Şimdi Ara

Lastik Yanaklarının Kalınlığı Neyi Etkiler? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
89
Cevap
7
Favori
156.511
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Laguna III Orjınalde 50 yanak kullanıyor araç memnunum fena degıl yaylanma
  • Bir de şöyle bir durum var: Yanak kısalınca aracın ağırlık merkezi yere daha yakın olacaktır. Bu da virajlardaki savrulmayı azaltır. Ben şahsen böyle düşünüyorum.
  • Benim 2012 model i20 de şu an fabrika çıkışlı pirelli var 185-60-r15. Ben bunu 185- 65 -r15 olanla değiştirsem ne değişir ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: by_efendy34

    Benim 2012 model i20 de şu an fabrika çıkışlı pirelli var 185-60-r15. Ben bunu 185- 65 -r15 olanla değiştirsem ne değişir ?

    185 tabanın enidir. Lastiğinizin tabanı 185mm enindedir. 60 yanak kalınlığınızın yüzdesidir. 185mm'nin %60'ı kadar yanak kalınlığınız var anlamına gelir. sizin lastik ebadınızda 111mm'ye tekabül eder. r15 de zaten tahmin edersiniz, jant çapıdır.

    Lastiğinizin yuvarlanma çapı: Jant çapı + (yanak kalınlığı*2)'dir. Jant çapınız 381mm'dir. 381 + 222 = 603mm lastik çapınız vardır.

    185/65*15'e geçerseniz yanak kalınlığınız 120mm'ye çıkar. Yani aracınız 9mm yükselir. Lastik çapınız 621mm'ye çıkar. Lastiğinizin yuvarlanma çapı %2.98 artar.

    Sonuçta aracınız hayal meyal daha kötü yol tutar. Yerden 9mm yükselir. Lastik yanağı kalınlaştığı için konfor artar. Yakıt tüketimindeki değişimi ise gözlemleyemezsiniz. Teoride kalkışlarda tüketimi artar, yüksek hızda düşer. Ancak o kadar minimal bir farktır ki gözlemleyemezsiniz.

    Orjinal lastik ebadını %3'den fazla geçilmemesi tavsiye edilir. Sizinki kabul edilebilir limitler dahilinde. Eğer bu ebattaki lastikler daha ucuzsa yönelebilirsiniz. Çok fark yoksa yapmayın. 100TL'ye değmez mesela da, 300TL fark varsa yapın.




  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ederim



    Dunlop buldum 185 60 r15 ıslak zeminde frenleme A, yakıt ekonomisi C yazıyor etiketinde. Bunu almayı düşünüyorum birkaç ay icinde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Peugeot 301 2017 model aracım var. Üzerinde gelen lastikler; 185*65*15. Araça çelik jant almak için ebatlarını değiştirmeyi düşünüyorum, çünkü begendiğim jant 16. Bu nedenle yeni lastikleri 195*55*16 olarak almayı düşünüyorum.

    Size naçizane sorum şu:185*65*15 lastikten 195*55*16 lastiğe geçmek mantıklı mı?
    Aşağıdaki hususlar açısından sizce kazançlı mı zararlı mı?

    185*65*15 vs 195*55*16.

    Yol tutuşu:
    Yakıt tüketimi:
    Viraj dönüşü:
    Hızlanma ve hız (kısa yolda-uzun yolda):
    Kuru yolda, ıslak yolda yol tutuşu:
    Konfor:
    Lastik ömrü:
    Direksiyonu ve yolu hissetme:
    Süspansiyon:

    Kısacası siz olsanız değiştirir misiniz? Bilgi ve yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
  • ASfalt,düzgün yolda kullanacaksan tavsiye ederim;
    Yol tutuşun artar,
    yakıt tüketimin artar,
    Viraj esnemesi azalır,
    konfor,hızlanma,lastik ömrü daha çok lastiğin kalitesine bağlı,
    önceliklerini belirlemen gerekir,hepsi bir arada olmaz.
    her ölçünün artı ve eksileri vardır.
    Değiştirmişken,şahsen,205 55 16 öneririm.
  • aprmo kullanıcısına yanıt
    O zaman sen değiştirilmesinden yanasın. Neden 205 55 16. Yakıt tüketimi artar diyorsun, 205'te daha da artmaz mı? Yani 195'e göre artıları daha mı çok. 195 taksam pek bi faydasını görmem mi? Şundan soruyorum beğendiğim 16 jant'a takılan lastik ebatları: 195-55-16.
  • narminarmi N kullanıcısına yanıt
    Evet yakıt tüketimi arar ama yol tutuş ve frenleme mesafesi de artar.Daha önce yazdığım gibi;önceliğine sen karar vereceksin.195 205 arası büyük farklılıklar oluşturmaz.Lastik kalitesi daha önemli.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.