Şimdi Ara

Lastik Yanaklarının Kalınlığı Neyi Etkiler? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
89
Cevap
7
Favori
156.306
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lazarotti

    215 /55/16R olan lastikleri değiştirerek önlere 245/40/18R arkaya 265/35/18R koydukdan sonr aracın yol tutuşu inanılmaz derece arttı.Bununla berebar aracın frenlemesi çok daha oturaklı hale geldi.

    Ön lastiğin arkaya oranla ince taban olması, direksiyonun tepkisinin daha keskin olması.

    Jant ve lastik ebatlarını değiştirmeden internette bulunan degişim hesaplama programına bakınız.

    şu andaki F1 araçlarınında ön tekerlekleri ince.
    bizim garajda bir 520 serisi BMW onda da aynı durum önler ince arka tekerlekler daha geniş.

    26.5 cm lik bir yere basma bir teker adına çok hoştur eminim..helede arkadan çekişli ise




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lazarotti

    215 /55/16R olan lastikleri değiştirerek önlere 245/40/18R arkaya 265/35/18R koydukdan sonr aracın yol tutuşu inanılmaz derece arttı.Bununla berebar aracın frenlemesi çok daha oturaklı hale geldi.

    Ön lastiğin arkaya oranla ince taban olması, direksiyonun tepkisinin daha keskin olması.

    Jant ve lastik ebatlarını değiştirmeden internette bulunan degişim hesaplama programına bakınız.

    şu andaki F1 araçlarınında ön tekerlekleri ince.
    bizim garajda bir 520 serisi BMW onda da aynı durum önler ince arka tekerlekler daha geniş.

    26.5 cm lik bir yere basma bir teker adına çok hoştur eminim..helede arkadan çekişli ise

    Alıntıları Göster
    yanak kalınlığının düşmesi yol tutuşu artması ise konforu etkiler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: koparal1989


    quote:

    Orijinalden alıntı: M.EREN

    Hepiniz yanlış cevap vermişsiniz bizzat sordum yanak kalınlığı arttıkça performans düşermiş


    Kime sorduğunu da söyleyebilir misin arkadaşım?

    Bu konuda yanak kalınlığının değişkenliğinin sebebini sorduk ve tartıştık. Bazı arkadaşlarında söylediği gibi ince yanak kalınlığına sahip lastikler iyi yol tutuş ve aerodinamik açıdan yarar sağlarken, sürüş kalitesini düşürür( yüksek hızlarda yüksek hassasiyete sahip olmasından dolayı sürücünün aracı kontrolü zorlaşır) , bu sürüş hakimiyetinin düşmesini kaliteli amartisörler ve yardımcı ekipmanlar ortadan kaldırmaya çalışır. Yukarıda verdiğim makalede, FORMULA 1 araçlarındaki lastik yanaklarının kalın olma sebebi; yüksek hızda pilotların manevra yaparken sorun yaşamamasıdır ve pilotların kontrollerini kaybetmemeleri için bir önlemdir.

    Sonuçta yanak kalınlığı bir aracın performansını ve kontrolünün tek başına etkilemez. Lastiğin sıcaklığı , lastik basıncı, lastikte kullanılan bez tipi, jant boyutu da kontrole ve performansa etki eder. Bugünkü araştırmalarımdan bunları öğrendim. Bir yanlışım varsa lütfen düzeltin.


    Teşekkürler


    Michelin den lastik alırken sormuştuk hatta yanak oranlarının büyük olanlarından alacaktım neden bu kadar ucuz diye sonra adam yanak büyüklüğü arttıkça performans düşer dedi bende standart yanağı aldım performans düşmesin diye




  • quote:

    Orijinalden alıntı: M.EREN


    quote:

    Orijinalden alıntı: koparal1989


    quote:

    Orijinalden alıntı: M.EREN

    Hepiniz yanlış cevap vermişsiniz bizzat sordum yanak kalınlığı arttıkça performans düşermiş


    Kime sorduğunu da söyleyebilir misin arkadaşım?

