Şimdi Ara

LASTİK RAF ÖMRÜ 5 YILDIRCILAR İÇERİ:) (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
88
Cevap
1
Favori
10.874
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: X-GeN

    "Demokrasi devletiyiz." geldi aklıma...

    Her söylenene inansak vay halimize...

    Benimde aklıma "çayda radyasyon yok bakın ben içiyorum " geldi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kimse inanmamisa benziyor. İyi.
    Birde bunu eşe-dosta anlattik mi, tamamdir.
    Yoksa sosyal medyayi takip etmeyen yasli bir kesimi lastikciler cok rahat kandiriyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 10 yıl bi lastiği satamıyosa dükkan kapanır merak etmeyin :)
    6 ayı geçmişse satın almam o lastiği.
  • on senelik lastiği alan kullanmayacak herhalde...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • türkiyede kac tane bayi gercek saklama koşullarını sağlıyor birde onu acıklasın buna imza atan zihniyeti merak ediyorum arac 4 lastik üzerinde gider ufak bir arızada ölümcül sonuçlar dogurabilecek kaza kazalara yol acacak bir konumda iken sen kimsinki bu acıklamada bulunuyorsun önce istatislik yapılmış deneylere ispatını kanıtla hiçbir şey bilmiyorsan interneti aç ben bu deneyi nasıl yaparım araştır iki kendini bilmez yaptığı şarlatanlık sonra tabikide kasada paralar cıkar işte ATO denen kurumun insan hayatını ne kadar ucuza satığının ispatı
  • 10 yillik lastik alan bosuna masraf etmis olur ..

    Direk eski lastikleriyle devam etsin zira araci ve cebi icin daha güvenli olur..

    Yani burdan cikan sonuc ato kendi bacagina sikiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Last5iğin üretim tarihi üzerinde yazar mı? Yazarsa neresinde?
  • 4'lü grubun ilk 2 hanesi, üretim yılının kaçıncı haftasında üretildiğini, son 2 hanesi ise üretim yılını temsil eder...
     LASTİK RAF ÖMRÜ 5 YILDIRCILAR İÇERİ:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 5 Mayıs 2014; 15:07:14 >
  • Continental USA ya göre böyle iöiş
    quote:


    Storage in the open air, even under a protective covering, is not permitted.

    A storeroom for tires should be cool, dry and dark and should be well ventilated. Storage temperature must not exceed normal room temperature. In heated rooms the tires must be shielded from the heat source.

    The tires must be protected from direct sunlight and continuous changes of air. As ozone is particularly damaging, storerooms must not contain any devices that generate ozone.

    Solvents, fuels, lubricants, and chemicals should not be kept in tire storerooms or come into contact with tires.

    Ensure that tires are not stored under pressure to avoid cracks.

    Minimizing storage time helps avoid damage.


    Açıkta, örtü altında bile olsa lastik saklamak yasak.

    Lastikler kapalı alanda, havalandırılan, kuru ve karanlık yerlerde saklanmalı imiş.

    Ulaşabildiğim kadarı ile ABD de sınır 6 sene...




  • abiciğim, amerikalılar ne anlar bu işlerden. herkes haddini bilsin, gelsin ato'ya sorsun da biraz ilim irfan öğrensinler...
  • Teşekkür ederim.
  • şu an lastik alsam 2014 alırım, bulamazsam 2013 alırım. 2012 ve daha eski hayatta almam. kullanılmasa bile zamanla sertleşiyor lastikler.

    şu anda aracımda 2009 yılı 4. hafta üretimi michelin energy saver var. dişleri sapasağlam taş gibi duruyor ama beton asfalt olmayınca(taş asfalt) içeri çok fazla ses alıyor. bunun tek sebebi var zamana bağlı lastik sertleşmesi!

    bu arada hangi satıcı lastikleri uygun koşullarda saklar ki. uygun koşul ne ki sorsan kimse bilmez bile ben de dahil. hangi nem miktarında kaç derece sıcaklıkta?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aragorn -- 7 Haziran 2014; 17:41:56 >
  • lastiğin raf ömrünü etkileyen bazı etkenler:

