Şimdi Ara

Lastik seçimi hakkında yardım istiyorum

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
1.413
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, bende 2007 model polo TDI trendline var ( abs+metalik ), aracım 22.000 km de, bir arkadaşımda da polo goal var ( benzinli ), geçen onun lastiklerinin çok güzel durduğunu ve araca ayrı bir hava verdiğini fark ettim ve yanına gidip incelediğim de çelik jant olduğunu ve dunlop 195-55-R15 yazdığını gördüm, benim lastikler onunkine göre daha ufak ve daha ensiz ( sanıyorum 14 inç ), bende hemen vw servise gittim ve sordum...bana benim araca 15 inç jant gitmeyecğini, 14 incin gidebeileceğini, 15 inç takarsam lastiğin camurluğa sürtebileceğini ve yakıt tüketiminin de artacağını söylediler ( tabiki ben o zaman neden benzinli goal lere 15 inç taktınız o zaman dedim ) ve ellerine 14 inç jant olduğunu, 600 ytl ye verebileceklerini, ayrıca o jantları alırsam lastik almama da gerek kalmadığını söylediler.....
    sorun şurda , ben 14 inç jant mı almalıyım ( burda lastiktende tasarruf ediyorum) yada 15 inç jant mı almam daha mantıklı olur??? 14 inç ufak kalmaz mı???
    lütfen yazınız...
    teşekkürler







  • aracının orjinal ebadı ne ise onu kullanın.
    polo goal de 15 jant orjinal. çünkü 195 / 55 / 15 lastik ebadı üzerinden yürüyen aksam ayarlanıyor.
    aracın km göstergesi, menzil göstergesi, hızı, vs. herşeyi bu lastik ebadına göre ayarlanmış durumda.
    sizinki ise 14 janta göre ayarlı.
    ayarı dışındaki bir lastik kullanmak hem yakıt tüketimini artırır hem de aracın performansını düşürür.

    büyük jant ve düşük lastik yanağı her zaman için görüntü olarak daha güzel gibi görünse de yukarıdaki olumsuzluklar başgösterir.

    2007 poloyu incelemedim ancak benim 2000 model ara kasa polomda 3 farklı lastik ebadını standart sunmuşlar.
    175/65/13
    185/55/14
    195/45/15

    ben şu an 185/55/14 kullanıyorum.
    aracının kullanım kitapçığında yazar hangi ebat lastik kullanabileceğin. (depo kapağına ve kapı marşpiyellerine de bak, orda da yazabilir)
    bu standartlar dışına çıkmanı pek tavsie etmem.




  • öyle bişey yok istediğin lastiği takarsın ve jantıda kapılar yazılar onlar uyduruk şeyler parayı verince 17 jantıda dayaya bilirsin jant büyür yanak incelir sana 3 seçenek ona 0 seçenek 195/55/15 ne takabilir 205/45/16 205/40/16 215/35/16 205/30/17 km deki sapmalar % 3 yada 5 gibi olur bolşans
    quote:

    Orjinalden alıntı: Climanjaro

    aracının orjinal ebadı ne ise onu kullanın.
    polo goal de 15 jant orjinal. çünkü 195 / 55 / 15 lastik ebadı üzerinden yürüyen aksam ayarlanıyor.
    aracın km göstergesi, menzil göstergesi, hızı, vs. herşeyi bu lastik ebadına göre ayarlanmış durumda.
    sizinki ise 14 janta göre ayarlı.
    ayarı dışındaki bir lastik kullanmak hem yakıt tüketimini artırır hem de aracın performansını düşürür.

    büyük jant ve düşük lastik yanağı her zaman için görüntü olarak daha güzel gibi görünse de yukarıdaki olumsuzluklar başgösterir.

    2007 poloyu incelemedim ancak benim 2000 model ara kasa polomda 3 farklı lastik ebadını standart sunmuşlar.
    175/65/13
    185/55/14
    195/45/15

    ben şu an 185/55/14 kullanıyorum.
    aracının kullanım kitapçığında yazar hangi ebat lastik kullanabileceğin. (depo kapağına ve kapı marşpiyellerine de bak, orda da yazabilir)
    bu standartlar dışına çıkmanı pek tavsie etmem.







