Şimdi Ara

Lastik Yanaklarının Kalınlığı Neyi Etkiler? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
89
Cevap
7
Favori
156.510
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • koparal1989 kullanıcısına yanıt
    Yanak kalınlıgı araclarda yol tutusunu artırır evet . Fakat vırajlarda arac merkez kac kuvveti ile lastıgı altına alacaktır ve bu yuzden takla atma oranı artacaktır .
  • Bende öğrenmiş oldum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jonywayt

    Takip
    Sorunuzdan anladığım şekilde cevabını vereyim.

    Ticari araçların lastikleri farklı sınıftır. Bu sınıf farkıda şunu temsil eder.Yanaklar daha kalındır (2katı) bu sebeple yüklendiğinde yanaklar yükü taşır. Ama normal araç lastikleri takınca yüklemede lastiğin şekli değişir.

    Ama verilen cevaplar hep yanak yüksekliği ile ilgili...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mono Italiano

    Sorunuzdan anladığım şekilde cevabını vereyim.

    Ticari araçların lastikleri farklı sınıftır. Bu sınıf farkıda şunu temsil eder.Yanaklar daha kalındır (2katı) bu sebeple yüklendiğinde yanaklar yükü taşır. Ama normal araç lastikleri takınca yüklemede lastiğin şekli değişir.

    Ama verilen cevaplar hep yanak yüksekliği ile ilgili...

    Alıntıları Göster
    Ibiza Sports Coupe arabamda 215/45/16 kullanıyorum. Yol tutuşu gayet güzel fakat bi tık konfor ve sessizlik başarımını arttırmak istiyorum. Benim lastik ile 205/50/16 lastik arasında +%1.8 gibi bi çap farkı var. (Benimki küçük) Acaba değiştirdiğim zaman yol tutuşundan çok ödün vermiş olur muyum? Aradaki bi %1.8'lik fark çok hissedilir seviyeye ulaşır mı? Ne dersiniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FrontLiner -- 28 Eylül 2015; 15:52:49 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FrontLiner

    Ibiza Sports Coupe arabamda 215/45/16 kullanıyorum. Yol tutuşu gayet güzel fakat bi tık konfor ve sessizlik başarımını arttırmak istiyorum. Benim lastik ile 205/50/16 lastik arasında +%1.8 gibi bi çap farkı var. (Benimki küçük) Acaba değiştirdiğim zaman yol tutuşundan çok ödün vermiş olur muyum? Aradaki bi %1.8'lik fark çok hissedilir seviyeye ulaşır mı? Ne dersiniz?

    Alıntıları Göster
    o zaman bir hortta benden. 186/65/R14 ile 185/60/R14 arasında ki fark çok hissedilir mi ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jonywayt

    Takip
    dar yanakta daha çok tel vardır... kauçuk oranı azaldığı için lastik daha serttir ve yoldaki sesi titreşimleri alır ama araç virajda daha az yattığı için denge noktasını daha az bozduğu için savrulmayı azaltır... araca zararı vardır ön takım direksiyon kutusu gibi parçalar geniş yanaklı araçlara göre daha çabuk arıza çıkarır...
  • Fark %3 oluyor. Genelde +-%3 bu degisimler icin en son noktadir.

    Asil lastiginizle 100 km yapiyorken bu lastikle 100 yapiyorum sanip 97 yapacakainiz. 1.8 cm araciniz yere yakinlasir diye sonuc cikiyor.

    Fakat 195 60 r14 alirsaniz fark %1 oluyor. Hem yol tutus artar hem daha guzel gorunur. Arabaniz da yere 6 mm yakinlasir sadece
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jonywayt

    Takip
    yol tutuş + konfor
  • doctor I kullanıcısına yanıt
    Araç Hyundai Accent 2008 daha alalı 2 hafta oldu. Üstünde hala Pirelli P6000 fabrikasyon lastikler duruyor ( araba evin 3. arabası neredeyse hiç kullanılmamış 89 binde ) Açıkçası lastik seçimi çok önemli zira en önemli emniyet noktası aracın lastikleri. 65-60 arasındaki farkı sordum zira continentalin 65 yanaklı lastiği yok alacağım yerde 60 yanak var. 65 yanakta da michelin energy saver plus var. O yüzden...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pentikost

    Araç Hyundai Accent 2008 daha alalı 2 hafta oldu. Üstünde hala Pirelli P6000 fabrikasyon lastikler duruyor ( araba evin 3. arabası neredeyse hiç kullanılmamış 89 binde ) Açıkçası lastik seçimi çok önemli zira en önemli emniyet noktası aracın lastikleri. 65-60 arasındaki farkı sordum zira continentalin 65 yanaklı lastiği yok alacağım yerde 60 yanak var. 65 yanakta da michelin energy saver plus var. O yüzden...