    • Ortam Sıcaklığı: depolanacağı ortam maksimum 30˚C olmalıdır. Yüksek sıcaklıklarda depolananlar kalıcı olarak sertleşir.
    • Nem: Ortamın bağıl nemi %40 ile %70 arasında olmalıdır.
    • Isı Kaynakları: ısı kaynaklarından yayılan ısı ile direkt temas etmeyecek yerlerde depolanmalıdır.
    • Işık ve Ozon Kaynakları: Ozonun etkilerini azaltmak için direkt olarak güneş ışığına maruz kalmayacak bir ortamda depolanmalıdır. bunun yanı sıra ozon oluşumuna katkı sağlayan kaynaklardan (floresan ve civa buharlı lambalar, elektrik motorları, vb.) uzak tutulmalıdır.
    • Depolama ve Taşıma Sırasında Oluşabilecek Hasarlar: depolanacak ortam, lastik üzerine ağır bir cisim düşmesi sonucunda herhangi bir mekanik hasar olmasını önleyecek şekilde planlanmalıdır. Ayrıca depolama sırasında istifleme yapılıyorsa ağırlık yüzünden deforme olması önlenmelidir. taşıma ve depolaması sırasında ekseninin yere dik olacak şekilde istiflenmesi büyük özen gösterilmelidir.

      ve üretiminde kullanılan hammaddenin kalitesine bağlı olarak raf ömrü 5-15 yıl arasında değişmektedir.
      gerçi hiçbir lastik üreticisi 15 yıllık bir malzeme kullanmaz.




  • uygun koşullarda 10 yıl bekletilmiş lastiği araç üstüne taktıktan sonra kaç yıl daha kullanabilirliği varmış peki. her türlü kolpa bir kamuoyu açıklaması.
  • Belli periyotlarda lastiğin yere gelen yüzü değiştirilmeli uygun sıcaklık olmalı vs. Kim uğraşacak. İş ki uygun saklama koşulları olsun ama yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu konuda bir çok kaynak okudum bence lastiğin raf ömrü değil ama yeni imal edilmiş ve araca takılmış lastiğin ömrü 5 yıldır (diş derinliği kulllanımı etkileyecek sınırın altına inmediği sürece)
    İdeal şartlarda rafta saklanmış lastiğn ömrünü ise araç üzerinde kullanılan lastik zamanı x 1/2 almak gerekir (araç üzerindeki gibi aşırı sıcak-soğuk farkları görmemiş, güneş ışığının zararlı etkilerinden etkilenmemiş, basınca maruz kalmamış, yüke maruz kalmamış, yol şartlarından yıpranmamış vs vs olacağından)

    Eğer bir lastik rafta 2 yıl beklemiş ise 1 yıl yıpranma payı olarak hesaplamak araca takıldığı takdirdede diş derinliğini yitirmemek ve üreticilerin belirttiği km yi geçmemek kaydıyla 4 yıl kullanmak gerekir.

    Benim kişisel görüşüm az km yapanlar mümkün olduğunca üretim tarihi yeni lastik seçmeli, ancak çok fazla km yapanlar yarı fiyatına 2-3 yıl rafta beklemiş lastikle aynı verimi alarak (kalan 2-3 yıllık kullanım süresinde lastikleri zaten yıpratacakları için) maddi açıdan karlı çııkacaklardır.

    Bu lastik ömrü o kadar abartıldıki süt ürünlerinin 1 yıl, bir çok yiyecek ürünlerinin 2 yıl raf ömrü varken insanlar 2-3 haftalık lastik arar oldular. Bunun sorumlusuda şimdi 10 yıl diye bas bas bağıan lastik firmalarıdır. Dimyata pirince giderken evdeki bulgurdan oldular çünkü. 2 yıılık hatta 1 yıllık lastikleri satamıyorlar ve bunlar için % 60-70 e varan indirimler yapıyorlar.
    Bir üstte yazdığım şartta olanlar bu durumdan faydalanabilir.

    ATO nu belrittiği 10 yılda zaten lastik ömrünü tamamlamış olur :) Lastik firmamarın ve ATO nun kaynak gösterdiği Japon Lastik Birliğide aynısını söylemiş zaten eğer lastik 10 yıl beklemiş ise hangi güzel şartlarda beklemiş olursa olsun çöp tür. ATO bu 10 yılı cımbızla çekmiş, sanki uzun yıllar bekleyen lastik takılabilir imajı vermiş.