  • quote:

    Orjinalden alıntı: gacara_53

    öyle bişey yok istediğin lastiği takarsın ve jantıda kapılar yazılar onlar uyduruk şeyler parayı verince 17 jantıda dayaya bilirsin jant büyür yanak incelir sana 3 seçenek ona 0 seçenek 195/55/15 ne takabilir 205/45/16 205/40/16 215/35/16 205/30/17 km deki sapmalar % 3 yada 5 gibi olur bolşans


    eee biz ne dedik?
    biz de aynı şeyi dedik, hem hız hem yakıt hem de performansda değişiklik olur dedik.
    195 taban ile 205 taban arasında ağırlık farkının olduğunu biliyor musun?
    motorun bu lastiği çevirirken daha fazla güce, dolayısıyla daha fazla yakıta ihtiyacı olduğunu da biliyorsun.

    ayrıca 195 / 55 / 15 lastiğin bir tur açılımı atıyorum 135 cm. ise 205 / 45 / 16 lastiğin bir tur açılımı 145cm civarlardır.
    yani km de %5 (en iyi ihtimal) bir sapma ve mesafeölçerde de bir o kadar yanlış hesaplama olacaktır.

    ayrıca yakıt tüketimin de gözle görülür şekilde artacaktır.

    zaten yukarıda da bunları anlattım. neden okumadan muhalefet ediyorsun ki.

    iş lastik takmaya gelince , eğer çamurluk müsaitse 20" jant da tyakarsın, parasıyla değil mi?
    ama araçtaki etkilerden konuştuk.
    benim tavsiyem aracın orjinal ebatlarını kullanması içindi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Öner -- 7 Aralık 2007; 10:38:38 >




  • Anladığım kadarı ile orginal ebatlarına uygun jant takmak en iyisi olacak görünüyor..yardımlarınız için çok teşekkür ederim...
  • dostum dostum seni kızdırmak hoşuma gidiyor affet. senin yazılarının hepsini okuyorum gerçekten yalanıa ve yanlışına rastlamamışımdır. rizeli arkadaşın da gacara53
    quote:

    Orjinalden alıntı: Climanjaro

    quote:

    Orjinalden alıntı: gacara_53

    öyle bişey yok istediğin lastiği takarsın ve jantıda kapılar yazılar onlar uyduruk şeyler parayı verince 17 jantıda dayaya bilirsin jant büyür yanak incelir sana 3 seçenek ona 0 seçenek 195/55/15 ne takabilir 205/45/16 205/40/16 215/35/16 205/30/17 km deki sapmalar % 3 yada 5 gibi olur bolşans


    eee biz ne dedik?
    biz de aynı şeyi dedik, hem hız hem yakıt hem de performansda değişiklik olur dedik.
    195 taban ile 205 taban arasında ağırlık farkının olduğunu biliyor musun?
    motorun bu lastiği çevirirken daha fazla güce, dolayısıyla daha fazla yakıta ihtiyacı olduğunu da biliyorsun.

    ayrıca 195 / 55 / 15 lastiğin bir tur açılımı atıyorum 135 cm. ise 205 / 45 / 16 lastiğin bir tur açılımı 145cm civarlardır.
    yani km de %5 (en iyi ihtimal) bir sapma ve mesafeölçerde de bir o kadar yanlış hesaplama olacaktır.

    ayrıca yakıt tüketimin de gözle görülür şekilde artacaktır.

    zaten yukarıda da bunları anlattım. neden okumadan muhalefet ediyorsun ki.

    iş lastik takmaya gelince , eğer çamurluk müsaitse 20" jant da tyakarsın, parasıyla değil mi?
    ama araçtaki etkilerden konuştuk.
    benim tavsiyem aracın orjinal ebatlarını kullanması içindi.





  • hocam güzel bişey tak arabaya
    quote:

    Orjinalden alıntı: peroksit

    Anladığım kadarı ile orginal ebatlarına uygun jant takmak en iyisi olacak görünüyor..yardımlarınız için çok teşekkür ederim...
  • arkadaşlar vw servis ile konuştum 575 ytl ye 5 taksit olur diyorlar..14 inç jant için...ne dersiniz???
  • fuzuli derim
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.