriyor sanırım, ona göre de ön lastikler 37,7, arkalar ise 46 olması gerekiyor sanırım.

    Arada ne kadar fark varmış böyle? Peki bizim firmanın değerlerini kullanmamız gerekmez mi güvenli sürüş için?

    aslında sizin depo kapağında yazan rakamlara ben de çok anlam veremedim,arada çok büyük farklar var..forumda bu konuyla ilgili carama yapın mutlaka corsa kullanıcıları size yardımcı olacaktır..




  • Anladım Ali Bey, sağolun ilginiz için...
  • Ilk satirdaki degerler konforlu surus icin ikinic satir ise ekonomik surus icin. Lastikler ne kadar sisik olursa arac o kadar az yakit tuketir, fakat konfordan odun verir, bozuk yollarda ziplamaya baslar. Yani siz bu iki deger arasinda konforlu hissettiginiz bir degerde sisirebilirsiniz. Benim tavsiyem de 32 civaridir. Uzun yola cikacaginiz zaman tasarruf icin 35-36 ya kadar cikarabilirsiniz.

    Yalniz burada onemli nokta bu islemi lastikler sogukken yapmanizdir. Yani sabah evden ciktiniz 2-3 km icinde ve otobandan gidilmeyen bir yerdeki benzincide yapin.

    Edit: Nasil yapilir diye de sormussunuz. O dijital alette istediginiz basinci ayarlayacaksiniz oncelikle +,- tuslari vardir. Sonra bazilarinda ayarla, set vs. gibi bir tus olabilir. Ondan sonra lastigin uzerindeki ufak kapagi acip aletin ucunu oraya takacaksiniz. Ekranda sizin lastik havanizi gosterir, gostermiyorsa iyi takamamissiniz demektir. Sonra yavas yavas sisirmeye baslar ekrandaki deger artar ve ilk ayarladiginiz degere gelince bir bip sesi ile size haber verir. Bip sesini aletin ucunu lastikten ayiracaksiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 7 Ocak 2013; 6:16:55 >




  • Berk Bey, sağolun cevabınız için...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berk984

    Ilk satirdaki degerler konforlu surus icin ikinic satir ise ekonomik surus icin. Lastikler ne kadar sisik olursa arac o kadar az yakit tuketir, fakat konfordan odun verir, bozuk yollarda ziplamaya baslar. Yani siz bu iki deger arasinda konforlu hissettiginiz bir degerde sisirebilirsiniz. Benim tavsiyem de 32 civaridir. Uzun yola cikacaginiz zaman tasarruf icin 35-36 ya kadar cikarabilirsiniz.

    Yalniz burada onemli nokta bu islemi lastikler sogukken yapmanizdir. Yani sabah evden ciktiniz 2-3 km icinde ve otobandan gidilmeyen bir yerdeki benzincide yapin.

    Edit: Nasil yapilir diye de sormussunuz. O dijital alette istediginiz basinci ayarlayacaksiniz oncelikle +,- tuslari vardir. Sonra bazilarinda ayarla, set vs. gibi bir tus olabilir. Ondan sonra lastigin uzerindeki ufak kapagi acip aletin ucunu oraya takacaksiniz. Ekranda sizin lastik havanizi gosterir, gostermiyorsa iyi takamamissiniz demektir. Sonra yavas yavas sisirmeye baslar ekrandaki deger artar ve ilk ayarladiginiz degere gelince bir bip sesi ile size haber verir. Bip sesini aletin ucunu lastikten ayiracaksiniz.