    Bu konuda yanak kalınlığının değişkenliğinin sebebini sorduk ve tartıştık. Bazı arkadaşlarında söylediği gibi ince yanak kalınlığına sahip lastikler iyi yol tutuş ve aerodinamik açıdan yarar sağlarken, sürüş kalitesini düşürür( yüksek hızlarda yüksek hassasiyete sahip olmasından dolayı sürücünün aracı kontrolü zorlaşır) , bu sürüş hakimiyetinin düşmesini kaliteli amartisörler ve yardımcı ekipmanlar ortadan kaldırmaya çalışır. Yukarıda verdiğim makalede, FORMULA 1 araçlarındaki lastik yanaklarının kalın olma sebebi; yüksek hızda pilotların manevra yaparken sorun yaşamamasıdır ve pilotların kontrollerini kaybetmemeleri için bir önlemdir.

    Sonuçta yanak kalınlığı bir aracın performansını ve kontrolünün tek başına etkilemez. Lastiğin sıcaklığı , lastik basıncı, lastikte kullanılan bez tipi, jant boyutu da kontrole ve performansa etki eder. Bugünkü araştırmalarımdan bunları öğrendim. Bir yanlışım varsa lütfen düzeltin.


    Teşekkürler


    Michelin den lastik alırken sormuştuk hatta yanak oranlarının büyük olanlarından alacaktım neden bu kadar ucuz diye sonra adam yanak büyüklüğü arttıkça performans düşer dedi bende standart yanağı aldım performans düşmesin diye


    teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    Konuyla alakası yok ama bilnenin aksine yukarıda yazdığı gibi kabak lastik kuru yolda daha iyi tutar yere basan yüzey arttığı için.

    Ama en ufak ıslaklıkta yüzersiniz o ayrı.

    Bu söylediğinizi karşılayan slick(oluksuz-desensiz) lastiktir.Bildiğiniz gibi "kabak" sıfatı, aşınma sonucu verilir ve beklenen performansı gösteremez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chnbs -- 18 Ekim 2010; 15:07:03 >
  • benim 2009 ford fiestam var.fabrika çıkışı 195/45 16 inç lastikleri var.arabanın yol tutuşu mükemmelken yolu hissetmesi çok fazla.yoldaki en ufak taşı bile hissedebiliyorsun.ayrıca lastik patlamasıdır.balon yapma gibi sorunlar oldukça fazla oluyor.yani ince yanak lastikler tecrübelerimden dolayı performans arttırken konfor düşürüyor.ayrıca başka lastik problemlerine de yol açıyor.kasisli yollara gelmeyen bir lastik çeşidi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: koparal1989

    tekerleğin yanak kalınlığından bahsediyorum arkadaşlar ben yer ile temas eden kısımdan değil. yer ile temas eden kısım arttıkça sürtünme artacağından elbetteki yer tutuş artar ama ben lastik genişliğinden değil yanak kalınlığından bahsediyorum.

    Üstüne çok mesaj yazılmış ama bir düzeltme yapmak istiyorum.Sürtünme yer ile temas eden kısmın büyüklüğünden tamamen bağımsızdır.Kütle ve temas eden kısmın cinsi ile doğru orantılı değişir.Ancak yer ile temas eden kısım artınca yol tutuşu artacağı doğrudur.Çünkü araç viraj alırken ya da benzer bir durumda momentum alacağın nokta merkez noktasına göre daha uzakta oluşur.Bu yüzden yol tutuşu artar.

    quote:

    Konuyla alakası yok ama bilnenin aksine yukarıda yazdığı gibi kabak lastik kuru yolda daha iyi tutar yere basan yüzey arttığı için.

    Ama en ufak ıslaklıkta yüzersiniz o ayrı.


    Bu mesaj ise tamamen yanlış, kabak lastiğin sürtünme katsayısı daha az olacağı için sürtünme azalır ve buna orantılı olarak yol tutuşu azalır.Fren mesafenizde uzar bu durumda.Daha iyi yol tutar diyip uzun mesafede durabilmek biraz saçma olurdu anlayacağınız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CThirty -- 24 Ekim 2010; 14:40:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CThirty

    quote:

    Orijinalden alıntı: koparal1989

    tekerleğin yanak kalınlığından bahsediyorum arkadaşlar ben yer ile temas eden kısımdan değil. yer ile temas eden kısım arttıkça sürtünme artacağından elbetteki yer tutuş artar ama ben lastik genişliğinden değil yanak kalınlığından bahsediyorum.