    Şimdi size soyle diyeyim 60 yanak ile 65 arasi asiri bir fark olmaz. Gozle bakinca ayirt bile edemezsiniz. Fakat dedigim gibi lastikler arasinda degisim olursa -%3 luk bir fark olur. %3 guvenli lastik boyutu değişimi icin en son noktadir. Yani en fazla %3 değişim onerilir.

    Ama ben diyorum ki accent era lar zaten yol tutus problemi olan virajlarda sorun yasayan bir arac tabi kullanima ve diger kullandiginiz arabaya gore bunu siz nasil gorursunuz bilemem. Fakat au götürmez gercek bir problem var.

    Eger orjinal ebatinizi 195 60 r14 olarak degistirirseniz hem %1 sapma ile daha dogru bir degisim yaparsınız hemde yanak kalinligi azalmasi ve taban genislemesi sayesinde yol tutustan hissedebileceginiz kadar bir kazanc saglarsiniz. Bu degisimden konforda etkilenmez belki artabilir bile. Cunku lastik tabani genisleyecegi icin ufak sarsıntılı yerlerden daha az etkilenirsiniz. 65 yanak ile 60 yanaklar zaten kalin yanaklar bunlar arasinda konfor farki hissedilir dercede olmaz.

    Fakat 195 60 r14 lastik biraz ara ebat kalir cok fazla bir secenek olur mu bilemiyorum. Arastirmaniz gerek




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rewolwer_

    Elimizde aynı kalitede iki adet lastik ve 17 inç jant ebatını kullanan iki tane araç olsun .

    1. araca 225/45/17 lastik (lastik yanağı 4.5 cm)

    2. araca 225/75/17 lastik (lastik yanağı 7.5 cm)


    İnç uzunluğunu 3 cm alacak olursak 1 lastik 17 x 3 = 51 cm jant çapı buna ek olarak lastik yanağınıda ekleyecek olursak 51+4,5 = 55,5 yani 1 aracın lastik

    çapı elli beş buçuk santimetre yapar

    gelelim ikinci araca 17 x 3 = 51 cm 51 +7,5 = 58,5

    şimdi sorulara gelelim


    1- hangisi daha iyi yol tutar = birinci araç daha iyi yol tutar lastik yanağı daha ince olduğu için yola daha iyi tutunur

    2-hangisi daha performanslıdır = birinci araç daha performanslı olur toplam lastik çapı daha küçük olduğu için

    3- hangisi jant ve lastik aracı daha çok yorar = ikinci jant ve lastik aracı daha çok yorar çünkü toplam çap birinci aracınkinden daha büyüktür

    4- hangisi daha konforludur = ikinci araç daha konforlu olacaktır lastik yanağı daha büyük olduğu için

    5- hangisi uzun yolda daha hızlı gider = ikinci araç daha hızlı gider çünkü toplam jant lastik çapı ikinci araçtan daha büyüktür.

    Alıntıları Göster
    darbe emer.. ozellıkle yuksek suratlerde cukurlara rahatca girilir.. ince yanakla girersen kotu olur




  • doctor I kullanıcısına yanıt
    Hocam ben yurtdışında yaşıyorum. Buraya göre üretilen Era'lar Türkiye için üretilenlerden farklı. Yol tutuş konusunda önceki aracımla kıyasla daha iyi şahsi fikrim. Az evel hanımın eniştesi aradı ne iş yaptığını bilmiyordum açıkçası ( hiç sormadım ) yarın 4 adet gönderecek hankook kinergy eco k425 hediye olarak açıkçası hiç hankook kullanmadım ve etrafımda da kullanan olmadı bir deneyelim bakalım nasıl lastikler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ktlimited01

    darbe emer.. ozellıkle yuksek suratlerde cukurlara rahatca girilir.. ince yanakla girersen kotu olur

    valla 65 yanak hankook kinergy eco k425 aldım. inşallah pişman olmayız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pentikost

    quote:

    Orijinalden alıntı: ktlimited01

    darbe emer.. ozellıkle yuksek suratlerde cukurlara rahatca girilir.. ince yanakla girersen kotu olur

    valla 65 yanak hankook kinergy eco k425 aldım. inşallah pişman olmayız.