    Ben de hep merak etmişimdir konusu açılmışken sorayım. Mesela bu değeri yanlış girdik veya değeri normal girdiğimiz halde lastiğin içinde bir bölümde incelme vs. var. Demem o ki cihaz lastiği girdiğimiz değere kadar şişirir mi?Yoksa bir güvenlik mekanizması devreye girip lastiğin aşırı zorlandığını bize bildirir mi? Lastik şişirirken hep tedirgin olmuşumdur




  • Merhaba arkadaşlar,
    Bizim araçta 245/45/17 kışlık lastik var, aracın deposunda yazan ölçüler 38 psi, ama kışlık lastikler için +4psi diyor. Benim lastik aldığım yerde hava basmışlardı ben ilk defa bugün kontrol ettim ve 31-32 psi çıktı lastikler. Ben lastiği taktığımda hava daha 10 C nin üstündeydi, ondan dolayı biraz inmiştir ama bence sanki ilk başta da 38 basmamışlar. Acaba bunun sebebi ne olabilir? Ben hepsinini 38 yaptım bugün acaba 42 ye mi tamamlasam?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mso2172

    Merhaba arkadaşlar,
    Bizim araçta 245/45/17 kışlık lastik var, aracın deposunda yazan ölçüler 38 psi, ama kışlık lastikler için +4psi diyor. Benim lastik aldığım yerde hava basmışlardı ben ilk defa bugün kontrol ettim ve 31-32 psi çıktı lastikler. Ben lastiği taktığımda hava daha 10 C nin üstündeydi, ondan dolayı biraz inmiştir ama bence sanki ilk başta da 38 basmamışlar. Acaba bunun sebebi ne olabilir? Ben hepsinini 38 yaptım bugün acaba 42 ye mi tamamlasam?

    42 yaparsanız zıp zıp zıplarsınız, konfor kalmaz. 38 de çok bence. 36 basabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: powermoon

    quote:

    Orijinalden alıntı: mso2172

    Merhaba arkadaşlar,
    Bizim araçta 245/45/17 kışlık lastik var, aracın deposunda yazan ölçüler 38 psi, ama kışlık lastikler için +4psi diyor. Benim lastik aldığım yerde hava basmışlardı ben ilk defa bugün kontrol ettim ve 31-32 psi çıktı lastikler. Ben lastiği taktığımda hava daha 10 C nin üstündeydi, ondan dolayı biraz inmiştir ama bence sanki ilk başta da 38 basmamışlar. Acaba bunun sebebi ne olabilir? Ben hepsinini 38 yaptım bugün acaba 42 ye mi tamamlasam?

    42 yaparsanız zıp zıp zıplarsınız, konfor kalmaz. 38 de çok bence. 36 basabilirsiniz.

    34 ten yukarı çıkmayın derim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: azah

    quote:

    Orijinalden alıntı: berk984

    Ilk satirdaki degerler konforlu surus icin ikinic satir ise ekonomik surus icin. Lastikler ne kadar sisik olursa arac o kadar az yakit tuketir, fakat konfordan odun verir, bozuk yollarda ziplamaya baslar. Yani siz bu iki deger arasinda konforlu hissettiginiz bir degerde sisirebilirsiniz. Benim tavsiyem de 32 civaridir. Uzun yola cikacaginiz zaman tasarruf icin 35-36 ya kadar cikarabilirsiniz.

    Yalniz burada onemli nokta bu islemi lastikler sogukken yapmanizdir. Yani sabah evden ciktiniz 2-3 km icinde ve otobandan gidilmeyen bir yerdeki benzincide yapin.

    Edit: Nasil yapilir diye de sormussunuz. O dijital alette istediginiz basinci ayarlayacaksiniz oncelikle +,- tuslari vardir. Sonra bazilarinda ayarla, set vs. gibi bir tus olabilir. Ondan sonra lastigin uzerindeki ufak kapagi acip aletin ucunu oraya takacaksiniz. Ekranda sizin lastik havanizi gosterir, gostermiyorsa iyi takamamissiniz demektir. Sonra yavas yavas sisirmeye baslar ekrandaki deger artar ve ilk ayarladiginiz degere gelince bir bip sesi ile size haber verir. Bip sesini aletin ucunu lastikten ayiracaksiniz.