    Üstüne çok mesaj yazılmış ama bir düzeltme yapmak istiyorum.Sürtünme yer ile temas eden kısmın büyüklüğünden tamamen bağımsızdır.Kütle ve temas eden kısmın cinsi ile doğru orantılı değişir.Ancak yer ile temas eden kısım artınca yol tutuşu artacağı doğrudur.Çünkü araç viraj alırken ya da benzer bir durumda momentum alacağın nokta merkez noktasına göre daha uzakta oluşur.Bu yüzden yol tutuşu artar.

    quote:

    Konuyla alakası yok ama bilnenin aksine yukarıda yazdığı gibi kabak lastik kuru yolda daha iyi tutar yere basan yüzey arttığı için.

    Ama en ufak ıslaklıkta yüzersiniz o ayrı.


    Bu mesaj ise tamamen yanlış, kabak lastiğin sürtünme katsayısı daha az olacağı için sürtünme azalır ve buna orantılı olarak yol tutuşu azalır.Fren mesafenizde uzar bu durumda.Daha iyi yol tutar diyip uzun mesafede durabilmek biraz saçma olurdu anlayacağınız

    Alıntıları Göster
    Konu lastikten açılmışken söyleyeyim dedim,

    Passatın lastikleri 16 inçlik olmasına rağmen tatlı sert bir performans sunuyor..Konfor artsın diye jantın inçini düşürürsek yani yanak yüksekliğini artırırsak bu sefer görünüm kötüleşecek..

    Böyle durumlarda lastik hava basıncını düşürmek konfora olumlu bir etki yapar sanırım ancak bir miktar yakıt tüketimide artacaktır malesef..

    16"215 yerine 16"245 mm taban genişliğine sahip lastik seçilirse yol tutuş bir miktar artar ve konforda bununla doğru orantı gösterir taban yüksekliği değişmediği için değil mi..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH-ALEMDAR

    Konu lastikten açılmışken söyleyeyim dedim,

    Passatın lastikleri 16 inçlik olmasına rağmen tatlı sert bir performans sunuyor..Konfor artsın diye jantın inçini düşürürsek yani yanak yüksekliğini artırırsak bu sefer görünüm kötüleşecek..

    Böyle durumlarda lastik hava basıncını düşürmek konfora olumlu bir etki yapar sanırım ancak bir miktar yakıt tüketimide artacaktır malesef..

    16"215 yerine 16"245 mm taban genişliğine sahip lastik seçilirse yol tutuş bir miktar artar ve konforda bununla doğru orantı gösterir taban yüksekliği değişmediği için değil mi..

    Alıntıları Göster
    Kafanıza takılan soruların cevapları aşağıda belirtilmiştir.

