Şimdi Ara

Lastik Yardımı Almera İçin

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
992
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba
    Nissan Almera marka arabam için Lastik almam gerekiyor.Üzerindeki Dunlop serisi lastikler 41.000 km gördü ve artık rot balans 'a gelemiyorlar.Sorum şu 195*55*16 olan lastik boyutuna göre lastik fiyatları biraz yüksek.Ben bu ölçülerin yerine 205*55*16 lastik kullansam arabamda bir sorun oluştururmu .Daha geniş taban yapısı (1cm) fazlalaşması ne gibi bir soruna yol açar?Nedenine gelince 205 lastikler 195 lere göre fiyat olarak baya fark ediyor .Birde lastikçi arkadaşlar yada istanbul içinde lastikçi tavsiyesi olanlardan mesajlarını bekliyorum teşekkürler



  • Eski bir Almera kullanıcısı olarak şunu net olarak söyleyebilirim;aracın üzerindeki Dunlop'lar kuru zeminde ne kadar iyiyse ıslak ve özellikle karlı zeminde bir o kadarda riskli.Hatta 2005-2006 da kış lastiği çok aramama rağmen o ölçüde bulamamıştım.
    Eğer bu ölçüyle değiştirirseniz hissedilir bir değişiklik olmamasına rağmen lastik genişliği artacağı için birazcık yakıt tüketimi artabilir.
  • 195 55 ile 205 55 arasında tabanın artmasının yanında bir miktar yanak kalınlığıda artar. 195 55 le aynı çaptaki lastik 205 50 ölçülü olandır ona bakın derim. Tabandaki artışta çok önemli değil hatta yol tutuşunuz artar biraz güzel olur...
  • Challenger arkadasım kesinlikle doğru söylüyorsun bu kadar riskli bir lastik ben daha görmedim.Islak zeminde abs ler sürekli tıkır tıkır çalışıyor.E birde bu kışı 35000 km lastiklerle gidince yaza kadar 41000 oldu zaten ,bende daha kaliteli bir lastik arayışına girdim.Tercihim Biridgestone er300 turanza .Bizim sokaktaki bütün passat larda bu lastik var inceledim.Yorumlardada gördüğüm kadarıyla Michelin ve Bridgestone arasında gidip geliyorum.Konu ile ilgili yorumlarınız var ise beklerim.
    Samet kardeş bilmediğim bir konuda aydınlattın ,ben hiç yanak kalınlıklarına dikkat etmemiştim,sadece taban genişliği artar diye düşünmüştüm.Şimdi senin tavsiyen üzerine bu araştırmaya girdim ilgin için teşekkürler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokhanpakalin

    Challenger arkadasım kesinlikle doğru söylüyorsun bu kadar riskli bir lastik ben daha görmedim.Islak zeminde abs ler sürekli tıkır tıkır çalışıyor.E birde bu kışı 35000 km lastiklerle gidince yaza kadar 41000 oldu zaten ,bende daha kaliteli bir lastik arayışına girdim.Tercihim Biridgestone er300 turanza .Bizim sokaktaki bütün passat larda bu lastik var inceledim.Yorumlardada gördüğüm kadarıyla Michelin ve Bridgestone arasında gidip geliyorum.Konu ile ilgili yorumlarınız var ise beklerim.
    Samet kardeş bilmediğim bir konuda aydınlattın ,ben hiç yanak kalınlıklarına dikkat etmemiştim,sadece taban genişliği artar diye düşünmüştüm.Şimdi senin tavsiyen üzerine bu araştırmaya girdim ilgin için teşekkürler...


    205 55 derkenki 55 tabana göre hesaplanan bir değer yani yanağın tabana yüzdesi diyebiliriz o yüzden 55 yanak dediğimiz taban uzunluğuna göre farklı yanak boyutu oluşturuyor...Turanza er300 çok güzel tercih enişteme aldık 2 ay önce çok memnun bide goodyear efficientgrip çıkmış yeni oda çok güzel diyolar...




  • Arkadaşım,

    Şuan Almera aracımda 195*55*16 Turanza Er300 var. Çok memnunum. Çok güzel lastikler. Kesinlikle tavsiye ederim.

    Tavsiyem lastik ebadınla oynama. Hız endeksini düşürebilirsin. Dunloplar yanılmıyorsam V hız endeksine sahipti. Yani 240 Km. Araç o kadar hızlı olmadığı için bir alt hız endenksinden taktırdım. Bir alt endeks H olması lazım. Ya 190 ya da 210 tam hatırlamıyorum.

    Bu lastik araca yeterde artar bile.
  • H serisi 210 kmye dayanıklıdır ve V serisine göre daha yumuşak olduğu için daha konforludur...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.