    Arşatrımalarım Sonucu ulaşabildiğim teknik Bilgiler:

    1970 li yıllarda üretilen lastikler için üteticiler 20.000 km ve 2 yıl kullanım ömür tavsiye etmişlerdir.
    1980 lerde ilk radyal lastiklerin üretimi ile 40.000 km ve 4 yıl olarak revize edilmiştir.
    2000 li yıllardan sonra lastik teknolojinin ilerlemsi ile birlikte daha fazla km ve yıl tavisye edilir olmuştur.

    Lastik ömrü için ise kesin bir tarih aralığı belirlemek yanlış görülüyor.

    ABD Ulusal Trafik Güvenliğ Derneği güneş ve atmosferik hava değişmleri, kullanımşartları, uygun basınç, jant tekerlek uyumu gibi bir çok değişkenin olduğunu belritmiştir. (Ben bu yüzden rafta bekleme süresi ile araç üzerinde bekleme süresinin aunı alınmaması geektiğini düşünüyorum)

    İngiliz Lastik Üreticileri Derneği 2001 ylında yayınladıkları bir yazıda kullanım ömrü olarak 6 yıl belritmiş. Kullanılmasada 10 yıllık lastiğin kesinlikle değiştirilmesini tavsiye etmişlerdir.

    Daha yakın zamanlarda JATMA (japonOtomobil Lastikçileri derneği) 2005 yılında lastiklerin 5 yıl sonra ontrol edilmesi gerektiğini, kontrollerde düzgün görülsede bu lastiklerin yedek lastik olarak kullnılmasını tavisye etmişlerdir. Ayrıca 10 yıllık lastiklerin yedek dahi olsa değiştirilmesi gerektiğini belirtmişttir. (işte meşhur 10 yıl lafı cımbızla burda gelemketedir :) idela saklanma koşullarında lastiği 10 sakalanbileceğini söylemkele birilkte bu durumun pratikte çok zor yapılabileceğini belirtmek gerekir.

    Yüksek performnaslı araç üreten bir çok firmanın kullnım kılavuzunda koşullar ne olursa olsun 6 yaşından eski lstik kullnılmaması tavsiye edilmiştir.

    Amerikan araç üreticileride (Chrysler, Ford Motor Company ve General Motors ) orjinal ekipman olarak takılmış lastikler için 6 yıl ömür biçerek Avrupalı meslektaşlarına katılmıştır. Aracın ve lastiğin bekleme süreside dikkat alınarak bu 6 yılı lastik üretim tarhinen başlatmışlardır yoksa aracın trafiğe çıkışından itibaren değil.

    İşin özü herkes kendisini nasıl güvende hissediyorsa öyle kullansın. isteyen 2 isteyen 4 isteyen 6 yıl. Üst yıl limitlerini zorlamamakta faydalı olacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coolman06 -- 9 Temmuz 2014; 7:13:20 >




  • yok 100 yıl, ankara ticaret odasıymış.... sen hangi lastikçiye gittin de, lastiğin düzgün bir şekilde muhafa edildiğini gördün ve bu yoruma kanaat getirdin? en basiti gidin tanıdığınız lastik aldığınız bir bayiye depolarına bakmayı rica edin, manzarayı görün.
  • çok güvenebiliyorsanız 2004 üretimli lastiği siz alın ancak ben alırken yine de en son hangisi üretilmiş bakarım.
    ayrıca lastik ömrü 5 yıldır. rafla birlikte kullanım dahil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Pulse_

    yok 100 yıl, ankara ticaret odasıymış.... sen hangi lastikçiye gittin de, lastiğin düzgün bir şekilde muhafa edildiğini gördün ve bu yoruma kanaat getirdin? en basiti gidin tanıdığınız lastik aldığınız bir bayiye depolarına bakmayı rica edin, manzarayı görün.


    Michelin bayisinde calistim depolama genelde lastikleri yan yan ve uzerine hicbirsey koymuyorduk depo sikintisi olursa da en fazla ust uste 4 tane koyuyoruz daha fazlasi sikinti lastik deforma oluyor yoksa . He boyle mi yapiyor herkes hayir kimse lastikleri guzel muhafaza etmiyor. Tavsiyem lastik alirken yanaklarina bakin eziklik var mi diye.

    Raf omrune gelince genelde en eski lastik 2 yillik oluyordu oda cok nadir ve uygun fiyata veriyorduk

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ato başkanı gitsin 500 milyarlık arabasına 10 yıllık lastik taktırsın
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.