    Alıntıları Göster
    Elma armut karşılaştırması yapmamak lazım. Aracınızın yüksekliğini arttırmayan, azaltmayan, lastik izini çok değiştirmeyen seçenekler arasında değerlendirmek lazım. Lastiğe girmeden önce janta girelim:

     Lastik Yanaklarının Kalınlığı Neyi Etkiler?


    Buradan görebileceğiniz üzere, jant offseti ne kadar pozitif olursa, iki lastiğin birbirine yakınlığı o kadar artar. Ne kadar negatif olursa o kadar azalır.

    Aracınızda belli iz genişliğine göre geometrik olarak ayarlanmış bir ön takım bulunmaktadır. offsetle oynamanız geometriyi bozmanız anlamına gelir. O yüzden flanş takılıp örümcekleştirilmiş arabalar viraj alırken lastiğin özellikle iç yanağa yakın tabanını aşındırırlar. Ek olarak lastiklerin çamurluktan taşması ayrodinamik açıdan da ciddi sıkıntı.

    -------------------------

    Aracın yerden yüksekliği ve lastik ilişkisi: Aracın lastiğinin bir çapı var. 225x45-17 lastik mesela. 17 inç jantın çapı var. 431,8mm eder. 225mmx0.9= 202,5mm de iki yanağın toplam kalınlığı. Yani lastiğin çapı 634,3mm'dir. Siz orjinal lastiği bu olan arabaya çapı daha büyük lastik takarsanız,

    1) Araba yükselir. Yol tutuş için kötü. Ağırlık merkezi yükseldi. Altına giren rüzgar arttı.
    2) Hızlanması azalır, teorik maksimum hız artar.
    3) Hızlanma sırasında en çok yakıtı tüketiriz. Zor hızlanıp hızlanma sırasında motoru daha çok yoracağı için, çok muhtemelen yakıt tüketimi artar.

    Çapı daha küçük lastik takarsanız,
    1) Araba alçalır. Yol tutuş için iyi.
    2) Hızlanması artar. Maksimum hızı düşer.
    3) Yakıt tüketimi ne olur muallak. Vites oranları düzgünse hızlanmalarda ve düşük hızlarda (80-90) sabit hızla giderken yakıt tüketimi azalır.

    -----------------------------------------

    Elma-armuttan kastım yukarıdakilerdi. LAstik çapını değiştirirseniz veya tabanı aşırı geniş lastikler kullanırsanız veya flanş takarsanız, ne olacağını kestrimek zordur. Her durum kendine özel diyelim. Yapmayın diyelim.

    -----------------------------------------

    Birebir sayılabilecek lastiklere en güzel örnek: 195x65-15, 205x55-16, 225x45-17'dir. her birinde lastik çapı değişimi %0.5'den azdır. Bunlar birebir lastik sayılır. Şimdi, lastik yanağı ne kadar kalınsa, virajda katlanmaya o kadar müsaittir. O yüzden lastik yanağı arttıkça yol tutuş azalır. Ancak lastiğin yaylanması arttığından, konfor artar.
    Aynı mantıkla, dar yanakli lastikle çukura düştüğünüzde lastik fazla yaylanamadığı için, lastik daha kolay balon yapar. Balon yapmış lastik çöptür. Her an patlayabilir. İlk fırsatta değiştirilmelidir. Şuna benzer:
     Lastik Yanaklarının Kalınlığı Neyi Etkiler?

    Taban genişledikçe yol tutuş artar. Yakıt tüketimi artar. Performans düşer. Yol sesi artar.

    ------------------------------------------

    Lastik değişimleri dengi ile yapılırsa sonucu bellidir. 205x55-16'dan 225x45-17'ye geçmede hiç sakınca yoktur.