    Ben de hep merak etmişimdir konusu açılmışken sorayım. Mesela bu değeri yanlış girdik veya değeri normal girdiğimiz halde lastiğin içinde bir bölümde incelme vs. var. Demem o ki cihaz lastiği girdiğimiz değere kadar şişirir mi?Yoksa bir güvenlik mekanizması devreye girip lastiğin aşırı zorlandığını bize bildirir mi? Lastik şişirirken hep tedirgin olmuşumdur

    Degeri yanlis girerseniz makine o degere kadar sisirir ama ekranda zaten gorursunuz cok sistigini bir sekilde.
    Lastigin zorlandigiin gosterme diye de bir sey yok. Fakat lastikte zaten bir asinma olsa genelde balon olarak kendini belli ediyor disardan.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: krstarica

    quote:

    Orijinalden alıntı: powermoon

    quote:

    Orijinalden alıntı: mso2172

    Merhaba arkadaşlar,
    Bizim araçta 245/45/17 kışlık lastik var, aracın deposunda yazan ölçüler 38 psi, ama kışlık lastikler için +4psi diyor. Benim lastik aldığım yerde hava basmışlardı ben ilk defa bugün kontrol ettim ve 31-32 psi çıktı lastikler. Ben lastiği taktığımda hava daha 10 C nin üstündeydi, ondan dolayı biraz inmiştir ama bence sanki ilk başta da 38 basmamışlar. Acaba bunun sebebi ne olabilir? Ben hepsinini 38 yaptım bugün acaba 42 ye mi tamamlasam?

    42 yaparsanız zıp zıp zıplarsınız, konfor kalmaz. 38 de çok bence. 36 basabilirsiniz.

    34 ten yukarı çıkmayın derim.

    Aracın üzerindeki değerler yanılmıyorsam azami o yüzden az basmak sıkıntı olmaz, 38 den de aşağı indireyim lastikleri, bu arada lastik XL etiketine de sahip yani extra yük kapasiteli, acaba bu sebeple tavsiye edilen değerler normale göre biraz daha fazla olabilir mi? Bi de sottozerolar da kullanım esnasında herhangi dikkat edilmesi gereken bir nokta var mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mso2172

    quote:

    Orijinalden alıntı: krstarica

    quote:

    Orijinalden alıntı: powermoon

    quote:

    Orijinalden alıntı: mso2172

    Merhaba arkadaşlar,
    Bizim araçta 245/45/17 kışlık lastik var, aracın deposunda yazan ölçüler 38 psi, ama kışlık lastikler için +4psi diyor. Benim lastik aldığım yerde hava basmışlardı ben ilk defa bugün kontrol ettim ve 31-32 psi çıktı lastikler. Ben lastiği taktığımda hava daha 10 C nin üstündeydi, ondan dolayı biraz inmiştir ama bence sanki ilk başta da 38 basmamışlar. Acaba bunun sebebi ne olabilir? Ben hepsinini 38 yaptım bugün acaba 42 ye mi tamamlasam?

    42 yaparsanız zıp zıp zıplarsınız, konfor kalmaz. 38 de çok bence. 36 basabilirsiniz.

    34 ten yukarı çıkmayın derim.

    Aracın üzerindeki değerler yanılmıyorsam azami o yüzden az basmak sıkıntı olmaz, 38 den de aşağı indireyim lastikleri, bu arada lastik XL etiketine de sahip yani extra yük kapasiteli, acaba bu sebeple tavsiye edilen değerler normale göre biraz daha fazla olabilir mi? Bi de sottozerolar da kullanım esnasında herhangi dikkat edilmesi gereken bir nokta var mı?

    Değerler fazla olabilir, 40 Psi gibi basıncıda taşır lastikler ancak konfor düşeceği, yol tutuşu ve aracın alt takımlarına zarar verme oranı basınca göre değişir. Sottozerolar oldukça yumuşak hamura sahipler, biraz agresif kullanmak kanaatimce ömrünü daha çabuk tamamlamasına yol açar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: krstarica

    quote:

    Orijinalden alıntı: mso2172

    quote:

    Orijinalden alıntı: krstarica

    quote:

    Orijinalden alıntı: powermoon

    quote:

    Orijinalden alıntı: mso2172

    Merhaba arkadaşlar,
    Bizim araçta 245/45/17 kışlık lastik var, aracın deposunda yazan ölçüler 38 psi, ama kışlık lastikler için +4psi diyor. Benim lastik aldığım yerde hava basmışlardı ben ilk defa bugün kontrol ettim ve 31-32 psi çıktı lastikler. Ben lastiği taktığımda hava daha 10 C nin üstündeydi, ondan dolayı biraz inmiştir ama bence sanki ilk başta da 38 basmamışlar. Acaba bunun sebebi ne olabilir? Ben hepsinini 38 yaptım bugün acaba 42 ye mi tamamlasam?