    1) F1 aracının lastiğini ve boyutlarını binek otomobil lastikleri ile kıyaslamayın arada akıl almaz hesaplar ve teknikler var bu sebeple F1 aracının lastiği konu dışıdır.
    2)yanak diye tabir ettiğiniz şey lastiğin lastiğin taban alanına yüzde olarak oranlanmış bir ölçü birimidir yanak ölçüsü büyüdükçe lastik yanağı dediğiniz alan yerden yükselir yanak ölçüsü düştükçe lastik yanağıda yer yaklaşır.
    3) lastik yanağı yükseldikçe 75 80 gibi rakamlar.. Aracın süspansiyonuna tamamen konfor odaklı bir etki sağlar ama viraj emniyeti ve yüksek hızlar konusunda durum çok kötü bir şekilde negatife döner.Virajda lastik katlama denilen hadise başlar.Sürekli yukarı aşağı çalışan yanak ısı ürettiği için lastik ısınır yüksek sürat mümkün değildir.
    4) Yanak profili düştükçe süspansiyon denilen hadise tamamen amortisörleriniz ve helezonlarınıza kalır araçta bariz bir sertleşme hissedilir ama bu olay özelikle 50 profilin altında ciddi boyutlara ulaşır.
    5) Yüksek süratte lastik yol sürtünmesi dışında kendi iç sürtünmesi azaldığı için fazlaca kontrol edilemeyen ısı üretmez bu yüzdende sürat emniyeti sağlanır.
    6) Ani girilen virajlarda lastiğin jant altına katlanma riski minimize edilmiştir sürüş güvenliği sağlar.
    7) düşük yanak ölçülerinde lastik tabanı daha düz bir yüzey haline dönüşerek yere basan alanı ciddi oranda genişleyerek yol tutuşa pozitif etki eder.Profili dörtgene yaklaşmaya başlar.
    8) 45 serili P zerolu ferrariniz ile bolu dağında debelenirken 80 profilli toros yanınızdan zart diye geçer gider sakın sinirlenmeyin,Fizik kanunu bu
    9)F1 lastiği pistte 2 veya 3 tur attıktan sonra pitstop a giripte sizde çıplak elle o lastiği tutarsanız el deriniz F1 slicks lastiğinin üzerine yapışır kalır çünkü ortalama sıcaklığı 120 derece civarında olacaktır.Bu sebeplede bu konunun dışında bir durum F1 lastikleri..
    10) jant çapı ile yanak ölçüsü arasında ters bir bağlantı vardır 13 janta 45 profil lastik takarsanız ilk tümsekte yol dışına top gibi sekerek gidersiniz.
    11) sadece draglar için geliştirilmiş küçük janta düşük profil lastikler vardır ama sadece 400 m yarışmak için kullanılır normal şartlarda kullanamazsınız.Amaç yuvarlanma direncini düşürmektir gerisi önemli değildir..Dragda kaymak gibi yüzeyde dümdüz 400 m 500 m yarışıp durursunuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chnbs

    quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    Konuyla alakası yok ama bilnenin aksine yukarıda yazdığı gibi kabak lastik kuru yolda daha iyi tutar yere basan yüzey arttığı için.

    Ama en ufak ıslaklıkta yüzersiniz o ayrı.

    Bu söylediğinizi karşılayan slick(oluksuz-desensiz) lastiktir.Bildiğiniz gibi "kabak" sıfatı, aşınma sonucu verilir ve beklenen performansı gösteremez.


    Tamam arkadaş da onu demek istemiş zaten. Lastik kullanılıp dişleri aşınınca bir nevi slick hale gelir ve kuru yolda daha iyi yol tutar ve lastiğin fren performansı artar. Ancaaak bir lastiğin kabak hale gelmesi ortalama olarak 4-5 yıl gibi bir sürede gerçekleşeceği için bu süre zarfında lastik kauçuk özelliğini yani esnekliğini kaybeder. Lastikte sertleşmeler ve çatlamalar hasıl olur. Bu da lastiğin performansını düşürürür.
    Fakat kıyaslama yapmak açısından 1 takım hiç kullanılmamış lastiğimiz olsun. 1 takım da aynı marka ve modelden kauçuk özelliğini kaybetmeden kabak hale gelmiş ( mesela 1 yıldan kısa bir sürede 50000 km yapmak gibi) lastiğimiz olsun. Kuru yolda bu iki lastiğin fren performansını test edecek olursak kabak diye tabir ettiğimiz lastik daha kısa mesafede duracaktır. Lakin aynı testi ıslak zeminde yaparsak kabak lastikler suyu tahliye edemeyeceği için fren mesafesi çok ciddi oranda uzayacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecar limon

    quote:

    Orijinalden alıntı: chnbs

    quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    Konuyla alakası yok ama bilnenin aksine yukarıda yazdığı gibi kabak lastik kuru yolda daha iyi tutar yere basan yüzey arttığı için.

    Ama en ufak ıslaklıkta yüzersiniz o ayrı.

    Bu söylediğinizi karşılayan slick(oluksuz-desensiz) lastiktir.Bildiğiniz gibi "kabak" sıfatı, aşınma sonucu verilir ve beklenen performansı gösteremez.