    Son olarak taktığınız lastiğin davlumbaza sürtme sorunsalı vardır. Aracın orjinallerinin çok dışına çıkarsanız, bazen, direksiyonu tam çevirdiğinizde lastik çamurluk davlumbazına sürter. Aynı şekilde araç yaylanınca (çukura düşüp çıkmak gibi), amortisör sona kadar gerilmeden lastiğin üstten davlumbaza sürtmesi durumu da yaşanabiliyor. Kısaca bir değişiklik yapacaksanız, bütün yönlerden ele alınız. Bizim apaçeler gibi davranmamakta fayda var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 8 Mart 2016; 10:46:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pentikost

    quote:

    Orijinalden alıntı: ktlimited01

    darbe emer.. ozellıkle yuksek suratlerde cukurlara rahatca girilir.. ince yanakla girersen kotu olur

    valla 65 yanak hankook kinergy eco k425 aldım. inşallah pişman olmayız.

    kac tl olmus
  • Hocam valla tl olarak bilmiyorum ben polonya da fiyatı 167 zloty yani ortalama 107 lira.
  • Virajda aracın esnemesi istenmez rijit olmalı. Lastik yanağı dar ise daha iyi viraj alır. Ama konforu azaltır darbeleri araca verir. Anı carpmalarda balon yapabilir.
  • Lastik yanakları o ülkenin yaşayış şeklini etkiler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iverson_36

    Yanak Kalınlığı arttıkça;Konfor artar(+),yol sesi az olur(+),yol tutuşu azalır(-),virajlarda araç daha çok savrulur(-),dönüşler zorlaşır(-),direksiyonun verdiği tepki azalır(-).Kalınlık azaldıkça tam tersi durumlar söz konusudur.

    Taban kalınlığı arttıkça;,Fren gücün artar,yol tutuşu kuru zeminde artar,ıslak zeminde azalır(+,-),hızlanma gecikir,yol sesi artar(-),fazla yakıt tüketilir(-),virajlarda savrulma azalır(+),dönüşler zorlaşır(-),direksiyonun verdiği tepki azalır(-).Kalınlık azaldıkça tam tersi durumlar söz konusudur.

    Tebrikler, sizinkiler dışında diğer çoğu kişinin yazdıkları bilgi kirliliğinden başka birşey değil...
    Diğerlerini görünce üzüldüm, bizim millet bilmediği konularda ahkam kesmeyi çok seviyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: blade_omen

    quote:

    Orijinalden alıntı: iverson_36

    Yanak Kalınlığı arttıkça;Konfor artar(+),yol sesi az olur(+),yol tutuşu azalır(-),virajlarda araç daha çok savrulur(-),dönüşler zorlaşır(-),direksiyonun verdiği tepki azalır(-).Kalınlık azaldıkça tam tersi durumlar söz konusudur.

    Taban kalınlığı arttıkça;,Fren gücün artar,yol tutuşu kuru zeminde artar,ıslak zeminde azalır(+,-),hızlanma gecikir,yol sesi artar(-),fazla yakıt tüketilir(-),virajlarda savrulma azalır(+),dönüşler zorlaşır(-),direksiyonun verdiği tepki azalır(-).Kalınlık azaldıkça tam tersi durumlar söz konusudur.

    Tebrikler, sizinkiler dışında diğer çoğu kişinin yazdıkları bilgi kirliliğinden başka birşey değil...
    Diğerlerini görünce üzüldüm, bizim millet bilmediği konularda ahkam kesmeyi çok seviyor...

    Alıntıları Göster
    hiç fark etmiyor değil ediyor ama ahım şahım bi fark yok

    65 yanaktan 50 yanağa geçtim konfor fark etti sadece yol tutuş konusuna gelirsek direksiyon daha netleşti

    ama tekerler daha hızlı patiye düşer oldu viraja gazı kökleyince önden kayması daha da kolaylaştı ama bu kayma 65 yanağa göre daha stabil sabit kayınca toplaması daha basit çünkü yanak janttan bağımsız en az şekilde esniyor buda sağ sol kontrada tekerin direksiyonla bir hareket etmesinden kaynaklanıyor.

    bunlar benim tecrübem.

    şehir içinde bozuk yollarda ince yanakla yürümenin yarardan çok zararı olur.

    birde arabayı el ile salladığınızda yanağında sallandığını görebilirsiniz ki bu iyi birşey değil.

    yani kısaca yük taşımıyor ve yolunuz daima düz ise ince yanak iyidir.
    diğer şartlarda gereksiz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lınc -- 12 Mart 2016; 10:32:05 >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.