    42 yaparsanız zıp zıp zıplarsınız, konfor kalmaz. 38 de çok bence. 36 basabilirsiniz.

    34 ten yukarı çıkmayın derim.

    Aracın üzerindeki değerler yanılmıyorsam azami o yüzden az basmak sıkıntı olmaz, 38 den de aşağı indireyim lastikleri, bu arada lastik XL etiketine de sahip yani extra yük kapasiteli, acaba bu sebeple tavsiye edilen değerler normale göre biraz daha fazla olabilir mi? Bi de sottozerolar da kullanım esnasında herhangi dikkat edilmesi gereken bir nokta var mı?

    Değerler fazla olabilir, 40 Psi gibi basıncıda taşır lastikler ancak konfor düşeceği, yol tutuşu ve aracın alt takımlarına zarar verme oranı basınca göre değişir. Sottozerolar oldukça yumuşak hamura sahipler, biraz agresif kullanmak kanaatimce ömrünü daha çabuk tamamlamasına yol açar.

    Yardımlarınız için teşekkürler, dediklerinizi uygulayacağım




  • Merhaba arkadaşlar konuyu hortlatiyorum kusura bakmayin. Bende doblo camli van var. 2014 model. Bu lastik isleriyle ugrasmazdim hic taa ki gecen bi muhabbette adi gecene kadar.
    Simdi: bayagi arastirma yaptiktan sonra sag on kapida fabrikanin degerlerini buldum.
    Benim kullandığım teker türü icin;
    Soguk lastikte on : 2.4 bar orta yukte ve bosta (yuvarlayinca 35 psi yapiyor)
    Soguk lastikte arka ; 3.0 bar orta yukte ve bosta (yuvarlayinca 43-43.5 psi)
    Arabayi 3 4 saat dinlendirdikten sonra bu degerleri benzincide uyguladım.
    Kafama takilan ise on ve arka arasindaki bu psi farki. Arabada 1.3 multijet var. Acaba fark arkanin cok buyuk olmasindan mi? Sonucta fabrika verilerini uygulamis oldum ama insan iskilleniyor iste.
    Bilgili arkadaslardan cevap bekliyorum iyi aksamlar.
    Saygilar..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: x-testers

    Merhaba arkadaşlar konuyu hortlatiyorum kusura bakmayin. Bende doblo camli van var. 2014 model. Bu lastik isleriyle ugrasmazdim hic taa ki gecen bi muhabbette adi gecene kadar.
    Simdi: bayagi arastirma yaptiktan sonra sag on kapida fabrikanin degerlerini buldum.
    Benim kullandığım teker türü icin;
    Soguk lastikte on : 2.4 bar orta yukte ve bosta (yuvarlayinca 35 psi yapiyor)
    Soguk lastikte arka ; 3.0 bar orta yukte ve bosta (yuvarlayinca 43-43.5 psi)
    Arabayi 3 4 saat dinlendirdikten sonra bu degerleri benzincide uyguladım.
    Kafama takilan ise on ve arka arasindaki bu psi farki. Arabada 1.3 multijet var. Acaba fark arkanin cok buyuk olmasindan mi? Sonucta fabrika verilerini uygulamis oldum ama insan iskilleniyor iste.
    Bilgili arkadaslardan cevap bekliyorum iyi aksamlar.
    Saygilar..

    Şirket aracı sanırım. Arkaya ağır mal konulması sonucu işi dengeleyebilmek adına öyle yazmışlardır diye tahmin ediyorum

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.