    Tamam arkadaş da onu demek istemiş zaten. Lastik kullanılıp dişleri aşınınca bir nevi slick hale gelir ve kuru yolda daha iyi yol tutar ve lastiğin fren performansı artar. Ancaaak bir lastiğin kabak hale gelmesi ortalama olarak 4-5 yıl gibi bir sürede gerçekleşeceği için bu süre zarfında lastik kauçuk özelliğini yani esnekliğini kaybeder. Lastikte sertleşmeler ve çatlamalar hasıl olur. Bu da lastiğin performansını düşürürür.
    Fakat kıyaslama yapmak açısından 1 takım hiç kullanılmamış lastiğimiz olsun. 1 takım da aynı marka ve modelden kauçuk özelliğini kaybetmeden kabak hale gelmiş ( mesela 1 yıldan kısa bir sürede 50000 km yapmak gibi) lastiğimiz olsun. Kuru yolda bu iki lastiğin fren performansını test edecek olursak kabak diye tabir ettiğimiz lastik daha kısa mesafede duracaktır. Lakin aynı testi ıslak zeminde yaparsak kabak lastikler suyu tahliye edemeyeceği için fren mesafesi çok ciddi oranda uzayacaktır.

    Alıntıları Göster
    F1 araçlarının süspansiyonları "tahta" sertliğindedir ve yol şartlarını tolere etmezler, aksine olduğu gibi şasiye verirler... Tüm darbe yumuşatma işini lastik yapar, o yüzden yanakları nispi olarak kalındır...




  • Birkac saat once trafikte yanimda bir tane s320 vardi. Lastiklerine baktim.michelin primacy hp vardi.olculeri ise 225/60/16 idi.bizim kici kirik civicin bile 55/16.s serisi de konfor arabasi oldugundan bu lastik ebadlarini secmislerdir diye dusunuyorum.
    Yani yanak kalinligi arttikca konfor artar./his azalir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: stilll

    Birkac saat once trafikte yanimda bir tane s320 vardi. Lastiklerine baktim.michelin primacy hp vardi.olculeri ise 225/60/16 idi.bizim kici kirik civicin bile 55/16.s serisi de konfor arabasi oldugundan bu lastik ebadlarini secmislerdir diye dusunuyorum.
    Yani yanak kalinligi arttikca konfor artar./his azalir.
    Arkadaşlar F1 işini ve o araçların lastiklerini fren teknolojilerini unutun şu anda bu gerçekten çok farklı bir konu.F1 de konunun nerelere kadar gittiğini size birkaç örnekle anlatayım hak verirsiniz vermezsiniz ayrı olay.Bir f1 aracının durma kinematikleri akıllarınızı zorlayacak limitlerde gerçekleşiyor şöyleki ortalama bir F1 aracının 250 km hızda giderken pilotun ayağını tam olarak sadece gazdan çekmesi ve fren yapmaması durumundaki oluşan g kuvveti bir porsche 911 turbonun tam yani kazık fren yapması sırasında oluşan g kuvveti ile aynıdır.Bu muazzam frenaj ivmesini sağlayan unsurları ise sayayım isterseniz..
    1) yerde duran bir f1 aracı ort.780 kg civarlarında ağırlığa sahip.
    2) Aynı araç 300 km hıza ulaştığı anda difüzörlerin yaptığı dikey basınç sayesinde tekerleklere binen yük yani ağırlık 4500 kg a ulaşıyor.
    3)Ön difüzörler aynı anda rüzgarı yanlardan alıp ön lastiklerin üstüne vererek düşük hızlarda lastiğin yere basması için ilave g gücü oluşturuyor.Bu milimetrik hesaplanan bir setup olup yağmur lastiği takınca bu setupta değiştiriliyor.her lastiğin setup ı ayrıdır.
    4)4 pistonlu seramik diskli fren kaliperleri bizlerin kullandığı tek pistonlu kaliperler ile karşılaştırılamazlar.
    5) F1 pistinin asfaltı dahi özel ve çok pahalı olan bir dizayndır anadol kamyonet bile f1 pistinde daha iyi frenaja sahiptir.
    6)lastikler ise ortalama olarak elektrikli battaniyeler ile 60 derece sıcaklığa erişmiş olarak hazır tutulurlar yarış anında ve yarış esnasında zaman zaman 140 dereceye kadar ısındığı bilinir ama bu ısıyı çok çabuk aşağılara çekebilmek için oluşturulmuş hava akımları ve rüzgarı içten dışarıya doğru emen yani vantilatör görevi yapan jant dizaynları vardır.Bu hava akımı aynı zamanda fren sisteminide kontrollü soğutur.tamamen soğutursa frenaj bozulur.
    7)lastiklerde hava kullanılmaz nitrojen karışımı bir hava dizaynı vardır lastiğin içinde.
    8) Lastikler şasi rijidliğinin tam olarak vazgeçilmez bir parçası olup her türlastiğe göre şasi setupları vardır.
    9)lastik hamuru teknolojisi ise tamamen bir sırdır ve asla tam bilgi almanız mümkün değildir.(Coca coa formülü gibi)

    10) Bir F1 aracı yarış direktörü ve pilotu yarışılacak olan pistte ortalama olarak tüm yarış boyunca kaç kere fren yapacağını kaç kere redline a gireceğini
    kaç kere gaz pedalı emri vereceğini yarıştan haftalar önce yüzde doksan doğrulukla bilir bilmek zorundadır.çünkü fren ısılarından tutunda lastik ısılarına ve şasi hesapları bile bu tahminlerin doğruluğuna göre ayarlanır.

    Şimdi bu durumda kabak lastik F1 lastiği sohbetini artık durduralım derim alın 60 yanak profil lastiği kullanın çünkü en optimum çözümü veren lastik grubudur 60 profiller..
    kolay gelsin......




  • Yanlış, F1 de ince yanak kullanılmaz.

    Bakınız. Hatta F1 de ilginçtir jantlar da küçüktür.







    quote:

    Orijinalden alıntı: -Dominic-


    quote:

    Orijinalden alıntı: koparal1989

    formula araçlarında düz zemin olduğu halde ince yanaklı lastik kullanıl mıyor mu?


    Yarış arabalarında ince yanak kullanılır..En kıvrak dönüşler bu şekilde sağlanır...



     Lastik Yanaklarının Kalınlığı Neyi Etkiler?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Yanlış, F1 de ince yanak kullanılmaz.

    Bakınız. Hatta F1 de ilginçtir jantlar da küçüktür.







    quote:

    Orijinalden alıntı: -Dominic-


    quote:

    Orijinalden alıntı: koparal1989

    formula araçlarında düz zemin olduğu halde ince yanaklı lastik kullanıl mıyor mu?


    Yarış arabalarında ince yanak kullanılır..En kıvrak dönüşler bu şekilde sağlanır...



     Lastik Yanaklarının Kalınlığı Neyi Etkiler?


    Alıntıları Göster
    çok basit bir sebeple ince veya kalın yanak seçebilirsiniz. yollarınız çukurlu, bozuk ise kalın yanaklı, yollarınız düzgün ise ince yanaklı lastik seçebilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dekorasyonankara

    çok basit bir sebeple ince veya kalın yanak seçebilirsiniz. yollarınız çukurlu, bozuk ise kalın yanaklı, yollarınız düzgün ise ince yanaklı lastik seçebilirsiniz.

    Alıntıları Göster
    Benim aracım ince yanaklı. Lastikler 215-45 R17. Yanak kalınlığı düştükçe lastik genişliği artar.İnce yanaklı ve ince lastik ebatları yoktur. İnce yanaklı lastiklerde yoldan gelen sarsıntıyı veya yol durumunu aracın içinde hissedersiniz. Konfor bozulmasına yol açar. Stabilize yolda hayatınızdan bezdirir. Ancak lastiğin geniş olması nedeniyle ve ESP ye de güvenerek, virajlara hızlı girebiliyorum. Çünkü yola basan kısımlar geniş. Kayma riski azalıyor. 17 inç lastikler genelde performans lastiğidir. Bu nedenle pahalıdırlar. Benim lastikler orjinal olarak üzerinde Kumho geldiği için ve Kumholar da sert hamurlu lastik olduğu için yol sesini biraz alıyor. Değiştirmek istedim ancak fiyatları uçuk. Yine de ilerde inşallah değiştiririm. Çukurlarda balon yapma olayı falan olmuyor. Yumuşak lastikte belki olabilir ama şu an üzerindeki lastiklerde ne balon ne başka bir sorun var. E İstanbul yolları da malum, çukuru tümseği eksik olmuyor. Hergün bol bol girerim çukurlarına. 3 aydır herhangi bir durum yok.

    Aracımın amortisörleri iyi ayarlandığından yoldan çıkma olayım olmuyor. Yumuşak amortisör ve ince yanaklı lastiklerde uçma riskiniz doğabilir. Hem virajlarda hem tümseklerde. Tavsiye etmiyorum.

    İnce yanaklı lastiklerle sadece sarsıntılı yolculuk ediyorum o kadar.

    Yukarıda belirtilen direksiyon tepkisine de faydası olduğunu düşünmüyorum. Bence tamamen araçla ilgili bir durum.




  • Yanak Kalınlığı arttıkça;Konfor artar(+),yol sesi az olur(+),yol tutuşu azalır(-),virajlarda araç daha çok savrulur(-),dönüşler zorlaşır(-),direksiyonun verdiği tepki azalır(-).Kalınlık azaldıkça tam tersi durumlar söz konusudur.

    Taban kalınlığı arttıkça;,Fren gücün artar,yol tutuşu kuru zeminde artar,ıslak zeminde azalır(+,-),hızlanma gecikir,yol sesi artar(-),fazla yakıt tüketilir(-),virajlarda savrulma azalır(+),dönüşler zorlaşır(-),direksiyonun verdiği tepki azalır(-).Kalınlık azaldıkça tam tersi durumlar söz konusudur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iverson_36 -- 11 Temmuz 2011; 23:11:05 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iverson_36

    Yanak Kalınlığı arttıkça;Konfor artar(+),yol sesi az olur(+),yol tutuşu azalır(-),virajlarda araç daha çok savrulur(-),dönüşler zorlaşır(-),direksiyonun verdiği tepki azalır(-).Kalınlık azaldıkça tam tersi durumlar söz konusudur.

    Taban kalınlığı arttıkça;,Fren gücün artar,yol tutuşu kuru zeminde artar,ıslak zeminde azalır(+,-),hızlanma gecikir,yol sesi artar(-),fazla yakıt tüketilir(-),virajlarda savrulma azalır(+),dönüşler zorlaşır(-),direksiyonun verdiği tepki azalır(-).Kalınlık azaldıkça tam tersi durumlar söz konusudur.
    Bilgilendşrme için teşekkürler.
  • Takip
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jonywayt

    Takip
    Elimizde aynı kalitede iki adet lastik ve 17 inç jant ebatını kullanan iki tane araç olsun .

    1. araca 225/45/17 lastik (lastik yanağı 4.5 cm)

    2. araca 225/75/17 lastik (lastik yanağı 7.5 cm)


    İnç uzunluğunu 3 cm alacak olursak 1 lastik 17 x 3 = 51 cm jant çapı buna ek olarak lastik yanağınıda ekleyecek olursak 51+4,5 = 55,5 yani 1 aracın lastik

    çapı elli beş buçuk santimetre yapar

    gelelim ikinci araca 17 x 3 = 51 cm 51 +7,5 = 58,5

    şimdi sorulara gelelim


    1- hangisi daha iyi yol tutar = birinci araç daha iyi yol tutar lastik yanağı daha ince olduğu için yola daha iyi tutunur

    2-hangisi daha performanslıdır = birinci araç daha performanslı olur toplam lastik çapı daha küçük olduğu için

    3- hangisi jant ve lastik aracı daha çok yorar = ikinci jant ve lastik aracı daha çok yorar çünkü toplam çap birinci aracınkinden daha büyüktür

    4- hangisi daha konforludur = ikinci araç daha konforlu olacaktır lastik yanağı daha büyük olduğu için

    5- hangisi uzun yolda daha hızlı gider = ikinci araç daha hızlı gider çünkü toplam jant lastik çapı ikinci araçtan daha büyüktür.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.